Cuvântul Nou, iunie 2002 (Anul 13, nr. 3394-3418)

2002-06-01 / nr. 3394

Social - Politic Anul XIII Nr. 3394 Vara partidelor politice P.D. Covasna îşi strânge rândurile Joi, 30 mai, la întorsura Buzăului a avut loc şedinţa Consiliului de coordonare judeţean al Partidului Democrat. Din partea conducerii centrale au fost prezenţidomnii Ioan Onisei, vicepreşedinte, Nicolae Neagu, secretar zonal pentru judeţele Covasna, Braşov, Harghita, Mureş, Alba, Sibiu şi Vasile Bran, deputat. Preşedintele PD Covasna, primarul întorsurii Buzăului, Ghiţă Baciu, a prezentat un raport de activitate a filialei pe anul trecut, insistând asupra obiectivelor prioritare ale organizaţiei judeţene Covasna pentru acest an şi până la alegeri: creşterea ponderii PD în sondajele de opinie la 22% (de la 14% în prezent), monitorizarea activităţii partidelor aflate la guvernare, creşterea numărului de membri de partid, implicarea membrilor şi conducerii judeţene a partidului în rezolvarea gravelor probleme sociale cu care se confruntă populaţia judeţului, atragerea tinerilor şi pensionarilor. Primarul oraşului, Ghiţă, Baciu, a readus în atenţie problemele cu care se confruntă aleşii locali aparţinând partidelor de Opoziţie, asupra cărora se exercită mari şi felurite presiuni din partea Puterii. Au fost aleşi prin vot secret un vicepreşedinte, un secretar executiv şi şase secretari zonali. Proaspătul vicepreşedinte este dl. Vasile Stroe, patron din întorsura Buzăului, iar secretar executiv a fost ales dl. Gh. Preduţ, fost preşedinte al PD Covasna. N. DEMETRIAD Un semn de neputinţă în diminuarea efectelor sociale nocive în cadrul unei întrevederi avute recent, preşedintele filialei Covasna a Partidului Socialist al Renaşterii Naţionale, Victor Băbuc, ne-a informat asupra mai multor constatări şi cerinţe ale partidului adresate conducerii ţării. Astfel, formaţiunea politică condusă de prof. univ. dr. Ioan Radu, viceprimar general al Capitalei şi preşedinte PSRN, este de părere că “anunţata creştere a preţurilor la energia termică şi gazele naturale confirmă faptul că politica economică a Guvernului nu poate asigura venituri la bugetul de stat decât prin creşterea tarifelor, a taxelor şi impozitelor. în ultimele nouă luni, costurile şi preţurile produselor şi serviciilor au crescut exponenţial şi în aval, fiind influenţate de creşterea cu 3,5 la sută lunar a preţului Kwh, a accizelor la combustibil, tutun şi cafea, urmând să crească în continuare o dată cu creşterea cu 40 la sută a Geal”. Prin urmare, PSRN semnalează faptul că “în toată această perioadă salariile, şi pensiile au fost practic îngheţate, iar creşterea anunţată a pensiilor cu 5 la sută nu va acoperi explozia preţurilor la produsele şi serviciile de bază. De asemenea, considerăm că înfiinţarea economatelor nu este o soluţie pentru a rezolva problemele de aprovizionare a milioane de oameni care trăiesc la limita sărăciei. Este mai degrabă un semn de neputinţă în diminuarea efectelor sociale, nocive ale unei reforme economice lipsită de performanţă”. Mai mult decât toate acestea, conducerea PSRN atacă şi formaţiunile parlamentare: “Constatăm că toate partidele parlamentare se mărginesc doar să critice politica economică a Guvernului, fără să-şi aducă vreo contribuţie reală la stoparea prăbuşirii economiei româneşti.” La sfârşit, dar nu în cele din urmă, PSRN a anunţat că cere consultarea tuturor partidelor în momentulluării unor decizii majore pentru societatea românească, “pornind de la convingerea că statutul departid parlamentar nu-ţi asigură întotdeauna identificarea celor mai bune soluţii”. Doru Decebal FELDIOREAN  Băutură recoritoare carbogazoasă pe bază de aromă naturală de portocale şi apă minerală Biborţeni. Compoziţie: apă minerală naturală, aromă naturală de portocale, zahăr, acid citric, dioxid de carbon natural, conservant (benzoat de sodiu), coloranţi sintetici (Em 122, E 124). H BRIX: 11% Valoare calorică: 201 kj/100 cmc Produs conform S.R. 1054/95 Mod de ambalare: în butelii PET de 1.500 și 560 ml. Buteliile se livrează paletizate (paleți EURO) prin înfoliere cu foițe termo-tractibile. 4. 8 .A. Sfântu Gheorghe Lămpi de birou cu consum redus de energie electrică Aceste produse pot fi achiziţionate în orice cantitate dinmagazinul societăţii din Târgu Secuiesc, str. Fabricii nr. 9. & pentru^ ■ 3 fcrl V: Vă aduce sărbători de calitate ! Crema Aperitiv *“ ~ •— — Micile secrete fac bucatele alese »Din punctul nostru de vedere şi legal...” (Urmare din pagina 1) Care a fost reacţia consiliului local şi a primăriei? Pentru demararea acţiunii premergătoare operaţiunii de predareprimire a bunurilor de retur noi am solicitat prezenţa consiliul local printrun reprezentant - comisie economică cu drept de semnătură la sediul nostru. Răspunsul primăriei a fost următorul: „Comisia economică întrunită în şedinţă la data de 18 februarie 2002 a hotărât ca data preluării în deplină proprietate, a bunurilor de retur cu creanţele şi obligaţiile de plată aferente acestora să fie data de 1 mai 2002”. Totuşi în ultima şedinţă a consiliului local s-a specificat foarte clar faptul că aceste creanţe nu pot fi preluate de consiliu. - Contractul de concesiune prevede la art. 7 pct. 8 „la încetarea contractului de concesiune...concedentul este obligat să preia în deplină proprietate bunurile de retur, cu creanţele şi obligaţiile de plată aferente acestora, existente la momentul predării-primirii efective”. Aşadar consiliul local nu poate invoca acest motiv pentru neîncetarea contractului. De asemenea, potrivit celor afirmate în cadrul şedinţei extraordinare de consiliu local contabilitatea activităţilor nu se face separat. Noi aducem la cunoştinaţa stimabililor consilieri că această contabilitate se face separat pe activităţi, dar nu şi în dosare separate. Oricând aceste date le putem pune la dispoziţia comisiei economice, în ceea ce priveşte extrasele de cont, au fost solicitate copii ale acestora însă nu putem face sute de exemplare şi la fel am invitat comisia să vină la sediu şi să le verifice lucru pe care nu l-au făcut şi nici nu au mai avut cerinţe în acest sens. Iar contabilitate de gestiune nu ţinerii, nici o firmă în prezent nu ţine o astfel de contabilitate. Acestea nu sunt singurele motive pentru care consiliul local nu a aprobat rezilierea contractului. O aşa zisă neregularitate a constituit-o cea a personalului cu care societatea îşi desfăşoară activitatea. Prin adresa 2393 din 7 iunie 2001 către ANRE privind organigrama societăţii au fost prevăzuţi 53 de angajaţi, dar noi ne-am început activitatea cu 4 persoane mai puţin; în luna decembrie 2001 numărul acestora s-a redus cu 8 angajaţi, iar acum, în situaţia actuală de întrerupere a gazului metan am fost nevoiţi să trimitem 31 de oameni în şomaj. Societatea funcţionează în continuare cu 14 oameni din care 7 sunt asociaţi. Pentru aceşti oameni cu care am lucrat cheltuielile de salarizare s-au ridicat la 11,2% din totalul cheltuielilor, când în mod normal acest procent ar fi trebuit să se situeze undeva între 20- 30% pentru o activitate de producţie. Pierderile pe care le-am înregistrat în perioada ianuarie-aprilie 2002 în valoare totală de 1,109 miliarde lei s-au datorat refuzului primăriei de a aproba majorarea de tarif solicitată, neachitării decât parţial a obligaţiilor (subvenţia încălzirii, cupoane de încălzire) care se ridică în total la 10,6 miliarde lei. Tocmai datorită acestor neîndepliniri ale obligaţiilor contractuale, am solicitat rezilierea contractului şi nu vom relua activitatea. Dar în şedinţa extraordinară s-a spus că societatea va fi silită să-şi continue activitatea în aceeaşi formă până când situaţia va fi clarificată. Potrivit prevederilor legale, după 60 de zile de la depunerea notificării executorului judecătoresc către concedent, contractul de concesiune, de drept, este reziliat. Deci, noi nu mai putem fi obligaţi să prestăm activitate în continuare, chiar dacă încetarea contractului nu a fost aprobată de consiliul local care spune că nu sunt îndeplinite condițiile cumulative pentru încetarea contractului. Ba mai mult ni se spune că se va propune Consiliului local de către comisie ca activitatea societăţii să fie sprijinită pentru echilibrarea balanţei de creanţe şi datorii. Aflând din presă ceea ce s-a discutat în şedinţa consiliului, unde conducerea Delkaserv nu a fost invitată să participe, am solicitat, pentru a constata veridicitatea celor publicate, raportul de specialitate al serviciului economic din cadrul primăriei și raportul comisiei numite prin HCL 47/2002. Care a fost răspunsul consiliului local la această adresă? Citez din adresa primăriei din 29 mai 2002 „Conform regulilor dreptului administrativ actele pregătitoare elaborate pe parcurul etapei premergătoare adoptării unei hotărâri nu sunt publice”. Așa ceva nu este prevăzut nicăieri, iar societatea Delkaserv sau conducerea acesteia avea tot dreptul să consulte aceste documente, mai ales având în vedere conţinutul acestora care privea activitatea societăţii. Pus fiind în faţa unei asemenea nedreptăţi, l-am întrebat şi pe dl. viceprimar Petho dacă cele publicate în presa locală au fost discutate în cadrul şedinţei, răspunsul dumnealui fiind negativ. Dureros este faptul că toate aceste neînţelegeri între societate şi consiliu local se răsfrâng şi asupra populaţiei, care are cel mai mult de suferit. Este adevărat. Din păcate trebuie să avertizez populaţia că în cazul în care furnizarea gazului metan va fi reluată activitatea noastră va rămâne stopată datorită lipsei personalului şi a datoriilor. FLUBIL 1Oi tate .Hiiiiiiiiiiii. ASTRA SA. SOCIETATE DE ASIGURARE - REASIGURARE SUCURSALA SFÂNTU GHEORGHE Anunţă deţinătorii de autovehicule că pot încheia asigurarea obligatorie auto (RCA) pentru eprioada 01 iunie - 31 decembrie 2002 la sediul unităţilor sale sau prin agenţi. Pesoanele fizice care încheie asigurarea la sediile unităţilor ASTRA beneficiază de: 15% reducere participarea la TOMBOLA tichetelor RCA (cei care încheie asigurarea obligatorie auto până la 31.05.2002), la care pot câştiga unul din cele 50 de radiocasetofoane sau marele premiu un CASETOFON AUTO cu CD și magazie de discuri. ■ Program de lucru în perioada 20 mai-7 iunie Luni-Vineri: 8.00 - 20.00 Sâmbătă: 8.00-14.00 Informaţii la telefon 352681; 352682; 364735; 377726, 340356. (461) “Ziua de luptă...” (Urmare din pagina 1) în marile aglomerări urbane ale ţării, dar mai cu seamă în Capitală, se constată o îngrijorătoare escaladare a fenomenului acesta devastator, de aceea se cer luate măsuri de contracarare, de frânare a proliferării viciului, înfiinţarea relativ recentă a Centrelor judeţene de prevenire şi consiliere antidrog reprezintă o oportunitate în domeniu, după cum ne-a declarat dl. sft. Toth Sigismund, ofiţer in cadrul Inspectoratului de Poliţie Covasna, dar şi membru al Centrului judeţean de prevenire şi consiliere antidrog Sf. Gheorghe, şi orice iniţiativă e binevenită. Dar iată (pe scurt) Mesajul de 1 iunie, de Ziua de luptă a tinerilor români împotriva drogurilor: Artiştii cheamă tinerii să participe în număr cât mai mare la mişcarea antidrog, fiind prezenţi la demonstraţii, aducând o floare sau un desen ori un simbol pentru a marca astfel adeziunea la aceaastă acţiune umanitară, precum şi hotărârea lor de a spune NU respectivului flagel. Demonstraţiile trebuie să se desfăşoare însă legal, respectând ordinea şi liniştea, fără a perturba traficul normal sau alte activităţi, in acest sens echipa care organizează turneul naţional “Muzica Antidorg” doreşte să mobilizeze tinerii României pentru a se opune fenomenului drogurilor un pericol nu numai pentru generaţia lor, ci şi pentru cele următoare. Desfăşurat sub sloganul “Toţi te plac aşa cum eşti, nu lăsa drogurile să te schimbe” megaturneul este primul mare proiect de factură socială organizat până acum în ţara noastră pe parcursul a 38 de zile şi care a poposit ori va poposi în total în 34 de mari oraşe. Fii şi tu alături de noi! * * * Deşi la nivelul judeţului Covasna consumul de droguri este redus, accidental, o asemenea iniţiativă trebuie acceptată cu bucurie şi însuşită de toată lumea, de aceea ziarul nostru susţine alături de alte publicaţii şi posturi de radio şi televiziune iniţiativa, militând pentru implicarea a cât mai multor factori în această nobilă acțiune. SC “TERRACOTTA STAR” SA rezultată prin divizarea parţială a SC “BAZALTUL” SA anunţă acţionarii societăţii 555 înscrişi în registrul cu data de referinţă 15.03.2002 că dividendele aferente anului 2001 pot fi ridicate de la sediul societăţii, situat în Sf. Gheorghe, str. Lt. Păiuş David nr. 24, jud. Covasna, începând cu data de 10 iunie a.c.. Identificarea se face în baza buletinului (cărții) de identitate. * Campania de promovare a noului plan de numerotare telefonică va începe la 1 iunie perioada 14 Campania de promovare a noului plan de numerotare telefonică, care va fi introdus din 14 iunie, va începe la 1 iunie, a declarat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Dan Nica. Noul plan de numerotare telefonică prevede introducerea unei cifre după zero, care va indica operatorul sau serviciul. Planul va fi aplicat simultan de către toţi operatorii. Pentru operatorii de telefonie mobilă, cifra 9 din structura numerelor actuale va fi înlocuită cu două cifre: 7 şi o altă cifră, caracteristică operatorului. Apelurile în aceeaşi localitate de pe telefon fix pe telefon fix nu presupun nici o schimbare în formarea numărului. Codurile de acces, 00 pentru internaţional şi 0 pentru interurban, rămîn neschimbate. “Pentru apelurile de urgenţă, cum ar fi Salvare, Pompieri sau Poliţie, numerotaţia va rămîne aceeaşi, pînă la intrarea în funcţiune a sistemului naţional pentru apeluri de urgenţă -112”, a precizat Nica. In perioada 14 iunie - 14 septembrie vor funcţiona atît noul plan de numerotaţie, cît şi cel vechi şi se vor putea folosi în paralel numerele corespunzătoare vechii şi noii numerotaţii. Un mesaj vocal va informa utilizatorul care formează un număr în vechea structură despre schimbarea de formă care s-a produs, dar legătura se va face automat, chiar dacă se formează numărul vechi, în perioada 14 septembrie - 14 noiembrie 2002, va funcţiona numai nou plan de numerotaţie. Dacă se va forma numărul vechi, abonatul va fi avertizat cu privire la modificare fără să se mai realizeze rutarea apelului. După 14 noiembrie va funcţiona numai noua numerotaţie. Potrivit ministrului Comunicaţiilor, costurile introducerii noului plan de numerotaţie sunt apreciate la cîteva milioane de dolari şi vor fi suportate de către toţi operatorii de telefonie fixă şi mobilă. Singur, dar iubit de oameni (Urmare din pagina 1) lui liber, după cursuri, şcoala fiind pusă pe primul plan. Personalul de la Centrul de plasament întorsura Buzăului are încredere în el şi-l lasă să facă toate aceste chestiuni pentru că se ştie că nu face lucruri care să aducă ruşine instituţiei respective. “Am primit un purceluş de la socrul domnului director Aurel Urdă, pentru că am fost la dânsul la lucru şi-a auzit că vreau să cumpăr un purceluş şi mi l-a făcut cadou ,povesteşte Ionuţ. Apoi, l-am crescut la domnul doctor veterinar Stroie şi cînd purcelul s-a făcut la vreo 140 kg l- am vândut, şi asta a fost acum vreo două săptămâni." Ionuţ intenţionează să-şi deschidă cont în bancă şi să-şi depună banii pe care-i câştigă în urma muncii sale. Acestui minor nu-i stă gândul să meargă în vacanţă la mare sau să se distreze. Nu, el se gândeşte tot la muncă. Prin intemediul profesoarei sale de matematică, Ionuţ ar avea şansa să lucreze în vacanţă la o crescătorie de pui şi pescărie undeva prin Prejmer. Dacă nu va reuşi să muncească pe la Prejmer, îşi va găsi el ceva de lucru prin întorsura Buzăului şi tot va face ceva bani în vara asta , în această perioadă Ionuţ este preocupat mult de examenul de capacitate, pentru că şi-a cam schimbat intenţia pe care o avea cu un an în urmă, adică să-şi continue studiile la o şcoală profesională, şi acum el vrea să intre la Liceul “Nicolae Bălcescu” întorsura Buzăului şi nu-i este tot una cu ce notă ia capacitatea. Se pare că Ionuţ a devenit un exemplu pozitiv pentru unii colegi de-ai lui, ce-i drept destul de puţini la număr. Spre exemplu, Emil Mihordea şi Marius Popa parcă ar fi interesaţi şi ei să facă ceea ce face lonuţ, să crească animale, să dea cu coasa sau cu sapa. Lui Ionuţ i se pare firesc şi normal tot ceea ce face el şi povesteşte despre isprăvile lui cu zâmbetul pe buze şi încredere în sine, dar şi cu oarecare njândrie de a i se fi împlinit până acum jprea. MICA PUBLICITATE VANZARI APARTAMENTE TREI CAMERE VÂND apartament 3 camere, Covasna, centrală proprie. 090646077. 340257. (T)______________ VÂND apartament 3 camere îmbunătățit, parter, str. Gării. Tel. : 326772. (A)_________ VÂND apartament 3 camere, et. III, centru. Tel.: 327359. (T) _________DOUA CAMERE__________ VÂND apartament două camere, multiple îmbunătățiri, Gării. Telefon 324886 (orele 16-21), 094-261269 (4999342) _____________________ VÂND apartament două camere, apartament 52, str. Pescarilor nr. 30. (T) VÂND apartament două camere - 150 milioane lei. Tel.: 323258. 094-337596. 3________________________________ VÂND apartament două camera Ciucului. Tel. : 321047 orele 16-17. (T) VÂND apartament două camere, etaj I. Tel. : 340517. (4999353)_____________ VÂND sau schimb apartament două camere plus diferenţa. Tel. : 321145. (A) ______________AUTO _________ VAND Opel Vectra 1,6 . 1993 sau schimb Dacia. Tel.: 317053. (A)_______ VÂND tractor U 445, remorcă, plug, cultivator. Tel. : 067340631. (T) VÂND portbagaj Dacia 1300, fabricaţie Cluj. Tel. : 310715. (A) ALTE VÂNZĂRI VÂND Laptop PI, IBM cu floppy - 9,5 milioane. 091-264590. (T)___________ VÂND antene TV speciale orice canal. 095-320915. (T) ___________CUMPĂRĂRI___________ Cumpăr apartament două camere, etaj 1-3 centru, Iorga, Crângului. 314677 (4999328)_________ Cumpăr apartament două camere, zona Gării, etaj 3. Telefon 092- 279696. Cumpăr apartament două camere. Tel. : 310852. ____________DIVERSE____________ . Doriţi să lucraţi în Ungaria, Austria, Germania, Italia, Franţa ? Sunaţi chiar acum la telefon : 065-146317 ; 065- 146049 ; 065-140804 ; 065-140693. (R)________________________________ Angajăm tineri absolvenți pentru distribuit reclame. Telefon : 065-146317 ; 065-140804. (R)____________________ AGENȚII IMOBILIARE 9 AGENȚIA TRICONFTEXT Sfântu Gheorghe VÂND casă 2 camere, bucătărie, 15 ani grădină, 350 milioane, negociabil. Telefon 324441 ; 095-944460 (5021044) VÂND apartament trei camere, îmbunătățiri, Lemn, 2 balcoane, gaz la scară, 185 milioane, negociabil. Telefon 324441 ; 095-944460 (5021044) VÂND apartament trei camere cu îmbunătățiri, 140 milioane. Telefon 324441 . 095-944460 (5021044) VÅND apartament 2 camere, Gară, îmbunătățiri: 135 milioane. Telefon 324441 . 095-944460 (5021044) SC VITACOM SA SF. GHEORGHE Str. Vasile Goldiş nr. 5, tel. 067/352278 organizează licitaţie publică cu strigare, la sediul societăţii, pentru vânzarea unui teren de construcţie în suprafaţă de 1361 mp., situat în Sf. Gheorghe, str. Lunca Oltului nr. 17. Licitaţia se va ţine pe data de 07. 06.2002, orele 14. în caz de neadjudecare, licitaţia se repetă pe data de 14.06.2002 şi 21.06.2002 la aceeaşi oră. Caietul de sarcini conţinând toate informaţiile necesare, se poate cumpăra la sediul societăţii, contra sumei de 150.000 lei, cu cel puţin două zile înainte de data licitaţiei. (500) ti TALON DE I MICA PUBLICITATE n pATM ITI VALABIL NUMAI PENTRU 1 * “ PERSOANELE FIZICE □ata: 1 iunie 2030S ’ Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 2000 lei/cuvânt. Subsemnatul............................................................................................................domiciliat în....................................................................................Buletin Identitate: seria.................. nr..........................vă rog să publicaţi anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: .......................................................................................Semnătura............................................ Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poştă.___________________________