Cuvântul Nou, iunie 1995 (Anul 6, nr. 1374-1395)

1995-06-01 / nr. 1374

Pag. 2 <ECUVÂNTUL NOU Anul VI Nr. 1374 Ziua înălţării Domnului-Ziua Eroilor Romani Cuvintele omeneşti sunt prea slabe, prea neputincioase ca să poată cuprinde toată Taina acestei minuni cu care se încheie activitatea Mântuitorului Iisus Hristos, în chip văzut pe pământ. Taină mare şi necuprinsă a fost şi Întruparea şi Naşterea Lui, când a luat chip omenesc, asemenea nouă, in afară de păcat. Şi aici firea noastră omenească unită cu dumnezeirea în persoana lui Iisus Hristos se ridicăla slava dumnezeiască şi se face părtaşă la nemurire, deci dobândeşte prin Iisus Hristos, ceea ce a pierdut prin păcat. , Desigur în Sf. Scriptură când se vorbeşte de minunea Înălţării nu este vorba despre o înălţare spaţială a lui Iisus Hristos, despre o despărţire de lume, despre o ascundere a Sa dincolo de lume sau despre o părăsire a lumii. A spus-o însuşi Sfinţilor Apostolii ,,Nu vă voi lăsa orfani, iată Eu sunt cu voi până la sfârşitul veacurilor" (Motel cap. Sfl. 120). In minunea înălţării şi a şederii Domnului Iisus Hristos de-a dreapta lui Dumnezeu Tatăl, trebuie să înţelegem nu numai că El este Dumnezeu adevărat, de o fiinţă cu Tatăl, de aceeaşi mărire şi putere ci şi aceea că El nu aparţine numai unui timp sau unor oameni, că lucrarea mântuitoare săvârşită de El este pen- 1 IUNIE tru toţi oamenii, pentru toate timpurile. Inălţându-se la cer, Hristos nu se desparte de noi, ci vrea ca inima noastră să fie un cer în care să se sâlâşluiască cu Tatăl şi cu Duhul Sfânt. Sărbătoarea înălţării la cer este deci prilej de înălţare sufletească, de slujire lui Dumnezeu şi a oamenilor, prilej din totdeauna de dăruire pentru binele poporului nostru, a patriei noastre, la temelia căreia stă jertfa atâtor eroi a căror pomenire am făcut-o şi o facem statornic în fiecare an la sărbătoarea înălţării Domnului Iisus Hristos. Poporul român, care timp de secole a luptat pentru apărarea fiinţei sale, a credinţei strămoşeşti, a limbii sale ,pentru a trăi liber şi independent în vatra strămoşească nu s-a lăsat în istoria sa copleşit de forţa şi de bestialitatea invadatorilor, ci s-a înălţat din cenuşa necazurilor aduse de cotropire. Desigur această înălţare, această trezire, de scuturare de jugul ocupaţiilor străine nu s-a făcut fără jertfe omeneşti şi că pentru idealul reîntregirii neamului şi a Ţării au murit mulţi români. Fapta dăruirii vieţii pentru neam, credinţă şi Ţară i-au făcut pe aceşti eroi, eroi ai sfinţeniei, de care noi cei de azi trebuie să ne aducem aminte cu pioşenie şi să ne rugăm pentru dânşii. Preot: Corneliu BUJOREANU Ca un stol... (Urmare din pag. 1) analiza. Şi totuşi, după vizionare, am regretat că avem atât de rar asemenea bucurii estetice, mai ales la Sfântu Gheorghe. Vesel, multicolor, într-o permanentă mişcare, jucăuşă şi plastică, precum un stol de păsărele într-o zi de vară, basmul „Tinereţii fără bătrâneţe" s-a terminat prea repede, iar spectatorii au aplaudat în final de parcă şi-ar fi dorit să-l mai vadă odată. Şi asta nu doar pentru că ne plac poveştile chiar şi la vârsta părului cărunt. Despre „Picnic pe câmpul de luptă", piesa lui Fernando Arrabal prezentată în concursul „ATELIER" de actorii Teatrului „Andrei Mureşanu" din Sfântu Gheorghe nu avem a spune decât că l-am aşteptat cu emoţii în plus, fiind vorba puţin şi de un patriotism local de care sperăm nu vom fi prea tare învinuiţi. Evoluţia a fost poate precipitată, de unde tragem concluzia că emoţiile s-au propagat şi pe scenă. Aşa e când eşti ... gazdă. . * Programul zilei de azi a Festivalului „Atelier“ ne oferă două spectacole în reluare: de la ora 17, în sala mare, ,,Final de partidă“, de Samuel Beckett, prezentat de Theatre de la Vache Cruelle-Périgueux (Franţa), şi de la ora 22,00, la Centrul de cultură Arcuş, „Macbeth“ de W. Shakespeare, cu Teatrul „Antigona" din Bucureşti. Pentru cei ce doresc să vizioneze acest spectacol, organizatorii le pun la dispoziţie un autobuz care va pleca din faţa teatrului la ora 21,30, înainte de masă, de la ora 10:00, tot la Centrul de cultură Arcuş, va avea loc prima sesiune a Colocviilor grupurilor de lucru ale A.I.C.T.-UNITER (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru, secţiunea română), cu tema ,,Origini, definiţii şi funcţii ale teatrului". (A. M.) (Urmare din pag. 1) ţe psihologice. In prezent este director general al Centrului de Regenerare prin Tratament® (cu sediul în Moscova) şi vicepreşedinta Asociaţiei Internaţionale „Renaşterea Planetei". De mai bine de 30 ani practică bioenergoterapia, pentru stabilirea diagnosticelor folosind metoda HEGU. Doamna Ajevdna Abdurachmanova locuieşte în Chişinău, însă mai tot timpul este plecată pentru a trata bolnavi din diverse ţări ale lumii, cum ar fi: China, Israel, Vietnam, Canada, Siria, Polonia ş.a. începând cu anul 1989 a venit foarte des şi în România, tratând bolnavi şi sponsorizând unităţi social-culturale din Târgu Mureş, Constanţa, Baia Mare, Braşov, Bucureşti, Bistriţa etc. De vreo săptămână, doamna Alevtina Abdurachmanova se află, pentru prima oară şi în judeţul Covasna, stabilindu-şi cabinet pentru consultaţii în sediul Casei de cultură a sindicatelor Sfântu Gheorghe. Demn de reţinut este faptul că, dumneaei este una din cele trei persoane (femei) din lume care folosesc metoda de diagnosticare fără aparatură şi se ocupă de vindecarea bolilor prin tratamente de biocorecţie, bioenergie, presopunctură şi plantoterapie. „Pentru anumiţi oameni poate fi eficient doar unul din aceste tratamente, dar alţi bolnavi ar putea avea nevoie de mai multe sau de toate aceste tratamente, şi atunci utilizăm metoda complexă — menţionează doamna Alevtina Abdurachmanova. Uneori acţionez direct asupra efectelor bolii. De fapt, după consult şi, deci, după stabilirea diagnosticului, pacientul primeşte tratamentul adecvat în câteva şedinţe, apoi îi va trebui un nou consult. Principiul meu este să ţin legătura cu pacientul în ceea ce priveşte evoluţia însănătoşirii lui. Tratamentul îl aplicăm individual, şi nu în grup, pentru că, fiecare organism îşi are individualitatea lui, de aceea sunt împotriva acelor persoane care pretind că sunt specialişti în parapsihologie şi folosesc metoda în grup. Totodată, cunosc mulţi medici din România şi consider foarte interesantă metoda lor. Eu sunt un catalizator al relaţiilor existente între Dumnezeu (Cosmos) şi Om (pacient), iar rezultatele în vindecarea bolilor depinde de influenţa catalizatorului, adică a bioenergoterapeutului. Dealtfel, eu posed energie care are efect pe o rază de 38 m, dar, in primul rând, mă consider doctor-savant, deoarece permanent studiez şi cercetez cauzele bolilor şi efectele tratamentelor. Cât priveşte tratamentul prin plantoterapie, pot să vă spun că, de 54 de ani studiez şi lucrez cu ROSTOPASCĂ, plantă care datorită miracolului ei a devenit ... prietenul meu. Această plantă face minuni în tratarea multor boli, insă tratamentul trebuie făcut sub observaţia specialistului. Rezultatele pe care le-am obţinut până acum ca practician bioenergoterapeut le dedic, nu atât numelui meu, cât metodei pe care o folosesc.“ Un savant cu mâinile de aur ... De la Sindicatul Liber, Filiala de Reţele Electrice (F.R.E.) Sf. Gheorghe COMUNICAT Federaţiile Sindicale din RENEL aduc la cunoştinţa opiniei publice din România că, datorită nesoluţionării revendicărilor care au determinat conflictul colectiv de muncă,începând cu ziua de 02. 06. 1995, orele 8,00 salariaţii membrii ai sindicatelor afiliate vor înceta lucrul prin una din formele legale adoptate (greva sau demisia individuală). Fiind conştienţi de implicaţiile socio-economice ce decurg din această acţiune, salariaţii din RENEL, participanţi la lupta sindicală, fac apel la înţelegere şi solidaritate din partea tuturor organizaţiilor sindicale şi a salariaţilor din România. Totodată, dorim să informăm opinia publică asupra încercărilor puterii de a prezenta revendicările noastre ca fiind nejustificate economic şi generatoare de Inflaţie, în scopul deturnării atenţiei de la adevăratele cauze şi vinovaţi ai dezastrului economic şi social în care se află ţara. Satisfacerea revendicărilor noastre care înseamnă creşterea nivelului de trai în concordanţă cu protocolul încheiat între sindicate şi Guvern în data de 11. 04. 1995, nu conduce în fapt la majorări de tarife la energie electrică şi termică. In condiţiile în care revendicările formulate de Federaţiile sindicale nu vor fi satisfăcute, salariaţii din RENEL, aflaţi în conflict colectiv de muncă nu vor mai asigura alimentarea cu energie electrică şi termică a consumatorilor, de toate categoriile, cu toate consecinţele ce decurg din aceasta. Răspunzători direcţi de situaţia ce se va crea în perioada de după 2. 06. 1995, începând cu orele 8,00, vor fi cei care astăzi deţin puterea: Guvern, Parlament, Preşedinție.