Actualitatea, 1921 (Anul 9, nr. 13-24)

1921-05-01 / nr. 17

WT8C4 :: ACTÜALIfAfEA :: Domnule, la binevoitoarele rânduri scrise nevestei mele, mă grăbesc să-ți răspund chiar eu şi să-ți spun drept că am rămas încântat de d-ta. O iubeşti, d-le? Ai vrea să-fie la d-tale pe vecie? Foarte bine! E întocmai dorință mea. De când căutam unul ca d ta! Numai de te ai ţine de cuvânt; o să temii că n’ai încotro: te voiu sili prin tribunal. Ceiace mă mâhneşte însă, este că n’ai venit de-a dreptul la mine . S’ar fi isprăvit mai repede : nu mai trebuia să ţi pierzi timpul, sa umbli cu scrisori, cu bilete, cu ruşine, cu sfială şi altele. De altfel, n’ai gust rău şi ai nimerit bine; eşti om norocos. Nevasta mea e o fală foarte bună adică, o să fie, după ce vei lua-o d-ta. E vrednică, nevoie mare : ştie să spele (putina), să calce (datoriile conjugale), să gătească (toţi banii); în sfârşit o să vezi d-ta când veţi fi împreună. Te aştept plin de nerăbdare şi de recunoştinţă. Al d-tale devotat N. B. Să vii, domnule! Să nu uiţi. O scrisoare... găsită Foto-Royal Oppelt & Fallender Defilarea trupelor în Parcul Carol Serbarea zilei de 10 Mai s’a desfăşurat in mod obişnuit, având însă o notă nouă prin prezenţa generalului Badoglio şi a însoţitorilor săi. Vremea a fost fru- moasă. Oraşul era frumos pavoazat. Dimineaţa s’a oficiat la Mitropolie un Tedeum de către mitropolitul Ardealului Bălan, înconjurat de clerul catedralei. Onorurile au fost date de garda de onoare din regimentul de specialităţi, sub comanda d-lui general Panaitescu, cu drapel şi muzică. La orele 11 a sosit d. general Badoglio, cu aghiotanţii d-sale. La 11 şi jum. a sosit d. general Paul Angelescu, apoi trăsura d-lui general Eracle Nicoleanu, prefectul poliţiei şi un divizion din regimentul de escortă regală, după care urma trăsura în care se alia Regele şi Regina şi o a doua trăsură în care luase loc, în fund, Principesele Elena şi Marioara şi în faţă Principele Carol şi Principesa Ileana. Un grup de fete a aruncat flori principesei Elena. Trăsurile regale erau urmate de d-nii general Condeescu, colonel Rădescu şi Stan Vrânceanu, apoi un alt divizion din regimentul de escortă. Regele a trecut în revistă trupele, după oficiarea serviciului religios, în curtea Mitropoliei. In urmă Mitropolitul primat a oferit o gustare invitaţilor in palatul mitropolitan. Cortegiul Armata se afla aşezată pe străzi în ordinea următoare : In faţa palatului regal era înşirate tru- La Mitropolie Serbarea zilei de 10 Mai 1921 Cortegiul Regal pornind de la Palat spre Mitropolie Foto-Royal Oppert & Fallender I