Cuvântul Liber, octombrie 2018 (Anul 30, nr. 187-208)

2018-10-02 / nr. 187

CUVÂNTUL MARȚI, 2 OCTOMBRIE 2018 O lume întreagă, la Referendumul din 6-7 octombrie a.c. este cu „ochii" spre România! DA, pentru Familia naturală! DA, pentru viitorul României! (III) Când şi-au propus să ne transforme Ţara într-o „fermă", cu oameni îndobitociţi, arhitecţii mondiali ai alinierii au dispus de toate „armele" posibile ca să ne atrofieze metodic conştiinţele, prin intermediul unor Televiziuni înţesate de ofiţeri acoperiţi, semănând în poporul nostru o stare colectivă de confuzie, inclusiv acum la Marele Eveniment al Referendumului, deoarece atâtea dezinformări şi diversiuni ne-au adus aproape în stadiul de a ne pierde orice reper! S-a ajuns la această tristă situaţie întrucât, după 2 ani de ţinere sub „obrocul tăcerii" a iniţiativei civice de revizuire a Constituţiei, cei vizaţi au avut suficient timp ca în „laboratoarele" lor manipulatoare să creeze psihoze criminale care să lovească în instituţiile fundamentale ale Statului Român, să ni se discrediteze cu neruşinare valorile naţionale, să ne fanatizeze în cauze care de fapt nu numai că nu sunt ale noastre, dar au efecte care ne vor afecta şi pe noi şi pe urmaşii urmaşilor noştri! Totuşi, cu speranţa că Dumnezeu nu şi-a luat faţa de la noi, reamintesc faptul că instanţa noastră supremă, în materie de legi, Curtea Constituţională a României, ne-a spus clar că revizuirea Constituţiei, ca urmare a acestui Referendum naţional, NU ATINGE NICIUN FEL DE DREPT AL HOMOSEXUALILOR, PENTRU CĂ NU EXISTĂ ÎN ROMÂNIA DREPTUL LA CĂSĂTORIE CU PERSOANE DE ACELAŞI SEX. Nu ne rămâne, aşadar, decât să sperăm că acest aspect ar trebui să îl înţeleagă toţi acei români care, lăsându-se prea uşor „duşi de nas" de „cruciaţii" LGBT (oare câţi sunt în poporul român?), consideră în mod eronat că participanţii la Referendum s-ar face vinovaţi de încălcarea drepturilor altora ... Este însă fals, căci Referendumul nu încalcă un drept anume (fiindcă homosexualii beneficiază de drepturi garantate) şi are doar scopul de protejare (stabilitate) a instituţiei Căsătoriei. Iar în ceea ce-i priveşte pe cei care se lasă manipulaţi cu aberaţia că Referendumul nu ar fi important, ori că ar costa prea mult, ar face bine să nu uite replica memorabilă, pe acest subiect, dată de renumitul prof. univ. dr. Nicolae Bacalbaşa: „Anticorpii costă! Banii sunt investiţi în sănătatea profundă a naţiei, pentru că Familia înseamnă sănătatea profundă a naţiei. Degeaba faci spitale, dacă distrugi o Ţară! Este vorba încă o dată de apărarea Statului Român şi a poporului român de nişte arhitecţi ai distrugerii"! Şi dacă tot vorbim despre cine sunt cei care cu adevărat încalcă drepturile, atunci aş reliefa situaţia de facto din Anglia, acolo unde bietul popor englez nu a fost întrebat dacă vrea sau nu „căsătoria" homosexualilor (a hotărât Guvernul şi Parlamentul) şi aşa, pus în faţa faptului împlinit, unii englezi şi-au pierdut locurile de muncă pentru că şi-au păstrat rezerva faţă de deviaţia homosexuală, alţii şi-au văzut pruncii adoptaţi de aceşti indivizi cu înclinaţii sexuale neobişnuite, iar alţii au fost acuzaţi de „discriminare" şi au pierdut libertatea de exprimare! De aceea, dacă vrem ca să nu trăim şi noi, românii, traumele la care sunt supuşi acum englezii, se cuvine să nu trecem cu vederea cuvintele apreciatului dr. Vasile Astărăstoae (preşedintele Colegiului Medicilor din România, fost rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie „G.T. Popa" din Iaşi) şi să votăm DA la Referendum: „Referendumul pentru modificarea Constituţiei este necesar, iar absenteismul nu reprezintă decât o abdicare de la îndatoririle civice. Indiferent cum vor vota, cetăţenii trebuie să se prezinte la vot, iar îndemnul unor partide politice de a-l boicota, nu reprezintă decât abandonul acestora de la rolul pe care trebuie să-l aibă în viaţa publică"! Prof. COSTEL NEACŞU V.____________________________________________ 2 OCTOMBRIE 2018 om Zile trecute: 275 I Zile rămase: 90 Soarele răsare la: 7.19 Soarele apune la: 19.02 Ortodox: Sf. ep. Ciprian şi Sf. Iustina I fecioara Greco-catolic: Sf. ep. Ciprian şi Sf. Iustina II fecioara Romano-catolic: Sf. îngeri Păzitori Zodia: Balanţa I (22 septembrie - 22 octombrie) | ____________________________ FILĂ DE CALENDARUL 1997 - In Olanda, este semnat Tratatul de la Amsterdam al Uniunii Europene. 1948-în URSS,în Siberia,începe construcția primelor arme atomice. 1852 - S-a născut William Ramsay, chimist scoțian (d. 1916). 1608 - Prototipul telescopului modern este finalizat de Jan Lippershey. 1409 - Este atestată cea mai veche pisanie românească, cea de la biserica Streisângiorgiu (jud. Hunedoara). 1187 - Arabii cuceresc Ierusalimul, izgonindu-i pe cruciaţi. Cugetarea zilei: „Ceea ce numim început este de obicei sfârşit. Şi ceea ce este sfârşit este de fapt început. Sfârşitul este acolo de unde începem. "(T.S. Eliot) Berbec. Astăzi puteţi să rezolvaţi o problemă sentimentală mai veche. Un prieten vă propune să vă asociaţi într-o afacere pe care a demarat-o recent. Taur. Se întrevede o zi grea, dar aveţi suficientă energie şi faceţi faţă cu succes tuturor problemelor. Vă sfătuim să vă bazaţi pe intuiţie. Gemeni. Treceţi printr-un moment favorabil, în care puteţi să faceţi schimbări importante pe plan sentimental şi în afaceri. Rac. Sunteţi ambiţios şi decis să finalizaţi tot ce aţi început. Aveţi ocazia să câştigaţi foarte bine şi să vă afirmaţi în societate. HOROSCOP Leu. Vă simţiţi plin de energie şi vă orientaţi către activităţi care presupun efort fizic. Vă sfătuim să nu vă supraestimaţi, ca să nu aveţi probleme cu sănătatea. Fecioară. Colegii şi partenerul de viaţă vă apreciază pentru gândurile frumoase şi ideile generoase. Aveţi de terminat o activitate migăloasă. Balanţă. Sunteţi foarte bine dispus şi decideţi că este momentul să faceţi o investiţie pentru casă. Vi se propune să vă asociaţi într-o afacere. Scorpion. Este o zi favorabilă schimbărilor importante pe plan sentimental. Sunt favorizate parteneriatele şi întâlnirile romantice. Săgetător. S-ar putea să plecaţi într-o călătorie de afaceri şi să aveţi un succes deosebit. Singura condiţie este să aveţi răbdare şi să nu vă certaţi. Capricorn. Persoana iubită vă dă o veste care vă determină să vă schimbaţi programul. Vă recomandăm să nu luaţi decizii în grabă. Vărsător. Aveţi şanse să primiţi o sumă importantă şi să vă redresaţi situaţia financiară. S-ar putea să primiţi o moştenire sau un împrumut. Peşti. Este posibil să aveţi dificultăţi financiare, dar vă sfătuim să nu vă faceţi griji. în curând vă veţi descurca mai bine. ADUNAREA ŢĂRILOR ALIANŢEI GUAM Statele membre a grupului GUAM Georgia, Ucraina, Azerbaidjan şi Republica Moldova trebuie să-şi unească eforturile şi să-şi coordoneze mai bine eforturile pentru a-şi apăra integritatea teritorială, au declarat la Chişinău, reprezentanţii celor patru ţări reunite în sesiunea parlamentară a organizaţiei. Preşedintele acestei organizaţii, Ivan Osticiuc a arătat necesitatea consolidării eforturilor comune pentru a pune conflictele pe agenda organizaţiilor internaţionale. Delegaţiile au criticat implicarea Rusiei în ceea ce priveşte teritoriile din regiune. MARIN CĂLDĂRARIU V_____________________________________________________________/ Societatea Cultural-Patriotică .Avram Iancu** - Filiala Tg.-Mureş Despărţământul Central Judeţean Mureş al ASTREI Vă invită la prelegerea: „Aspecte din viaţa omului politic şi patriot înflăcărat Alexandru Vastila-Voevod" Conferinţa va fi susţinută de dr. ist. Felician Suciu. Moderator: Ioan Berţa. Clipa de poezie: Mircea Dorin Istrate, Silviu Raţiu. Manifestarea va avea loc miercuri, 3 octombrie 2018, ora 17.00, la Casa Memorială „Avram lancu", str. Avram lancu nr. 23, Târgu-Mureş. ONOR LA... REGELE-MAREŞAL Motto: „Nu văd România de astăzi ca pe o moştenire a părinţilor noştri, ci ca pe o ţară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noştri. Sunt român, născut român şi vreau să rămân român. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!" „Lumea de mâine nu poate exista fără morală, fără credinţă şi fără memorie. Cinismul, interesul îngust şi laşitatea nu trebuie să ne ocupe viaţa. România a mers mai departe prin idealurile marilor oameni ai istoriei noastre, servite responsabil şi generos. Demagogia, disimularea, egoismul primitiv, agaţarea de putere si bunul plac nu au ce căuta în instituţiile româneşti. Iubirea de ţară si competenţa sunt criteriile principale ale vieţii publice. Aveţi încredere în democraţie, în rostul instituţiilor şi în regulile lor". ' ' *** „Coroana regală nu este un simbol al trecutului, ci o reprezentare unică a independenţei, suveranităţii şi unităţi noastre. Coroana este o reflectare a Statului, în continuitatea lui istorică, şi a Naţiunii, în devenirea ei. Coroana a consolidat România prin loialitate, curaj, respect, seriozitate, modestie. Stă doar în puterea noastră sa facem tara statornică, proaspătă si admirată în lume". ' ' *** „Anii de după revoluţie au adus democratic, libertăţi si un început de prosperitate. Oamenii călătoresc, îsi împlinesc visele si încearcă să-şi consolideze familia si viaţa, spre binele generaţiilor viitoare. Totuşi, sunt mâhnit că în această perioadă oamenii bătrâni şi cei bolnavi trec prin situaţii înjositoare. Prima noastră datorie este să ne amintim azi de ei şi de toţi cei care au murit pentru independenţa si libertăţile noastre, în toate războaiele pe care a trebuit să le ducem si în evenimentele din Decembrie 1989, când au dărâmat dictatura comunistă. Nu putem avea viitor fără a respecta trecutul nostru". regele Mihai al României, născut în 25 octombrie 1921 la Sinaia si a decedat pe data de 5 decembrie 2017 în localitatea Aubonne - Elveţia. A fost regele României între 20 iulie 1927 si 8 iunie 1930, precum si între 6 septembrie 1940 si 30 decembrie 1947. A fost unul dintre putinii foști şefi de stat din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, care au trăit şi în secolul XXI. Fiu al princepelui moştenitor Carol, Mihai a moştenit de la naştere titlurile de principe al României şi principe de Hohenzolem-Sigmaringen, la care a renunţat mai târziu. Minor fiind, atributele egale erau îndeplinite de o regentă, care nu s-a ridicat la nivelul problemelor vieţii politice. La întoarcerea inopinată şi ilegală a tatălui său, făcuta fără nicio rezistenţă, detronat fiind, Mihai a primit titlul creat ad-hoc de Mare Voievod de Alba-Iulia. Plecarea mamei sale la Florenţa, lipsa afecţiunii unei familii sănătoase l-a afectat foarte mult, în schimb educaţia primită a fost una aleasă, dar nu a fost o pregătire pentru domnie. Drn 6 septembrie 1940, după pierderea Basarabiei, Bucovinei de Nord, Herţa, Transilvaniei de Nord şi Cadrilaterul, Carol al ll-lea a fost nevoit să abdice si tronul României sa-i revină pentru a doua oară lui Mihai. Până în anul 1947, la 30 decembrie, situaţia ţării si a regelui Mihai a fost una mai mult decât instabilă si confuză, datorită de neînţelegerile istorice cu Mareşalul Antonescu,cu problemele politice ale vremii respective, cu Uniunea Sovietică, cu problema Translvaniei, cu numirea lui Petru Groza la guvernare si multe altele. In ianuarie 1848 a plecat în exil, unde a încercat să pledeze pentru tara sa. S-a căsătorit cu principesa Ana de Bourbon-F *-•-■-** ■ * -•- ** în Elveția. Cu Sofia, si________________________________, _____________, murit ortodox, fiind în ultimii ani sub proiecţia a două maici ortodoxe. Sub preşedinţia lui Constantinescu, in 1997 a primit înapoi cetăţenia româna, după care i s-au restituit unele proprietăţi. In anul 2011 se adreseaza camerelor reunite ale parlamentului României, iar în 2016, datorită stării de sănătate, îşi anunţă retragerea din viaţa publică. „REFLECŢII SUFLETEŞTI” vol. II, ________________Preot ortodox român ILIE BUCUR SARMAŞANUL.