Agenda Zilei, iunie 2006 (Anul 11, nr. 127-152)

2006-06-10 / nr. 135

Până și moda a căzut ? ’dCld**« Campionatului Mondial de Fotbal O decizie surprinzătoare: englezii nu mai sunt fascinați de celebrele ateliere de pe Savile Row, din Londra, unde se fac cele mai bune costume din lume, ci l-au preferat pe italianul Giorgio Armani pentru a le realiza costumația Campionatul Mondial de Fotbal a fost mereu o mare ocazie pentru fabricanții de încălțăminte și haine pentru a lansa noi produse, cărora le fac pe zi ce trece campanii publicitare impresionante. Principalii jucători din arena modei anului 2006 sunt mărcile care echipează participanții la campionat: Adidas, care a lansat campania Adidas+; Puma, decisă să pună în valoare toate echipele africane (Ghana, Angola, Coasta de Fildeș, Togo, Tunisia); Nike, care are o campanie animată Joga Bonito... De departe cea mai ambițioasă campanie aparține mărcii Adidas, care a lansat pe piață 1,5 milioane de tricouri, un milion de pantofi Predator și zece milioane de mingi. Partener oficial al Cupei Mondiale, Adidas echipează șase echipe naționale (Germania, Spania, Franța, Japonia, Argentina și Trinidad- Tobago), fiind favorizată, spun unii, fiindcă joacă la ea... acasă. Rivalul din totdeauna a lui Adidas, marca Puma, care are și ea sediul central în Germania, se consideră marea învingătoare a bătăliei pentru că echipează 12 echipe. Americanul Nike, în schimb, mizează pe faptul că echipează opt echipe, printre care și cea a Braziliei, considerată eterna favorită. Revelația anului sunt fără îndoială pantofii de fotbal +F50 Tunit, personalizați pentru fiecare echipă în parte, considerați primii pantofi modulari din istoria fotbalului, realizați și în variantă comercială, care sunt puși în vânzare din această lună, la prețul de 85 de euro, doar în Concept Store Adidas, din marile metropole. Pe lângă aceștia, marca și-a prezentat deja, la 20 mai, și noua colecție de pantofi sport din colecția toamnă-iarnă 2006/2007, realizați în colaborare cu creatorul de modă japonez Yohji Yamamoto. Tunii YY se adresează bărbatului care are simțul umorului și un gust artistic special, fiind realizați în patru variante, reprezentând capete de animale: tigru, dragon, vultur și lup. Fiecare model este disponibil doar în câteva mii de exemplare, din luna iulie, în boutique-urile Yohji Yamamoto, la prețul de 450 de euro. Colaborarea dintre Adidas și Yamamoto datează de câțiva ani, colecțiile speciale ale japonezului epuizându-se rapid din magazine. Pe de altă parte, Adidas și-a prelungit colaborarea, până în 2010, și cu creatoarea Stella McCartney, care va realiza colecțiile de echipament sportiv pentru femei, dar și costume de ski, produsele cu semnătura sa fiind distribuite în 400 de magazine, din 40 de țări... Americanul Nike, în schimb, a lansat zilele trecute, în parteneriat cu Apple, produsul Nike -1Pod Sport Kit, destinat amatorilor de plimbări, alergări și muzică. Pantofii vor fi dotați cu senzori, care transmit datele unui IPod Nano, ceea ce dă un alt sens amatorilor de sport. Pantofii costă 100 de dolari, la aceștia adăugându-se prețul Ipod Kit, de 29 de dolari. O altă inovație a Nike este linia Zadig&Voltaire, realizată din pielea cea mai fină, destinați mersului în oraș. Pantofii sport vor fi comercializați din luna iulie, la prețul de 100 de euro. Deși încă este sub contract cu Nike, atacantul francez Thierry Henry devine de la 1 august noul ambasador al mărcii Reebok (recent achiziționată de Adidas), marcă prezentă și ea la Campionatul Mondial. Marca Puma a lansat cu ocazia Cupei Mondiale și o linie de ceasuri. Realizate în opt variante, ceasurile au un design contemporan, în culori vii și având logo-uri... fotbalistice. Nici marca americană Calvin Klein Underwear nu a rezistat ispitei... mondiale, așa că a lansat o serie limitată de dessous-uri destinată momentului celui mai fierbinte din an. Calvin Klein 365 este formată din boxeri care se vând doar în Germania, Italia și Suedia, campania publicitară avându-l ca protagonist pe fotbalistul Fredrick Ljungberg, care este efigia Că de mai mulți ani. Boxerii sunt realizați în culorile naționalelor celor trei țări. Nici italienii, înnebuniți după fotbal, nu au ratat ocazia de a juca o partidă... în ringul modei. Băieții răi din peninsulă, Dolcer Gabbana, au apelat la cinci jucători campioni pentru realizarea campaniei publicitare pentru lenjeria creată de ei. Sub obiectivul fotografului Mariano Vivanco au pozat Manuele Blasi, Fabio Cannavaro, Gennaro Gattuso, Andrea Pirlo și Gianluca Zambrotta, care și-au pus o dată în plus în evidență fizicul de vis, asemănat de Domenico Dolce și Stefano Gabbana cu cel al unor zei greci... coborâți într-un vestiar de fotbal. Casa italiană Trussardi, una dintre cele mai luxoase din peninsulă, a realizat, în schimb, costumele purtate de jurnaliștii acreditați, în timp ce casa Çrada a lansat un tricou special pentru mondiale. Francezul Jean Charles de Castelbajac și-a pus în valoare colaborarea cu Cocoșul Sportiv realizând o colecție de pantofi de fotbal, tricouri și brelocuri... toate cu alură fotbalistică. Neil Barrett, la rândul său, a desenat o minilinie pentru Puma, sub sloganul Italia. Tot Puma l-a atras în cursă și pe Pele, care în această lună a lansat seria limitată King Pele - pantofi, trening și o minge inspirată din perioada sa de glorie. Tema colecției redă totodată cariera excepțională a jucătorului, care nu a ezitat să declare: „Cred că toată lumea știe că Puma e sinonimă cu fotbalul“. Echipa Franței, patria de necontestat a modei, a optat pentru creatorul Francesco Sinarto, pentru a realiza costumele oficiale purtate de membrii săi. Mai mult chiar, toate boutiqueurile Smalta, din Paris, Cannes și Geneva, au pus în vânzare accesoriile Equipe de France, care se vând ca pâinea caldă, în ciuda prețurilor exclusiviste afișate. Cea mai mare surpriză vestimentară a mondialului din acest an o constituie, însă, alegerea făcută de managerii echipei Angliei, care pentru prima dată au renunțat la serviciile creatorilor de pe celebra stradă Savile Row, unde se fac cele mai scumpe, bune și rezistente costume bărbătești din lume. Alegerea englezilor a fost, de această dată, prințul modei italiene, celebrul Giorgio Armani. Cu toții au declarat că Sven Goran Eriksson trebuie să fie cel mai bine îmbrăcat bărbat de la campionat, așa că la Milano a fost realizată întreaga ținută oficială a echipei... Pagină realizată de MONICA SĂMÂNȚĂ adidas Pantofi de fotbal Adidas și mingea tîțrii? » Iiji fi Reclamă cu fotbaliști pentru lenjeria D&G Nike +1 Pod Sport Kit Variante Adidas, semnate Yohji Yamamoto Raka Oliveira, într-o prezentare Triumph Fotbalistul Fredrick Ljungberg, imaginea casei Calvin Klein