Agenda Zilei, septembrie 2006 (Anul 11, nr. 206-231)

2006-09-13 / nr. 216

13 septembrie 2006 SPORT a ara nota *iUi 13 Doi români sunt în turul doi la BCR Open Victor Crivoi este singurul jucător din afara Topului 200 ATP care continuă în turneul de la Arenele BNR din București După o primă zi catastrofală pentru tenismenii români, BCR Open (323 250 euro) a continuat, ieri, la Arenele BNR din Capitală, cu ziua a doua, una în care reprezentanții noștri s-au descurcat mult mai bine. Ultimii doi jucători români rămași pe tabloul principal de simplu, după eliminările lui Răzvan Sabău și Victor Ioniță, Andrei Pavel și Victor Crivoi au depășit cu brio runda inaugurală. Mai întâi, Crivoi l-a depășit pe argentinianul Edgardo Massa cu 7-5, 4-6, 6-4, calificându-se, în premieră, în turul doi al unui turneu major din circuitul ATP. Pentru Victor urmează însă un adversar mult mai valoros, francezul Paul-Henri Mathieu (8), care l-a eliminat în turul întâi pe germanul Simon Greul cu 6-1,6-1. Andrei Pavel a trecut și el cu brio de prima rundă, după un 6-3, 6-1 fară probleme cu sârbul Boris Pașanski, și așteaptă confruntarea din turul doi cu spaniolul Carlos Moya (3), cea mai spectaculoasă dispută a acestei faze. Moya l-a întrecut ieri pe peruanul Luis Homa cu 6-7, 7-6, 7-5. Celelalte rezultate: Jürgen Melzer - Michal Mertinak 5-7, 6-2, 7-5, Christophe Rochus - Oleksandr Dolgopolov 6-1, 7-6, Filippo Volandri (5) - Simone Vagnozzi 3-6, 6-2, 6-2, Stefan Koubek - Mariano Zabaleta 4-6, 6-4, 6-3, Sergio Roitman - Alessio Di Mauro 6-3,6-2, Florent Serra (2) - Martin Aranguren 6-1, 6-0, Florian Mayer (7) - Potito Starace 6-2, 6-3. Din păcate, pe tabloul de dublu toți românii s-au oprit în turul întâi. Ieri, le-a venit rândul lui Victor Ioniță și Victor Crivoi, eliminați de perechea Leonardo Azzaro (Italia)/ Sergio Roitman (Argentina) cu 5-7,2-6. Alte rezultate: Michael Kohlmann/Alexander Waske - Juan Monaco/Mariano Zabaleta 6-4, 6-4, Guillermo Garcia Lopez/Christopher Kas - Frantisek Cermak/Sebastian Prieto 4-6, 6-7, Mariusz Fyrstenberg/Marcin Matkowski - Florent Serra/Gilles Simon 6-3, 6-1. C. ONACA După victoria facilă în fața sârbului, Pavel îl așteaptă pe Moya Renault lansează acuzații Briatore susține că FIA a decis noul campion Patronul echipei de Formula 1 Renault, Flavio Briatore, a declarat că Federația Internațională de Automobilism (FIA) a decis la masa verde ca Michael Schumacher (Ferrari) să câștige Campionatul Mondial din 2006, prin decizia de a-l retrograda pe Alonso pe grila de start la Monza. „Acest campionat mondial s-a decis deja la masa verde. FIA a hotărât să-i acorde titlul lui Schumacher. In comparație cu ceea ce se întâmplă în Formula 1, scandalul de corupție din fotbalul italian este o glumă“, a declarat Briatore. FIA a anunțat că va analiza declarațiile lui Flavio Briatore, fapt ce l-a determinat pe patronul lui Renault să susțină că afirmațiile sale au fost „scoase din context“. Briatore ar putea fi convocat de FIA pentru explicații și este pasibil de sancțiuni. Alonso, care se clasase al cincilea în calificări la Monza, a fost retrogradat pe poziția a zecea a grilei de start, după ce comisarii au considerat că l-a jenat pe Felipe Massa (Ferrari); în cursă, Alonso a forțat pentru a ocupa un loc cât mai bun în clasamentul final, însă a abandonat în turul 43, victoria revenindu-i lui Michael Schumacher. LIVLAN HOTICO „Stejarii“ strâng rândurile Se apropie partida decisivă cu Georgia Două victorii îi mai trebuie naționalei de rugby a României pentru a ajunge la Cupa Mondială de anul viitor din Franța. Deși până la meciul cu Georgia, programat pe 7 octombrie, la București, sunt mai bine de trei săptămâni, colectivul tehnic al reprezentativei frunzei de stejar a stabilit deja lotul de jucători care va aborda decisiva confruntare cu gruzinii. Pe lista de 32 se află nume consacrate, dar și câțiva debutanți. Notabilă este revenirea în circuitul naționalei a „francezilor“ Petre Mitu și Alexandru Manta, dar și prezența în lot a lui Sorin Socol și Petru Bălan, care în acest moment sunt accidentați și nu evoluează pentru echipele de club. Zebega, Ursache, Gal, Fercu și Vlaicu sunt reprezentanții noii generații, care au confirmat deja și la nivelul seniorilor. Partida cu Georgia se va disputa pe stadionul Ghencea, iar o săptămână mai târziu, pe 14 octombrie, este programat al doilea meci de calificare la CM, cu Spania sau Cehia, în deplasare; în cazul calificării la turneul final, tricolorii vor juca în grupa C, alături de Noua Zeelandă, Scoția și foarte probabil Italia și Tonga. LIVIU CORDEA Convocata Atleta americană Marion Jones, aflată în centrul unei afaceri de dopaj, a fost inclusă în echipa SUA pentru Cupa Mondială, care va avea loc pe 16 și 17 septembrie, la Atena, în vârstă de 30 de ani. Jones a fost înscrisă pentru cursa de 100 metri, dar atleta nu și-a dat încă acordul pentru a participa la această întrecere. Ea se va putea decide până vineri, data limită de înscriere la competiție. (D. Ș.) Obiectiv Poloiștii români au făcut istorie la Campionatul European după ce au încheiat competiția pe locul patru. După performanța obținută recent la Belgrad și locul 6 de la Campionatele Mondiale, obiectivul antrenorului primei reprezentative, Vlad Hagiu, este calificarea la Olimpiada de la Beijing. „Am lăsat în spate echipe ca Italia și Grecia. Cred că echipa asta merită toată mândria și tot respectul pentru ceea ce a făcut, mai ales la Europene“, a declarat antrenorul echipei naționale de polo. (D. Ș.) 16-17 septembrie 1. Bilbao - Atletico 1. 2. La Atletico s-au cheltuit din nou mulți bani, astfel că așteptările sunt pe măsură. Madrilenii sunt obligați să învingă pe San Mames, pentru a nu pierde contactul cu grupul fruntaș. 2. Espanyol - Celta X. După două etape bilanțul catalanilor este dezamăgitor: nici un punct și nici un gol marcat. Probabil că și în actuala stagiune Espanyol se va bate la retrogradare. 3. FC Sevilla - Betis 1. X. Marele derby al Andaluziei vine exact la momentul potrivit pentru gazdele acestui joc, aflate în formă maximă. Mai mult, din ultimele trei deplasări pe Ramon Sanchez Pizjuan, Betis a reușit doar o remiză. 4. Deportivo Villarreal 1. X. întâlnirea dintre două formații cu pretenții la primele locuri nu poate aduce decât un veritabil spectacol. 5. Osasuna - Gimnasic 1.2. în mod normal pamplonezii ar trebui să își adjudece cele trei puncte, deși nou promovata din Tarragona a lăsat o bună impresie în primele jocuri. 6. Real Madrid - Real Sociedad.1. Puține șanse au bascat pe Santiago Bernabeu în confruntarea cu Realul „galactic“ al lui Capello. 7. Recreativo - Levante 1. Cele două combatante se cunosc foarte bine din sezonul trecut, în care evoluau în Segunda. Atunci echipa din Huelva a câștigat clar ambele partide cu Levante. 8. Santander - FC Barcelona. 2. Fără nici un punct după primele etape, Racing așteaptă vizita campioanei cu destulă emoție, dar și conștientă că nu are nimic de pierdut. 9. Valencia - Getafe 1. Cu șase puncte din șase posibile, Valencia și Getafe își vor disputa cu ardoare cele trei puncte puse în joc. 10. Zaragoza - Mallorca 1. X. Aragonezii nu au voie să rateze cele trei puncte în fața „insularilor“. 11. Inter - Sampdoria 1, X. Milanezii, cu Ibrahimovici, Crespo și Adriano în atac, sunt considerați cea mai solidă formație din Serie A. 12. Reggina - Ascoli X. Cu gândul la cele 15 puncte de penalizare, Reggina se află într-o situație deloc de invidiat. 13. Bari - Brescia 1. X. La debutul în fața suporterilor pe San Nicola, amfitrionii vor face totul pentru victorie. CRISTIAN ONACA Cu Serbia a fost greu, dar ne-am descurcat de minune Totul pe cartea victoriei România întâlnește azi Finlanda, la Helsinki în vreme ce marile echipe sunt în Brazilia, unde aseară au debutat întrecerile Campionatului Mondial, reprezentativa feminină de baschet a României se află în plină campanie de calificare la Europenele de anul viitor, din Italia. După un start excelent în preliminarii, victorie împotriva Serbiei (67-63), fetele noastre au de susținut, astăzi, un nou examen dificil, la Helsinki, în compania Finlandei. Nordicele au pierdut primul meci, 47-74 cu Serbia, motiv pentru care nu-și permit încă un pas greșit, mai ales pe teren propriu. Chiar și în aceste condiții, româncele sunt favorite. Statistica o confirmă. Cu un procentaj al aruncărilor de 2 puncte de 51,6 % și o precizie de 38,5 % la aruncările din afara liniei de 6,25 metri, jucătoarele antrenorilor Predrag Vasic și Bogdan Bocănială sunt peste adversarele lor. în plan individual, timișoreanca Ane Marie Pârău se anunță a fi pericolul numărul unu pentru finlandeze. în partida de la Târgoviște, tânăra de 21 de ani a marcat 16 puncte, descurcându-se excelent la fazele din acțiune. România a câștigat toate cele patru meciuri disputate până acum împotriva Finlandei. Peste numai trei zile, tricolorele vor juca, la Cacak, returul cu playele, iar o săptămână mai târziu, la Arad, va avea loc ultima partidă din preliminarii, cu Finlanda. Pentru Europenele de anul viitor se vor califica câștigătoarele celor cinci grupe preliminare, plus cele mai bune patru formații clasate pe locul secund. LIVIU GORDEA Campionii Balcanilor Naționala masculină de tineret a României a câștigat turneul din Grecia Viitorul voleiului românesc nu mai pare chiar atât de sumbru după reușita excepțională a naționalei masculine de tineret la Campionatele Balcanice, desfășurate la Salonic (Grecia). Deși nu erau cotați printre favoriți la câștigarea trofeului, tricolorii au depășit toate așteptările, terminând turneul pe primul loc. După un parcurs relativ bun în fazele preliminare, în care au dispus de Moldova (3-0), Macedonia (3-0) și au pierdut în fața Greciei (0-3), România s-a calificat în semifinale, unde a evoluat în compania Turciei. După un joc de aproape două ore, naționala noastră a câștigat cu 3-2 (25-22, 24-26, 25-18, 22-25, 15-12), obținând biletele pentru marea finală. Ultimul act a avut o desfășurare ciudată, românii impunându-se în fața Serbiei cu scorul de 3-1 (16-25, 25-22, 25-23, 25-23), după o revenire de senzație în ultimul set, în care plavii conduceau cu 20-14. Antrenorul Ovidiu Macarie i-a folosit pe: Onișor Pascan, Vlad Moisă, Alexandru Vîlcelean, Bogdan Bratosin, Adrian Gagea, Iulian Bălă, Valentin Pătran, Andrei Tăbăcaru, Ion Gherghioiu, Marin Călin, Zoltan Szekely, Ciprian Matei, în finala mică, Grecia a trecut de Turcia cu 3-2, asigurându-și medalia de bronz. cONACA Voleibaliștii tricolori au fost marea surpriză a Balcaniadei