Inainte, ianuarie 1988 (Anul 45, nr. 13297-13320)

1988-01-03 / nr. 13297

ANUL XLIV NR. 13 297 DUMINICA 3 IANUARIE 1988 4 PAGINI 50 BANI Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, în anul 1987 poporul român a obținut, sub conducerea partidului nostru comunist, importante realizări în dezvoltarea economicosocială, a parcurs, în condiții internaționale grele, o nouă etapă pe drumul ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație. A avut loc o creștere importantă a producției industriale, agricole, în toate domeniile de activitate. Am realizat, de asemenea, un volum important de investiții. S-au dat în folosință noi capacități de producție și așezăminte social-culturale. S-au obținut realizări importante in știință, învățămint, in activitatea culturală — factori importanți in progresul multilateral al patriei noastre. Conferința Națională partidului a analizat stadiul actual al dezvoltării societății socialiste românești și a elaborat un amplu și măreț program de muncă și luptă în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, a Programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. De asemenea, in acest an, la 30 Decembrie, am aniversat împlinirea a 40 de ani de la înlăturarea monarhiei și proclamarea Republicii, care a marcat lichidarea orinduirii burghezemoșierești, a dominației imperialiste și trecerea la făurirea orinduirii socialiste în România. Mărețele realizări obținute de poporul român în anii construcției socialiste — deci și în primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal — demonstrează cu puterea faptelor, a realităților justețea politicii partidului nostru comunist, care își îndeplinește cu cinste rolul de forță conducătoare a întregii națiuni pe calea edificării celei mai drepte societăți, a socialismului și comunismului, încheiem anul 1987 cu importante realizări, dar și cu o serie de neîmpliniri. Mai multe unități economico-sociale au rămas datoare față de acest an, avînd multe nerealizări. Pe ansamblu, putem să privim cu satisfacție și mîndrie la tot ce am realizat, inclusiv la realizările din ultimii doi ani. Pentru toate aceste remarcabile înfăptuiri, acum,cînd încheiem anul 1987 cu importante realizări, în numele conducerii de partid și de stat, al meu personal, adresei eroicei noastre clase muncitoare, minunatei țărănimi și intelectualități, întregului nostru popor de 23 de milioane, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari împliniri în muncă și viață, in înaintarea patriei noastre spre culmile tot mai înalte de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii, spre comunism. Dragi tovarăși. Intrăm în noul an 1988 cu planuri și programe clare, ■pentru activitatea viitorului an și a întregului plan cincinal 1986—1990 și, in perspectivă, pînă în anul 2000. • Conferința Națională partidului, organismele deamocrației muncitorești-revoluționare și Marea Adunare Națională au aprobat planurile și programele de activitate pentru anul 1988, au stabilit măsurile necesare în vederea lichidării lipsurilor care s-au manifestat în acest an, îmbunătățirii activității în toate domeniile și trecerii cu hotărîre la înfăptuirea neabătuăt, încă din prima zi a noului an, a obiectivelor de dezvoltare economico-socială a patriei noastre. Sunt bine cunoscute de toți oamenii muncii, de întregul popor , obiectivele noului an. Acum, hotăritor este să trecem cu fermitate la buna organizare a activității în toate sectoarele, să perfecționăm conducerea și să acționăm cu cea mai înaltă răspundere revoluționară, să întărim ordinea, disciplina, să facem astfel ca fiecare, la locul său de muncă, să facă totul pentru înfăptuirea neabătută a tuturor planurilor și programelor care asigură dezvoltarea generală a patriei, ridicarea nivelului de trai material și spiritual al întregii națiuni — țelul suprem al politicii partidului, esența societății (Continuare in păg a III-a) v in primele ore, în primele zile ale anilul Activitate la cote superioare în vetrele cu „foc continuu" Am intrat în cel de-al treilea an al actualului cincinal — hotăritor în obținerea unor succese de prestigiu în economia națională. Colective muncitorești din județul nostru, ca de altfel și in întreaga țară, s-au aflat, in aceste zile, la datorie în unitățile cu „foc continuu“, înscriind încă din primele ore ale lui 1988 semnificative fapte de muncă în întrecerea socialistă pentru transpunerea în viață a hotărîrilor celei de-a V-a Conferințe Naționale a partidului. I-am găsit la locurile lor de muncă — purtînd în memorie vibrantul Mesaj de Anul Nou adresat întregului popor de tovarășul Nicolae Ceaușescu — pe o serie de fruntași în întrecerea socialistă, lucrători angajați cu toate forțele în obținerea unor rezultate remarcabile. CENTRALA ELECTRICA DE TERMOFICARE IȘALNIȚA. Pentru un colectiv care a produs suplimentar în anul de curînd încheiat 168 * milioane kWh, producția de energie electrică fiind mai mare cu 1,3 la sută decit in 1986 ’și cu 2,3 la sută decit in 1985, primele succese ale noului an nu s-au lăsat așteptate. Prin eforturile depuse de formațiile conduse de maiștrii Ion Valcăr și Constantin Crețan, la gospodăria de cărbune activitatea s-a derulat corespunzător. Din discuția avută cu inginerul Șerban Nicodin, dispecerul de serviciu, am reținut că centrala funcționează cu puterea medie cerută de Sistemul energetic național, realizînd în primele zile ale anului 29 699 MWh. Demn de subliniat este și faptul că stocul de cărbune se ridică la 555 100 tone. Menționăm, totodată, că în prezent se află în reparații , planificate grupurile energetice nr. 2 și nr. 7. Lucrătorii Gheorghe Boca, Traian Stamate, • Gheorghe Raicu, Marin Mușat, maiștrii Dumitru Scăunașu, Aurel Chiriță, Mihai Drăghici depun toate eforturile pentru execuția unor lucrări de un ridicat nivel tehnic, eficiente, acestora în vederea punerii în funepune cit mai grabnic. Să mai adăugăm faptul că s-a executat un set divers de dispozitive de mecanizare și ridicat în gospodăria de cărbune și sala cazane, iar pe noua linie tehnologică pentru reparația reductorilor și a variatorilor de turație de la morile de cărbune activitatea se derulează la cote înalte. CENTRALA ELECTRICA DE TERMOFICARE SI CRAIOVA. In noaptea de la cumpăna anilor au fost prezenți la datorie Nicolae Popa — electrician, Victor Dincă — operator turbine, Constantin Voinea — operator ,cazane, Anghel Bărăscu, Nicolae Gîngu — maiștri, Constantin Hoancă — inginer. Au fucționat normal cazanul C.R.4, cu o capacitate de 100 tone/oră, C.R.F. 3 și 4, de cite 100 Gcal/ora, și grupul I de 150 MW, care a produs pînă în prezent peste 168 783 MWh. COMBINATUL CHIMIC CRAIOVA. Toate instalațiile au funcționat din plin. jn i noaptea de revelion s-au aflat la lucru formații, maistrului Nicolae Irimi, subinginerului Mitică Lădaru, inginerului Marcel Filigeanu din cadrul Secției 1,1., condusă de ing. Costică Pîrvuleț. Și la Secția 1.2., coordonată de ing. George Toană, au acționat cu înaltă răspundere muncitorească formațiile maiștrilor Costică Tîmplaru și Paul Sandu. CONSTANTIN PACUREANU (Continuare in pag. a II-a) ________________________ H 9 Pag. :> Cronica evenimentelor pe luna decembrie ; Demaraj prohiiiitiiiiiii Miisiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuiiiiii Hiiiiiiiiiinniinind surgimițător în munca sondo jigrilor; Memento. B Pag. g .4 — Politica externă a II României — politică de pace, destindere și colaborare internațională ; f. Publicitate ; De peste hoare. UIIUIiiilililIilllIHjlllliiliiliHlillIlintiiliMIiliMÎIIiltiUHlIIlUUlIiiî^ I ntr-o atmosferă de vibrantă trăire afectivă tovărășească, peste 500 de fii ai marii familii muncitorești craiovene de la „Electroputere“ și-au dat intîlnire în sala cantineirestaurant împodobită sărbătorește pentru a petrece împreună clipele de mirifică tradiție ale întîmpinării Anului Nou. 1988 Stare de puternică emoție. Pe fondul ei, cuvintele din :Mesajul adresat întregului popor de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, s-au transfigurat în efluvii de mindrie patriotică și in stînci de hoturire de a înfăptui neabătut politica partidului de ridicare a patriei socialiste pe culmi a de glorii și de măreție. „Colectivul nostru —, mărturisea la ceas sărbătoresc tovarășul Paul Streinu, secretarul comitetului de partid — se desparte de 1987 avînd cugetul curat al datoriei împlinite. A fost anul realizării unor produse, noi de înaltă competitivitate ■ — transformatoarele-gigant pentru Centrala electrică nucleară de la Cernavodă, locomotiva N.D.-3 destinată exportului, stația de comandă și reglaj S.C.R.-10. Pe 1988 îl primim in sufletele noastre cu planuri și programe și mai îndrăznețe reieșite din documentele ■ Conferinței Naționale a partidului In aceste clipe, gindurile și cele mai alese simțămintele nu se îndreaptă spre iubitul nostru conducător de partid și de stat, tovarășul Nicolae Ceaușescu, spre tovarășa Elena Ceaușescu, ilustru savant și om politic, cărora le uram, cu prilejul zilelor de naștere, din ianuarie 1988, “viață lungă și rodnică, întru înălțarea patriei și fericirea poporului !“ la Majoritatea participanților revelionul oamenilor muncii de la „Electroputere“ cu care am stat de vorbă au revelat că, la cumpăna anilor, sentimentul tonic care-l copleșește este acela al apartenenței la "marele colectiv muncitoresc " ce duce în țară și în lume prestigiul industriei electrotehnice românești. Cu acest sentiment pășesc umăr lângă umăr, voință lângă voință, spre orizonturile luminoase ale lui 1988, ale actualului cincinal. Ultimele minute ale anului 1987. Sala cantinei Combinatului chimic craiovean este împodobită sărbătorește, dar atmosfera s-a înviorat prin bucuria și voioșia oamenilor, prin acordurile orchestrei și ritmurile dulsului. peste 500 de chimist au venit să petreacă împreună noaptea dintre an, la revelionul organizat de Comitetul sindicatului. Oameni care se cunosc bine, unii dintre ei lucrând împreună de aproape douăzeci și cinci de ani, fiind printre primii încadrați ai gigantului combinat, alții veniți curînd și integrați piar de repede, colectivelor din cele aproape 50 de fabrici. Se află aici, printre alții, oameni din secțiile de reparații mecanice conduse de inginerii Gheor(Continuare în paga 11 ai Revelion Ca de fiecare dată, tradiționala sărbătoare de la cumpăna anilor — Revelionul — a prilejuit, pentru fiecare dintre noi și pentru toți laolaltă, un moment de bucurie, de bilanț și de gînd înaripat. Oamenii muncii din Craiova, din orașele și comunele Doljului au petrecut noaptea dintre ani împreună cu tovarășii lor de muncă, la revelioanele organizate în cadrul întreprinderilor și instituțiilor, la restaurante, în familie — fiecare acolo unde s-a simțit cel mai bine. Peste tot reporterii noștri au consemnat atmosfera de bucurie, voie bună, tonifianta stare a oamenilor care știu că viața lor a marcat încă un pas spre împlinire. S-au aflat în mijlocul oamenilor muncii membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid, primari ai municipiului, orașelor și comunelor, alte cadre de partid și de stat, conducerile tuturor unităților care au organizat petrecerea Revelionului, însuflețiți de cuvintele calde adresate de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în Mesajul cu prilejul Anului Nou, comuniștii, toți oamenii muncii doljeni au trecut in 1988 hotărîți să facă din acest an un etalon al realizărilor, să înscrie rezultate tot mai bune in îndeplinirea tuturor sarcinilor și să contribuie, în acest fel, la ridicarea patriei pe noi culmi de progres și bunăstare, clar conturate de documentele Congresului al XIII-lea și ale recentei Conferințe Naționale a partidului.