Telegraful Roman, 1860 (Anul 8, nr. 1-52)

1860-03-03 / nr. 9

NSSM) și pentru proviniiele din Monarhis pe un an 5. el. 25 cr. iar pe jumătate de anu 2. fl. 627 cr. Pentru princ. și țeri străine pe au 99. 45 cr pe /an 4 fl. 722 cr. veai Sibiu 3. Martie. 1906. Inseratele se plătescu întâiea oră cu 7. cr. șirul cu litere mici, pentru a doua oră cu cr. și pentru a treia repetiru cu 37/ cr. v. a. Pielegraful ese ocdată pe septemănă. Joia. Prenumerațiunea se face în Sibiiu la espeditura foiei, pe asfară la C.i R. pește, cu bani gata, prin scrisori aruncate, adresate către repeditură. Prețiul prenumerației pentru Sibiiu este pe an 4.fl. 20cr.pa, iar pe o jumătate de an 2. fl. 10 cr. Pentru celelalte părți ale Transilvaniei Ne D2. Actulu VI. 1 ---... Șatentă împărătească din 5 Martie 1860, prin care se ordinează înmulțirea consiliului imperialu Consiliari estraordinari imperiali, și prin se voru aduce determinăciuni despre constituarea acelora și cercul loru de activitate. Noi Franți e cu Iosif I. din mila lui Dumnezeu Împăratul Austriei, Regele Ungariei și alu Boemiei, Eset. Eset, amuotărâtu a îmulți consiliul Nostru imperialu, stătătoriu pe temeiul patentei noastre din 13 Aprilie 1851”*) și în urma scrisorei Noastre autografe din 20 Aprilie 1851.*) prin consiliari estraordinari imperiali, pe carii îi vomu consierna în periode anumite. Spre denumi: 1) Pe Arhidunii vasei Noastre împărătești. 2) Procățuanarii bisericești. 3) Pe vr'o ctiva dintră digpitarii bărbați carii sau distinsu în servițiulu postru civilu ori militariu; 4) din representațiunile provințiale din Regatul Ungariei șcasă; din Regatul Boemiei trei, din Regatul Lombardo - Venețianu doi, din Regatul Dalmației unul, din Regatul Croației și al Slavoniei doi, din Regatul Galiției și Lodomeriei și Marele ducatu al Cracoviei trei, din Ar Ducatul Austriei din josu de Enn doi, din Arhiducatul Austriei din susu de Ern unul, din Ducatul Salmurgu unul, din Ducatul Stiriei unul, din Ducatul Carintiei unul, din Ducatul Carnioliei unul, din Ducatul Bucovinei unul, din Marele Principatu al Transilvaniei trei, din Marhiogatul Moraviei doi, din Ducatul Silesiei unul, din Comitatul Tirolului doi, și pentru ținutul Foralberg unul, din Marhionatul Istriei din preună cu Comitatul prina. Gorj și Gradicica unul, și pentru orașiulu imperialu imediatu - Triestu- cu teritoriul seu, unul din Voivodina sărbească cu Bănatul timișanu doi. Representațiunile provințiale în acestea țări perialu. Întracesa trecăndi un periodu de alegere de șeasă ani nu săntueschiși ca să nu poată fi aleși din nou cu ocasiunea alegerei următoare. Murindu careva dintră membrii aceștia tuntu acestu periodu de measă api, competința, sau de ș'aru pierde ori aru înceta a mai fi membrul representațiunei aceeași țări care sau alesu, s'au aru rămănea afară ori oru oi împiedecatu mai multă vreme a nu lua parte la consiliul Nostru imperialu îmulțitu, așea Noi vomu denumi pentru timpulu rămasu îndărăntu un individu suplentu dintră cei ce ni se voru propune. În privința celoru ce au a se observa la alegere de cătră representațiunile provințiale, de coroană, urma după asta, fieștecare căse trei indivizi din mijlocul loru, pe carii îi voru propune Nouă. Consilierii imperiali estraordinari însemnați mai în susu suntu 1, 2 și 3, se voru denumi pe viață. Cei însemnați suptu 4, se voru alege pe șeasă ani, și după decurgerea acestui timpu iarăși pănușescu afară din îmulțitul consiliu imslovozi instrucțiuni deosebite. 8. 2. Consiliul imperialu îmulțitu se va conchiema de cătră Noi în periode anumite epre a paragrafulu următoriu: S. 3. Consiliului imperialu îmulțitu i se propunu spre consultare. 1) Apeparea chieltuelelor statului, cercetarea țiale. Noi pe reservămu a așterne și alte lucruri spre desbatere îndaintea Consiliului Nostru imperialu îmulțitu. . 4. Consiliului imperialu, îmulțitu, nui stă Consiliu, în privința celoru propuse saru aoia de lipsă ca să se rădice goliciuni, scăderi sau linie, așea e chiematu acela totdeodată ale înnaintea Noastră dinpreună cu darea opiniunei. 5. 5. Membrii Consiliului Nostru imperialu permanentu au locu și votu în Consiliulu Nostru imperialu îmulțitu. 8. 6. Miniștrii Nostri și șefii locuriloru Noastre centrale, săntu îndreptățiți a lua parte în toate ședințele Consiliului Nostru imp. îmmulțitu, și de ași representa proectele loru în persoană ori prin un ablegatu. . 7. Într'alte lucruri ce nu se află însemnate în §8. 3 și 4, în privința cărora vomu aola le bine a asculta Consiliul Nostru imperiale, ce voru Du a urma membrii permanenți, după modul urmatu pănă acuma. 8. 8. Ne resereămu, ca pentru consiliul imperialu îmulțitu să slobozim o vl” în privința causeloru. 8. 9. Consilierii imperiali estraordinari, va consiliari nu tragu nimica din vistieria statului. 8. 10. Toate determinăciunile Patentei Noastre din 13 Aprilie 1851, în privința consiliuluță, rămănu în bvaloare pentru consiliul imperialu, cu escepțiunea celoru cuprinse în S. §. 13, 16, 17 și 37, cu privire la cei ce au a lu aprte interimalu. Sau datu în Capitala și cetatea Noastră reședențială - Viena, în 5-a a lunei l. Martie în anul 1860, al împărăției Nostre al doisprezecelea, Franțiscu Iosif. I. ș (L. S.) Arhiducele Wilhelmum. p. f. M. L. Conp. Contele Tunu. m. p. Varonul de Vrac. m. p. Contele de Nadașdi.s. p. Contele Golucovechi. mp. Baronul de Tiorrn m.p. La prea înnaltul ordinu: Baronul deRamoplet ș. p. C Patentă împărăteasică din 5 Maiu 1860, prin care se voru ordina alegerile viitoare pentru consiliul imp. îmulțitu numai decătu după activitatea representațiuniloru provințiale, cu aceea determinăciune mai departe, că pănă la concienarea Consiliariloru imperiali carii se voru denumi din representanții provințiali, se voru coniiema din vieștecare fară de coroană alți bărbați comortinți spre consultarea consiliului imp. îmuldigu, iaru consiliul tipp. îmulțitu se va aduna spre cercetarea socoteleloru statului pe an. adm. 1861, în luna l. Maiu 1860. Ca adaosu la patenta Mea din ziua de astăzi, după ascultarea Miniștriloru Mei, și auzirea Consilieriloru Mei imperiali, aflu de bine a ordina următoarele: §. 1. Representațiunile provințiale îm fiețiecare țară de coroană îndată după pășirea loru la activitate, o măsuratu patentei Mele pomenite după §1.secț. 4. au a face alegerile pentru consiliul imșip. îmulțitu, și ami așterne proectele respective. Deocamdată, și adeca pănă la conchiemarea consiliariloru imp. estraordinari ce se voru denumi din partea mea la propunerea reprezentațiloru provințiali, voiu conchiema amăsuratu proporțiuniloru așezate în pagenta pomenită, și în numerul amintitu bărbați, carii prin posițiunea și cualitățile loru, săptu competenți pentru consultările consiliului meu imp. îmulțitu. .. 2. Fiindumi voința a da spre cercetare înnaintea consiliului Meu imp. îmulțitu așezarea speseloru statului pentru anul administrativu 1861, așea acela are a se aduna în luna lui Maiu viitoru, în ziua acleea, care se va determina de cătră Mine mai de aproape. )3. Constesarea părtașiloru provizorii la consiliul imperialu, ordinată prin subeoarea Mea de șănă din 11 Noemvr. 1859, cu privire laotărjrile Mele de acuma, nu se va face. Viena 5 Martie 1860. Franțisca Iofia I. m. a. Arhiducele Wilhelm m. p. cont. ehbert mi. . Contele Tun m. p. Baronul de Bruc m. p. Contele Nadaștdi m. p. Contele Golucovechi m. p. Baronul de Tirri mș. p. sonet La prea înnaltulu ordinu: baronul de l a pm. p. Despre patenta pentru îmulțirea consiliusfărșitul acesta după ascultarea Miniștriloru No) pentru consiliul Nostru imperialu îmulțitu, vomu strii și auzirea consiliariloru Nostrii imperiali, ordinăru precum urmează: 5. 1. De carii vor fi față la aceli zeci de consiliari imperiali și optu de membrii; voru alege estroordinari, consilii periodice, vomu și anumitu după denumirile mai înpe treiconsulta încheerei de vorbire despre obiectele socotelelor, spre dispuseciune cei statului, misiunei pentru datoriile statului; 2) toate proectele de pe privința legislaturei generale; 3) propunerile lege eau ordinăciuni. Dacă însă totuși în se se asignează în inițiativa de a propune provinpro este aduce în stele de Rehverg.: m. propunerile comai lesemnate în representațiuniloru imperialu, care pusau rădibatu prin patenta de sui imperialu scrie „Gazeta Vienesă: *) Foia imp. din 6 Mart. 1860, bucata HIP, Nr. 356. **) Foia imp. Nr. 92, 11 8) foia imp. Nr. 195 și 196. „„3-33-