Cotidianul, mai 1996 (Anul 6, nr. 100-125)

1996-05-25 / nr. 120

•v v Gloanțele 3 șuieră ca-n Vestul sălbatic Barul “Bonanzza” a fost teatrul unei crime comisă de pistolarul Samir Blaga (foto dreapta) în București au început să se audă din ce în ce mai des focurile de armă. Noaptea trecută, în incinta barului “Bonanzza”, situat pe Șoseaua Mihai Bravu nr. 221, sectorul 2, un conflict spontan între două grupuri rivale s-a transformat într-o crimă. De o parte un grup format din patru persoane, condus, se pare, de Samir Blaga, de cealaltă parte un grup format din Paul Iulian Aniță și Mugurel Cristel Ene Manea, în momentul în care Samir Blaga a scos pistolul, Aniță și Ene Manea au încercat să scape fugind. Blaga l-a ajuns pe scări pe Ene Manea și l-a împușcat în picior, iar pe Aniță l-a împușcat mortal la intrarea în bar, după care Blaga, însoțit de ceilalți trei, a dispărut de la fața locului cu un autoturism Oltcit-Club 11 B, de culoare crem, cu nr. 2-B-56991, ce îi aparține lui Marius Udilă. Până la închiderea ediției nu se știa dacă mașina a fost furată, împrumutată sau dacă Udilă făcea parte din grup. Nu am reușit să aflăm nici cauzele care au generat conflictul. Cadavrul lui Paul Iulian Aniță (care avea 22 de ani și locuia pe str. Ștefan Nicolau nr. 12) a fost transportat la IMS. Ene Manea a fost dus la Spitalul Pantelimon. Ucigașul și restul grupului său nu au fost prinși. Principalul suspect este Samir Blaga, în vârstă de 26 de ani, cu domiciliul în Calea Călărași nr. 175, bl. 44, ap. 72, sectorul 3, București. Are următoarele semnalmente: înălțime 1,60 m, față prelungă, brunet, ochi căprui, păr negru (poartă codiță), început de chelie frontală și un cercel în ureche. Este astenic. Persoanele care pot furniza informații despre autoturism și persoana urmărită sunt rugate să anunțe Poliția Capitalei la telefonul 955 sau cea mai apropiată unitate de Poliție. Ondine Gherguț Matadorul spaniol Vicente Barrera sfidând legile gravitației, în timpul luptei cu un taur, la tradiționalul Festival de Corrida, din San Isidro. Din fericire, Barrera a scăpat nevătămat reușind să-i vină de hac “fiarei” / Foto: Reuters Adidas și Puma se apără din toate puterile Din anul 1928, când Adi și Rudolph Dassler au conceput primul pantof de sport, pentru Jocurile Olimpice din același an, atleții din întreaga lume și-au îmbunătățit mereu performanțele; încă de atunci, modelele germane s-au aflat sistematic în fruntea preferințelor sportivilor din întreaga lume, numele pantofilor de sport confundându-se cu numele firmei care îi producea: adidas. Cu toate acestea, începând din anii ‘80, concurența cu firmele de peste ocean a devenit destul de incomodă pentru Adidas și Puma. Nike și Reebok au reușit să câștige simpatia tinerilor, datorită modelelor atractive cu care au ieșit pe piață. Pentru fabricanții germani de adidași, Jocurile de Vară din acest an sunt o șansă de a recâștiga terenul pierdut, în ciuda eforturilor susținute, Adidas deține doar 5% din piața americană a încălțămintei de sport iar Puma - doar \%. In ultimii patru ani, cele două firme germane au reușit să crească volumul vânzărilor din SUA, de la 150 de milioane de dolari în 1993 la 550 de milioane în 1995. Recent, Puma a obținut dreptul de a-și vinde în Statele Unite noul model, numit Puma Concept. Acesta are, la jumătatea tălpii, un strat de celule pline cu aer, din poliuretan translucid aranjat în formă de fagure de miere. Pentru Olimpiada de la Atlanta, Puma intenționează să sponsorizeze trei echipe naționale și să asigure echipamentul atleților Linford Christie, Colin Jackson și Heike Dreschler. La rândul său, Adidas a inițiat o campanie publicitară, cu ajutorul unor nume importante din sportul mondial, ca Jesse Owens și Wilma Rudolph. La JO, această companie va susține cu echipament 26 de echipe naționale, printre care cele ale Cubei, Etiopiei, Germaniei și Marii Britanii. Problemele firmei Adidas au început în anii ‘80, când fiul lui Adi, moștenitorul companiei, a murit pe neașteptate, lăsând în urmă o situație destul de confuză și un labirint de distribuitori. în anul 1990, familia Dassler a vândut firma controversatului om de afaceri Bernard Tapie care, forțat de împrejurări, a revândut-o în 1992 către două bănci franceze, o parte, și către Louis-Dreyfus, o altă parte. Aceștia din urmă au devenit acționarii principali în decembrie 1994. Nici Puma nu a fost scutită de neplăceri și probleme financiare care, din fericire, au luat sfârșit după 1993. Oricum, mai puțin de două luni despart anunțatul succes în America al pantofului adidas, succes determinant pentru felul în care cele două firme vor aborda piața mondială a echipamentului sportiv în mileniul III. (A.B ) S-a trezit și “Deșteptarea” Cotidianul băcăuan “Deșteptarea” a găsit de cuviință să-și apere patronul Dumitru Sechelariu, candidat independent la Primăria Bacăului printr-un atac violent la adresa “Monitorului de Bacău” și a tuturor ziarelor naționale care au tratat subiectul “Minore pentru cei bogați”. Dosarul 4158, în care 11 fete sunt acuzate de prostituție, conține și declarațiile acestora care se referă la Dumitru Sechelariu, Corneliu Iacobov (președintele FPPN și directorul campaniei electorale a PDSR în zonă), Gheorghe Mătasă (vicepreședinte al CCJ Bacău și fruntaș PDSR). Ziariștii de la “Deșteptarea” susțin că “Monitorul” a dezinformat, declarațiile prostituatelor fiind cumpărate cu 5000 de lei cuvântul. Slujitorii lui Sechelariu au primit ordin să ignore declarațiile aflate la dosar, în care cei enumerați sunt pomeniți ca fiind beneficiarii serviciilor prostituatelor minore. Simona Popa Haina nu-l face pe om, dar îl îmbracă De-a lungul timpului, au fost concepute nenumărate și diverse teste de personalitate, cu scopul declarat de a ne face să ne cunoaștem mai bine. Nu avem decât să deschidem o revistă cu tematică familistă sau feministă, pentru a găsi cel puțin un astfel de test. Și este sigur că foarte puțini dintre noi vor rezista tentației de a afla, și în acest fel, dacă sunt buni soți sau amanți, dacă sunt niște învingători sau nu, dacă dețin secretul fericirii în cuplu. Cu toate acestea, puțini realizează că modul în care ne îmbrăcăm sau ne împodobim reflectă felul nostru de a fi. Poate părea paradoxală o discuție despre îmbrăcăminte într-o vreme în care cei mai mulți dintre noi nu mai speră decât să supraviețuiască, însă ne luăm libertatea de a o considera o temporară distracție și, eventual, o modalitate de a ne redescoperi personalitatea prin prisma uzatelor haine cotidiene. Vom încerca în continuare să arătăm felul în care îmbrăcămintea ne reflectă personalitatea. Pantalonul  drept, clasic - conformism, simplitate, minte sănătoasă, tendința spre activități de comunicare cu publicul, dificultăți în exprimarea sentimentelor; genul previzibil; determinare, prejudecăți, principii morale mereu respectate; uneori inflexibilitate; # mulat - extravertire, tinerețe și nonconformism; lipsă de prejudecăți și hotărîre; deschidere la nou și lipsă de complexe; viață erotică bogată și ușoară excentricitate; larg, lung - feminitate, minte sănătoasă și comunicare ușoară cu cei din jur; altruism; inteligență și echilibru psiho-afectiv. Fusta # mini - persoană deschisă la comunicare, exteriorizată, sensibilitate și altruism; dorința de a place bărbaților, lipsă de complexe, senzualitate, lipsă de prejudecăți; • maxi - uneori, complexe de ordin fizic; viață interioară bogată, activități intelectuale și creatoare; uneori, egocentrism, caracter puternic, hotărîre, voință, individualism; • dreaptă, până la jumătatea genunchiului la tinere - timiditate; persoană ordonată, care nu uită robinetele deschise la plecare; feminitate, dorința de a fi protejată. La femei mai în vârstă persoană familistă, exagerând uneori în acest sens; femeie de afaceri, nevoită să se conformeze normelor; • scurtă, mulată - senzualitate, dorința expresă de a plăcea; • lungă, mulată - persoană sofisticată, rafinată, cu viață interioară bogată. Fără să fi epuizat subiectul în ceea ce privește hainele de stradă, vom încerca, în numerele următoare, să vă ajutăm să vă cunoașteți mai bine în funcție de deseurile, încălțămintea sau coafurile care vă plac. Madonna Actrița Tracy Shaw a câștigat concursul “Poponețul anului”, desfășurat la Hotelul “Ritz” din Londra / Foto: Reuters it i “Fecioara de gheață” pune savanții pe jar După ce timp de 500 de ani a stat ascunsă într-o peșteră înghețată de pe un masiv de origine vulcanică din Peru, mumia incașă cunoscută sub numele de “Fecioara de gheață” sau “Fecioara Ampato” a consimțit, în sfârșit, să ne dezvăluie secretele lumii căreia i-a aparținut. Descoperită cu aproape un an în urmă de către un grup de antropologi de la Field Museum din Chicago, mumia și-a făcut “debutul monden” joi la National Geographic Society, arătându-se privitorilor dintr-o cameră specială, cu aer condiționat. După toate indiciile, ea a fost sacrificată zeilor la vârsta de treisprezece ani, fie pentru a-i îmbuna pe aceștia, fie pentru a preveni eventualele dezastre. Șeful grupului de cercetători, Johan Reinhard, consideră că, pentru a se supune ritualului de sacrificare, fetița incașă trebuie să fi avut “un curaj fenomenal”. Arheologii, medicii și antropologii care au studiat mumia și podoabele pe care le purta când a fost găsită cred că aceasta a fost supusă un complex ritual sacrificial. Mai întâi a fost bine hrănită, după care i-au fost administrate droguri. Mumia, considerată de specialiști drept cea mai bine conservată dintre cele provenind din America precolumbiană, a fost recent studiată de profesorul John Hopkins de la Universitatea din Baltimore, cu ajutorul razelor X și al celor Primele raze ale soarelui nu au atins încă vârful muntelui. O procesiune incașă se deplasează în tăcere deplină spre templu. Nici o vorbă, nici un bocet, în fruntea convoiului, o tânără îmbrăcată în straie alese merge alene. Pentru ea, răsăritul nu va aduce viața ci moartea. Cu toate acestea, nici o lacrimă nu-i brăzdează chipul căci astăzi moartea înseamnă viață veșnică, întrucât va fi închinată zeilor... mai avansate tehnologii computerizate. Imaginile scanate și simulările au demonstrat faptul că fața a fost lovită în apropierea ochiului drept, lovitură ce a determinat o puternică hemoragie care, foarte probabil, a fost și cauza morții sale. Aceste concluzii contrazic rezultatele inițiale, conform cărora ea ar fi murit datorită expunerii la soare, timp îndelungat, în cei 16 ani de permanente căutări, Reinhard nu a avut niciodată șansa de a găsi o mumie, astfel încât nici acum un an nu se afla în căutarea vreuneia. Cu toate acestea, la puțin timp după descoperirea “Fecioarei de gheață”, el a mai descoperit alte două mumii - o fetiță, care la data sacrificiului avea în jur de opt ani, și un băiat mai puțin bine conservate. “Ampato Maiden și celelalte două sacrificii umane au dat din nou viață memoriei poporului lor,, una dintre cele mai importante dintre civilizațiile străvechi”, a declarat Reinhard. “Ice Maiden” (Fecioara de gheață) va reveni în țara sa natală (Peru) la 19 iunie a.c. Atrași de frumusețea și ineditul descoperirii, președintele peruvian, Alberto Fujimori, și prima doamnă a Americii, Hillary Clinton, au fost prezenți la festivitatea de deschidere a expoziției. Adriana Bișcărean Alpinistul Miguel Zarate alături de senzaționala sa descoperire aparținând civilizației incașe. “Fecioara de gheață” a fost găsită anul trecut în Anzii peruvieni, într-o peșteră de gheață din apropierea vârfului Ampato. Mumia se află expusă, începând de joi, la National Geographic Society din Washington Foto Reuters i