Inainte, iulie 1988 (Anul 45, nr. 13451-13477)

1988-07-01 / nr. 13451

V proletari din toate 3rite, uniți-vâ! ainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R.1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XI IV NR 13 151 VINERI 1 IULIE 1988 4 PAGINI 50 BANI Realism, fermitate și dinamism în politica partidului și statului nostru Săptămîna in care ne aflăm este caracterizată de o amplă și diversă activitate politică, marcată pregnant de realismul, fermitatea și dinamismul in continuitate al acțiunilor partidului și statului nostru pentru Înflorirea și propășirea patriei. Astfel, la puține zile de la încheierea Consfătuirii de lucru cu activul și cadrele de bază din domeniile muncii organizatorice de partid și politico-ideologice, după care a fost dată publicității pentru întreaga presă din țara noastră, magistrala Expunere a tovarășului Nicolae Ceaușescu „Cu privire la perfecționarea activității organizatorice, ideologice și politico-adunative, în vederea creșterii rolului conducător al partidului în întreaga viață economico-socială”, precum și Hotărîrea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privitoare la adoptarea acestui document programatic de excepțională valoare teoretică și practică drept „Program de muncă și luptă al partidului, al întregului popor”, în Capitala patriei, alte noi evenimente politice s-au desfășurat intr-o atmosferă de puternică angajare patriotică, comunistă, revoluționari, pentru înfăptuirea neabătută a politiei interne și externe a partidului și statului nostru. Evenimentul cel mai important al săptămânii în curs l-a constituit Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român, pe a cărei ordine de zi s-au aflat: unele probleme organizatorice ; propuneri privind majorarea retribuției personalului muncitor în anii 1988—1989 ; propuneri privind majorarea pensilor de asigurări sociale de stat, a pensiilor pentru pierderea capacității de muncă și a pensiilor Invalizilor de război, unele probleme internaționale, ai căreia i-a urmat Sesiunea a VI-a a celei de-a IX-a legislaturi a Marii Adunări Naționale ale cărei lucrări s-au desfășurat, cum se știe, in ziua de 29 iunie a.e. n. Aceste două importante reuniuni pe linie de partid și de stat au fost precedate, la începutul săptămînii, de plenare ale consiliilor oamenilor muncii români de naționalitate Tot în maghiară și germană, săptămîna aceasta s-au desfășurat în Capitală plenare ale Consiliului Național al F.D.U.S. și Comitetului Central al C.D.U.S. înaltele forumuri politice ale partidului, statului și democrației noastre socialiste, revoluționare au dezbătut și aprobat măsuri, acte normative de mare importanță pentru activitatea economico-socială și politică, pentru necontenita perfecționare diferitelor domenii și sectoaare în ansamblul general al societății românești. Despre toate acestea opinia publică din țară a fost informată zilnic prin intermediul presei scrise și radioteleviziunii. Trăsătura fundamentală a tuturor acțiunilor politice Inițiate de conducerea partidului nostru, de secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, eminentul conducător de partid și de țară, ctitorul marilor noastre Înfăptuiri din epoca ce simbolic și îndreptățit îi poartă numele, este realismul, fermitatea și dinamismul in care s-au desfășurat. S-a evidențiat și de această dată unitatea de monolit, de nezdruncinat a poporului în LUCIAN TRIȚA (Continuare In paga in-a) „Toate mărețele transformări revoluționare din țara noastră s-au realizat, după cum este bine cunoscut, sub conducerea permanentă a gloriosului nostru partid comunist, care și-a îndeplinit și își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea noastră spre cele mai înalte culmi de progres și civilizație“. NICOLAE CEAUȘESCU AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA La eliberarea terenului și însămințarea culturilor duble De ce „în stadiu avansat“, cînd acum plantele ar fi trebuit să răsară? Tovarășii Iancu Trutcă, organizatorul de partid, Ion Dinu, inginerul șef, alți factori cu munci de răspundere din permanența C.U.A.S.C. Amărăști înclină să creadă că majoritatea unităților din consiliul respectiv se află un stadiu avansat cu eliberarea terenului și însămînțarea culturilor duble. Cum se prezintă, insă, lucrurile în realitate ? Intr-adevăr, față de consiliile unice agroindustriale vecine, la Amărăști, stadiul acțiunilor enunțate este ceva mai avansat. Mai precis, din cele 1280 ha. de pe care s-a recoltat orzul, au fost eliberate aproximativ 1000, pregătite circa 700 și semănate culturi duble pe 600 ha. Pe unități însă, situația este diferită, reflectând modul diferit cum s- a acționat pentru respectarea rigorilor fluxului tehnologic continuu, iață, însă, succint, in graiul cifrelor, stadiul de acum câteva zile al eliberării terenului și msâmînțări culturilor duble. Situația înfățișată reclamă, bineînțeles, comentarii cu datele și faptele pe care le oferă terenul. In primul rînd trebuie spus că, în C.U.A.S.C. Amărăști la eliberatul terenului se acționează grupat cu 35 de prese, 38 MAC-uri, 24 P.A.C.-uri, 19 platforme. Alături de mijloacele mecanice se mai folosesc — ce-i drept in ultimele zile — 180 de atelaje din teritoriu. Este esențial de subliniat că pentru asigurarea bunei desfășurări a eliberării terenului, pregătirii patului germinativ, insămînțării culturilor duble, celorlalte lucrări de sezon, factorii de răspundere de la nivelul consiliului au fost repartizați cu sarcini și responsabilități concrete pe unități. Tovarășii Efrem Nicolăină, inginerul șef al S.M.A. — repartizat la C.A.P. Locusteni, inginerul principal la S.M.A., Viorel Barbărașă, — repartizat la Ghizdăvești, Petre Diaconeasa, directorul S.M.A., — repartizat la Dobrotești și Daneți, Ion Dinu, Inginerul șef al C.U.A.S.C., — repartizat la Amărăștii de Sus și Praporu, Iancu Truică, organizatorul de partid al consiliului, repartizat la Celaru, iar maistrul Tudor Radoi — repartizat la Amărăștii de Jos, și-au deplasat efectiv centrul de greutate al activității în unitățile de care răspund. Stadiul eliberării terenului și însămînțării cul(Continuare in pag a III-a) A. FRIGIOIU Suprafața de pe oara Suprafața Suprafața Qoop s-a recoi- eliberați semănată tot orzul (ha) ha) (ha) — Dobrotești 100 100 100 — Praporu 150 110 80 — Amărăștii de Jos 150 130 80 — Daneți 150 90 80 — Locusteni 150 100 75 — Ghizda vești 190 130 70 — Amărăștii de Sus 200 130 45 — Celaru 190 100 65 In numărul de azi. a ■ Pag. 2 — Sărbătoare școlii românești — „Ziua învățătorului*. Creionări. „Pentru eterna vatră românească*; ■ Pag. 3 — Ancheta ziarului „înainte*. Curățătoriile chimice in obișnuitul vieții moderne, civilizate. Tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a reîntâlnit cu tovarășul Yasser Arafat, președintele Comitetului Executiv al Organizației pentru Eliberarea Palestinei Tovarășul Ceaușescu, secretar Nicolae general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a reîntilnit, joi, cu tovarășul Yasser Arafat, președintele Comitetului Executiv al Organizației pentru Eliberarea Palestinei. Cu acest prilej a continuat schimbul de vederi cu privire la situația din Oriâtctul Mijlociu, căile și mijloacele de soluțiolanare a problemei palestiniene, pentru realizarea păcii în această zonă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a reafirmat hotărîrea poporului român de a sprijini, în continuare, lupta dreaptă a poporului palestinian pentru înfăptuirea aspirațiilor sale legitime. Președintele Republicii Socialiste România a subliniat necesitatea de a se face totul pentru soluționarea politică, pe calea tratativelor, a problemelor din Orientul Mijlociu, pentru instaurarea unei păci globale juste și durabile în această parte a lumii, pe baza retragerii Israelului din teritoriile arabe ocupate în urma războiului din 1907, a rezolvării problemelor poporului palestinian prin recunoașterea dreptului său la autodeterminare — inclusiv la crearea unui stat palestinian independent —, a asigurării integrității, suveranității și securității tuturor statelor din zonă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășul Yasser Arafat au subliniat că sunt necesare eforturi pentru organizarea, într-un timp cit mai scurt, sub egida O.N.U., a unei conferințe internaționale in problemele Orientului Mijlociu, la care să participe toate părțile interesate, inclusiv O.E.P. — ca reprezentant unic și legitim al poporului palestinian — și Israelul, precum și membrii permanenți ai Consiliului de Securitate. In timpul convorbirilor s-au apreciat rezultatele recentei conferințe arabe la nivel înalt de la Alger, ca o contribuție importantă în direcția găsirii de soluții menite să deschidă calea soluționării problemelor din Orientul Mijlociu. S-a insistat asupra necesității de a se promova noi acțiuni și inițiative menite să contribuie la rezolvarea, în etape, a situației din această regiune. Tovarășul Yasser Arafat a exprimat — și de această dată — calde mulțumiri României, personal tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru sprijinul permanent acordat cauzei drepte a poporului palestinian, dînd o înaltă apreciere acțiunilor și Inițiativelor României, ale președintelui său, în favoarea instaurării păcii în Orientul Mijlociu, a înfăptuirii aspirațiilor legitime ale poporului palestinian. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășul Yasser Arafat au exprimat convingerea că această nouă întâlnire — care se înscrie în cadrul bunelor raporturi statornicite între Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România și Organizația pentru Eliberarea Palestinei, dintre poporul român și poporul palestinian — va contribui la dezvoltarea, în continuare, a relațiilor bilaterale, în interesul reciproc, al soluționării constructive a problemelor din Orientul Mijlociu, al cauzei securității, înțelegerii și păcii în această regiune și în lume. Convorbirile s - a sfâșurat intr-o atmosferă cu ținta. de prietenie și înțelegere reciprocă. în spiritul sarcinilor și orientărilor subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu Planul exemplar realizat la toți indicatorii întreprinderea de prefabricate din beton Craiova se situează in rîndul celor peste 60 unități economice cu activitate industrială din județul nostru ale căror colective au raportat îndeplinirea mai devreme a planului revenit în prima jumătate a anului la indicatorii economici de bază, cantitativi și calitativi, avansul cîștigat în întrecerea socialistă de către muncitorii, maiștrii, de ceilalți oameni ai muncii de aici însumînd mai bine de două săptămini efective de activitate. Circumscris cerințelor, deseori subliniate de conducerea partidului și a statului nostru, personal de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a se intensifica în toate întreprinderile eforturile pentru realizarea ritmică, în structura sortimentală stabilită și la cei mai ridicați parametri calitativi a producției fizice, de a fi onorate la termenele stabilite sau în devans contractele cu beneficiarii și în primul rînd cu cei de peste hotare, succesul se datorează materializării integrale măsurilor din programul de a modernizare a proceselor tehnologice, creșterii cu aproape 4 procente peste plan a productivității muncii. Consemnăm, printre altele, efectuarea la termenele stabilite și de cea mai bună calitate lucrărilor de revizii și reaparații planificate la toate instalațiile, acțiune în cadrul căreia au fost executate numeroase și diverse îmbunătățiri ale proceselor tehnologice, în scopul îmbunătățirii calității fabricației, sporirii potențialurilor unor compartimente astfel incit actualele capacități să fie folosite cet mai eficient. Asemenea măsuri au fost una MARIN COANDA Adunarea festivă dedicată „Zilei învățătorului“ 44. Devenită tradițională, „Ziua învățătorului“ semnifică, prin instituirea ei, remarcabila prețuire pe care conducerea partidului și statului, întregul popor o acordă cadrelor didactice, școlii românești ce poartă înalta răspundere în formarea și educarea tinerei generații, viitorul de aur al patriei. Iată de ce adunarea festivă desfășurată, ieri, în moderna Casă de cultură a studenților dir. Craiova, a cunoscut o atmosferă de vibrantă angajare patriotică, revoluționară, trăită cu intensitate de cei prezenți, slujitori ai catedrelor din invățămîntul doljean, în deschiderea adunării a fost transmis salutul Comitetului județean Dolj al P.C.R., subliniindu-se că acest eveniment sărbătoresc are loc în contextul unei bogate vieți politice marcate de recentele expuneri la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 29 aprilie și la Consfătuirea de lucru cu activul și cadrele de bază din domeniul activității organizatorice, ideologice și politico-educative, de cuvîntările la Plenara C.C. al P.C.R. și Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste din 28 iunie a.c. în care secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a arătat, încă o dată, necesitatea perfecționării profesionale continue, asimilării și mai ales punerii în practică, aplicării creatoare a cunoștințelor noi, izvorîte din dinamica realității contemporane din țara noastră. De asemenea, din partea Comitetului județean de partid, au fost adresate (Continuare in pag. a IlI-a) felicitări cadrelor pentru rezultatele didactice înregistrate, relevîndu-se că școala doljeană se prezintă astăzi cu importante succese ce atestă dăruirea, competența, munca plină de responsabilitate și pasiune în amplul proces de instruire, formare și educare a tinerei generații. Este necesar ca, in continuare, să se acționeze în spiritul îndemnurilor, orientărilor, sarcinilor trasate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru a asigura cadre bine pregătite, formate în spiritul celor mai înalte PAICA MONDOC (Continuare în pag. a II-a)