Cuvântul Libertății, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6365-6390)

2010-10-27 / nr. 6387

www.cvlpress.ro administrație / pag. 3 ^ La Bratovoești, Guvernul „a uitat” să aloce banii pentru , proiecte câștigate reportaj / pag. 8 Și-a tăiat prietenul care a refuzat să re ai stea la băut eveniment / pag. 12 “Zilele Craiovei”. La balul de adio, fără joben și baston Țara își strigă sărăcia fața Parlamentului Marile confederații sindicale și-au unit forțele pentru ceea ce se anunță a fi cel mai amplu protest organizat în Capitală de la momentul în care Guvernul a anunțat măsurile de austeritate. Lăsând la o parte ocazia de astăzi, oferită de dezbaterea și votarea Moțiunii României majoritare - moțiune populară, cum a fost intitulat documentul depus de opoziție în Parlament, oamenii ies în stradă pentru că le-a ajuns cuțitul la os. Nemulțumirile profesorilor, cadrelor medicale, polițiștilor, angajaților civili din Poliție și penitenciare, funcționarilor publici, ale bugetarilor, în general, au tot răbufnit în ultima perioadă, protestele ținându-se lanț în toată țara. Astăzi însă oamenii vor să le arate guvernanților că pot fi uniți. Și, din păcate, sunt uniți de sărăcia și disprețul cu care sunt tratați de cei care-i conduc. Mai multe autocare cu polițiști, lucrători din penitenciare, cadre medicale, profesori și studenți doljeni ajung astăzi la București pentru a se alătura colegilor sosiți din toată țara. Nici cei care rămân acasă nu sunt indiferenți. Ieri, dascălii de la Școala nr. 24 „Sf. Gheorghe” din Craiova au anunțat că intenționează să intre în greva foamei. Eveniment / paginile 4 și 5 Au protestat spontan pentru învățătoarea Cristina Anghe! ■ Dăscălii de la Școala nr. 24 din Craiova vor sa intre în greva foamei ■ Profesori și studenți din Dolj protestează, astăzi, in Capitală DL OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIB - Am citit ca la mitingul tc astăzi de la București vor participa câteva zeci de mii de oameni. îți dai seama, Popescule, ce “baie de mulțime" ar face președintele dacă s-ar întâlni cu ei! Georgescu și Marinescu, de la Prefectura Dolj, fac tandem și în problema terenurilor de la SCDA Șimnic Nebunia fără margini creată de Comisia Județeană Dolj pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate asupra terenurilor administrate de SCDA Șimnic este departe de a se stinge. S-a ajuns unde anticipam în instanțele de judecată. Până nu demult erau înregistrate peste 120 de acțiuni de chemare în judecată la Judecătoria Craiova și vreo 12 la Tribunalul Dolj, la care se mai adăugau strămutările la instanțele din Giurgiu, Câmpina, Sinaia, Timișoara, Călărași, Alexandria, Brașov, Deva. Ori, în condițiile în care peste tot, până în prezent, SCDA Șimnic a avut câștig de cauză se poate concluziona că abordarea Comisiei Județene Dolj pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate a fost, dintr-un început,total prășită, din pauza interpretării premeditat eronate a legislației. / " N ac totalitate / 6 fl 7-^ Iarna grea aduce sărăcia în casele craiovenilor Gerul din lunile ce urmează le va aduce românilor un „cadou” neașteptat - cele mai mari facturi la întreținere. Cu bugetele subțiate de criză, dar și speriați din cauză că nu vor mai avea bani de întreținere, oamenii renunță la tot ce pot, la mâncare, la medicamente, la haine și chiar la căldura din locuințe. Asta se întâmplă în Craiova de când Guvernul a modificat ordonanța de urgență privind acordarea subvenției de căldură în iarna 2010- 2011, iar ajutorul pentru încălzirea locuinței nu mai este accesibil oricui. După ce am discutat cu mai mulți craioveni - unii mai tineri, alții aflați la vârsta pensionării, am ajuns la o singură concluzie: cu subvenție sau nu, cu bani sau fără bani, oamenii fac tot posibilul să își plătească factura la întreținere numai ca să nu ajungă în stradă din cauza datoriilor. reportaj / 9