Cuvântul Libertății, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3782-3807)

2002-04-16 / nr. 3795

Y £ V V L SON PAJE IN COTIDIAN CUVÂNTUL LIBERTĂȚII Sala Clubului Electroputere din Craiova a devenit, ieri, neîncăpătoare la ora întâlnirii programată cu liderii sindicatelor afiliate la marile confederații. Printre participanți se aflau reprezentanți ai Blocului Național Sindical, Confederației Sindicatelor Democratice din România, CNSLR-Frăția, Meridian, Cartel Alfa și ai Cartelului Sygma. Constantin Rada, liderul Sindicatului Independent din învățământ, a ținut să precizeze, încă de la început, că este foarte important că reprezentanții părții sociale au trecut peste orgolii și au venit la o dezbatere a problemelor cu care se confruntă populația din județul nostru. Industria din Craiova este la pământ” Aurel Bojenoiu, președintele Sindicatului Liber Electroputere, a afirmat că deși se vorbește în permanență despre relansarea economiei naționale, din punct de vedere al industriei, Craiova este la pământ. De aceea, domnia sa sa pronunțat pentru organizarea unei acțiuni sindicale conjugate, care ar putea să dea roade: “Suntem nemulțumiți de felul și direcția proastă în care se încearcă rezolvarea problemelor economice. La Electroputere se lucrează, din lipsa comenzilor, patru zile pe săptămână, iar alte două sunt plătite cu numai 50 la sută (...)”. Având în vedere că, la sfârșitul acestei săptămâni, sindicaliștii se vor întâlni cu reprezentanții administrației locale, Bojenoiu a declarat că speră ca, în baza unui dialog concret cu aceștia, să fie găsite soluții viabile pentru rezolvarea problemelor înaintate. La nivel macro, principalele revendicări sunt legate de criza locurilor de muncă și veniturile salariale mici. Autoritățile sunt învinuite că nu au știut să atragă marii investitori Președintele Blocului Național Sindical Dolj, Victor Peța, a subliniat, la rândul său, situația critică în care se află populația: “Asistăm la desființarea economiei județului. Marii investitori nu au venit în regiunea Oltenia și din cauza conducerii județului.. . S-a preferat interesul de gașcă și toți sunt cu ochii să apuce ce a mai rămas din societățile neprivatizate. Este clar că așa nu se mai poate, iar dacă nu sunt capabili să ofere soluții pentru doleanțele noastre, poate că este cazul să demisioneze”. Un program susținut pentru... revenirea la o viață normală Marinda Didu, președintele Confederației Sindicatelor Democratice din România- Dolj, spune că solidaritatea liderilor sindicali este de bun augur, în condițiile în care drepturile salariaților există numai pe hârtie. “Avem același țel și urmărim un singur scop: realizarea unui program pe termen mediu care să permită revenirea la o viață normală”, a mai spus aceasta. Dacă întâlnirea de la sfârșitul săptămânii pe care sindicaliștii o au programată cu reprezentanții administrației publice locale - și la care este preconizat a participa și un delegat din partea Guvernului - nu-i va mulțumi pe protestatari, aceștia sunt deciși să declanșeze mișcări sindicale în perioada imediat următoare, care vor culmina cu un mare miting programat a avea loc pe 16 mai a.c. MINITA TUDOR Sindicaliștii doljeni - mai uniți ca niciodată LUMINIȚA TUDOR “Mascații” au dat iama în localurile de noapte în scopul prevenirii faptelor antisociale, polițiștii din Rovinari și lucrători ai Departamentului de Intervenție Rapidă au organizat, la sfârșitul săptămânii trecute, o amplă acțiune prin barurile și discotecile din zonă. Ca urmare, s-au aplicat amenzi în valoare de 5 milioane de lei pentru nerespectarea prevederilor Legii 61/1991 privind ordinea și liniștea publică. De asemenea, au fost identificați trei bărbați, toți cu antecedente penale - Costică Andreiaș (38 de ani), Sergiu Dumitrescu (32 de ani) și Adrian Dumitrache (30 de ani) - cărora li s-a întocmit dosar pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri întrucât au agresat un grup de muzicanți. LUMINIȚA TUDOR Accident mortal cu autor fugit de la locul faptei Un bărbat în vârstă de 48 de ani din comuna gorjeană Runca a fost accidentat mortal, ieri seară, de către un șofer care a părăsit locul faptei. Polițiștii au demarat cercetări pentru depistarea autorului, identificându-l, la scurt timp, pe acesta, în persoana lui Nicolae Albulescu (42 de ani), inginer la Stațiunea de Cercetare și Producție Pomicolă Tg. Jiu. Din cercetările specialiștilor reiese că în timp ce Albulescu se afla la volanul autoturismului Dacia 1310, cu numărul de înmatriculare GJ.01 .MPN, proprietatea SC Nalco SRL, din cauza neatenției și neadaptării vitezei la condicile de drum, l-a accidentat mortal pe Ion Golea, care se afla culcat pe partea carosabilă. Nicolae Albulescu este cercetat în stare de reținere. Ce mai fură oltenii? în urma unor controale efectuate de către cadrele subunității municipale Motru, în baza O.G. nr. 16/2001, privind regimul colectării materialelor refolosibile, Constantin Muscalu, de 31 ani, din aceeași localitate, cunoscut cu antecedente penale, a fost depistat în timp ce încerca să-și însușească 3 capace de cămin pentru canalizare, aparținând S.C. Aezoprest S.A. Motru. Muscalu dorea să vândă prada unui depozit de fier vechi, pentru a face rost de bani. Prejudiciul în valoare de 1.400.000 lei a fost recuperat în totalitate, iar celui în cauză i s-a întocmit dosar penal. DENISA POPESCU Un angajat de la Electroputere reținut pentru furt calificat Recent, Valentin Dumitrescu, din Craiova, a încercat să facă rost de bani. Cum ? Foarte simplu! Și-a parcat autoturismul personal în fața porții nr.4 a S.C. Electroputere S.A., societate al cărei angajat era, și, în mare grabă, a introdus în portbagajul mașinii trei colaci de furtun de 68 m și un colac de cablu cu fire de cupru ce măsura 28 m. Planul acestei operațiuni nu a fost bine pus la punct, pentru că individul a fost surprins de o patrulă a poliției, și a gardienilor publici. Dumitrescu este, în prezent, reținut, iar cercetările continuă pentru comiterea infracțiunii de furt calificat. ANCA POSPAI Salcâmul are mare căutare printre hoții de material lemnos Marin Matei (63 de ani) din localitatea Hurezani s-a ales ca dosar penal pentru nerespectarea prevederilor Legii 26/1996. Bărbatul a fost surprins de către o echipă mixtă formată din polițiști și specialiști de la Ocolul Silvic din localitatea respectivă în timp ce sustrăgea material lemnos - esență salcâm, din fondul forestier, în valoare de 1,6 milioane de lei. LUMINIȚA TUDOR AU dorit să aibă miei pentru Paște Vineri, 12 aprilie, Romu Burcă Florin, din Drănic, a reclamat polițiștilor din localitate furtul căruia îi căzuse victimă cu o noapte în urmă. Acesta le-a spus oamenilor legii că din gospodărie îi dispăruseră trei miei. Nu a durat prea mult până să fie depistați autorii. Florin Marcu (22 ani), Mariana Tereaga (33 ani) și Viorel Ghița (23 ani), toți din comuna Urzicuța, sunt cei care au făcut “aprovizionarea" pentru Paște. Cercetările ulterioare au condus la rezolvarea unor cazuri de furturi, fapte care avuseseră loc în Drănic, în perioada 14 martie -11 aprilie. Astfel, cei trei hoți, împreună cu Nicolae Claudiu lagăr (21 ani), Viorel Marcu (20 ani), ambii din Drănic, și cu Florin C. (16 ani), domiciliat în Urzicuța, au sustras, din mai multe locuințe, bunuri în valoare de 12 milioane lei. Pentru infracțiunile comise, Parchetul de pe lângă Judecătoria Segarcea a emis, pe numele lui Florin Marcu, Nicolae lagăr Claudiu și al Marianei Tereaga, mandate de arestare preventivă pe termen de 30 zile, în timp ce Viorel Marcu va sta, cel puțin până la proba contrarie, doar cinci zile după gratii. Ceilalți acuzați sunt cercetați în stare de libertate. A CRISTI PATRU Ia sfârșit în ...arest Zilele trecute, polițiștii din cadrul formațiunii judiciare de la subunitatea orășenească Rovinari, în colaborare cu lucrători ai serviciului de profil din cadrul I.P.J. Giurgiu, au identificat în punctul de trecere a frontierei Giurgiu, pe Gabriel Petcu Porumb, de 22 ani, în timp ce se întorcea din Turcia. Porumb era urmărit general din luna octombrie 2001, deoarece se sustrăgea de la executarea unei pedepse aplicate pentru săvârșirea unei infracțiuni de furt calificat. Cu aceeași ocazie a fost depistat și Cristinel Vasile Neacșu, 22 ani, din comuna Fărcășești, județul Gorj, pe numele căruia era emis mandat, pentru săvârșirea aceleiași infracțiuni, având de executat 6 luni închisoare, în mod sigur, dacă cei doi vor fi colegi de celulă, vor avea ce să-și povestească. __________________________________DENISA POPESCU \ Sclipiri de cuțit, polițiști ” oviți”, carambol în față la „Luxor” Ieri, în jurul orei 11, în zona magazinului „Luxor” a avut loc o altercație între doi vânzători volanți de ziare, angajați ai cotidianului „Gazeta de Sud". Disputa, mai întâi verbală, a degenerat și Dumitrescu Marin, 29 de ani, locatar al Căminului de Recuperare Neuropsihiatrică Craiova (fostul Azil de bătrâni) l-a crestat cu un cuțit de bucătărie în zona gâtului pe Pârlea Nicușor, 34 de ani, domiciliat în Craiova, str. Negoi. Martorii oculari spun că, inițial, încăierarea s-ar fi produs între trei asemenea „volanți", însă după ce cuțitul lui Pârlea a sclipit în mână cel de-al treilea s-ar fi evaporat discret. Totul a pornit de la împărțirea „sferelor de influență”, zona fiind aprig disputată de cei care fac un bangrămadă din vânzarea ziarelor. Disperat, Dumitrescu Marin a încercat să fugă și nu a observat un Renault Megane (DJ 05 XDV), de culoare roșie, care circula regulamentar și a fost acroșat de acesta în zona oglinzii retrovizoare din partea dreaptă. „Cuțitarul” de ocazie a fost izbit de asfalt și până la venirea ambulanței, care s-a produs în circa un sfert de oră, a zăcut inconștient, cu cuțitul în mână, pe caldarâm. A fost imediat internat în Spitalul Clinic Județean nr.1 Craiova, cu diagnosticul fractură de coloană vertebrală. Dincolo de aspectul dramatic al întâmplării se cuvine să notificăm și un aspect mai „burlesc”, datorat implicării polițistului sosit cu un automobil Volkswagen Vento (DJ 03 POL) să asigure fluența circulației: în timp ce acesta încerca să dirijeze ambulanța, șoferul unei autoutilitare Dacia (DT 08 NEL) l-a lovit din spate, grăbit cum părea să ajungă la destinație. A ajuns la sediul poliției, după îndelungi vociferări, protestând și susținând că a circulat regulamentar, dar că polițistul nu s-a asigurat... pe unde merge! Și pentru ca bâlciul și carnavalul să ia amploare, în văzul a peste 50 de gură-cască adunați acolo, un autocamion de culoare verde a izbit la rându-i un Cielu de culoare bej care încetinise în timp ce oamenii legii măsurau cu ruleta urmele de frână ale Renault-ului care-l acroșase pe cuțitar. NICOLAE BOANGIU CRISTI PATRU Secretarul primăriei din comuna Mischii - mai presus de lege Poate, lumea este plictisită de toate scandalurile legate de aplicarea legilor fondului funciar, indiferent de numărul sau numele purtate de acestea. Se vorbește de interpretări ale actelor normative în vigoare, făcute după bunul plac al celor responsabili de punerea în practică a lor, fără ca autoritățile locale și județene să ia atitudine. Numai că, uneori, urciorul nu merge de multe ori la apă. Un secretar de primărie va da, în viitorul apropiat, piept cu instanțele de judecată, pentru neregulile pe care le-a gestionat cu bună știință, în comuna Mischii, “parohia” căreia susține că-i asigură legalitatea. Nimeni nu credea că Ana Rubrica respectivă este modifica Cumpănașu, secretarul Primăriei Mischii, ar avea înclinații spre ilegalitate, toată suflarea comunei considerând-o o persoană corectă, care respectă toate actele normative în vigoare. A fost nevoie de sesizarea unor localnici, trimisă pe adresa Prefecturii Dolj, pentru ca imaginea acesteia să se deterioreze serios. Gheorghe Meilă și Tudor Vlad au reclamat faptul că Ana Cumpănașu ar fi făcut oarece falsuri în actele publice, încercând “împroprietărirea” soțului său cu o parcelă, suprafață care nu i se cuvenea. Demersurile i-au fost stopate la timp, însă o echipă de control a Prefecturii Dolj, coordonată de subprefectul Elena Șerbănoiu, a dat de alte“mânării" ale juristului din Mischii. Astfel, s-a constatat că Ana Cumpănașu dăduse cu 0,5 ha mai mult familiei celui cu care își împarte viața, dar lui Preda Ghinea, aflat la poziția 60 - Anexa 2A-i-a modificat drepturile cuvenite, micșorând cu 0,5 ha tarlaua ce trebuia să-i revină. CRISTI PĂTRU Ță, semnătura secretarului și ștampila Consiliului Local găsindu-se pe registrul amintit, aferent punerii în posesie conform Legii nr.1/2000. “Ana Cumpănașu nu a putut prezenta nici un fel de hotărâre a Comisiei Locale sau a Comisiei Județene care să legalizeze decizia ei. Avem de a face, după părerea noastră, cu săvârșirea infracțiunilor de fals și uz de fals în acte publice, de aceea am înștiințat Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova, solicitând cercetarea penală a învinuitei", a precizat Elena Șerbănoiu. Se pare că Ana Cumpănașu nu ar fi la singura ilegalitate, ea fiind suspectată că ar fi eliberat un Titlu de Proprietate pe numele lui Dumitru Meilă, fiul lui Gheorghe, pentru 0,34 ha teren. Coincidență sau nu, soția beneficiarului, Floriana, este inginer agronom la Camera Agricolă din comună, de aici apărând fel de fel de comentarii.  In urma unei afaceri de creditare cu semințe SC SEMROM OLTENIA SA a fost prejudiciată cu circa 400 milioane lei La data de 29 martie 2000, Constantin Chirieac, în vârstă de 49 de ani, domiciliat în comuna Piscu Vechi, s-a deplasat la SC SEMROM OLTENIA SA - Complexul AGROSERV Craiova în vederea aprovizionării cu semințe de porumb și floarea-soarelui. Pentru a sensibiliza conducătorii respectivei unități să-i satisfacă doleanțele, Chirieac a prezentat două adeverințe emise de Primăriile comunelor Bistreț și Piscu Vechi, din care rezulta că societățile agricole AF Chirieac Laura Cecilia și AF Chirieac Daniel, pe care el le reprezenta, dețin teren agricol și urmează a beneficia de 7388 cupoane agricole, în baza HG nr.98/2000. Cele două adeverințe erau emise cu mențiunea expresă „necesare SEMROM în vederea aprovizionării cu semințe." în mod logic rezultă faptul că individul a prezentat actele pentru a garanta plata semințelor. Fără nici un pic de jenă acesta a zugrăvit situația economică a celor două AF- uri în “roz bombon”, deși pe averea acestora se instituise sechestrul definitiv cu exact două săptămâni mai devreme. Cine este Chirieac? După câte se pare această „seriozitate” în afaceri este o caracteristică a lui Constantin Chirieac, el lustruind „țepele” de ani de zile. Ce intrigă aici este faptul că a mai beneficiat de încredere și din partea altora, în ciuda faptului că avea renumele pe care îl avea. Astfel, la data de 18 aprilie 1997 el înființează SC REINCON AGROSERV SRL Piscu - Vechi, societate având ca principal obiect de activitate cultivarea terenurilor, creșterea animalelor și efectuarea de lucrări mecanizate în agricultură. Nume pompos menit a le adormi vigilența viitorilor săi parteneri de afaceri. în aceeași perioadă înființează și Societatea Agricolă AF CHIRIEAC, cu același obiect de activitate. Un an mai târziu mai mulți locuitori ai comunei Bistreț au ghinionul de a-l întâlni pe individ și a se lăsa păcăliți de acesta. Ei au fost de acord săși arendeze terenul în favoarea REVICON AGROSERV, dar lucrările au fost efectuate cetățenilor înscriși în Societatea Agricolă AF CHIRIEAC. Pentru înființarea culturilor în anii 1998 și 1999, „teparul” a solicitat credite de la Agenția Poiana Mare a Băncii Agricole, pentru cele două societăți, însă creditul nu i s-a aprobat întrucât societățile nu înregistraseră profit în anii anteriori, în aceste condiții Chirieac a înființat alte trei asociații familiale, pe numele membrilor săi de familie, și a reușit să fraierească funcționarii altor bănci, obținând credite de peste 1 miliard lei, pe care evident că a „uitat” să le ramburseze. La data de 14 martie 2000, când s-au trezit cei care îi facilitaseră accesul la credite, au mai reușit să înființeze sechestru definitiv pe bunurile a două dintre asociațiile familiale, până la concurența sumei de 703.120.000 lei. Un individ vapace Sesizând că va avea probleme, în luna octombrie 1999 Chirieac a dat o nouă lovitură, reușind să împrumute suma de 200 milioane lei de la Marian Geamănu și Gheorghe Țolea, ambii domiciliați în comuna Poiana Mare, promițându-le că va restitui împrumutul în primăvara anului 2000, când urma să primească cupoane agricole în baza HG nr.98/ 2000. Și uite așa ne întoarcem la data de 14 martie 2000, când între COMPLEXUL AGROSERV Craiova și SC REMCON AGROSERV SRL Piscu - Vechi se încheie contractul de vânzare-cumpărare nr.460. Potrivit clauzelor acestuia, Chirieac se obliga să plătească datoria în 48 de ore de la ridicarea cupoanelor agricole. Contrar angajamentului, el a plătit alte datorii, și anume către Banca Agricolă și creditorii persoane fizice din Poiana Mare. Pe parcursul derulării contractului cu SEMROM, Chirieac a reușit, totuși, să achite circa 70 milioane din sumă, astfel că societatea s-a constituit parte civilă în procesul penal, intentat individului, cu suma de 390.042.135 lei. Competența materială a verificării aspectelor semnalate de COMPLEXUL AGROSEM a revenit Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj, care a extins cercetările. Pe parcursul acestora s-a constatat și faptul că, pe baza unor facturi și centralizatoare false, Chirieac a mai decontat cupoane agricole prin Agenția Calafat a Băncii Comerciale Române, pentru a-și achita împrumutul către Geamănu și Țolea. Actele false au fost completate de către Florica Chirieac, soția lui Costică, însă, ce-i drept, aceasta nu a știut că datele dictate de soțul său sunt false. Trebuie precizat că dacă nu ar fi fost un escroc, Chirieac ar fi avut posibilitatea de a-și achita datoriile către SEMROM. Deși a fost în posesia cupoanelor agricole, a deținut mari cantități de produse agricole și a beneficiat și de sume substanțiale de bani pentru culturile calamitate, el a uitat de contravaloarea semințelor. Prin rechizitoriul nr.609/P/2000 emis în data de 1 aprilie 2002, Constantin Chirieac a fost trimis în judecată, în stare de libertate, pentru comiterea infracțiunilor de înșelăciune și instigare la fals sub semnătură privată, pentru care riscă o pedeapsă cu închisoarea între 6 luni și 12 ani. IULIAN GEORGE BORA Centrul Militar Județean Dolj - obligat să-și schimbe sediul . De peste patru decenii, Centrul Militar Județean Dolj funcționează în strada Jiețului nr. 17-19 din municipiul Craiova. Unul dintre imobilele, din incinta respectivă, a fost revendicat, prin lege, și actualul proprietar a formulat o notificare în atenția Consiliului Județean Dolj că, la sfârșitul lunii aprilie 2003, expiră contractul de închiriere și intenționează să vândă clădirea solicitând suma de 35.000 dolari. Consiliul Județean Dolj, obligat prin lege să susțină cheltuielile de chirie (1.600 dolari lunar) și întreținere, ale Centrului Militar Dolj s-a văzut în situația de a identifica un alt sediu care, după primele evaluări, s-ar putea să fie pe strada General Dragalina, (fostă Frunze), o clădire deteriorată, dar pretabilă la renovare, care aparține Ministerului Apărării Naționale. M. ALEXANDRU Marti. 16 aprilie 2002"3 INTERNET OLTENIA TELEVIZIUNE PRIN CABLU Ei știu că noi venim! Din cauza noastră concurenta își schimbă hainăntai să vezi când vom veni noi! Cu noi TOȚI VOR CÂȘTIGA! INTERNET OLTENIA - TELEVIZIUNE PRIN CABLU Pentru că oriunde este nevoie de comunicare SUNTEM PREZENȚI! 3 * ra G fS 1*