Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1979, Partea 3 (Anul 15, nr. 1-122)

1979-01-03 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 1 Să întîmpinăm, dragi tovarăşi şi prieteni, cu succese tot mai însemnate măreţul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, anul 1979 va marca un nou şi important pas înainte în dezvoltarea forţelor de producţie, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a maselor, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, în anul 1978 România a desfăşurat o intensă activitate internaţională în slujba idealurilor de libertate, independenţă şi progres social ale popoarelor, pentru promovarea unei politici noi în lume, de colaborare paşnică între toate naţiunile, de destindere şi securitate. Şi în acest an s-a evidenţiat cu putere evoluţia contradictorie a vieţii internaţionale, confirmîndu-se justeţea analizei şi orientărilor politicii externe a partidului şi statului nostru. Viaţa demonstrează că forţele progresului pot infringe, prin luptă unită, politica imperialistă şi colonialistă, de dominaţie şi forţă, pot împiedica agravarea climatului internaţional, declanşarea unor noi războaie şi asigura o pace trainică în lume. Intrăm în noul an cu hotărîrea fermă de a intensifica şi mai mult conlucrarea activă cu toate naţiunile pentru soluţionarea problemelor complexe care confruntă omenirea, pentru consolidarea destinderii şi păcii. Vom face totul pentru dezvoltarea continuă a prieteniei, colaborării şi solidarităţii cu toate ţările socialiste, vom amplifica şi mai mult relaţiile multilaterale cu ţările în curs de dezvoltare, vom extinde raporturile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Vom aşeza ferm, ca şi pînă acum, la baza relaţiilor noastre internaţionale deplina egalitate în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, al dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî singur destinul, neamestecul în treburile interne şi avantajul reciproc, nerecurgerea la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei — şi vom milita pentru generalizarea acestor principii în întreaga viaţă mondială. Vom acţiona ferm, împreună cu celelalte popoare europene, pentru ca noul an să marcheze un pas înainte în înfăptuirea securităţii şi păcii pe continentul nostru, în spiritul documentelor semnate la Helsinki, în mod deosebit, în anul 1979 este necesar să fie sporite eforturile în direcţia dezangajării militare a continentului , care cunoaşte la ora actuală cea mai mare concentrare de armate şi armament, inclusiv nuclear — pentru crearea unui climat în care fiecare naţiune să se simtă la adăpost de orice amestec sau agresiune din afară, să-şi poată consacra plenar resursele progresului economic şi social. EDITOR : CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA în anul ce vine se impun intensificate acţiunile pentru lichidarea conflictelor ce mai dăinuie în lume pe calea tratativelor — singura modalitate raţională de soluţionare justă şi durabilă a problemelor litigioase dintre state — pentru stingerea tuturor focarelor de încordare, pentru abolirea definitivă a folosirii forţei în raporturile internaţionale, în acest cadru în mod deosebit trebuie asigurată instaurarea unei păci trainice şi echitabile în Orientul Mijlociu. Interesele progresului şi păcii generale cer ca anul 1979 să fie un an de acţiuni tot mai ferme pentru lichidarea subdezvoltării care afectează cea mai mare parte a omenirii, pentru abolirea vechii politici imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste ce a împărţit lumea în săraci şi bogaţi, pentru făurirea noii ordini economice internaţionale. Pe această cale se va putea asigura o colaborare cu adevărat echitabilă între state, dezvoltarea liberă şi independentă a tuturor naţiunilor, accesul lor larg, în special al celor rămase în urmă, la cuceririle ştiinţei şi tehnicii moderne, ale civilizaţiei contemporane. Şi în anul ce vine, cea mai arzătoare aspiraţie a popoarelor continuă să fie oprirea cursei înarmărilor, trecerea la dezarmare, şi în primul rînd la dezarmarea nucleară. De aceea, asigurînd un echilibru care să nu pună în pericol securitatea nici unei părţi, trebuie făcut totul pentru reducerea sistematică, substanţială a cheltuielilor militare şi diminuarea efectivelor şi arsenalelor armate ale tuturor ţărilor, în mod deosebit ale celor care deţin cel mai mare potenţial militar. Este în interesul vital al tuturor naţiunilor ca în 1979 să se acţioneze cu şi mai mare fermitate pentru reducerea bugetelor militare, lichidarea bazelor militare străine şi a blocurilor, pentru făurirea unei lumi fără arme şi fără războaie. Avem toate temeiurile să privim viitorul cu optimism, convinşi că popoarele, forţele înaintate pot asigura instaurarea în lume a politicii noi, de egalitate şi respect între naţiuni, de dezvoltare liberă şi independentă a fiecărui stat, de colaborare şi pace mondială. România este ferm hotărîtă să acţioneze intens, şi în anul ce vine, în strînsă solidaritate cu toate forţele antiimperialiste, cu toate popoarele, pentru triumful aspiraţiilor supreme de progres şi pace ale întregii omeniri. Dragi tovarăşi şi prieteni, Fie ca noul an să aducă noi şi mari succese în înflorirea României socialiste, în realizarea Programului partidului ce corespunde celor mai înalte năzuinţe de prosperitate ale întregului nostru popor ! Fie ca anul 1979 să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă și independentă, în lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră ! Vă urez, tuturor, dragi compatrioţi, succese tot mai mari în întreaga activitate consacrată propăşirii patriei, împlinirea tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! Din adîncul inimii vă adresez tradiţionala urare: „LA MULŢI ANI !“ SECTORUL BULETINULUI OFICIAL ŞI AL PUBLICAŢIILOR LEGISLATIVE Adresa pentru publicitate : întreprinderea poligrafică „Buletinul Oficial“, Biroul de publicitate şi difuzare pentru Buletinul Oficial, Bucureşti, strada Mihai Vodă nr. 46, sectorul 6, .-----------telefon 14.70.72 şi 16.08.23. Preţul 1 leu I 40.816 Tiparul : întrepr. poligrafică „Buletinul Oficial“, Bucureşti, str. Izvor nr. 137, tel. 31.75.01-31.07.06. " Buletinul Oficial, I partea a III-a, nr. 1/1979, conţine 2 pagini.