Cuvântul Libertății, noiembrie 2020 (Anul 32, nr. 9216-9235)

2020-11-25 / nr. 9233

2 / cuvântul libertății miercuri, 25 noiembrie 2020 actualitate Campania electorală pentru alegerile parlamentare, mai anemică și fadă ca niciodată, e drept și prin restricțiile sanitare, care trebuie respectate, este în plină desfășurare. Prin media și pe rețelele de socializare, candidații aflați pe listele partidelor pentru cele două camere, dar și prin descinderile zilnice în teritoriu, încearcă să facă, pe cât posibil, cunoscute intențiile lor, pe parcursul mandatelor la care aspiră. Unele făgăduințe sunt de luat în seamă, altele strict propagandistice venite de la „centru”, fără nicio legătură cu realitățile concrete din teritoriu și doleanțele oamenilor. Fiindcă Doljul 2020 reprezintă o altă fotografie față, de pildă, cum arăta în 2010, sau 2000 și infrastructura adăugată, la nivelul fiecărei localități, expresia investițiilor din surse proprii, dar și prin proiecte europene, este de luat în seamă. Fiecare primar, indiferent de aparteneța politică a căutat să lase ceva în urma sa, pe mandatul sau mandatele deținute. Consiliul Județean Dolj, pe mandatul lui Ion Prioteasa, prin proiectele europene adjudecate, a împins multe lucruri înainte, dinamizând stări de lucruri ce păreau anchilozate. Mai sunt destule lucruri neîndoielnic de făcut, s-au făcut, cum spuneam, nu puține lucruri în fiecare localitate, mică sau mare, cu statut de oraș sau de comună. Urmărind, și a fost nevoie de răbdare, câțiva candidați, invitați conform timpilor de antenă pe posturile locale de televiziune, am tras propriile conclizii, în sensul „defazării” discursurilor, de la particularitățile specifice zonei. Admițând aprioric buna credință a candidaților aflați pe listele electorale, care solicită votul alegătorilor, întrebarea este dacă știm ce vrem. Cunoaștem ceea ce este imperios necesar pentru viața economică din teritoriu, în consens cu aspirațiile oamenilor, și ceea ce se poate realiza, și nu ceea ce nu se poate, din vari motive, fiindcă acum să nu ne imaginăm că nu mai pot dormi liniștiți birocrații Bruxelles-ului de grija noastră. Mai nou vom merita fonduri europene, numai dacă vom executa, fără scrâșnire, comenzile Bruxelles-ului în privița... statului de drepți. Dar asta e o altă discuție. Cum este posibil să nu căutăm răspunsuri la întrebări firești, izvorâte din starea de fapt, existentă la nivelul Doljului, județ cu profil precumpănitor agricol, care contează în orice discuție de securitate alimentară. Cu toate acestea, nu avem nici o fabrică de procesare nici a laptelui, nici a cărnii, (de fapt nu avem abatoare de sacrificare a mieilor, cum s-a văzut), nici a legumelor și fructelor, lăsându-i pe producătorii agricoli să se descurce cum găsesc de cuvință. Mai nou i-am gonit și din piețe. Intr-o vizită recentă, cu caracter deplin electoral, înaintea alegerilor locale, prin luna septembrie, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, promitea la întâlnirea cu producătorii agricoli construirea unui depozit adecvat pentru legume și fructe și a unor centre locale de preluare. Cel puțin această făgăduință, aparținând unui ministru, putea fi reiterată. Adrian Popa, directorul executiv al DGA Dolj, care știe destulă meserie, aprecia într-o discuție că producția de lapte a Doljului ar putea satisface cerințele de consum a cel puțin trei județe. Ce paradox, Doljul nu are momentan niciun complex de creștere a păsărilor de carne sau ouă. Nu mai discutăm evident de complexe de creștere a porcilor sau îngrășarea tineretului taurin. Mall-urile și supermarket-urile satisfac toate doleanțele cumpărătorilor. Cu alte cuvinte... importăm o bună parte din produsele de consum, pe care Doljul le produce. La ora de față prin „stingerea” IPILF Calafat, Furfurosului de la Segarcea, Celule Băilești, fabricii de uleiuri eterice de la Plenița, fabricii de cașcaval de la Bechet, nu mai există la nivel de ocupare a forței de muncă și evident folosirea materiei prime existente nici ceea ce aveam... în 89. Din acest punct de vedere stăm „excelent”: am distrus orice reper care amintea de un alt sistem politic „revolut”, emițând esențialul. Totul fusese instruit prin eforturi proprii. Costisitoare. Dar n-avem ■ trimisi? să ne mai gândim la așa ceva. 73 De ce ar avea nevoie Doliul? — ■ MIRCEA CANTAR ■ [UNK] Consiliul Județean Dolj: 423.000 de lei către Spitalul Clinic Județean de Urgența Consiliul Județean (CJ) Dolj, întrunit ieri în ședință extraordinară convocată de îndată, în sistem online, a aprobat alocarea unei sume de 423.000 de lei către Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Craiova, pentru procurarea unor materiale și echipamente destinate gestionării cazurilor de pacienți confirmați sau suspectați de infectare cu noul coronavirus. „Am decis să organizăm o ședință de îndată a CJ Dolj, întrucât avem o solicitare venită din partea Spitalului Județean pentru susținerea financiară în vederea achiziționării unor echipamente și materiale, necesare în contextul luptei împotriva COVID-19. SCJU Craiova trece prin momente dificile, întrucât, în această perioadă grea pentru toată lumea, este suprasolicitat și aglomerat pe anumite secții. De aceea, apreciem că este bine să-i ajutăm din puținul nostru, iar suma necesară, de peste 420.000 de lei, o alocăm în urma unei rectificări bugetare. Din cauza actualului context epidemiologic, două dintre instituțiile CJ Dolj - Muzeul Olteniei Craiova și Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, au înregistrat economii, nemaiputând să-și desfășoare activitățile curente și, astfel, calendarul cultural a fost dat peste cap”, a declarat președinte Crearea unor circuite sigure din punct de vedere epidemiologic Lista echipamentelor și materialelor pentru achiziționarea cărora Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova a solicitat finanțare de la Consiliul Județean Dolj cuprinde tuburi cu oxigen, lămpi cu lumină ultravioletă pentru dezinfectare și decontaminare, dar și tâmplărie PVC pentru reconfigurarea spațiilor și crearea unor circuite sigure din punct de vedere epidemiologic sau scaune destinate dotării zonelor de așteptare pentru pacienți. SCJU Craiova a fost desemnat, prin ordin al ministrului Sănătății, spital suport pentru pacienții pozitivi sau suspectați de infectare cu SARS-CoV-2 într-o serie de specialități cu profil unic la nivelul județului Dolj, printre care Anestezie și terapie intensivă, Cardiologie pentru infarct miocardic acut, Neurochirurgie sau Radioterapie. MARGA BULUGEAN le Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.