Cuvântul Libertății, noiembrie 2009 (Anul 21, nr. 6090-6114)

2009-11-26 / nr. 6111

www.cvlpress.ro /CORD_ PENTRU-COTROCENI Alianța dintre PSD și PNL a fost consfințită, ieri, la Palatul Parlamentului, prin semnăturile președintelui PSD, Mircea Geoană, și a președintelui PNL, Crin Antonescu. Susținerea candidaturii liderului social-democrat pentru turul al doilea al prezidențialelor și numirea lui Klaus Johannis ca premier sunt principalele angajamente ale acestui acord. Edilul Sibiului s-a declarat încântat de înțelegerea dintre cele două formațiuni. Președinții social-democrat și liberal au oficializat acordul imediat după semnarea documentului, iar Mircea Geoană, președintele PSD, a anunțat că “reprezintă un pas important către asigurarea stabilității politice în România. Forțele politice mature din România trebuie să-și unească forțele și să instalăm un guvern condus de Johannis, înainte de Crăciun”. ""Este un interes național ca Romănia să aibă alt președinte decât Traian Băsescu, să garanteze echilibrul puterilor în stat, între stat și cetățean. Acest acord nu este doar o foaie de hârtie. Este un acord în legătură cu care îmi pun toate speranțele și voi acționa cu toată forța mea politică pentru a-l pune în practică”, a spus președintele PNL, Crin Antonescu, după semnarea acordului. Cântec lenteu oUana Mânase La Teatrul Național “Marin Sorescu” s-a deschis aseară, în acordurile Uverturii interpretate de Orchestrele reunite ale Ansamblului Folcloric “Maria Tănase” din Craiova, condusă de maestrul Nicu Crețu, și “Lăutarii” din Chișinău-dirijor Nicolae Botgros, ediția cu numărul XX a Festivalului-concurs național al interpreților cântecului popular românesc “Maria Tănase”. Un jubileu care marchează 40 de ani de la prima ediție, atunci când spiritul Măriei Tănase era încă extrem de viu în inima românilor. Sutele de spectatori au primit în aplauze, rând pe rând, 18 concurenți - soliști vocali și instrumentiști, cărora le-a urmat o pleiadă de nume consacrate ale folclorului românesc. Festivalul continuă astă-seară, de la ora 18.00, cu cel de-al doilea spectacol, în cadrul căruia vor evolua sub atenta privire a juriului prezidat de maestrul Tudor Gheorghe - alți 19 concurenți, apoi cu recitaluri ale unor îndrăgiți interpreți, precum Constantin Enceanu, Reveca Sălcianu, Constantin Lătărețu, Mariana Io Igarci 1 j^Zence an Istici ș.a. O'