Cuvîntul Nou, iulie 1991 (Anul 2, nr. 401-422)

1991-07-02 / nr. 401

Pag 2 Cuvinte la Expoziţia elevilor Liceului „Mihai Viteazul“, deschisă săptămîna trecută la Casa de cultură a sindicatelor din Sfîntu Gheorghe, apare dintru început ca o modalitate de comunicare prin care spiritul ■scoditor al copilăriei transfigurat in culorile paietei se adresează capacităţii FERESTRE SPRE SUFLET noastre omeneşti de emoţionare, avind, întrucîtva, o rădăcină tradiţională — pictura iconografică. In acest spaţiu cuvintele nu pot dubla imaginile plastice pe care le-am receptat vizual, fiecare in felul nostru. Credem şi noi în ideea intuiţiei talentului copiilor noştri, fără a avea neapărat pretenţia că aceştia vor deveni pictori. Să ne amintim însă că şi Bacovia desena încă din o expoziţie liceu şi n-a ajuns pictor, dar ne-a dăruit poezia sa, iar lui Nichita Stănescu aptitudini similare i-au permis prezentarea unor poeme intr-o grafică proprie. Am privit afectuos, dar şi cu ochi critic realizările celor mai mici dintre învăţăceii domnului profesor-artist plastic, Pompiliu Pieşa. Iată, între rigidul „da“ sau „nu“ mai încap valori. Oricine poate descoperi cele ce au determinat acest demers artistic? Culorile s-au adunat de aceaste dată într-o altă compoziţie decît cea pe care o cuprinde chimia. In fiecare icoană pe stelă — sfinţi bărboşi ca nişte ţărani de la munte şi cu sfinte subţiri stilizate şi calme din rare. De alocuri n-au rămas decit rromile şi ochii de smalţ... miinile şi ochii! în Porare icoană pe sticlă sunt culori nentri un univers de palete şi pridvoare! Florica BÎRSAN Primim Cu privire la articolul intitulat „întrebări care aşteaptă răspuns şi o listă deschisă“.... din ziua de 18 iunie, a.c., prin prezenta vă comunicăm următoarele: — tabelul nominal cuprinzind locuințele susceptibile a fi disponibile, la care se referă articolul dv., a fost prezentat Sectorului locativ spre spirutul lunii mai a.c., de către dl. Pap János, liderul Sindicatului din I.C.M. Covasna. Adupă circa o săptămînă, într-o discuţie purtată cu domnul Caragaţă Ichim, la sediul Sectorului locativ, dl. Pap János a luat la cunoştinţă despre situaţia concretă a fiecărui apartament presupus a fi disponibil. Astfel, s-a stabilit că locuinţele respective se găseau într-una din următoarele ipostaze: locuite de către chiriaşii în drept; in curs de preluare, preluate, transmise disponibile la Primărie, dar n°atribuite la data respectivă, atribuite, în curs de contractare, acţiune la Judecătorie pentru anularea contractului de închiriere în baza prevederilor legale; — la încheierea discuţiei, ambele părţi au considerat clarificată situaţia fiecărui apartament vizat. Faptul că, ulterior, domnul Paip Janos a soîîciat publicarea acelor adrese constituie cel puţin rea intenţie din partea dînsului, articolul respectiv avind darul de a produce confuzie în rîndul cetăţenilor. în concluzie, vă facem cunoscut că Sectorul locativ are cunoştinţă despre situaţia tuturor apartamentele in administrare. Repartizarea apartamentelor devenite desnonchiţe se efectuează de către Primăria municipiului. Totodată, avem rugămintea ca Înaintea publicării unor asemenea articole să fim consultaţi Ing. FEJER Alexandru, Sing. SZABÓ Gyula, director şef sector locativ NOTA : Ziarul nostru a publicat acea listă tocmai pentru a înlătura orice dubii cu privire la apartamentele respective. Acum toată lumea ştie că acele locanţe VIT SUNT LIBERE, informatele membrilor de sindicat nefind reale. Se mai întîmplă. Oricum, fiţi siguri că nu am avut intenţia să vă creăm greutăţi! Dimpotrivă! CASA DE COPII CU ŞCOALA AJUTĂTOARE OLTENIA PRIN CONCURS la data de 22 iulie 1991, un conducător auto. Pot participa la concurs numai conducătorii auto ce deţin gradele B, C, D. Informaţii, la sediul şcolii. (381) V1NZARI Vînd maşină de secerat cu tracţiune animală şi căruţă de cărat, cu osie din lemn. Informații, telefon 2.94.74. (173) Vând Oltcit Club. Informații, telefon 2.31.74. (175) SCHIMBURI DE LOCUINŢE Schimb apartament două camere cu apartament trei camere. Recompensă discutabilă. Informații, telefon 2.31.74. (175) Schimb casă proprietate personală în Braşov, cu similar în Sfîntu Gheorghe. Informaţii, la telefonul 2.34.74, între orele 19—21. (174) CUVINTUL NOU Cumpărarea locuinţelor - o obsesie în actualitate fUT—•» din 3og 1)xele şi garajele se plătesc în numerar, de către toată lumea1 — Se vor scumpi locuinţele? Mă refer, desigur, la cele vechi. — După părerea mea nu vor avea loc scumpiri ale acestor locuinţe. — Pină la... alegeri? — La altceva mă refer: fondul de locuinţe pe judeţ este de aproximativ 20.000, dar care pină acum s-au vindut abia vreo 2.500. Dacă statul le-ar scumpi, prea puţini ar mai dori să cumpere, ceea ce n-ar fi în interesul nimănui. Să nu uităm că statul are mari bătăi de cap cu repararea fondului locativ, avînd tot interesul să scape de o belea în plus. — E limpede. Dar dacă, totuși, intervin scumpiri, ele mai pot fi operate după ce s-a bătut palma și s-a băut aldămașul? — După ce s-a încheiat contractul de vînzare-cumpărare prețul nu se mai schimbă. E garantat. Dar dobînzile se mai pot modifica in funcţie de rata de inflaţie şi de nivelul dobînzilor pe care casa de economii le acordă populaţiei. COMISIA DE LICHIDARE A C . P. SURCEA, COMUNA ZĂBALA scoaterea la licitație în data de 10 iulie a.c, ora 10, la sediul C.A.P., en gros sau pe elemente, a următoarelor bunuri: • grajduri; • saivane; • fânare; • autocamion; • atelier fierărie. (377) Anul II Nr. 401  Turismul românesc şi de serviciile propagandei occidentale (Urmare din pag. 1) nascut complexul şi mai înainte. Totodată, prin montarea unor antene parabolice sunt recepţionate şi programe de televiziune transmise prin satelit. La rîndul ei, baza de tratament a fost dotată în parte cu aparatură nouă, existînd premise să primim în continuare şi alte utilaje. — Care, este gradul de ocupare a complexului? — Stăm bine: aproximativ 82—83 la sută. Niciodată n-am avut la această oră atîţia turişti străini, în special din Israel, în aceste zile numărul lor ridicîndu-se la 200. Pentru turiştii străini am prevăzut organizarea de excursii în videţ şi in afara lui, seri folclorice, cocteiluri de primire şi seri de adio, sărbătorirea celor care au o aniversare. De asemenea, vom redeschide clubul, precum şi piscina. Aceasta din urmă va funcţiona atît pentru realizarea unor proceduri medicale, cit şi cu scop de agrement, inclusiv prin organizarea unor cursuri de înot pentru copiii din Covasna şi Tîrgu Secuiesc. — Cum se explică afluenţa turiştilor israelieni? — Ei sînt clienţi vechi ai Covasei şi cei care au mai fost aici ne-au făcut o reclamă eficientă, în special domnul Sigmund Spiegel, care a făcut-o chiar şi pe banii săi in presa din Israel. De altfel, acolo, cei care au plecat din România au înfiinţat în cadrul comunităţii o comisie pentru turism. Există şi o propunere pentru realizarea unei societăţi mixte cu firme israeliene, avind ca obiect hotelul Căprioara. — In Covasna se vorbeşte mult despre reducerea personalului sanitar, mai ales la bazele de tratament. Va afecta această reducere şi societatea dumneavoastră? — într-o mai mică măsură, da. S-a făcut renormarea personalului, iar „plusul“ ar însemna vreo 18—20 de persoane la care va trebui să renunţăm pentru a putea asigura celorlalţi salariul corespunzător. Pe măsură însă ce afluxul turiştilor va creşte, vom putea reangaja, în loc de orice altă încheiere, vom relua o declaraţie a domnului Sigmund Spiegel, făcută „Curierului românesc“ : „Există,in primul rînd o propagandă în ţările de unde venim noi, turiştii străini, care în clipa de faţă vă face mari deservicii. Dacă mă luam după ce scriu zorele de la noi, dar şi din Occident, n-aş mai fi venit în frumoasa Românie“. Anunţ SOCIETATEA VIVOROM S.R.L. SFÎNTU GHEORGHE construieşte garaje, garduri metalice şi alte confecţii metalice. Doritorii se pot adresa la telefonul 2.22.91, sau în strada Crîngului, nr. 15, bl. 20, sc. C, ap. 15. (380)