Cuvântul Nou, februarie 1997 (Anul 8, nr. 1795-1814)

1997-02-01 / nr. 1795

CUVÂNTUL NOU cailOIAN SOCIMMAI JUDINIIIINICOVASHA Anul VIII Nr. 1795 Sâmbătă 1 FEBRUARIE 1997 4 pagini — 200 lei Demisii la vârf în Inspectoratul şcolar Ieri, la ora 11, inspectorul şcolar general, dl. Rákosi Zoltán, şi-a prezentat cererea de demisie, din motive de sănătate. Prefectul judeţului, dl. Gheorghe Tatu, a declarat zidului nostru că cererea domnului Rákosi a fost înaintată cu aviz favorabil către Ministerul învăţământului, de unde se aşteaptă un răspuns în această privinţă. Lipsind de la Inspectorat, din motive de sănătate, nu am putut să-l contactăm pe dl. inspector general, pentru a clarifica dacă între decizia sa şi hotărârea Consiliului Operativ al UDMR privind cererea de schimbare a sa din funcţie există vreo legătură. Acelaşi gest a fost făcut, cu doar câteva zile în urmă, şi de dl. Paul Voinescu, inspectorul general-adjunct. Domnia sa ne-a declarat că a apelat la acest gest întrucât şi-a dat seama că ,,schimbarea înseamnă de fapt schimbarea oamenilor". Dl. Voinescu s-a declarat nemulţumit şi de valul de contestaţii din toate părţile la care a fost supus în ultima perioadă inspectorul gereral. Ambele demisii aşteaptă încă hotărârile ministerului de resort, întrucât în urma negocierilor purtate cu CDR şi USD, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna i-a revenit UDMR, această formaţiune a anunţat doi posibili succesori ai inspectorului general : d-na Keresztely Vilma, inspector de fizică sau dl. Fekecs Károly, directorul Şcolii generale nr. 7 din Sfântu Gheorghe. Urmează ca in viitorul apropiat să fie luată o decizie în acest sens. (Lucian BITAI) Delapidare de 33 de milioane de lei Parchetul de pe lângă Judecătoria Sfântu Gheorghe a emis un mandat de arestare preventivă de 30 de zile pe numele lui Pete Rudolf (21 ani), gestionar la magazinul aparţinând SC z&z, care in perioada iunie 1996 - ianuarie 1997 a delapidat 33 de milioane de lei. Pentru a acoperi lipsurile din gestiune și a derula organele de anchetă, gestionarul a falsificat mai multe documente contabile (printre care și... banda de la casa de marcat). Ulterior, el a recunoscut că Lucian BITAI (Continualt in pag a 2-a) „Proiect Covasna SA“ ignoră recomandările Curţii de Conturi Aşa cum am promis în ziarul nostru de ieri, în finalul articolului „FPS îi calmează pe proaspeţii acţionari“, revenim astăzi şi cu poziţia doamnei Marinda Calinic, directoarea Direcţiei de Control Financiar a Curţii de Conturi. Cum se prezintă situaţia la cele opt societăţi comerciale care au apărut în presă ca fiind subevaluate? — Noi am arătat prin procese-verbale şi decizii să se corecteze şi să se facă demersurile de majorare a capitalului social la aceste societăţi. Singura la care nu s-au făcut modificările aşa cum am cerut este SC Proiect Covasna SA. In rest, toţi au corectat capitalul social cu diferenţele pe care le-am stabilit noi, le-au şi înregistrat la Registrul Comerţului şi şi-au plătit şi obligaţiile către buget care au decurs din aceste subevaluări. Noi n-am făcut Narcis IORDAN (Continuolo in pog . 2 a) Miez de iarnă bine temperat. IN ZIARUL DE AZI: ■ NOTE ; • ȘTIRI ; ■ INFORMAȚII ■ PROGRAM DE PARTENERIAT Fâra de lege ministerială Conferinţa de presă de joi a primului ministru a avut, pe lângă accente de dramatism, şi darul de a ne vărsa in cap o găleată de apă rece poate, poate ne vom trezi. Sigur, teoretic eram treji demult, ştiam că reforma trebuie făcută cu orice preţ, dar speram că nu va fi nevoie de sacrificii chiar aşa de mari. De astă dată, domnul Ciorbea ne-a spus verde-n faţă la ce trebuie să ne aşteptăm, a încercat să ne facă introducerea pentru ceea ce va urma cât de curând , măsurile concrete preconizate a fi adoptate. Primul ministru a spus-o clar : „Este vorba despre ultima şansă a Ro- mâniei“. Dureros de real. Ne aşteaptă mai multă muncă, mai puţine vacanţe şi sărbători, mai multe privaţiuni. Vom înţelege însă aceste sacrificii, vor avea sindicatele răbdare, va putea rezista populaţia fără să iasă in stradă? Greu EDITORIAL de spus acum, chiar dacă reprezentanţii organismelor internaţionale ne-au încurajat şi promis ajutorul. Va fi oare realmente pentru ultima oară când românii vor trece prin astfel de privaţiuni? Bine-ori ! Domnul Ciorfeea ne-a pus la curent şi cu ceea ce domnia sa a denumit „cronica neagră a economiei naţionale", respectiv, catastrofala stare a naţiunii primită moştenire de la Guvernul Văcăroiu, urmare a incompetenţei sau reavoinţei, cine ştie? Ceea ce au lăsat în urma lor foştii guvernanţi este mai mult chiar decât fără-delege , e de-a dreptul o crimă. Modul iresponsabil în care au gestionat avuţia naţională urmărind un singur lucru : să rămână la putere, constituie realmente un delict de subminare a eco- Gabriel FLORESCU (Continuare in oog. a 2-a) Radio „Astra“— 103 F.M. Aseară, la ora18:30, aţi putut asculta prima emisiune a postului de Radio „Astra" Sfântu Gheorghe. Este« primul post deradio din municipiul nost şi, ca atare, i s-a acordat atenţia cuvenită. La evenimentul petrecut la Hotelul „Bodoc“ au fost prezente notabilităţile oraşului, senatori şi deputaţi, oameni de afaceri şi de presă. Nu a lipsit senatorul PD, dl. Aridotel Căncescu, patronul ,tului de Radio „Braşov", omul aflat - nu doar trup şi suflet, ci şi financiar - la originea înfiinţării postului de Radio „Astra". Radio „Astra“ contează pe sprijinul oamenilor de afaceri din oraş şi judeţ, interesaţi în reclama radio şi, prin aceasta, in propăşirea singurului post de radio din Sfântu Gheorghe. Sperăm ca mesajul tinerei echipe de la Radio „Astra“ să fie perceput la adevărata lui dimensiune. Ziarul „Cuvântul nou" va fi alături de noul post de radio, sprjinindu-l cu mijloacele pe care le deţine. La mulţi ani. Radio „Astra" ! APLICAREA LEGII FONDULUI FUNCIAR „Dacă s-ar porni de la vechile hotare, în câteva luni s-ar finaliza eliberarea titlurilor de proprietate“ La Belin punerea legalăîn posesie cu o parte din suprafețele revendicate de aproape 200 de persoane depinde, după cum ne spunea domnul Vajda Denes, primarul comunei, care este de profesie tehnician topometrist, de rezolvarea litigiului cu comuna vecină, Aita Mare, în hotarul căreia in anii 80 au ajuns în mod abuziv, fără vreun document, vreo 90 de hectare ce au aparţinut celor din Belin. „Oamenii au depus în termen la Comisia de aplicare a legii din Aita Mare, cereri pentru reconstituirea dreptului de proprietate insă ele nu au fost luate în considerare, fiind returnate comisiei noastre, din care la vremea respectivă și eu făceam parte în calitate de simplu membru. Le-am trimis iarăși la Aita Mare și de acolo, în final au ajuns la Oficiul de Cadastru şi Organizarea Teritoriului în arhiva căruia le-am descoperit. Am înaintat în toamna trecută un membriu la Comisia judeţeană pentru a cerceta cine se face vinovat de faptul că nu li s-a dat curs, dar nu am primit nici un răspuns. Intre timp situaţia tinde să se complice deoarece comisia din Aita Mare întocmeşte documentele pentru emiterea titlurilor de proprietate pe numele unor cetăţeni din această comună, în condiţiile în care terenurile respective sunt Aurel GOJOU (Continuare In pag. 21