Inainte, septembrie 1985 (Anul 42, nr. 12573-12597)

1985-09-01 / nr. 12573

BIBLIO ANUL XLI NR 12 573 DUMINICA 1 SEPTEMBRIE 1085 I 4 PAGINI 50 BANI Anotimpul culesului, anotimpul oamenilor vrednici JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE ■ Roadele toamnei — cu grijă adăpostite ■ Pe cîmp și in grădini, o mare avuție — floarea- soarelui, porumbul, sfecla de zahăr, legumele, fructele, furajele — așteaptă pentru cules mîinile tuturor gospodarilor satelor. ■ Recoltarea florii-soarelui trebuie neapărat încheiată. Toate capitulele rămase In teren să fie adunate și treierate. 91 Pretutindeni să se intensifice culesul legumelor, strugurilor de masă, fructelor și livrarea acestora la fondul de stat. ■ Sfecla de zahăr, recoltată potrivit graficelor. ■ Recoltarea porumbului pentru boabe — cu prioritate pe terenurile destinate fnsămîntării griului si orzului. începutul lunii septembrie marchează practic trecerea la o nouă etapă muncilor agricole , intensifiacarea recoltării culturilor de toamnă, adevărata Este, ca să dăm dimensiune acestei campanii, momentul a de vîrf al activității din agricultură. Roadele muncii de un an de zile a lucratorilor de pe ogoare se află acum în grădinile de legume, in vii și livezi, in lanurile de floarea-soarelui, porumb și sfeclă de zahăr. Iată de ce efectuarea, într-o perioadă de timp cît mai scurtă, a întregului volum de lucrări, pe care o reclamă strîngerea și depozitarea în cele mai bune condiții a tuturor roadelor toamnei, constituie cea mai înaltă îndatorire a tuturor oamenilor muncii de la sate. Fără a diminua cu nimic atribuțiile și răspunderile ce revin organelor și organizațiilor de partid de la sate, organelor agricole de resort și consiliilor unice agroindustriale, rolul hotărîtor trebuie să-l aibe în această perioadă consiliile populare, cărora le revine sarcina de a asigura mobilizarea generală a tuturor forțelor umane de la sate la strînsul recoltei. Cu atît mai mult este imperios necesară acum participarea la muncile timpului a tuturor locuitorilor Stadiul recoltării principalelor culturi de toamnă (în procente) ■ Floarea-soarelui — 39 la sută ■ Porumbul — 17 la sută (din programul etapei) ■ Sfecla de zahăr — 4 la sută ) Soia — 5 la sută, de la sate, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, pînă la ultimul om. Destrîngerea recoltei răspunde întreaga obște a satelor. Este o obligație fundamentală înscrisă în legea organizării producției și a muncii în agricultură. Există întocmite programe de lucru riguros pentru fiecare unitate agricolă, pe zile și formații de lucru, care stabilesc vitezele zilnice maxime de realizat la recoltare pe baza cuprinderii întregului potențial uman, al forței mecanice existente. Specialile din unitățile agricole tebuie numai să organizeze recoltarea cu prioritate a acelor suprafețe ce urmează să fie însămînțate cu cereale de toamnă, să supravegheze și să intervină acolo unde este cazul. Desfășurând o susținută muncă politică și organizatorică, organizațiile de partid de la sate trebuie să imprime întregii activități din această perioadă un spirit desăvârșit de ordine disciplină la efectuarea lucrărilor, să asigure participarea la muncă a tuturor pentru realizarea și depășirea sarcinilor cuprinse în programele stabilite. In mod deosebit se pune, pentru a(Continuare în pag a II-a) Din vii, direct în magazine! La aprovizionarea populației, o contribuție de seamă și-o aduc și o serie de ferme viticole situate în apropierea municipiului Craiova. Experiența acumulată de I.V.V. în anii trecuți, în această privință, este acum pe deplin valorificată. Este vorba de livrarea, pe bază de grafic, a unor importante cantități de struguri de masă, direct din vie spre magazinele de desfacere. Astfel, din ferma viticolă Coțofeni (ing. Petre Ioana), aparținând A.I.V. Brădești, au fost livrate, în ultimele zile, 8 tone de struguri din soiul Chassias. Din ferma de profil a C.A.P. Padea (ing. Paula Dănișor) s-au livrat 22 tone, iar din cea a C.A.P. Drănie — 19 tone. Să mai și amintim și fermele C.A.P. Bărboi și a I.A.S. Breasta, care au expediat 20 de tone și, respectiv, 55 tone. Toate aceste unități și-au anunțat suplimentarea cantităților de struguri ce vor fi livrate față de planul inițial. Notăm, de asemenea, ca bună colaborarea dintre I.L.F. și I.V.V., existentă acum. Sub semnul înfăptuirii sarcinilor și îndemnurilor tovarășului Nicolae Ceaușescu formulate la Plenara G.C. al P.C.R. și a activului central de partid In numeroase unități, sarcinile de plan —onorate exemplar Angajați cu forțe sporite in ampla competiție națională a lumii, lucrătorii din unitățile industriale ale județului nostru își înscriu, lună de lună, un bilanț rezultate tot mai bune în scopul realizării cu succes a prevederilor planului acestui ultim an al cincinalului actual, punînd astfel temelii solide demarării cu succes a activității primului an al cincinalului viitor. Redăm, in cele ce urmează, cîteva din succesele de ultimă oră ale unor harnice colective muncitrești. 04,7 milioane lei producție netă suplimentară Prin amplificarea eforturilor și mai buna organizare a activității, prin generalizarea experienței avansate și introducerea pe scară largă a progresului tehnic, muncitorii, tehnicienii și inginerii din 23 unități industriale și de transport doljene au reușit, în perioada care a trecut din anul curent, să realizeze o producție netă superioară prevederilor planului cu 91,7 milioane lei. Cele mai bune rezultate le-au obținut colectivele muncitorești din cadrul întreprinderilor de transformatoare și motoare electrice Filiași — cu un plus, amintitul indicator, în valaloare de 14,7 milioane lei, de bere Craiova — 9,3 milioane lei, de celule electrice prefabricate Băilești — 6,2 milioane lei, Schelet de producție petrolieră Craiova — 11,1 milioane lei, Regionalei de căi ferate Craiova — 6,3 milioane lei etc. Producție suplimentară cu costuri reduse De la începutul anului și pina în prezent, personalul muncitor din sectorul industrial al județului nostru s-a preocupat, prin diverse măsuri de ordin tehnic și organizatoric, de diminuarea accentuată a consumurilor de materii prime și materiale, energie și combustibil, în scopul creșterii continue a eficienței economice. Ca urmare, colectivele muncitorești din 18 unități au reușit să reducă în mod simțitor cheltuielile totale la 1 000 lei producție marfă, obținînd însemnate economii. Reduceri apreciabile ale nivelurilor planificate la amintitul indicator au înregistrat oamenii muncii din cadrul întreprinderilor de confecții Craiova — 24,8 lei la 1000 lei producție, de mecanică Băilești — 21,8 lei, viei și vinului Dolj — 18,1 lei, de industrializare a sfeclei de zahăr Craiova — 17,8 lei, chimică din Craiova — 14,9 lei, de celule electrice prefabricate Băilești — 7,3 lei. (V.*■> O luminoasă epocă integrată istoriei Un muzeu de istorie înseamnă totdeauna, pentru vizitator, răscolirea copleșitorului sentiment al iubirii de patrie — prin înfățișarea concentrată a vieții și devenirii unui popor, prin sublinierea ideilor și faptelor esențiale care au marcat, în timp, evoluția societății. Prin bogăția materialului pe care-l etalează, prin integrarea faptelor de istorie locală în hronicul țării, secția de istorie a Complexului muzeal județean se constituie într-o veritabilă frescă a muncii și vieții poporului nostru în toate epocile istorice, a statorniciei sale în vatra strămoșească, a luptelor necontenite pentru libertate, independență, dreptate socială. De aceea îmbogățirea expoziției de bază și includerea în aceasta a perioadei de nouă istorie pe care o trăiește astăzi poporul român se înscrie ca un fapt de deosebită importanță în activitatea muzeistică, de educare a maselor largi de oameni muncii prin evocarea groaimoasei noastre istorii și înfățișarea prezentului luminos al patriei. Expoziția „Epoca NICOLAE CEAUȘESCU“ — epoca celor mai rodnice împliniri din istoria poporului român", deschisă recent, este o veritabilă oglindă a marilor înfăptuiri din ultimele două decenii, un vibrant omagiu adus secretarului general al partidului, celui mai iubit fiu al națiunii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru uriașa operă de edificare a noii Românii, pentru ridicarea meleagurilor doljene pe înalte trepte ale civilizației și progresului. „Perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al P.C.R. — cea mai bogată în împliniri din întreaga istorie a țării — est legată nemijlocit de activitatea neobosită, desfășurată cu profundă pasiune revoluționară și înaltă răspundere pentru destinele patriei du tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român; este înscrisul care domină partea din expoziție dedicată Congresului al IX-lea al partidului, alte materiale expuse subliniind semnificația acestui eveniment care marchează inaugurarea unei noi epoci în istoria patriei. Spații ample sunt acordate congreselor următoare ale partidului și, în mod deosebit, Congresului al XlII-lea, perspectivelor de dezvoltare a patriei stabilite de acesta. Prin grafice și statistici semnificative se subliniază dezvoltarea economico-socială a țării, amplele mutații petrecute în structura MIRCEA POSPAI foto : Dan Stănescu (Continuare tn pag. a li-a) Nouă confirmare a bărniciei tinerilor Brigadierii doljeni, pe primul loc în întrecere La primele ore ale zilei de ieri, frumoasa gară a Craiovei a găzduit un moment cu rezonanță deosebită în viața organizației de tineret a județului nostru. Cu trenul de la ora două și șapte minute au revenit de la Șantierul național al tineretului „Canalul Poarta Albă — Midia — Năvodari“ cei 48 de brigadieri de la Liceul industrial de petrol Melinești, care au reprezentat cu cinste Doljul în marele efort pentru edificarea acestei „magistrale albastre", simbol al puterii de creație a poporului nostru, al dăruirii în muncă și hotărârii de a-și clădi cu forțe proprii un viitor luminos. După trei luni de activitate rodnică, „Brigada Dolj“ s-a situat pe primul loc în întrecerea cu celelalte brigăzi județene, continuînd astfel tradiția bunelor rezultate ale tinerilor noștri pe șantierele marilor obiective naționale, primind Diploma C.C. al U.T.C. și fanionul de brigadă fruntașă. Deși ne aflăm în plină putere a nopții, chipurile bronzate ale acestor tineri sunt marcate de vigoare și bucurie. Printre ei ii intilnim pe destoinicii Ion Tîmplaru, Marian Tudor, Dumitru Șeicaru, Dorel Vasile, Iulian Ciocman și Petrică Șelaru, care și-au înscria numele printre cei mai buni brigadieri ai șantierului. Alături de ei sunt maiștrii instructori Ion Diaconu și Gheorghe Rusanda. Sub cupola porții feroviare a Craiovei răsună glasurile puternice ale brigadierilor care interpretează cîntecul ce i-a însoțit pe întreaga perioadă a muncii patriotice : „Azi ne cheamă întreaga țară". Sunt momente emoționante, la care participă zeci de călători aflați aici în așteptarea trenurilor. Stăm de vorbă cu Ștefan Dincă, Teodor Stcian Sandu Trancă. Toți sunt feștriciți că aparțin generației crescute și educate în timpul cel mai plin de împliniri al patriei, pe care cu firească mîndrie îl numim „Epoca Nicolae Ceaușescu", și consideră o cinste pentru ei participarea la realizarea „magistralei albastre“, obiectiv ce va dăinui secole ( AMIS Of.TEA (Contisuare in pag alla) j Festivalul- concurs interjudețean de creație rebusistă „La izvoarele patriei" La Casa de cultură a sindicatelor din Craiova au început, ieri, manifestările organizate în cadrul celei de-a III-a ediții a Festivalului-concurs interjudețean de creație rebusistă „La izvoarele patriei“, manifestări înscrise în Festivalul național „Cîntarea României“. In cursul dimineții a avut loc festivitatea de deschidere, la care au participat reprezentanți ai Comitetului județean de cultură și educație socialistă, Consiliului județean al sindicatelor, membri ai cercurilor rebusiste craiovene, invitați din 23 de județe ale țării. Au rostit alocuțiuni tovarășii Florin Șișu, director al Centrului județean de îndrumare a creației populare și a mișcării artistice de masă, Hie Solomon, secretar al Consiliului județean al sindicatelor, și Th. Sandu Ciobăncan, din partea cercului (Continuare în pag. a fla)