Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1979, Partea 3 (Anul 15, nr. 123-260)

1979-09-15 / nr. 178

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a XII-a, Nr. 178 S-a exprimat, totodată, speranța că cel de-al X-lea Congres Mondial al Petrolului de la București va adopta recomandări concrete pentru folosirea realizărilor științei și tehnologiei moderne în scopul dezvoltării, al utilizării raționale a resurselor de energie ale planetei și exploatării cât mai depline a rezervelor de petrol, va facilita un schimb rodnic de experiență și tehnologii în domeniile explorării, exploatării și prelucrării petrotovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, a primit, joi, 13 septembrie 1979, pe membrii delegației Consiliului Revoluției din Portugalia, condusă de generalul Franco Charais, membru al consiliului, care fac o vizită în țara noastră la invitația Frontului Unității Socialiste. Delegația este alcătuită din colonel Pezarat Correia, membru al Consiliului Revoluției din Portugalia, și căpitan de fregată Rui Vasco La Vaz, secretar permanent al consiliului. La primire au luat parte tovarășii Iosif Banc, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., secretar al Consiliului Național al F.U.S., general-locotenent Ion Nortopan, prim-adjunct al ministrului apărării naționale și șef al Marelui Stat Major, membru al Consiliului de Stat, și general-maior Mihai Chițac, membri ai Consiliului Național al F.U.S. Generalul Franco Charais a transmis șefului statului român un salut cordial și cele mai bune urări din partea președintelui Republicii Portugheze, Antonio Ramalho Banes. Conducătorul delegației a adresat, în același timp, calde mulțumiri pentru invitația de a vizita România, dînd o înaltă apreciere succeselor obținute de poporul român în opera de edificare a unei Românii prospere și independente. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit pentru mesaj și pentru sentimentele prietenești exprimate și a rugat să fie transmise președintelui Portugaliei salutul său cordial și cele mai bune urări, iar poporului portughez prieten, succese tot mai mari în dezvoltarea democratică a patriei sale. Șeful statului român a apreciat că vizita în România a delegației Consiliului Revoluției din Portugalia se înscrie pe linia bunelor relații statornicite între cele Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a primit, joi, 13 septembrie 1979, i pe trimisul special al televiziunii mexicane de stat — „Canalul 13“, Abel Enrique Magana Campuzanorului, în vederea punerii în valoare a noi surse de energie, care să stimuleze dezvoltarea economico-socială a tuturor țărilor, să contribuie la lichidarea decalajelor economice dintre state, la înfăptuirea aspirațiilor lor de progres și civilizație. întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, prietenească, două țări și popoare și reprezintă o contribuție la extinderea și adîncirea raporturilor tradiționale românoportugheze. în cursul convorbirii a fost exprimată satisfacția față de cursul ascendent al raporturilor dintre cele două țări, evidențiindu-se importanța deosebită pe care o reprezintă pentru dezvoltarea lor dialogul la nivel înalt româno-portughez prilejuit de vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu și a tovarășei Elena Ceaușescu în Portugalia și a președintelui Antonio Ramalho Banes în țara noastră. A fost manifestată dorința de a se acționa pentru continua extindere a legăturilor de prietenie dintre cele două țări, pentru amplificarea conlucrării dintre ele în domeniile economic, tehnico-științific, cultural, în folosul ambelor popoare, al cauzei păcii, colaborării și înțelegerii între națiuni, în timpul întrevederii au fost abordate unele probleme ale situației politice internaționale. In acest cadru a fost manifestat interesul României și Portugaliei de a conlucra tot mai strîns pe plan extern pentru a-și aduce o contribuție sporită la înfăptuirea unui sistem real de securitate și cooperare în Europa, la instaurarea unei noi ordini economice și politice internaționale, care să asigure dezvoltarea liberă și independentă a tuturor popoarelor, accesul lor la cuceririle civilizației contemporane. De ambele părți a fost reliefată importanța deosebită a pregătirii temeinice a reuniunii de la Madrid, chemată să contribuie la întărirea climatului de destindere și colaborare, la adoptarea unor măsuri concrete de dezarmare, și în primul rînd de dezarmare nucleară, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă de caldă prietenie. La primire au luat parte Constantin Mitea, redactorșef al ziarului „Scînteia“, și Eugen Florescu, adjunct de șef de secție la C.C. al P.C.R. Cu acest prilej, tovarășul Nicolae Ceaușescu a acordat un interviu pentru televiziunea mexicană de stat — „Canalul 13“. — Delegația Consiliului Revoluției din Portugalia — — Trimisul special al televiziunii mexicane —