Cuvîntul Nou, ianuarie 1986 (Anul 19, nr. 4332-4356)

1986-01-03 / nr. 4332

PAG. 2-3 S -a scris, iată, prima filă a anului 1986. Am trăit, cu toţii, emoţiile, bucuria unui Revelion la cumpăna dintre cincinale. Anul pe care l-am încheiat a fost ultimul din cel de-al şaptelea cincinal, rodnic şi măreţ în înfăptuiri în toate domeniile de activitate. Un an în care ne-am străduit cu toţii, români şi maghiari, de pe aceste meleaguri să muncim mai mult şi mai bine pentru prosperitatea patriei, pentru fericirea naţiunii noastre, pentru gloria României socialiste libere şi independente, pentru pacea şi înţelegerea pe planetă. Ne-au călăuzit în toate acţiunile noastre mintea înţeleaptă, clarvăzătoare, energia şi eroismul revoluţionar al celui dintîi om al ţării, cel mai iubit fiu al acestui popor, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Personalitatea sa proeminentă, dragostea sa faţă de poporul din care se trage, în rîndul căruia s-a format ca om şi revoluţionar, s-au vădit cu prisosinţă în toate activităţile sale din cei douăzeci de ani de cînd se află la cîrma destinelor naţiunii noastre. Anul care abia ne-a părăsit prefigurează o nouă etapă de muncă şi luptă a întregului nostru popor pentru progresul şi înflorirea continuă a patriei socialiste. Noi, copiii noştri, copiii copiilor noştri trăim, trăiesc şi vor trăi într-o Românie demnă, liberă, suverană şi prosperă, o Românie care s-a clădit şi afirmat prin eforturi şi sacrificii în anii de glorie ai „EPOCII NICOLAE CEAUŞESCU“, epocă ce a deschis cîmp larg de afirmare tuturor cetăţenilor ei, indiferent de naţionalitate. Am aniversat în anul care a trecut evenimente scumpe conştiinţelor noastre: 20 de ani de la Congresul al IX-lea al partidului, 41 de ani de la eliberarea patriei, marea Unire de la 1 Decembrie, am sărbătorit 38 de ani de Republică, vatră măreaţă a istoriei a-cestui neam, vatra gîndului şi faptei noastre spre mai binele şi fericirea ţării cu care e-existenţa noastră se contopeşte. Impulsionaţi de strălucitele iniţiative ale preşedintelui României socialiste, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, ne-am unit şi în anul trecut glasurile întru apărarea bunului cel mai de preţ al omenirii, pacea, a dreptului fundamental al tuturor popoarelor planetei la existenţă liberă şi demnă, lipsită de spectrul ameninţător al distrugerii nucleare. Păşimîn acest an, Anul Internaţional al Păcii, cu speranţa că glasurile noastre, glasurile tuturor oamenilor de bine de pe Pămînt vor fi auzite şi pacea va deveni nu doar un cuvînt, ci şi o faptă eternă. Mesajul de Anul Nou adresat la posturile noastre de radio şi televiziune, întregului popor de către secretarul general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, s-a constituit într-o vibrantă chemare de a ne uni forţele şi capacităţile creatoare pentru a face din anul 1986 un an al izbînzilor şi împlinirilor pe toata planurile, un an de bun augur pentru cincinalul în care am păşit, un an de bunăstare şi progres pentru fiecare dintre noi. Vibrantul mesaj a fost urmărit de toţi locuitorii judeţului Covasna cu vie emoţie, cu satisfacţie, cu hotărîrea de a nu-şi precupeţi forţele pentru a realiza întocmai hotărîrile Congresuli al XIII-lea al partidului, prevederile Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Sîntem conştienţi că anul 1986 va însemna o nouă etapă, superioară, în lupta pentru a rezolva în cele mai bune condiţii problemele cu care viaţa ne confruntă. Sîntem conştienţi că va fi nevoie de muncă, de multă muncă, de o nouă calitate a acestei munci pentru a ne situa pe un loc de frunte în rîndul naţiunilor lumii. La cumpăna anilor, în pragul celui de-al 8-lea cincinal am închinat cu toţii paharul dorindu-ne pace, bunăstare, sănătate şi bucurii, un an nou fericit şi plin de realizări. La cumpăna anilor, a cincinalelor, am închinat paharul în cinstea şi pentru sănătatea conducătorului iubit, dorindu-i din inimă „LA MULŢI ANI!", multă putere de muncă, viaţă lungă şi rodnică spre rodnicia şi împlinirea gîndurilor şi faptelor noastre, spre fericirea şi propăşirea noastră, a urmaşilor şi urmaşilor urmaşilor noştri. * Revelionul 1986 a însemnat, pentru, unul dintrenoi, o sărbătoar în sinul colectivului de nuncă din care facem part Nu ne-am despărţit, aşad , nici în această ultimă noapt a anului de tovarăşiioştri. Mulţi, foarte mulţi din- cei ce muncesc au ţinut să fie împreună in aceste momente sărbătoreşti, au ţinut să-şi ureze „La mulţi ani!“, să se simtă bine, să-şi spună gînduri curate şi bune la acest ceas. Este cazul colectivelor de muncă de la I.M.A.S.A., de la întreprinderea Textilă „Oltul", de la întreprinderea Minieră Căpeni-Baraolt, de la întreprinderea de Piese pentru Tractoare din Intorsura Buzăului, întreprinderea Meca Revelio nică Tir/ Confecţii Iaşi localii,xact a fost: S.M.A. Bara prinderea t. Helor Plas Sfîntu Gh. Tinereţe, dans, veselie şi.. . „Periniţa“ la... ...Revelionul tineretului din municipiul Sfintu Gheorghe Din tainele bucătăriei, moşteni g astronomiei urează oaspeţilor restaurantului „Stadion“, „La mulţi ani“ ! Miinile harnice care ne-au permis să spunem „La mulţi ani!“, celor dragi, din toate colţurile ţării, au fost ale telefonistelor : Kálnok Klára, Procop Magdalena, Czófa Anikó şi Zsigmond Magdolna •La cumpăna dintre ani, actorii Teatrului Mă urarea „La mulţi ani!", spectatorilor. In cea mai lungă noapte a anului, pe toate Şoferul Bocz a pinat noul an, sinii sale pe liniu Gheorghe CUVIN!