Inainte, octombrie 1986 (Anul 43, nr. 12908-12934)

1986-10-01 / nr. 12908

r ANUL XLIII NB 12 9081 MIERCURI 1 OCTOMBRIE 1986 I 4 PAGINI 50 BANI Crîul—însămînțat în ritm cît mai susținut, recolta — cît mai grabnic cu putință în hambare! JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE De cîteva zile — alături de imperativele pe care se impune încheierea grabnică, pretutindeni și necondiționat, a stringerii recolta 3, a tuturor roadelor toamnei — a intrat în actualitate o lucrare pentru decisivă1 nivelul producțiilor de păioase din anul viitor. Este vorba de însămînțarea, în cadrul epocii optime și la un nivel calitativ1 ,corespunzător, orzului, orzoaicei și, mai a ales, a griului, care ocupă cea mai mare suprafață repartizată păioaselor. Experiența acumulată de marea majoritate a unităților din consiliile unice agroindustriale Filiași, Dăbuleni, Beeilet, Poiana Mare, Calafat, Moțățel, Pleznța, Vîrtop și altele, care au reușit să încheie însămânțatul orzului pînă la 1 octombrie, pune în evidență faptul că chiar în condițiile deosebit de dificile din această toamnă este posibil și, evident, deosebit de necesar ca din primele zile viteza la pregătirea terenului și la semănat să fie nu numai realizată, ci și depășită, în condițiile respectării cu rigurozitate a tuturor indicilor tehnici de calitate. Notă discordantă la însămînțatul orzului fac în principal unitățile din consiliile unice agroindustriale Plopșor, Zănoaga, Segarcea, unde lucrarea respectivă n-a fost finalizată pînă la data scadentă. Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole — ținînd seama de necesitatea asigurării frontului de lucru pentru folosirea la întreaga capacitate a tuturor semănătorilor, — a ordonat ca la executarea arăturilor și pregătirea terenului să se lucreze obligatoriu în două schimburi. O asemenea sarcină este cu atît mai mult realizabilă cu cît în ultimul timp au fost detașați aproape 500 de mecanizatori din unități industriale să lucreze în S.M.A. și I.A.S. Accentul trebuie pus pe folosirea în primul rînd a trac A. FRIGIOIU (Continuare n pag. a lulaj Realizarea vitezelor zilnice programate-chezăși a finalizării însămînțării griului pînă la 10 octombrie De ce nu respectați graficele de recoltare și transportare a sfeclei de zahăr? Volumul mare și divers de lucrări ce se cere efectuat in aceste zile în agricultură nu constituie și nu poate constitui pentru nimici o scuză de a nu înfăptui riguros graficele de recoltare și transportare a sfeclei de zahăr. Indicația dată în acest scop de Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole este cunoscută în toate unitățile, dar din păcate nu se acționează energic pentru a se depăși situația actuală când fabricile de profil nu pot fi folosite la întreaga capacitate pentru că nu dispun de suficientă materie primă. Deși ne aflăm la 1 octombrie, suprafața de pe care s-a recoltat sfecla de zahăr se ridică doar la 55 din 200 ha în C.U.A.S.C. Seaești, 118 din 216 ha în C.U.A.S.C. Zănoaga , 156 din 405 ha in C.U.A.S.C. Bechet, 427 din 2 380 ha la Segarcea, 372 din 1460 ha la Bîrca, 381 din 1124 ha la Băilești, 186 din 1170 ha la Catane, 295 din 1880 ha la Poiana Mare, 192 din 610 ha la Calafat, 437 din 1275 ha la Moțăței, 160 din 609 ha la Vîrtop, 260 din 970 ha la Perișor. Respectarea prevederilor înscrise în grafice depinde, în primul rînd, de realizarea vitezei zilnice la recoltat. In ziua de 29 septembrie, însă, s-a reușit să se recolteze sfecla de zahăr doar de pe 16 ha în C.U.A.S.C. Moțăței, 12 ha la Segarcea, 19 ha la Poiana Mare, cite 8 ha la Catane și Perișor, cîte 7 ha la Birca și Plenița, 5 ha la Vîrtop, 3 ha la Beeilet și — incredibil — numai cîte două ha la Băilești și Seaești. Este și mai grav faptul că, în ziua amintită, la Șimnie, Zănoaga, Amăraști, Murgași, Calafat, sfecla de zahăr n-a fost recoltată nici măcar de pe cîte un an. în C.U.A.S.C. Segarcea, spre exemplu, se invocă motivul că nu s-a putut respecta viteza zilnică la recoltat pentru că toate forțele au fost dirijate la curățirea sfeclei de zahăr de pămînt și resturi vegetale. In realitate, însă, volumul sfeclei de zahăr pregătit pentru transport în ziua amintită a fost doar de 250 tone față de 1 000 tone cît prevăd graficele. Este aceasta o situație normală ? Este determinată de cauze obiective ? Hotărit nu ! Cauza cauzelor constă în lipsa de ordine și disciplină care se mai manifestă în unele unități. Din păcate, nu s-a înțeles de către toți factorii de răspundere din teritoriu că, așa cum a subliniat în repetate rînduri conducătorul partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, activitatea revoluționară constituie, fără îndoială, modalitatea cea mai F. AUREL (Continuare io paga Ilia) V CURIER COTIDIAN «NCA O AUTOMACARA PENTRU TRAMVAI I.J.T.L. Dolj și-a adăugat la zestrea sa tehnică, destinată întreținerii viitorului traseu al tramvaiului la Craiova, încă o automacara de 18 tone forță. Pină atunci, însă, utilajul este follsit la construirea liniei de tramvai. De asemenea, în aiuzind, două auto șasia vor fii transformate în autorndicatoare pentru întreținerea rețelei de contact a tranaiului. N-AU DESCHIS MUSTĂRIILE E vremea culesului viitor. A apărut, deci, și mustul. Dorind să vină in intîmpinarea amatorilor de tradiționala pastrama cu mămâiguță, însoțită, bineînțeles, de o cănuță-dour de must, i.C.S.A.P. Craiova a deschis in municipiu trei mustării. Adresele lor : restaurantele „Năvodul“ și „Modern" din Piața centrală, precum și „Craiova“. 'LUCRĂRI EDILITAR - GOSPODĂREȘTI Prin contribuția în muncă a cetățenilor, la Băilești, respectiv pe porțiunea dintre strada Carpați și Școala nr. 1, a fost executat un trotuar avînd o lățime de 2,5 metri și o lungime de 159 metri. MICROSCOP BINOCULAR de Laboratorul întreprinderii vinificație și produse spirtoase Craiova a fost dotat cu un microscop binocular ce se va utiliza la analizarea microorganismelor (dorite sau nedorite) existente în diverse vinuri. Pe baza analizelor obținute se iau măsurile tehnice corespunzătoare pentru buna conservare a băuturilor. --------------------------------------_| In magistrala Cuvîntare rostită la încheierea lucrărilor celui de-al Ill-lea Congres, al oamenilor muncii, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu arăta: „Este necesar să aducem modificări în gîndirea și în activitatea practică, să înlăturăm chiar din vocabularul nostru verbul „nu se poate", să folosim numai verbul „totul se poate“. Să pornim permanent deci concepția revoluționară după care nu există probleme care să nu se poată rezolva Un adevăr fundamental, o chemare revoluționară la înscrierea muncii noastre pe noi coordonate, calitative superioare. Mănunchiul de realizări din vara lui ’86, înregistrate la întreprinderea pentru producerea și industrializarea legumelor și fructelor din Calafat, relevă că personalul muncitor de aici și-a făcut un ecuson de onoare din rezolvarea opera- Panoul de onoare al faptelor muncitorești 10 milioane lei producție marfă suplimentară însușindu-și cu răspundere sarcinile complexe ce-i revin în actualul cincinal, colectivul de muncitori, maiștri și ingineri din cadrul întreprinderii de reparații auto Craiova a obținut, în perioada care a trecut din acest an, o producție marfă suplimentară de 10 milioane lei. In aceeași perioadă de referință, producția netă a fost depășită cu 4,2 milioane lei, productivitatea muncii — cu 2100 lei/ persoană, producția destinată exportului — cu 320 000 lei, obținîndu-se un beneficiu suplimentar de 9,5 milioane lei. Cu cele mai bune rezultate la panoul de onoare al faptelor muncitorești se înscriu formațiile conduse de șefii de atelier Aristică Bană și Ion Nicolae, din cadrul secției reparații capitale auto, secție condusă de inginerul Valentin Vîrgolici. Depășirea planului la export Sub directa Îndrumare a organizației de partid, oamenii muncii de la Unitatea forestieră de exploatare transport Craiova acționeaeză cu hotărire pentru a Îndeplini sarcinile economice asumate în acest prim an al actualului cincinal. Printre preocupările prioritare ale harnicului colectiv de aici se înscrie activitatea de export. Prin materializarea unui complex program de măsuri s-au obținut realizări remarcabile în ceea ce privește onorarea la timp și cu produse de înaltă calitate a contractelor încheiate cu partenerii comerciali de peste hotare. Planul la export al celor nouă luni a fost depășit cu 39 la sută, livrîndu-se, peste planul perioadei amintite, 2 000 mc. lemn pentru celuloză în Italia — și 2 000 mp. parchete în Grecia, Italia și U.R.S.S. 90 000 tone oțel Secțiile specializate de la Craiova și din județ ale I.J.R.V.M.R. Dolj au colectat, de la începutul anului, cu sprijinul întreprinderilor, unităților economice și sociale, primăriilor, școlilor, asociațiilor de locatari, organizațiilor de ștești cantitatea masă și obde 90 000 tone oțel destinat oțelăriilor. Au fost, de asemenea, colectate, pregătite și expediate pentru valorificare alte importante cantități de materiale refolosibile din fontă, cupru, alamă, bronz, plumb, zinc și aluminiu. Sub semnul înfăptuirii sarcinilor și îndemnurilor tovarășului Nicolae Ceaușescu Creșterea mai puternică a productivității muncii Obiectiv central al activității C.O.M.-urilor, colectivelor de muncitori și specialiști în unitățile doljene ale Centralei industriei electrotehnice Centrala industriei electrotehnice Craiova, unitate cu deosebită pondere în ramura economică de profil a patriei, se afirmă la acest început de cincinal prin realizări notabile la toți indicatorii cantitativi și calitativi de plan. Astfel, în perioada parcursă din acest an, cele 21 de întreprinderi productive componente au obținut suplimentar o producție marfă în valoare de peste 285 milioane lei, sporul înregistrat la producția fizică de profil ridicîndu-se la aproape o jumătate de miliarde lei - niveluri superioare celor cuprinse , angajamentele asumate în întrecerea socialistă de către colectivele respective. Cheia succeselor acestor colective, din rîndul cărora fac parte și cele de la întreprinderile „Electroputere“ — Craiova, de celule electrice prefabricate și de piese turnate Băilești, de transformatoare și motoare electrice Filiași, cărora le revine aproape 23 la sută din amintita depășire a producției marfă la nivelul Centralei Industriale, se află în principal în creșterea in ritmuri mai accentuate a productivității muncii. Bunăoară, dacă la nivelul Centralei, productivitatea muncii a înregistrat o creștere de un procent, la „Electroputere“, respectivul indicator a fost îndeplinit în proporție de 101,3 la sută, cu o creștere de 17,2 procente peste nivelul perioadei corespunzătoare a anului trecut, la I.C.P. Băilești, prevederile de plan au fost depășite cu 1,1 la sută, la I.T.M.E. Filiași productivitatea a sporit cu 1177 lei peste plan pe fiecare lucrător, iar la întreprinderea de piese turnate Băilești — cu 334 de lei pe lucrător. Succesele care le permit oamenilor muncii din această Centrală, cu sediul în municipiul Craiova, să-și îndeplinească mai devreme sarcinile revenite în primele trei trimestre la indicatorii economici de bază sunt rezultatul materializării pro(Continuare în pag. a lll-a) MARIN COANDA întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova. Lăcătușii lănci Cotolin și Anica Lungu acordă o atenție deosebită montării comenzilor motor. Foto : S. Dan I.P.I.L.F. Calafat Ecuson de onoare—rezolvarea operativă și eficientă a problemelor ■ Preocupări pentru diversificarea gamei de produse alimentare * Autoutilarea reflectată în sporuri apreciabile ■ Oameni cu idei de... milioane ■ „Totul e în puterea muncii noastre". tivă și eficientă a fiecărei probleme. Ne vom referi la câteva aspecte, nu înainte de a aminti că întreprinderea amintită, după ce a fost timp de șase ani unitate etalon pe ramură în ceea ce privește creșterea productivității muncii, de trei ani este și model de organizare și modernizare a producției și a muncii. In programul de modernizare a fluxurilor tehnologice in actualul cincinal sînt înscrise 29 de măsuri, care vor conduce la dublarea productivității muncii, pînă în prezent fiind deja finalizate o parte însemnată dintre acestea. Drept urmare, s-a obținut o creștere suplimentară a productivității :rouncii cu fie la sută, un spor la beneficii de 300 mii lei, in condițiile reducerii cheltuielilor materiale ci 3,7 milioane lei. Cea mai spectaculoasă realizare a fost „mașina de închis multicap" (unicat în țară), cu ajutorul căreia se capsează 126—169 borcane pe minut în loc de 60 ca pînă acum, se elimină spargerile, deoarece mașina „copiază“ foarte bine profilul borcanului, și se asigură o calitate superioară a închiderii. Sistemul a fost conceput și transpus in practică de reglorul Ion Mimica. Sarcina dată unității calafetene de către conducerea județului nostru, de a se trece la valorificarea piersicilor supracoapte, a fost dusă la îndeplinire operativ și în condiții de eficiență. Astfel, după multe frămîntări, directorul Nicolae Păun a avut inspirata idee de a nu se procura o linie de producere a nectarului de piersici, care ar fi costat două milioane lei, ci de a se adapta linia de tomate, respectiv de asta mai introduce doar citeva utilaje in valoare de numai 50 000 lei. Materializindu-se, ideea respectivă de către maistrul Gheorghe Dudu și de oamenii săi, linia și-a dublat astfel capacitatea. Dacă înainte nu era folosită pînă la apariția roșiilor, in această ION DIACONI (Continuare In pag. * III o *