Inainte, ianuarie 1989 (Anul 46, nr. 13608-13631)

1989-01-03 / nr. 13608

ANUL XLV NR 13 608 MARȚI 3 IANUARIE 1989 4 PAGINI 50 BANI\ J Mesajul de Anul Nou al tovarășului Nicolae Ceaușescu adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1988 cu importante realizări în dezvoltarea forțelor de producție și ridicarea gradului general de civilizație al patriei noastre socialiste. Si in acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obținut noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creșterea producției industriale, agricole, a venitului național, a avuției generale a patriei noastre. S-au obținut succese importante în dezvoltarea științei, învățămîntului culturii — factori fundamenși tali ai progresului economic și social. în anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum important de investiții în industrie, agricultură, în alte sectoare ale economiei naționale, precum și în domeniul construcțiilor de locuințe și altor așezăminte social-culturale. In concordanță cu politica generală a partidului și statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, în acest an început majorarea retribuțiilor si pensiilor, de care au beneficiat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In același timp, s-a desfășurat o largă acțiune de perfecționare și organizare a activității economico-sociale, a conducerii și planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activității statului și organismelor democrației muncitorești-revoluționare. Marea dezbatere, în partid și în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale și stadiul actual al construcției socialiste în patria noastră, a evidențiat cu putere marile realizări obținute de poporul român în construcția socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfirșitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societății socialiste românești, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000 și, in unele domenii, și în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii — spre comunism ! Trebuie să spunem — ca adevărați revoluționari, în spiritul deplinei răspunderi _ în fața partidului și poporului — și acum, la încheierea anului, că nu toate planurile și programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat în cele mai bune condiții. Pe ansamblu, însă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obținut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare (Continuare in pag. a III-a) f Activitate productivă rodnică în „vetrele cu foc continuu“ ale industriei . Primele ore, primele zilei ale lui 1989 in activitatea productivă de realizare a sarcinilor de plan au aparaținut colectivelor muncitorești din unitățile în care producția nu cunoaște odihna. Impulsionați de aprecierile, urările și îndemnurile formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în tradiționalul Mesaj de Anul Nou, muncitorii și specialiștii prezenți la datorie în aceste prime nopți și zile de la hotarul dintre ani au acționat bărbătește, cu competență și răspundere, cu abnegație, asigurînd derularea normală a întregii activități economice și sociale, ritmuri înalte de producție. ■ SONDORII DOLJENI din cadrul Schelei de foraj Melinești au intrat în 1989 cu indicatorii planului pe 1988 realizați și depășiți, deci cu o bună bază pentru cel de-al patrulea an al cincinalului — ne-a relatat inginerul Constantin Botărăscu, director tehnic, pe care l-am găsit și ieri la sonde, în mijlocul oamenilor. Una dintre principalele împliniri ale acestui debut productiv o constituie finalizarea a două sonde noi, care azi și mîine vor fi predate beneficiarului — Schela de producție petrolieră Craiova. Pentru aceasta, au lucrat intens formațiile conduse de Pavel Bivolaru și Dumitru Dinuț, între colectivele care s-au afirmat prin ritmuri Înalte și calitatea lucrărilor la celelalte sonde menționăm pe cele conduse de Marin Smarandache si Marin Ceaușoiu. ■ C.E.T. IȘALNIȚA — unitate-fanion a energeticii naționale, raportează în noaptea de Revelion, în nopțile și zilele ce au urmat menținerea în funcțiune a unei puteri energetice de circa 500 MW, ceea ce constituie un Continuare in pag. a IV-a) nivel bun, în condițiile în care grupul mare nr. 7 de 315 MW și blocul 3 de 50 MW s-au aflat în reparații. In exploatare, la gospodăria de cărbune, precum și la reparații s-a lucrat intens și bine, principalii protagoniști ai eforturilor din primele schimburi ale anului fiind muncitorii și specialiștii din formațiile conduse de Dumitru Cruceru, șef de tură la partea electrică, maistrul Constantin Ceapă, la cărbune, șeful de tură Gheorghe Oțel, la cazanele și turbinele grupurilor de 100 MW, Gheorghe Genoiu, la cazanetermoficare, Marin Lupu, la turbine, inginerii Șerban Nicodim și Constantin Moculescu — dispeceri-șefi de tură. ■ C.E.T. II CRAIOVA confirmă evoluțiile remarcabile din 1988, cînd colectivul tinerei termocentrale de la poarta nordică a Craiovei a pornit grupul energetic nr. 1, realizînd și depășind substanțial producția planificată, exploatînd la parametri, exemplar, noile instalații. Pe 31 decembrie, 1 și 2 ianuarie s-a lucrat cu 110—130 MW putere in funcțiune, livrîndu-se mari cantități de energie electrică și termică. Intre formațiile angrenate in efortul plin de răspundere al acestor zile și nopți se află cele conduse de maiștrii-șefi de tură Constantin Juta — la partea electrică, Ionel Combei — la c.a.f.-uri termomecanice, Radu Mustață — la grupul nr. 1, Marin Roșu — la combustibil, Gheorghe Milion — sectorul chimic, Nicolae Pîrlitoiu — sector electric. ■ CHIMIȘTII DOLJENI au lucrat cu toate instalațiile în ADRIAN FULGA ii!i!ni!ni!iiiii a Pag. 2 — Revelion '89. Reportaje de la sărbătorirea Anului Nou în întreprinderi și instituții, în orașele și satele județului. ■ Pag. 3 — Cronica evenimentelor pe luna decembrie. ■ Pag. 1 — De peste hotare . Publicitate. .Tilliliil! Revelion 1989. S-a împodobit (ara, in noaptea trecerii dintr-un an în altul, cu cetină carpatină și cu lumini clipind sărbătorește în brăduni-simbol. O noapte bucuriei, a bilanțurilor unui an și a zvicnirilor de gind spre împliniri viitoare. In saloanele restaurantelor, la cantinele împodobite sărbătorește ale întreprinderilor și instituțiilor, in intimitatea propriilor case mereu mai îmbelșugate — oamenii au încheiat cu justificată satisfacție anul care a însemnat o nouă treaptă in devenirea socialistă a patriei și au trecut, cu optimism și încredePeste cinci sute de chimiști, mecanici, electricieni, laboranți, umeciști, au petrecut împreună Revelionul la cantina-restaurant a Combinatului craiovean, parcă mai frumoasă ca niciodată, cu un decor feeric, pregătit special de cei ce s-au ocupat ca oamenii muncii prezenți aici să se simtă cit mai bine. Și s-au simțit, într-adevăr, bine. De la ora 21, formațiile artistice ale acestei unități reprezentative pentru chimia românească, dintre ele participante, unele care in 1989. In această noapte dintre ani, sărbătorească, reporterii și colaboratorii ziarului nostru, prezenți pe cuprinsul județului, au avut posibilitatea să consemneze, încă o dată, aspecte ce dau expresie bucuriei de a trăi și munci in demnitate, intr-o țară a libertății, bune rezultate, la fazele superioare ale Festivalului național „Cîntarea României“, au fost prezente pe estradă cu programe din care n-au lipsit muzica populară și ușoară, cupletele și monologurile satirice, anecdotele, poezia. Vîrtejul jocului și dansului a întregit atmosfera de bună dispoziție, meniul și servirea erau unanim apreciate, iar programul de televiziune putea fi urmărit la aparatele instalate în fiecare colț al sălii. De multă vreme, cel mai reprezentativ colectiv muncitoresc de la poarta de vest a Craiovei alcătuiește o adevărată familie, constituită in cei aproape 30 de ani de cînd uriașele instalații au schimbat peisajul acestei zone. Străbatem sala, împreună cu președintele comitetului sindicatului, Ilie Cojocaru, și recunoaștem sau ne sunt prezentați unii dintre oamenii aflați aici : sudorul Florin Alstani, strungarii Gheorghe Stănoi și Ilie Tătaru, primitorul distribuitor Dan Cojocaru maiștrii Gheorghe Muranievici, Gheorghe Firulescu și Ștefan Munteanu, inginerul Constantin Lumezeanu și mulți alții. Un moment aparte, de mare semnificație, îl constituie, înainte de miezul nopții, urmărirea Mesajului rostit de secretarial general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la posturile de radio și televiziune. Oamenii sînt atenți la fiecare cuvînt și raportează propria lor activitate la mărețele idei enunțate de cel mai iubit fiu al poporului. Gândurile ce-i animă ne sunt sintetizate de Nicolae Crăciun, secretarul comitetului de partid pe combinat : „Anul 1988 a fost încheiat, față de cel precedent, cu un spor de 300 milioane lei la producția marfă și cu o creștere de 40 la sută a exportului. Productivitatea a sporit, de asemenea, cu 40 000 lei pe fiecare om al muncii. Puteam obține însă rezultate mult mai bune, iar în 1989, cînd sarcinile sînt mai mari, va trebui să ne mobilizăm exemplar, în lumina indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru a fi la înălțimea încrederii acordate“. Efluvii de entuziasm la întîlnirea cu anul 40—„Electroputere“189 Sub ghirlande sărbătorești strălucitoare, în atmosfera ce degaja parfumul tonifiant de cetină, aproape 400 de oameni ai muncii din marea cetate craioveană a industriei electrotehnice românești s-au întâlnit să omagieze împreună Anul Nou 1989. Pentru ei, pentru întregul colectiv muncitoresc de la „Electroputere“. 1989 a sosit încărcat de semnificații aparte, pentru că el poartă pecetea inconfundabilă a împlinirii vârstei (Continuare in paga II-a) si Spre noi împliniri în cetatea craioveană a chimiei *