Cuvântul Libertății, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6666-6691)

2011-10-27 / nr. 6688

WWW.CVLPRESS.ro / MEDIAFAX@MAIL.CVLPRESS.RO Ce-a-mai rămas-din demnitatea-Zilelor Craiovei na SE Suâ SSEs si Consilierii municipali și-au dat iar în stambă. De această dată, într-un cadru solemn, de sărbătoarea orașului, cu toți invitații la masă. Și-au tăiat microfoanele, și-au strigat de bine peste capetele participanților - unii dintre ei personalități respectabile ale culturii și artei - și au părăsit sala pe fundalul unui fluierat discret. Culmea e că, în urma lor, au rămas alții care au continuat circul politic, schimbându-i doar octavele, de la timbrul violent-vulgar al invectivelor, la dulcele-mieros al lingușelilor. Craiovenilor le-au stat totuși alături prieteni adevărați, iubitori ai artei și nu ai teatrului politic - Alexandru Arșinel, Stela Popescu, Cristina Stamate, fiind doar unii dintre cei care au ales să rămână niște prezențe discrete, pentru a-și deșerta apoi, cu generozitate, darurile pe scenă. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIE - Noi tragem speranțe, și Guvernul, Popescule, ne trage în piept. Există o istorie adevărată? Așa se intitulează un eseu al istoricului Neagu Djuvara (Ed. Humanitas, 2004), pe care n-o să-l comentez. Fiindcă avem altceva de spus, Deputatul PD-L de Băilești, Gelu Vișan, s-a aflat, marți seara, într-unul din studiourile Realitatea Tv, unde se discuta, ca, de altfel, și pe alte canale de televiziune, despre discursul lui Mihai I în Parlament. Nu putea fi de acord nici cu glorificarea și toată ceremonia fastuoasă, prilejuită de împlinirea venerabilei vârste de 90 de ani, dar nu avea nici argumente exhaustive pentru a justifica atitudinea de eventual contestatar. actualitate / 5 economie / 7 ✓ p, \ w ^ X, ^ \ Contex - ediția de toamnă și-a deschis porțile Lucrările realizate pentru Vatican de caricaturistul Ștefan Popa Popa’s, prezentate în original la Craiova Odată cu cea de-a V-a ediție a Salonului internațional de caricatură și grafică satirică, la sediul Primăriei municipiului Craiova s-a deschis, ieri, cu prilejul Zilelor orașului, și o expoziție a artistului timișorean Ștefan Popa Popa’s, aflat în Guiness Book ca fiind cel mai rapid caricaturist din lume. Pe lângă portrete pictate ale unor personalități ale lumii, precum Barack Obama, Vladimir Putin, Luciano Pavarotti ori Madonna, expuse de curând și la Bruxelles, caricaturistul a prezentat,în original, câteva dintre lucrările pe care editura Vaticanului i le va include în două albume, intitulate „Benedict al XVI-lea și papii ultimului secol" și „Papa ultimului mileniu". Le-a alăturat coperta din piele de Cordoba a albumului său, care va apărea tot la editura Vaticanului, odată cu cel dedicat lui Caravaggio. cultură / 9