Inainte, decembrie 1980 (Anul 37, nr. 11103-11128)

1980-12-02 / nr. 11103

ANUL XXXVII NR 11103 MARTI 2 DECEMBRIE 1980 4 PAGINI 30 BANI 1980 AU MAI RĂMAS 29 ZILE Un succes de prestigiu al oamenilor muncii doljeni în bătălia acestui ultim trimestru al anului. Județul Dolj a realizat planul producției industriale pe întregul cincinal 1976-1980 TELEGRAMĂ Comitetului Central al P.C.R., tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU« secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România Mult stimate și iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu. Comuniștii, toți oamenii muncii din județul Dolj, profund angrenați în bătălia acestui ultim trimestru al anului, raportează cu deosebită satisfacție și mîndrie patriotică realizarea, la data de 1 decembrie a.c., a prevederilor de plan la producția industrială pe întregul cincinal 1976— 1980. Acest succes creează condiții ca să se realizeze, pînă la sfirșitul anului, o producție suplimentară în valoare de 2,3 miliarde lei, concretizată în importante cantități de produse fizice — energie electrică, tractoare, transformatoare, celule electrice prefabricate, motoare electrice, confecții textile, îngrășăminte chimice și altele. Aplicînd în viață, cu consecvență revoluționară, hotărîrile Congresului al XX-lea al partidului, prețioasele dumneavoastră indicații, organizația județeană de partid a mobilizat puternic comuniștii, pe toți oamenii muncii, la înfăptuirea planului de dezvoltare economico-socială în profil teritorial, a programelor de măsuri privind accelerarea progresului tehnic, diversificarea îmbunătățirea calității produselor, asimilarea de noi tehinologii și produse, în scopul reducerii importului, gospodăririi cu grijă a resurselor materiale, al sporirii eficienței întregii activități economice. In perioada actualului cincinal, în județ au fost materializate investiții intr-un volum record, realizîndu-se importante obiective și capacități, unități moderne, pre______________________________________________________________________ cum marile întreprinderi de utilaj greu și de autoturisme „OITCIT“, ctitorite de dumneavoastă, au fost înălțate mii de apartamente, se remodelează zona centrală a municipiului Craiova. In acest moment atît de important pentru județul Dolj, gîndul nostru se îndreaptă cu dragoste, respect și profundă recunoștință către dumneavoastră, mult stimate și iubite tovarășe secretar general, pentru înțelegerea și ajutorul permanent pe care ni le-ați acordat, pentru orientările și indicațiile deosebit de prețioase care stau la baza inițiativelor și programelor noastre de lucru, pentru sprijinul decisiv pe care l-ați dat Craiovei și județului în înlăturarea efectelor cutremurului din martie 1977, în depășirea unor greutăți, în găsirea unor soluții optime mricilor probleme cu care ne-am confruntat. Urmînd exemplul dumneavoastră minunat de conducător înțelept și iubit al întregului popor, de comunist înflăcărat și om de omenie ne angajăm, iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, să nu precupețim nici un efort pentru a îndeplini cu cinste sarcinile stabilite de partid, să acționăm astfel nicit să încheiem anul 1980 și întregul cincinal cu realizări cit mai mari, să asigurăm condiții optime producției anului viitor, să organizăm producția și munca, în toate domeniile, conform cerințelor infăptuirii saltului calitativ impus de întreaga dezvoltare economico-socială, de progresul și înflorirea multilaterală a țării. COMITETUL JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ÎNTREPRINDEREA DE CELULE ELECTRICE PREFABRICATE BÂILEȘTI Răspunde tovarășul GHEORGHE DINCA, secretarul comitetului de partid, președintele consiliului oamenilor muncii: 1. încă la data de 30 septembrie a.c., volumul producției marfă, mai mare cu 6,6 procente decât cel prevăzut în acest an, a fost integral contractat cu beneficiarii din țară. Cît privește exportul dificultăți, întîmpinăm unele Noi am emis contracte ; alte comenzi sînt în stadiu de contractare, cum ar fi cea pentru 120 celule destinate exportului în China, la care nu s-a primit documentația de la I.C.P.I.L.A. București. De asemenea, mai există oferte de celule la întreprinderile de comerț aterior neconcretizate în comenzi,aflate încă în discuție cu partenerii externi. 2. Avem producție integrată, nu cooperăm. Un anume fel de cooperare deși avem contracte, întreținem cu întreprinderea „Electroputere“. Din păcate, aproape în fiecare lună ne creează probleme, deoarece nu ne furnizează tot ce ne trebuie. 3. Forul tutelar a acoperit cu cote și repartiții majori-La sfîrșitul lunii noiembrie, colectivele de oameni ai muncii din compartimentele de activitate ale Unității forestiere de exploatare și transport Craiova au raportat un nou și prestigios succes în îndeplinirea sarcinilor economice la export. Astfel, prin depășirea prevederilor graficelor pentru perioada care a expirat din acest an la livrarea de împletituri cu produse în valoare de 265 000 lei valutătatea grupelor de materiale. Pentru alte grupe, la care nu s-au primit cote și repartiții, compartimentul nostru de resort a emis comenzi la furnizori, încheind contracte. Excepție face Ba M. OLTEANU E. CALOTA N. ȚUICU (Continuare in pag. a III-a) cu 93 metri cubi lemn pentru celuloză, 608 metri cubi de spalieri, cu însemnate cantități la alte poziții de plan, harnicii lucrători de aici au raportat, la 30 noiembrie a.c., realizarea planului anual în proporție de 101 la sută. Ca urmare, în luna decembrie vor fi livrate suplimentar produse în valoare de peste 300 000 lei valul C. EMN. coresp. Trei întrebări la zi despre: Pregătirea producției anului 1981 1. Care este stadiul contractării producției ? 2. în ce măsură au fost soluționate cooperările interuzinale ? 3. Cum este asigurată aprovizionarea tehnico-materială ? Au îndeplinit planul anual la export in cuprins: 1 Debut în etapa de concurs pe consilii unice agroindustriale Acorduri inaugurale la „Craiova muzicală" n Sport ■ Grupa de sindicat — instrument al unei munci eficiente întreprinderea „Independența“ Craiova. Filatoarele Cătălina Țonea și Constanța Tuță se remarcă prin conștiinciozitatea de care dau dovadă la locul de muncă Foto : Dan Stănescu Sfecla"! Recoltată pină <ie zahăr , la ultimul hectar! Transportată fără întirziere! Săptămîna precedentă s-a caracterizat printr-o mai amplă mobilizare de forțe și mijloace la recoltatul și transportul sfeclei de zahăr. Acționînd în spiritul indicațiilor Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole, comandamentele locale, organele și organizațiile de partid, consiliile populare, conducerile unităților agricole din comunele Bîrca, Măceșu de Sus, Piscu Vechi, Amărăștii de Sus, Amărăștii de Jos, Daneți, Bechet, Sadova altele au reușit să mobilisizeze la recoltarea sfeclei de zahăr o mare parte din forța aptă de muncă a satelor. Faptul că s-au folosit cu bune rezultate atît mijloacele mecanice cît și forța manuală, a permis ca în cursul săptămînii precedente cooperativele agricole „7 Noiembrie“ din Bîrca, din Cerăt, Măceșu de Sus, Zăval, Piscu Vechi, Hunia, Amărăștii de Sus, Amărăștii de Jos, Praporu, Dobrotești, Daneț, Locusteni, Bechet, Lișteava, Sadova să încheie recoltatul sfeclei de zahăr. Deși data scadentă — stabilită de Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole — pînă la care această lucrare trebuia încheiată, a fost depășită de mult, totuși, cu două zile în urmă, existau încă destule unități care mai aveau de recoltat suprafețe cuprinse între 40—150 ha. Astfel, suprafața de pe care mai rămăsese de strins sfecla de zahăr se ridica la 150 ha la C.A.P. Horezu Poenari, 75 ha la C.A.P. „Viață Nouă" Poiana Mare, 70 ha la C.A.P. Celaru, cîte 55 ha la Afumați și Boureni, cîte 50 ha la Seaca de Clmp, Giubega, Bîrza și „Unirea" Segarcea, cîte 45 ha la Gighera, Tunarii Vechi și Cioroiași. A. FRIGIOIU (Continuare In pag a Ill-a) Trainic legămînt sub tricolorul patriei „Pentru îndeplinirea datoriei Aceste sacre...“ cuvinte, și celelalte ce urmează în contextul jurămîntului militar, au răsunat ieri cu tărie in incinta cazărmilor. In cadrul unor festivități solemne, la care au pat participărinți, rude, prieteni, pionieri si luptători din gărzile patriotice, tinerii contingentului care in această toamnă și-au schimbat straiele de toate zilele cu uniforma ostășească au depus jurămintul de credință față de patrie, popor și partid, față de comandantul nostru suprem, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Conștienți de marea răspundere ce și-au asumat-o, cu mâinile încleștate pe lăncile drapelelor de luptă, ei n-au pregetat nici un moment în făgăduința de a fi apărători pricepuți și curajoși ai țării, ai cauzei socialismului. Iar rezultatele înalte obținute pe terenurile de instrucție, in sălile de specialitate, în poligoane și tancodromuri, ca și în economia națională stau mărturie hotărîrii lor unanime de a-și îndeplini în mod exemplar nobila misiune ce li s-a încredințat. Ne-am aflat, ieri, intr-un scurt, popas la festivitatea jurămîntului, alături de es-Căpitan M. VEREȘEZAN (Continuare in pag. a IV-a)