Cuvântul Libertății, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7459-7482)

2014-06-21 / nr. 7475

sport 16 / cuvântul libertății sâmbătă, 21 iunie 2014 Traseu accesibil până la semifinale pentru Haley Românca are șanse mari să ajungă în penultimul act la Wimbledon, unde ar putea da peste Serena Williams sau Maria Șarapova Ieri a avut loc tragerea la sorți a tabloului principal de la Wimbledon, al treilea turneu de Mare Șlem al anului și singurul dintre cele 4 care se desfășoară pe iarbă. Simona Halep, locul 3 WTA și cap de serie numărul 3, va avea un adversar facil în primul tur, braziliancă Teliana Pereira, locul 91 WTA. Pereira este o jucătoare de zgură, câștigând doar una din cele 5 partide pe iarbă disputate în cariera sa. Halep și Pereira nu s-au mai întâlnit până în prezent, în cazul în care va trece de sportiva braziliană. Simona Halep va juca în turul doi cu învingătoarea meciului dintre germanca Dinah Pfizenmaier, locul 116, și jucătoarea ucraineană Lesia Țurenko, locul 144. Halep este pe aceeași parte a tabloului cu liderul mondial, Serena Williams și cu rusoiaca Maria Șarapova, cea care a învins-o recent în finala de la Roland Garros. Una dintre ele îi poate fi adversară în semifinale. Până atunci, Halep poate juca în sferturile de finală cu Jelena Jankovici din Serbia, locul 7, sau cu compatrioata acesteia, Ana Ivanovici, locul 11, iar în optimile de finală cu sportiva spaniolă Daria Suarez Navarro, locul 15, ori cu italianca Roberta Vinci, locul 21. Posibil duel Halep - Cîrstea, în turul 3 Jucătoarele române cel mai bine clasate în ierarhia WTA, Simona Halep, și Sorana Cârstea, se pot întâlni pentru a patra oară în cariera lor, în turul al treilea al turneului de Grand Slam de la Wimbledon, dacă vor ajunge în această fază a competiției de la All England Club. Sorana Cîrstea, locul 29 și cap de serie numărul 29, va evolua cu americanca Victoria Duval, locul 115 în lume. Jucătoarea de culoare, în vârstă de 18 ani, vine din calificări și are un sezon excelent până acum pe iarbă, cu 6 victorii din 7 meciuri, în timp ce românca nu a luat contact anul acesta cu această suprafață. în cazul unei victorii, Cîrstea va juca în turul doi împotriva învingătoarei din partida Belinda Bencic (Elveția), locul 72 - Magdalena Rybarikova (Slovacia), locul 39. Scorul partidelor directe Halep - Cârstea este de 2-1 în favoarea Soranei. Anul trecut, Halep și Cîrstea au ajuns în turul al doilea pe iarba londoneză. Hănescu, fără pretenții contra lui Berdych Monica Niculescu, locul 65, o va avea ca adversară în prima manșă pe belgianca Alison van Uytvanck, locul 93, în timp ce Irina-Camelia Begu, locul 80 WTA, va juca împotriva franțuzoaicei Virginie Razzano, locul 99 WTA. Adversare dificile vor avea Alexandra Cadanțu, locul 84, care va da piept cu sportiva italiană Cămilă Giorgi, locul 42 WTA, cea care a eliminat-o recent la Eastbourne pe Victoria Azeranka. Debutanta Andreea Mitu, locul 214 WTA, jucătoare venită din calificări, va avea o misiune imposibilă contra polonezei Agnieszka Radwanska, locul 4, finalista de acum 2 ani la Wimbledon. Pe tabloul masculin de simplu, singurul român prezent, Victor Hănescu, locul 103 ATP, este practic victimă sigură în meciul contra cehului Tomas Berdych, locul 6, finalist la Londra în 2010. Berdych are 2-0 în întâlnirile directe cu Hănescu, învingându-l chiar pe iarba de la Wimbledon, în 2008. Turneul de la Wimbeldon va începe luni. Premiile pentru primul tur sunt de 27.000 de lire sterline (aproape 34.000 de euro). Cel mai bun rezultat al unui român la Wimbledon este calificarea în finală. Ilie Năstase a reușit acest lucru de două ori, în 1972 și 1976. La feminin, cea mai bună performanță i-a aparținut Virginiei Ruzici, calificarea în sferturile de finală în 1978 și 1981. Pagină realizată de COSMIN STAICU Filiașiul joacă barajul de promovare la Severin cii a IV-a Vâlcea, Flacăra Horezu. Meciul va fi arbitrat de o brigadă hunedoreană, cu Denis Haidiner la centru din Hunedoara și asistenții deveni Cristian Petrean și Alin Saraci. Observatorii meciului vor fi Dumitru Paraschiv din Drobeta- Turnu Severin și Cornel Fecioru din București. CSO Filiași este antrenată de fostul mijlocaș al Științei, Gigi Ciurea. în Liga a III-a activează alte două echipe doljene, CS Podari și Viitorul Municipal Craiova. Celelalte jocuri de baraj pentru promovarea în Liga a III-a și locurile de disputare: Bradul Putna - Gloria Bistrița II (Piatra Neamț), Luceafărul Mihai Eminescu - Rapid Dumești (Pojorâta), Voința Ion Creangă - SC Bacău II (Iași), FC Gârceni - Metalosport Galați (Odobești), Locomotiva Viitorul 2010 Viitorul însurăței (Slobozia), Sepsi OSK - Selena Jariștea (Bacău), Delta Dobrogea - CFR Constanța (Brăila), Voința Snagov - Unirea Fierbinți (Călărași), înainte Modelul Petrolul Roata Cartojani (Ploiești), Sporting Roșiori - Comprest GIM(Ghermănești), FC Aninoasa -Astra II (Sfăntu Gheorghe), Csíkszereda M. Ciuc - ASF Zărnești (Târgu Mare), Someșul Oar - CSM Sighetu Marmației (Zalău), Sânmartin - Șimleul Silvaniei (Câmpia Turzii), Plaiul Iacobeni - CS Iernut(Galda de Jos), UTA Bătrâna Doamnă - Retezatul Hațeg (Lugoj), Măgura Cisnădie - Metalul Oțelu Roșu (Motru), Dinicu Golescu - Inter Markus Coteanu (Râmnicu Vâlcea), Ghiroda - Industria Galda de Jos (Deva), Minerul Mehedinți -Gilortul Tg. Cărbunești (Slatina). Campioana Doljului, CSO Filiași, va juca astăzi, de la ora 18, pe arena „Municipal” din Drobeta Turnu Severin, barajul pentru accederea în Liga a HI-a, contra câștigătoarei Li- Handbal SCM Craiova a transferat o extremă dreapta Clubul SCM Craiova a anunțat transferul jucătoarei Mădălina Bonea la echipa feminină de handbal. „Echipa de handbal feminin S.C.M. Craiova a făcut prima achiziție din această perioada precompetițională, în perspectiva sezonului 2014-2015. Sportiva Maria Mădălina Bonea (n. 02.07.1994 - Craiova, evoluează pe postul de extremă) este componentă a lotului feminin de handbal al S.C.M. Craiova, se arată în comunicatul SCM Craiova. Handbalista în vârstă de 19 ani este originară din Segarcea și s-a pregătit la Centrul de Excelență de la Vâlcea, evoluând pe postul de extremă dreapta. Noul sezon al Ligii Naționale feminine de handbal va începe pe 31 august. pentru Nițuleasa la alergare montană Vatra Dornei a găzduit Campionatul Balcanic de Alergare Montană. Una dintre medaliile puse la bătaie a ajuns și în Bănie, prin intermediul sportivei Nițuleasa Alina. Aceasta a contribuit cu rezultatul de la individual în clasamentul pe echipe, unde în proba de 8 km feminin România a urcat pe prima treaptă a podiumului, în componența Dragomir Denisa, Petrescu Nicoleta, Ologu Andra și Nițuleasa Alina formația tricoloră a devansat în ierarhia realizată echipelor reprezentantele Bulgariei și Turciei, încoronânduse astfel cu titlul balcanic. „Nu a fost o cursă deloc ușoară, traseul a fost dificil. La individual nu am reușit mare lucru, dar am punctat pentru echipe și am urcat împreună cu colegele mele pe prima treaptă a podiumului. Orice medalie este binevenită, mai ales atunci când vine vorba de aur”, a declarat Nițuleasa Alina despre performanța reușită la balcaniada de alergare montană. CSJ ȘTIINȚA U CRAIOVA în colaborare cu CS Universitatea Craiova face selecție la toate grupele de juniori începând cu anul 2001. Selecțiile sunt permanente, antrenorii Centrului de copii și juniori putând fi găsiți la stadionul Tineretului, între orele 9 -10:30 și 15:30 -17. Antrenor Ion Ciocan . (2001-2002) - tel. 0760 51 44 75 Antrenor Marian Bîcu (2003-2004) - tel. 0785 21 66 88 Antrenor Alin Donose (2005-2006) - tel. 0736 29 20 55 Profesor Nicolae Zamfir - tel. 0723 30 47 52 Director Bogdan Pîncu - tel. 0743 16 76 34