Agenda Zilei, ianuarie 2002 (Anul 7, nr. 1-25)

2002-01-08 / nr. 5

Grațierea lui Tănase Gheorghe _____ a fost revocată ram ^ f K. ^ ^- Jm Ell'a fil marți, 8 ianuarie 2002 j * . ■ ^mronn ^ 16 pagini a 361 +639 TVA=4 000 lei Funar lansează minge tricolore Gheorghe Funar nu renunță la comportamentul său excentric. Primarul Clujului și-a surprins concetățenii încă din primele zile ale acestui an: edilul-șef a comandat mingi tricolore pentru școlile din oraș. După ce a primit drept cadou de Crăciun o minge de fotbal în culorile naționale, acesta s-a hotărât să își achiziționeze circa o mie de astfel de exemplare. Funar spune că le va oferi școlilor din Cluj, pentru ca elevii să le folosească în timpul orelor de sport și, în același timp, să își ridice nivelul de patriotism. Părerile clujenilor sunt, însă, împărțite în privința acestor mingi. Copiii se bucură, însă unii maturi cred că este o jignire să dai cu piciorul în tricolor. V. BOTA Gheorghe Funar își prezintă noua „invenție“ patriotică Claudia Ieremia a dat lovitura Actrița Claudia Ieremia a dat, la început de an, o lovitură ca-ntr-un film polițist. Mai bine zis, într-un film polițist. Vedeta Teatrului Național Timișoara a câștigat un casting pentru o importantă coproducție franco-română a Casei Atlantis. Ea va juca principalul rol atribuit unui actor român în filmul polițist „Consimțământ mortal“. Personajul ei de policier se numește Jeanne și e o blondă... mortală, în acord cu noul look al vedetei timișorene. Ea va avea zece zile de filmare în București, începând din 13 ianuarie. Debutul e dublu: nu doar cinematografic, ci și într-un rol în limba franceză. Rol de franțuzoaică (dar în românește) a mai jucat, ca titulară în spectacolul „Madame de Sade“ al regizorului Philippe Boulay de la Teatrul Odeon din Paris. Ieri. Claudia Ieremia s-a aflat deja în Capitală, pentru probele de costum, machiaj, coafor. Atlantis va mai turna în acest an încă zece filme în România. SIMONA P. DONICI Lovit, dar a scăpat Trenul 695 București-Timișoara a avut, ieri, circa 25 de minute întârziere după ce, în jurul orei 6:20, a spulberat pur și simplu un autoturism la intrarea în stația Caransebeș. Ilie Vîrvoreanu, de 43 de ani, nu s-a asigurat la trecerea peste pasaj cu un Daewoo Tico, înmatriculat cu numărul CS-18-TVE, și a fost lovit în plin de locomotivă. Caroseria mașinii a fost târâtă peste 350 de metri! Deși în cazuri similare ocupanții vehiculului și-au pierdut viața, aici, șoferul a avut mare noroc. La spital s-a constatat că nu are mai nimic, numai niște vânătăi și zgârieturi. C. ȚENCHE Premieră cu Tezaurul de la Sânnicolau Mare Pentru prima dată de când se află în patrimoniul Muzeului de Istoria Artelor din Viena, Tezaurul de la Sânnicolau Mare părăsește granițele Austriei pentru a fi arătat lumii în expoziția care marchează redeschiderea Muzeului Național din Budapesta, la începutul lunii martie. Expoziția va fi deschisă chiar de Viktor Orbán, premierul Ungariei, la eveniment urmând să fie invitat și primarul din Sânnicolau Mare și chiar proprietarul terenului pe care s-a găsit comoara. Alcătuit din 23 de vase de aur cu o greutate totală de cca zece kg. Tezaurul de la Sânnicolau Mare a fost descoperit în 1799 de țăranul Nera Vuin pe terenul negustorului Nacu și inclus în colecția Curții imperiale de la Viena. Cererea Muzeului Banatului de a realiza, la Viena, o replică a tezaurului a fost respinsă din motive de securit s' p. D. Pa9'na H Distracție cu mașinile pe gheața Begăi Temperaturile extrem de scăzute din ultimele zile au făcut apele Canalului Bega să înghețe bocnă. Prilej de mare bucurie pentru unii timișoreni, care au găsit pe gheață un loc pentru o distracție neobișnuită. In timp ce copiii se dau cu sania, cu patinele sau joacă hochei, câțiva oameni în toată firea au găsit însă și un alt mod, inedit, de a se distra. Ei intră pe gheața Begăi chiar cu mașinile. Se lansează în derapaje ușoare sau chiar le fac o bucurie micuților, deoarece le remorchează săniile și îi plimbă cât e locul de mare. Un astfel de loc pentru sportul extrem este cel din cartierul Crișan, unde, în ultimele zile, au putut fi văzuți mulți oameni și o sumedenie de mașini evoluând spectaculos pe apele Begăi. Gheața are o grosime de aproape o jumătate de metru, ceea ce pare să excludă, deocamdată, accidentele majore. L. V. S. Canalul Bega - un patinoar natural și... gratuit RoBcmk Timișifiara București Cantanța Craima Gantilași Puma Neamț Ploiești Td 056-242.205 Principesa Margareta, la Timișoara Astăzi sosește la Timișoara Principesa Margareta, care a acceptat invitația lui Vasile Popa, rectorul Universității Banatul, de a vizita noul sediu al instituției de pe strada Pestalozzi nr. 22. Cu această ocazie, Adresa Sa Regală va primi și titlul de membru de onoare al Universității Banatul, în cadrul unei ceremonii solemne, care se desfășoară astăzi, de la ora 11. Principesa Margareta va fi însoțită de soțul său, Principele Radu, și vor participa la mai multe manifestări organizate de Universitatea Banatul. Cei doi oaspeți importanți participă și la lansarea volumelor: „Carol I și monarhia constituțională“, carte semnată de conf. univ. dr. Vasile Docea, și „Carmen Sylva“, volum semnat de Annemarie Podlipny-Hehn, volume care evocă viața a două personalități impozante ale monarhiei românești. MIHAELA POPESCU .A fltelul Prima zi de încasare a impozitelor și taxelor locale s-a derulat ieri în limitele normalului. Doar câțiva cetățeni, probabil aceiași în fiecare an, s-au prezentat la primele ore ale dimineții ca să-și achite datoriile, așezându-se la coadă înainte ca biroul de specialitate să-și înceapă programul de lucru. Unii au venit de cu noaptea, s-au plasat la coadă și au așteptat acolo zorii zilei. Calculele efectuate la sfârșitul zilei de ieri au arătat că au fost operate 1 289 de poziții la încasarea impozitelor iar suma care a intrat la bugetul local a fost de peste 1,2 miliarde lei. Nu e rău că oamenii se grăbesc să-și plătească dările către municipalitate, dar tot la fel de bine ar fi dacă șiar achita taxele în rate trimestriale, lucru care ar face ca încasările să fie uniforme pe tot parcursul anului. D. FOLTEAN