Ceahlăul, ianuarie-martie 1973 (Anul 6, nr. 1510-1584)

1973-03-24 / nr. 1578

Pag. 2 HOTǍRIREA Consiliului popular județean, cu privire la aprobarea componenței Comisiei județene de demografie și stabilirea unor măsuri referitoare la îndeplinirea atribuțiilor acesteia Consiliul popular al județului Neamț . Avînd în vedere prevederile art. 13 și 16 din Legea nr. 3/1971 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei Naționale de Demografie ; Pentru îndeplinirea în bune condițiuni a atribuțiilor ce decurg din promovarea unei politici demografice corespunzătoare dezvoltării generale a țării ; In temeiul dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 57/1968 de organizare și funcționare a consiliilor populare . Hotar Art. 1. Se aprobă componența Comisiei județene de demografie, prevăzută în anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărîre. Art. 2. In vederea aplicării în mod unitar a măsurilor de politică demografică, Comisia județeană de demografie va analiza situația de fapt din județ și va elabora studii referitoare la : — principalele schimbări survenite în structura economico-socială a localităților din județ și influența ce o exercită acestea asupra evoluției fenomenelor și proceselor demografice — dinamica creșterii în perspectivă a populației din localitățile urbane și rurale ale județului precum și implicațiile asupra cerințelor de dezvoltare a bazei tehnico-materiale a învățămîntului, culturii, sănătății, ocrotirii sociale, sportului, turismului, aprovizionării cu alimente și bunuri de consum, utilizării depline a forței de muncă, etc. ; — evoluția fenomenelor și proceselor demografice în perspectiva dezvoltării economice și sociale a județului pînă în anii 1990—2000 ; — principalele probleme de ordin demografic pe care le ridică procesele de urbanizare și sistematizare a localităților ; — modul cum se asigură aplicarea actelor normative privind promovarea politicii demografice, îndeosebi în sectoarele : economic, sanitar, muncă și ocrotiri sociale. De asemenea, în colaborare cu Comisia județeană pentru combaterea efectelor negative ale poluării aerului, apei și solului, va analiza periodic și va studia efectele demografice ale poluării mediului înconjurător. Concluziile și propunerile ce vor rezulta din analizele și studiile ce se vor efectua, vor fi prezentate Comitetului executiv al Consiliului popular județean în vederea adoptării măsurilor corespunzătoare. Art. 3. In scopul îmbunătățirii și dezvoltării continue a bazei tehnico-materiale a unităților de îngrijire, supraveghere,,,și„ instruiri,,, a copiilor, pentru crearea condițiilor necesare participării în mai mare măsură a femeilor la activitatea economicosocială, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, orășenești și comunale, în colaborare cu conducerile unităților economice și consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, vor lua măsuri pentru construirea pînă în anul 1980 din fondurile de investiții centralizate, din fondurile proprii ale unităților economice, precum și din contribuția bănească a locuitorilor, a unui număr de 40 creșe cu 3.500 locuri și a unui număr de 80 grădinițe cu peste 5.000 locuri, asigurîndu-se astfel cuprinderea în aceste unități a cca. 50 la sută din totalul copiilor în vîrstă de pînă la 6 ani. Pentru soluționarea cazurilor de urgență, pînă la asigurarea numărului de locuri necesare prin unitățile ce urmează a fi construite, în funcție de cerințele și de posibilitățile existente, se vor lua măsurile corespunzătoare pentru amenajarea unor grădinițe de copii cu orar redus la parterele unor blocuri ce se vor da în folosință în cvartalele în care domiciliază un număr mare de mame ocupate în producție. Comitetele executive ale consiliilor populare municipale, orășenești și comunale împreună cu Inspectoratul școlar, Direcția sanitară și Direcția comercială, vor asigura cadrele calificate necesare unităților preșcolare precum și aprovizionarea corespunzătoare a acestor instituții cu mobilier didactic, cu alimente, materiale de întreținere și încălzire. O atenție deosebită se va acorda amenajării în raport cu condițiile specifice, a spațiilor verzi și locurilor de joacă pentru copii, la toate unitățile preșcolare și în împrejurimile acestora. Art. 4: Pentru îmbunătățirea continuă a asistenței mamei și copilului, Direcția pentru problemele de muncă și ocrotiri sociale, Direcția sanitară, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, orășenești și comunale, în colaborare cu consiliile locale ale sindicatelor, vor controla periodic în toate întreprinderile și instituțiile din județ, modul cum sunt aplicate prevederile legislației muncii referitoare la obligativitatea asigurării unor condiții este , corespunzătoare de muncă gravidelor, femeilor cu copii mici și tinerilor, facilitarea încadrării în muncă cu jumătate de normă a celor care au în îngrijire copii sub 6 ani, etc. Pînă la data de 15 iulie a.c., Direcția pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale va informa Comitetul executiv al Consiliului popular județean, despre constatările și concluziile ce vor rezulta din controalele ce le vor efectua în semestrul I precum și despre măsurile ce le va lua pentru înlăturarea deficiențelor. Direcția sanitară se va preocupa pentru asigurarea cadrelor necesare unităților de asistență medicală, îmbunătățirea continuă a activității acestora privind asistența medicală a gravidelor și a noilor născuți, educarea femeilor gravide și a tinerelor mame, etc. și va lua măsuri pentru înlăturarea deficiențelor constatate. Pînă la data de 30 decembrie 1973 se vor înființa în cadrul policlinicilor municipale cabinete de ginecologie endocrinologică, împreună cu Direcția comercială va analiza modul de aprovizionare a unităților sanitare și a instituțiilor preșcolare cu lapte praf și lichid, alte alimente, legume, zarzavaturi, fructe și medicamente și va lua măsuri corespunzătoare. Art. 5. Consiliul județean pentru coordonarea și îndrumarea activității de aprovizionare și prestări de servicii către populație va studia posibilitățile de dezvoltare în perspectivă a bazei tehnico-materiale a activității de comerț în municipii, orașe și comune, de diversificarea rețelei de desfacere a mărfurilor precum și a prestărilor de servicii industriale și neindustriale corespunzătoare satisfacerii cerințelor unei populații de peste 600.000 locuitori în anul 1980. Art. 6. In vederea valorificării superioare și eficiente a resurselor materiale și umane de care dispune județul, Comitetul executiv al Consiliului popular județean și comitetele executive ale consiliilor populare municipale,, orășenești și comunale, împreună cu conducerile unităților economice și sociale, vor analiza posibilitățile amplasării de noi obiective și de dezvoltare a celor existente pentru creșterea gradului de ocupare a resurselor de muncă și în mod deosebit a resurselor de muncă feminine. Corespunzător ritmului de dezvoltare economicosocială a județului și dinamicii sporului natural al populației, pînă în anul 1980 numărul de locuri de muncă va crește cu cca. 100.000 din care peste 25.000 în municipiul Piatra Neamț, peste 20.000 în municipiul Roman, cîte 5.000 în orașele Bicaz și Tîrgu Neamț, cite 3.000 în viitoarele centre economice și sociale cu caracter urban și cca. 25.000 de locuri de muncă în comune. Art. 7. Comitetul județean de cultură și educație socialistă, se va preocupa pentru intensificarea colaborării cu Consiliul județean al sindicatelor, Comitetul județean al U.T.C., Consiliul județean al pionierilor, Comitetul județean al femeilor și Consiliul județean al Asociației juriștilor în vederea îmbunătățirii continue a conținutului activităților cultural-educative în general și a celor consacrate fenomenelor demografice specifice județului în special. In cadrul manifestărilor ce se vor organiza de către casele de cultură, cluburi, cămine culturale și celelalte instituții cu acest profil, vor fi abordate în forme și modalități adecvate, principalele probleme ale politicii demografice care interesează populația ca : „Perspectiva dezvoltării economico-sociale a județului“ ; „Rolul și funcțiile familiei în socialism“ ; „Reglementările Codului Muncii privind munca femeilor și tinerilor“ ; „Sprijinul acordat de stat familiilor cu mulți copii“ , „Regimul ocrotirii minorilor în R.S.R.“, etc. Art. 8. Comitetul executiv al Consiliului popular județean va analiza periodic activitatea Comisiei județene de demografie și va adopta măsurile necesare îndeplinirii în bune condițiuni a atribuțiilor acesteia. PREȘEDINTELE COMITETULUI EXECUTIV: Ștefan BOBOȘ Sesiunea popular (Urmare din pag.i) economice și sociale toate drepturile și obligațiile ce decurg din această calitate, în ce privește modul de desfășurare a activității, raporturile cu organele de partid, cu organele de stat și organizațiile obștești. Noua forma de control înfățișează și alte trăsături care reliefează superioritatea sa și anume : caracterul eficient constînd în urmărirea utilizării raționale a fondurilor fixe, reducerea cheltuielilor de producție, sporirea rentabilității , caracterul preventiv urmărind depistarea la timp a fenomenelor și aspectelor negative , caracterul constructiv urmărind să asigure remedierea lipsurilor, să propună măsuri de soluționare problemelor ivite ; caracterul anaalitic și prospectiv rezultînd din efectuarea de studii și analize pentru aprofundarea unor probleme reieșite din exercitarea controlului, pentru îmbunătățirea în viitor a conducerii activității economice și sociale ; caracterul coordonator, rezultînd din prevederile legale potrivit cărora Consiliul Central de Control exercită coordonarea unitară a activității inspecțiilor de control specializat. Proiectul de hotărîre privind Consiliului județean constituirea consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale a fost adoptat în unanimitate de deputații Consiliului popular județean. Sesiunea a validat alegerile de deputați în consiliul popular al județului Neamț care au avut loc la data de 4 martie a.c. în circumscripțiile electorale nr. 9, 70,§ 163 și 179 și a ratificat unele decizii ale Comitetului executiv al Consiliului popular județean. De asemenea, sesiunea a ales în unanimitate, prin vot secret, pe tovarășul Mihai Popovici în funcția de vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean și a hotărît modificări în componența unor comisii permanente ale Consiliului popular județean.Astfel, tovarășul Nicolae Acrîșmăriței, vicepreședinte al Comitetului executiv, a fost eliberat din funcția de membru al Comisiei permanente învățămînt, cultură și sport. Au fost aleși ca membri în comisiile permanente tovarășii : Gheorghe Bunghez și Ioan Leuștean (Comisia permanentă învățămînt, cultură și sport), Adrian Chica (Comisia permanentă construcții, arhitectură, sistematizare, gospodărie comunală și drumuri) și Petru Mangeac (Comisia permanentă economicofinanciară). f PIATRA NEAMȚ — Panoramic (tel. 12247) : „DOMNULUI PROFESOR, CU DRAGOSTE" — un film american realizat de James Clavell, care i-a încredințat rolul principal lui Sidney Poitier (10 i 15 17 ; 19 :21) — Pietricica (Cel. 12404) : „VACANȚĂ LA ROMA" - realizat (in 1953) de William Wyler, cu Gregory Peck și Audrey Hepburn In rolurile principale, filmul i-a adus cunoscutei actrițe trei premii, printre care un „Oscar“ (10.30 ; 14.30 ; 10.30 ; 18.30 ; 20.30). ROMAN - 23 August (tel. 1372) „MAREA EVADARE“ (două serii) - un film inspirat de fapte autentice, petrecute in timpul celui de al II-lea război mondial , cu Steve McQueen, James Garner și Charles Bronson (10 , 15 ! 18,30). - Victoria (tel. 1770) : „FRUMOS, ONEST, EMIGRAT IN AUSTRALIA" — Alberto Sordi și Claudia Cardinale într-un film de Luigi Zarapa (14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). TIRGU NEAMȚ - Victoria (tel. 306) : „BULEVARDUL ROMULUI" - coproducție franco-hispano-italianä, inspirată din realitățile prohibiției americane , cu Lino Ventura și Brigitte Bardot (10 : 18 , 20). TARCÄU - Popular : „BALADA LUI CABLE HOGUE“ - o baladă cine matografică „în trei timpi“ (viață, dragoste, moarte), conturînd un personaj — și o lume — care au dispărut (16 : 18 : 20). CEAHLĂUL Sîmbătă, 24 martie 1973 tN DEZBATERE PUBLICĂ Proiectul Legii privind dezvoltarea construcției de locuințe și proiectul Legii privind administrarea fondului locativ O prevedere importanta : Constituirea unui fond de locuințe destinat în exclusivitate închirierii Prin construcții de amploare deosebită, an de an crește în județul nostru fondul locativ de stat, care la ora actuală cuprinde peste 490.000 m.p. suprafață locuibilă, din care mare parte în cele aproape 18.000 de apartamente. Și în acest an se construiesc în centrele urbane noi blocuri : la Piatra Neamț în cartierele Dărmănești și Mărăței și pe strada Carpați, la Roman în microraionul 12 (etapa a II-a), la Tîrgu Neamț în zona centrală a orașului, la Bicaz în cartierul Mărceni. O creștere substanțială a numărului de apartamente proprietate de stat, la care se vor adăuga, firește, cele proprietate personală, se prevede și pentru anul 1974. Această creștere este și în spiritul noului proiect de lege privind dezvoltarea construcției de locuințe, ținîndu-se cont de necesitățile reale și de solicitări, cu respectarea, bineînțeles, a prevederilor schițelor de sistematizare a localităților urbane. Evident, în baza avantajelor oferite pînă acum și argumentate de proiectul de lege la care mă refer, construcția de locuințe proprietate personală cu sprijinul statului are condiții de creștere mult sporite. Doresc însă ca în rîndurile de față să mă opresc asupra prevederilor capitolului IV (articolul 37) din amintitul proiect, în care se arată textual : „In vederea satisfacerii nevoilor de locuințe ale cetățenilor cu venituri mai mici, salariaților transferați în interesul serviciului și altor categorii de cetățeni care, potrivit legii au dreptul să primească locuințe din fondul de stat, se va constitui un fond de locuințe destinat exclusiv acestor categorii de cetățeni, pentru închiriere“. Acest articol se completează cu art. 8 din celălalt proiect de lege (privind administrarea fondului locativ) care precizează că beneficiarii acestor prevederi sînt cetățenii cu un venit mediu pe fiecare membru familiei de pînă la 900 lei lualiar, în ordinea de prioritate , cei ai căror locuințe urmează a fi demolate ca efect al lucrărilor de sistematizare și de construcție, muncitorii calificați din marile unități industriale, salariații transferați în interesul serviciului din alte localități, cadre de specialitate din producția materială, din proiectare și cercetare, absolvenții repartizați în producție veniți din alte localități, familiile cu mulți copii, tinerii căsătoriți etc. Aceste prevederi sunt deosebit de utile, atrăgînd atenția organelor în drept că în fiecare localitate urbană din județ trebuie asigurat un fond de locuințe din fondul locativ de stat destinat închirierii, după care statul poate vinde celelalte locuințe de care dispune în încheiere, aș veni cu două observații proprii, deși ele nu sînt în directă legătură cu rîndurile de mai sus : 1) Nici Legea nr. 10/1968 și nici proiectul actual nu stabilește o bază legală pentru construcția de garaje proprietate personală pe terenurile proprietate de stat ; 2) Modificarea legilor privind construcția de locuințe și administrarea fondului locativ ar trebui să fie însoțită și de modificarea reglementărilor existente legate de aplicarea Legilor nr. 9 și 10/1968. Teodor BÂRLADEANU, tehnician principal la Direcția județeană de gospodărie comunală și locativă Cîteva propuneri DU Unii locatari din cvartalul de blocuri din centrul orașului își exprimă dorința de a cumpăra chiar apartamentele în care stau, și nu altele, pe motivul că sînt de confort și le oferă condiții de locuit pe măsura necesităților reale. In proiect însă, ordinea punerii in vinzare a locuințelor proprietate de stat este cu totul alta. HI La stabilirea venitului mediu pe fiecare membru al familiei să se aibă în vedere eventualele cheltuieli de durată care ar greva asupra bugetului familiei : rate, pensii alimentare, despăgubiri, impozite etc. m Există la Tirgu Neamț, zeci de case, proprietate a ILL, cu un grad de uzură mare. Sunt puneri de a se pune toate proîn vînzare, pentru ca ILL să nu mai plătească pentru acestea amortismente către Banca de investiții, iar solicitanții, care sunt destul de numeroși, le-ar întreține mult mai bine în calitatea de proprietari particulari. Transmise de Matei GAFENCU, secretar al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc Tîrgu Neamț VIAȚA CULTURALĂ in cur/nd, la Piatra Neamț și Roman O nouă ediție a Salonului de carte Să ne amintim mai întîi că Piatra Neamț este primul oraș de provincie în care se deschidea, anul trecut, un Salon al cărții. Faptul ar putea trece neobservat, dacă n-am consemna, in ultima vreme, multe asemenea evenimente princeps, revelatorii pentru un ținut ce se înscrie, din ce în ce mai pregnant, în rândul tinerelor centre culturale ale țării. Nu ambiția „manifestărilorspectacol“ ni se pare însă cea mai concludentă, ci consecvența și valoarea acestor eforturi. Vom avea, deci, un nou Salon al cărții. Și, se pare, mai bine organizat. Găzduit, în perioada 31 martie — 10 aprilie, de noua bibliotecă municipală din Piatra Neamț (după care va fi programat la Roman), salonul va facilita cunoașterea producției editoriale a anului trecut și a primului trimestru al acestui an. Volume dintre cele mai reprezentative — intr-o riguroasă organizare tematică : social-politică ; cartea tehnică cartea și științifică ; beletristică ; cartea de artă (cu o prezentare a ilustrațiilor de carte — lucrări originale). La cererea publicului, ediția din acest an a salonului va grupa și un sector de carte veche românească aflată în bibliotecile județului. Timp de 10 zile, în această ambianță cărților vor avea loc cîteva manifestări de larg interes : lansarea unor noi apariții editoriale, cunoașterea volumelor premiate la recentul Salon național al cărții, întilniri cu scriitori, critici literari, redactori la diverse edituri din țară (Politică, Enciclopedică, Eminescu, ne, Ion Creangă, Editura Meridiapentru turism). Cu prilejul inaugurării salonului și al lansării volumului „Miorița“, în sala Teatrului Tineretului vom putea audia un nou recital al trubadurului Tudor Gheorghe. Așadar, citeva acțiuni care au dorul să facă o bună propagandă cărții, să apropie de lectură categorii largi ale publicului. In acest sens, ni se pare remarcabilă și ideea organizării la Piatra Neamț a unei consfătuiri metodice cu participarea tuturor bibliotecarilor din județ. Dezbaterile — organizate pe tema „Raționalizarea și optimizarea activității în bibliotecă“ — vor beneficia de prezența calificată a unor reprezentanți ai Revistei bibliotecilor, al Bibliotecii Academiei Republicii Socialiste România, al Societății române de bibliofilie, a altor specialiști. „Urmărim — ne mărturisește Marcel Drăgotescu, vicepreședinte al Comitetului județean de cultură și educație socialistă — realizarea unui contact larg al maselor cu fenomenul editorial actual, cultivarea interesului pentru lectură. Experiența ne-a demonstrat că manifestările de mai largă anvergură intrate in tradiție, reușesc să creeze un climat de aderență cuprinzător, să formeze un public consecvent. Așa sunt stagiunile muzicale permanente, festivalurile de teatru, de artă plastică. Așa sperăm să devină actualul salon al cărții de la Piatra Neamț !“. V. T. ACCENTE ai S-a reluat, pe centre, faza intercomunală a Festivalului artistic „Mărțișorul". După întrecerile de la Piatra Neamț, un mare număr de artiști amatori s-au întîlnit, joi, 22 martie, pe scena Clubului central din Bicaz. Au evoluat formații de dansuri, brigăzi artistice de agitație, orchestre de muzică populară și ușoară, soliști, montaje literarmuzicale, recitatori. Manifestarea continuă mîine în alte trei centre ale județului — Roznov, Vînători-Neamț, Gordon — cu participarea formațiilor artistice din zonele limitrofe. ai Un numeros public a audiat, joi, recitalul de versuri (după G. Topîrceanu), organizat la Borlești, în cadrul Studioului artistului amator. Manifestarea se înscrie între ultimele acțiuni ale cercului dramatic din localitate, aici se pare lăudabilă inițiativa CJICPMAM, de a organiza, pe zone, confruntări de mai largă anvergură ale artiștilor amatori. O manifestare de acest fel, urmărind activizarea mișcării artistice de masă, va avea loc mîine, la Tașca, unde se vor întîlni formații (brigăzi artistice de agitație, montaje literarmuzicale, formații de teatru) din Pîngărați, Tarcău, Bicazul Ardelean, Bicaz Chei, Dămuc, Hangu și Tașca. El A ieșit de sub tipar un frumos pliant publicitar al Bibliotecii documentare „Gh. T. Kirileanu“ din Piatra Neamț. Bogat în informații, ilustrat cu reproduceri de carte veche românească, rarități bibliofile, frontispicii ale unor periodice aflate în fondul bibliotecii, cu .utografe și fotografii, pliantul reprezintă un util îndrumar pentru cititori. Iată și o acțiune „sentimentală“ Casa județeană a corpului didactic, în colaborare cu alte instituții culturale din Piatra Neamț, ne propune, la începutul lunii mai, un recital vocalinstrumental, cu participarea unor artiști de operă și operetă, instrumentiști, dirijori, a altor muzicieni din țară, care s-au născut sau au trăit la Piatra Neamț. Ii vom vedea „acasă“, printre alții, pe : Elena Botez, Emil Rotundu (de la Opera din Timișoara), Lucia Rab (de la Teatrul de operetă din București), prof. univ. Miron Șoarec (de la Conservatorul din Cluj). Ședința de ieri a cenaclului literar „C. Hogaș“ se amină pentru vineri, 30 martie. Va citi din versurile sale tînărul Ion Onisei al Vești bune de la Bodești, urmare a semnalului nostru critic : „încă de la apariția în presă a articolului („Cercul vicios al improvizațiilor“ — n.n.) — ne scrie Vasile Temeșen, secretarul comitetului comunal de partid — consiliul de conducere al căminului cultural a analizat deficiențele semnalate, stabilind măsuri de sporire a numărului formațiilor artistice, de înnoire a repertoriilor. Printr-o bună organizare a muncii, prin depistarea unor talente locale, s-a reușit ca în prezent fiecare sat al comunei să dispună de două sau trei formații, soliști vocali instrumentiști, brigadă artistică și de agitație". Economia — La 28 de ani sunteți deja autorul cîtorva edificii de certă personalitate în contextul nostru urbanistic. Credeți că trăsăturile specifice ale arhitecturii și fantezia arhitectului sunt incompatibile cu rigoarea parametrilor economici ? — Unitatea, interpătrunderea dintre estetică și nevoile practice este o lege obiectivă a fenomenului de arhitectură care, dacă nu este urmărită cu strictețe, duce la nerespectarea utilului, la arhitectură „de fațadă", la decorarea cu elemente false, la excese lipsite de gust. Frumosul este necesar omului; de aceea el îl caută sau îl creează. Tendința spre economie, spre eliminarea exagerărilor, servește utilul, funcțiunea și nu este in contradicție, ci dimpotrivă, în concordanță strictă cu principiile de compoziție arhitecturală, cu asigurarea maginii expresive a construciției. — Există, prin soluțiile standard, care se aplică uneori, un anume pericol al uniformizării peisajului edilitar al orașelor. Ce ar trebui făcut ? — Se neglijează adesea importanța protejării, restaurării, punerii în valoare a monumentelor istorice, a vechilor centre sau cartiere specifice, a unor străzi sau clădiri ansambluri, valoroase, caracteristice pentru anumite perioade din trecutul mai îndepărtat sau mai apropiat, precum și a cadrului natural sau construit in care sunt situate. Pericolul uniformizării peisajului urban se poate înlătura și printr-o personalizare mai expresivă a valențelor mediului în care se desfășoară procesul de edificare, prin afirmarea tradițiilor și a modalităților prezenței lor in contemporaneitate, într-un acord deplin între om, societate și mijloacele sale materiale. Prin realizarea unui regim diferențiat de înălțimi și volume de-a lungul căilor de circulație din zonele centrale și în marile ansambluri de locuințe sau prin sublinierea cu accente clădite a elementelor naturale și a unor capete de perspectivă se poate obține silueta caracteristică unui oraș. Cred că Piatra Neamț întrunește, în mare parte, aceste condiții. — Care este următoarea mare etapă, in dezvoltarea urbanistică a municipiului Piatra Neamț ? 1a — In conformitate cu schide sistematizare, in anii următori va începe construcția unui nou cartier al municipiului. Noul ansamblu de locuințe „Pietricica — Est" va cuprinde un număr de circa 15.000 apartamente. Aflat in curs de elaborare la Institutul județean de proiectare, acest proiect prevede și realizarea unui număr important de dotări cu caracter social-cultural — casă de cultură, cinematograf, magazine, școli etc. Beneficiind de un amplasament deosebit de interesant — in ceea ce privește configurația terenului — sperăm că noul ansamblu va constitui un pas înainte în dezvoltarea, din punct de vedere urbanistic, a orașului nostru. Răspunsuri consemnate de V. TUDOSE este o rigoare a compoziției arhitecturale Trei întrebări pentru... Arhitectul Tiberiu BJOLLA fc ! V t