Inainte, mai 1980 (Anul 37, nr. 10920-10945)

1980-05-01 / nr. 10920

TRĂIASCĂ ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC! ANUL XXXVI NR 10 920 JOI 1 MAI 1980 4 PAGINI 30 BANI Marea adunare din Capitală consacrată zilei de 1 Mai Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, miercuri, la marea adunare din Capitală, consacrată zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc — eveniment omagiat astăzi sub semnul împlinirii a *0 de ani de la sărbătorirea pentru prima dată în România a acestei zile cu profunde semnificații în conștiința oamenilor muncii din țara noastră. Adunarea a avut loc la Palatul Sporturilor și Culturii. Atmosfera sărbătorească, plină de entuziasm și optimism, specifică întâiului de mai, a atins intensitatea maximă în momentul sosirii în Parcul Tineretului a tovarășului Nicolae Ceaușescu, căruia miile de cetățeni aflați aici i-au făcut o călduroasă primire. Veselia cîntecului și jocului, emoționantele urări care l-au însoțit pe secretarul general al partidului pînă la Palatul Sporturilor și Culturii, unde a avut loc adunarea populară organizată de Comitetul municipal București al P.C.R., s-au constituit într-o vibrantă expresie a sentimentelor de dragoste și prețuire ale întregii națiuni față de cel mai iubit fiu al său, conducătorul stimat al partidului și al țării. Grupuri de pionieri și șoimi ai patriei, de tineri și tinere oferă, la sosire, în fața sălii palatului, tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu buchete de Coruri reunite intonează flori, cunoscutul cîntec „Partidul — Ceaușescu — România“. La intrarea în sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului sînt salutați cu nesfîrșite aplauze și puternice urale. Cei prezenți în sală scandează îndelung partidului și secretarului numele său (Continuare în pag. a IV-a) Adunarea festivă de la Craiova Ieri, la Craiova, a avut loc tradiționala adunare festivă consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai. In sala Teatrului Național, avînd un aspect festiv, dominată de portretul tovarășului Nicolae Ceaușescu, de steaguri roșii și tricolore, lozinci și flori, erau prezenți sute de reprezentanți ai colectivelor de oameni ai muncii din întreprinderile industriale și celelalte unități economice, din instituții științifice, de învățămînt, cultură și artă. In prezidiul adunării au luat loc membri ai biroului Comitetului județean de partid, muncitori fruntași, cadre de conducere din întreprinderi, activiști de partid și de stat. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Adunarea a fost deschisă de tovarășul Costică Chițimia, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Craiova. A luat cuvîntul tovarășul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., (Continuare în pag. a IV-a) Sub semnul muncii și al unității Se împlinesc, azi, 90 de ani de la sărbătorirea pentru prima oară in România a zilei de 1 Mai, întâmpinăm întâiul de Mai în contextul robust al unei profunde și vaste activizări a tuturor energiilor creatoare ale națiunii, cu simțămîntul puternic al dragostei și al unității întregii suflări românești în jurul partidului și a marelui nostru conducător, — o unitate de ideal, simțire și faptă care a devenit în acești ultimi ani elementul motor al dezvoltării civilizației, al societății noastre socialiste, chezășia victoriilor muncii și aspirațiilor unui întreg popor, a angajării pasionate, îndrăznețe pe coordonatele viitorului. Putem afirma cu mîndrie că în cei patru ani care au trecut din actualul cincinal înregistrăm succese de seamă în dezvoltarea modernizarea forțelor de produciie, în creșterea potențialului tehnic și productiv, în sporirea avuției naționale și ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, în înflorirea științei, culturii și artei, în perfecționarea relațiilor de producție socialiste, ceea ce a determinat o accelerare a înaintării patriei noastre pe drumul progresului și civilizației. In sincronism cu țara, Doljul a cunoscut o dezvoltare economico-socială viguroasă și complexă, in industrie și agricultură, în toate domeniile de activitate. Și In trimestrul I, pe primele patru luni din acest an avem realizări de seamă in activitatea economico-socială, oamenii muncii acționează cu elan și abnegație pentru îndeplinirea și depășirea planului, pentru recuperarea restanțelor acolo unde acestea mai persistă, în întreprinderile industriale ale județului, pe șantierele de construcții, în celelalte domenii de activitate. Față de perioada corespunzătoare a anului trecut, Doljul a obținut în trimestrul I 1980 o producție globală industrială mai mare cu circa 87 milioane lei, iar la producția marfă mai mare cu 122 milioane lei. La investiții, planul pe județ a fost depășit în această primă perioadă a anului cu 202 milioane lei. In această perioadă, au depășit planul producției globale industriale colectivele de oameni ai muncii de la : întreprinderea de celule electrice Băilești — cu 2,7 milioane lei, I.B.A. Craiova — cu 5,3 (Continuare In pag. a III-a) Începînd de astăzi Oamenii muncii din silvicultură beneficiază de majorarea retribuțiilor. In pag. a III-a. Cu asemenea oameni, pîinea țării e asigurată Cu primele cuvinte din acest reportaj aducem elogiul oamenilor care, la ceasul de față, decid, cei dinții, recoltele, soarta lor. Aceștia sunt, lingă mai vechii cooperatori, ai vetrei doljene, lingă cei rămași la această îndeletnicire, acei oameni pe care ii numim simplu, firesc, mecanizatori. Pentru cele peste 290 000 hectare, din care peste 165 000 ha cu porumb, cire au fost însămințate pînă in prezent, s-a dat și în actuala primăvară o bătălie tenace, rapidă. Orice campanie agricolă capătă aspectul unui efort colectiv complex. Cea de primăvară este, insă, mai dură decit celelalte. Capriciilor naturii — aprilie nu ne-a prea ispitit cu căldura — li s-au opus chibzuință, înzestratul simț al mânei celor peste 5 000 de mecanizatori. Știrile sosite de pe întinsul județului, fra ultimele zile, au fost certe. Au încheiat semănatul porumbului în ordine, consiliile unice agroindustriale Poiana Mare, Ghidici, Birca, Segarcea, Calafat, Vîrtop, Moțățel, Catane, Perișor, Amărăștii de Jos... Intre primele cooperative agricole, rod al abnegației mecanizatorilor, s-au aflat cele din Pireu Vechi, Desa, Ghidici, Drănie și multe altele. Și iată Mircea CANTAR (Continuare in pag. a III-a/ \ Remarcabil succes al lucrătorilor din agricultura județului nostru TELEGRAMA Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU înfăptuind cu răspundere comunistă prețioasele dumneavoastră indicații, mobilizatoarele îndemnuri pe care le-ați adresat tuturor lucrătorilor din agricultură. Comitetul județean de partid Doljvă raportează, mult stimate și iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, că lucrătorii ogoarelor din Județul nostru au reușit să însămințeze, pînă la 30 aprilie, in cadrul epocii optime, întreaga suprafață planificată cu sfeclă de zahăr, floarea-soarelui, in pentru ulei și alte culturi din epocile I și II pe aproape 290 000 hectare. Vă raportăm că porumbul a fost însămînțat pe o suprafață de peste 165 000 ha, această lucrare urmînd a se încheia în cîteva zile, după recoltarea plantelor furajere însămințate în toamnă. In prezent se lucrează intens, cu toate forțele și mijloacele, la plantarea legumelor, la întreținerea culturilor, precum și la însămînțarea unor culturi târzii. Totodată, la COMITETUL JUDEȚEAN DOI.J AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN (Continuare in pag a IV-a)