Inainte, martie 1987 (Anul 44, nr. 13036-13058)

1987-03-01 / nr. 13036

Proletari din toate țările, ființi-văi nainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEilMTIME AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLIII NR 13 036 I DUMINICA 1 MARTIE 1987 | 4 PAGINI 50 BANI I Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, împreună cu tovarășa ELENA CEAUȘESCU, va efectua o vizită oficială de prietenie în Regatul Nepal Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Regatul Nepal, în a doua decadă a lunii martie 1987, la invitația regelui Nepalului, Bhrendra Bir Bikram Shah Dev și a reginei Aishwarya Kajya Laxmi Devi Shah. Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la ședința comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană Magistral document privind experiența construcției socialismului in patria noastră Presa centrală de ieri a publicat un nou document, de excepțională însemnătate teoretică și practică, asupra experienței originale a partidului și poporului nostru in ceea ce privește construcția societății socialiste pemîntul multimilenar al păpatriei noastre. Cu clarviziune și luciditate revoluționară, cu o magistrală forță de analiză și sinteză, într-un spirit profund științific, realist și într-o largă perspectivă dialectică —, secretarul general al partidului, președintele României socialiste, Ceaușescu, tovarășul Nicolae a trecut în revistă — în cuvîntarea rostită la ședința comună a consiliilor oamenilor muncii de naționalitate maghiară și germană — cele mai semnificative succese obținute de poporul român în făurirea noii orînduiri. Reliefînd că una din marile realizări ale socialismului în patria noastră, ale politicii partidului nostru, o reprezintă dezvoltarea echilibrată și amplasarea rațională a forțelor de producție în toate județele patriei —, tovarășul Nicolae Ceaușescu a arătat că îndeosebi după noua reorganizare administrativă și formarea județelor s-au pus bazele unei dezvoltări viguroase a tuturor zonelor țării noastre. Concomitent cu edificarea unei puternice baze tehnico-materiale, cu avîntul fără precedent al industriei, cu modernizarea și dezvoltarea necontenită a agriculturii, s-a asigurat creșterea nivelului de trai material și spiritual al întregului popor, între cuceririle de necontestat ale socialismului în România înscriindu-se gratuitatea învățămîntului pentru întregul tineret al patriei, reconstrucția aproape generală a orașelor, dezvoltarea, construcția și reorganizarea satelor, asigurarea asistenței sanitare gratuite, realizarea principiilor socialiste de retribuție egală la muncă egală. Pe bună dreptate, tovarășul Nicolae Ceaușescu a subliniat că: „dacă ar trebui să vorbim problemele dreptului despre omului, de drepturi umanitare, apoi putem afirma, cu îndreptățită mîndrie, că in anii socialismului am luat asemenea măsuri și am aplicat asemenea forme de organizare prin care am creat condiții de manifestare deplină, egală a tuturor cetățenilor, fără nici un fel de deosebire, nici de naționalitate, nici de sex, nici de vîrstă!“. In continuare, președintele României a relevat DAN LUPESCU (Continuare in pag. a III-a) întreprinderea de celule electrice prefabricate Băilești. Lăcătușii Ion Nicola, Elvira Gabroveanu și Mihai Popa pregătesc pentru probe un cărucior cu S.O. 12 KW — 1250 A component al celulelor de gabarit normal, dintr-un lot destinat exportului. O îndatorire permanentă Folosirea chibzuită, cu maximă responsabilitate a energiei electrice Pretutindeni — la locurile de muncă și în propriile locuințe — să acționăm cu maximă fermitate aplicarea prevederilor pentru Decretului Consiliului de Stat. IN ACEST SENS, LA FIECARE LOC DE MUNCA, SE IMPUN : ■ utilizarea rațională fiecărui kilowatt-oră, a fiecărui gram de combustibil ; ■ eliminarea oricăror pierderi de energie electrică și combustibil ; ■ organizarea de așa natură a activității incit să se asigure încadrarea riguroasă în cotele alocate ; ■ urmărirea exigentă, oră de oră, a consumurilor la fiecare loc de muncă. CÂTEVA CALCULE ILUSTRATIVE : ■ In cele 480 de minute ale unui schimb de lucru se distribuie : — unui strungar — 52 kWh ; — unei textiliste — 96 kWh ; — unui oțelar — 14 800 kWh. Dacă fiecare ar reduce lunar consumul cu 1 la sută s-ar obține din economii: — prelucrarea a trei piese de tehnicitate superioară; — peste 40 mp de țesături ; — aproape 6 tone de oțel electric; t Vs.sema numărul unu ; anl nastru, a tuturor ENERGIA în spiritul sarcinilor subliniate la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Modernizarea proceselor de producție— important factor al dezvoltării intensive In etapa actuală Modernizarea proceselor de producție este în etapa actuală un obiectiv de mare importanță în vederea atingerii dezideratului propus — dublarea productivității muncii pînă la sfîrșitul acestui cincinal. Ce s-a făcut în acest sens, pînă în prezent, la întreprinderea chimică din Craiova ? Această întrebare i-am adresat-o tovarășului Constantin Tăutu, inginerul șef al unității. De la interlocutor aflăm că pînă la această dată, în prima etapă a modernizării proceselor de producție, au fost aplicate 15 măsuri, practic toate cuprinse în acest plan. Astfel, încă de anul trecut maistrul Mihai Țecu și lăcătușii mecanici Tudor Ionescu, Ștefan Tălîngă, Vladi Pleșoianu au confecționat o presă de vulcanizare de tip „Nicovala“ care aduce anual un spor la producția marfă de 1,5 milioane lei, 21 tone la producția fizică, creșterea productivității muncii cu 9 000 lei/persoană și un beneficiu peste pian de 320 000 lei. Pînă la sfîrșitul celei de-a doua etape, sînt prevăzute în planul de modernizare încă cinci prese de acest tip. In luna ianuarie a.c. subinginerul Constantin Bătăilă, electronistul Virgil Barbu, electricianul Ionel Rotaru și regiorul Constantin Măcărău au pus în funcțiune o mașină de injecție, care va aduce, în acest an, un spor la producția marfă de 2,5 milioane lei, creșterea productivității muncii cu 2 867 lei/persoană și un spor de beneficii de 203 000 lei. Alte măsuri importante au vizat punerea în regim de lucru automat a unei mașini de injecție (RUASY-100), crearea prin autodotare a unei instalații de decapare și brunare inserțiilor metalice din reaperele de spumă poliuretanică în vederea vopsirii lor corespunzătoare la întreprinderea de autoturisme de miclitraj „OLTCIT“ — Craiova, precum și introducerea operației de finisaj, aut la mase plastice cit și la articole tehnice din cauciuc, direct la utilaje (înlocuindu-se astfel munca de finisaj, aceasta revenind operatorului de la mașini). Prin punerea în aplicare a acestor 15 măsuri s-a reușit obținerea unui spor la producția marfă de 1839 mii lei, creșterea productivității muncii cu 5 685 lei/persoană, reducerea cheltuielilor totale cu 646 000 lei, precum și obținerea unui beneficiu de 632 000 lei. Demn de menționat este și faptul că pentru punerea în aplicare a acestor măsuri nu au fost folosite fonduri suplimentare, ele fiind realizate din fondurile unității. Ce măsuri vor fi aplicate în etapa a doua, respectiv în 1987—1988 ? La această întrebare, șeful biroului organizare, tovarășul Marin Barbu, ne-a răspuns că și MARIN DUMITRU (Continuare tn pag. a IlI-ai^y awWMMWM Formațiile t din timp și . Una dintre preocupările majore ale factorilor cu munci de răspundere din cadrul C.A.P. Amărăștii de Jos, ca de altfel din toate unitățile agricole ale consiliului au constituit-o același nume, a punerea punct a întregului echipalament de udare din dotare și, în același timp, alcătuirea și instruirea în mod corespunzător a formațiilor de udători de corp este nevoie. O asemenea importantă sarcină, s-a aflat încă din toamnă pe agenda noastră de lucru — ne spune tovarășul Ion Mitrică, președintele cooperativei agricole. In legătură cu înfăptuirea sarcinii amintite tehnicianul hidro Iulia Neaga ne spunea : „în calitate de șef al formației de irigații din unitate am căutat, mai intîi, cu sprijinul cooperativei agricole, să asigur pentru fiecare fermă în parte cîte 20 de udători recrutați din rîndul celor mai destoinici membri cooperatori, și a căror pregătire, in cadrul invățămîntului , agrozootehnic de masă, am urmărit-o și o urmărim cu prioritate“. Reținem, de asemenea, că după ce formațiile au fost constituite, s-a trecut, cu sprijinul lucrătorilor sistemului de irigații din localitate la revizuirea, repararea și plotarea echipamentului compendare, acțiune ce a fost derulată în paralel cu operațiile de curățire, decolmatare și completare a datelor la toate canalele sistemului de irigații. Pînă la această oră au fost efectuate, practic, toate reviziile și reparațiile ce se impuneau la rețeaua hidro și echipamentul de udare, , iar hidranții, aripile de ploaie și aspersoarele au fost în așa fel conservate nncit să poată da garanția unei funcționări perfecte în timpul utilizării la udări. Revenind la instruirea udătorilor subliniem că la cercurile învățămîntului agrozootehnic de masă, se urmărește generalizarea experienței valoroase a cooperatorilor de frunte Constantin Truică, Toma Duță, Petre Bănică și Ion Stan, care de peste zece ani îndeplinesc funcțiile de șefi de formații numărîndu-se printre cei mai destoinici lucrători ai ogoarelor de la Amărăștii de Jos. Bunăoară, pe una din solele pe care a acționat formația de udători condusă de gospodarul Constantin Truică s-a obținut, EMIL LAZARESCU (Continuare in pag. a III-a) de udători —constituire — corespunzător instruite BMW nr pag. 2 : — Rubricile : Tribuna școlii : Juristul vă răspunde : Azi vă informăm despre: D Pag. 4 : — Reper cetățenesc ; Publicitate. La intrarea de est a municipiului Craiova — blocuri noi, într-un nou cartier : „Lăpușului“. Foto : S. Dan CURIER COTIDIAN Șase laboratoare de patiserie-cofetărie Pentru mai buna aprovizionare a populației din mediul rural, in ultima perioadă au fost organizate șase laboratoare de patiserie-cofetărie, respectiv in comunele Cetate, Giurgița, Motaței, Mirșani, Rast și Dioști. De menționat că, în următorul interval de timp, se vor înființa și zece noi patiserii-cofetării. Telefoane publice In orașul Filiași funcționează in prezent un număr de 15 telefoane publice (șapte interurbane și opt urbane), dintre care patru recent instalate De menționat că intr-un viitor apropiat se vor mai monta alte patru asemenea telefoane.