Cuvântul Nou, august 2003 (Anul 14, nr. 3746-3770)

2003-08-01 / nr. 3746

Social - Politic Primarul nu vrea să plătească amenda de 100 milioane lei Ieri a expirat termenul limită pentru plata amenzii de 100 milioane lei de către primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Albert Almos. Potrivit declaraţiilor făcute reprezentanţilor mass-media prezenţi la săptămânala conferinţă de presă, deşi suma a fost adunată integral (prin sprijinul acordat de diferite firme, cele două primării ale oraşelor înfrăţite) primarul nu a dorit să achite amenda. Ba mai mult, aşa cum promisese, a înaintat atât către Finanţele Publice, cât şi la Curtea Supremă de Justiţie cerere de amânare sau chiar suspendare a plăţii acestei amenzi. “Eu consider în continuare că acuzaţiile cuprinse în procesul verbal întocmit de Prefectura judeţului Covasna nu sunt reale. Am înaintat acest act şi la Strasbourg, dar deocamdată nu am primit nici un răspuns din partea nici unei instituţii. Atunci când voi primi un răspuns, indiferent că e pozitiv sau negativ, atunci voi acţiona. Dacă eu aş plăti acum amenda, asta ar însemna să recunosc că ceea ce sa scris în acel proces verbal este adevărat. Cred că este mai bine ca banii strânşi să fie cheltuiţi în alte scopuri, caritabile. Eu totuşi sper că într-un final hotărârea va fi să se plătească o taxă de cauţiune până ce acest proces se va câştiga."-afirma primarul Albert Almos. Cu toate acestea, în ciuda faptului că sentinţa este definitivă, totuşi primul edil al municipiului primeşte în cursul acestei săptămâni o citaţie de la Tribunalul Bacău prin care este chemat să se prezinte în data de 25 august, în acelaşi proces cu Prefectura Covasna pentru care, aşa cum am mai spus, deja s-a dat o sentinţă definitivă - amenda de 100 milioane lei. în aceste condiţii nici primarul Albert Almos nu ştie de fapt pentru ce este chemat la Bacău: “pe de o parte sunt citat la Bacău pe data de 25 august, iar pe de altă parte până la data de 1 august sunt obligat să achit amenda dată în urma pronunţării sentinţei definitve.” - a conchis primarul bun de plată. Daniela ANDREI PNL respinge o alianţă preelectorală cu Acţiunea Populară PNL respinge o posibilă alianţă cu Acţiunea Populară în perspectiva alegerilor din 2004, dar agreează o colaborare post-electorală, dacă această formaţiune va intra în Parlament, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, vicepreşedintele PNL senatorul Paul Păcuraru. “Partidul condus de Emil Constantinescu trebuie mai întîi să intre în Parlament pentru a putea vorbi despre o colaborare cu PNL. Deocamdată, nu se pune problema unei alianţe preelectorale între Acţiunea Populară şi formaţiunea liberală”, a menţionat Păcuraru. Liberalii susţin că nu mai vor o nouă structură gen CDR, pentru a evita eşecurile din trecut. “Preconizata alianţă PNLPD vizează o alternativă la actuala guvernare, formată din partide parlamentare. Pînă acum, în România toate alianţele au fost fragile pentru că nu au avut mecanisme organizatorice şi decizionale bine puse la punct”, a remarcat liderul PNL. El a mai spus că alianţa PNL-PD se va baza pe un program comun de guvernare şi o ofertă electorală solidă. “La această alianţă nu cred că mai pot participa şi alte partide. Dacă vor, acestea pot colabora cu noi în Parlament, după alegeri”, a conchis Păcuraru. Liderul Acţiunii Populare, Emil Constantinescu, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că a identificat bazele unei viitoare colaborări cu PD şi PNL în existenţa adversarului politic comun - PSD - precum şi în faptul că în unele situaţii cele trei partide au avut poziţii politice similare. Constantinescu a admis însă că AP “se află în faza de afirmare” şi că ar fi “ridicol” să negocieze alianţe pînă nu îşi consolidează forţa. Liderul Acţiunii Populare şi cel al Uniunii Naţionale al Patronatului Român (UNPR), Marian Miluţ, au semnat joi un acord de colaborare, al treilea astfel de document încheiat în ultima lună de UNPR, după cele cu PD şi PNL. Cu această ocazie, Miluţ a evocat ideea unei colaborări politice PNL-PD-AP, formaţiuni care, potrivit UNPR, viitor finanţator al celor trei partide, ar putea forma o coaliţie la guvernare după alegeri. Despre colaborarea cu UNPR, vicepreşedintele liberal a spus că protocolul dintre PNL şi această organizaţie patronală nu are o semnificaţie politică. “Noi discutăm şi încercăm să colaborăm cu toate patronatele pentru că ne considerăm reprezentanţii acestei categorii”, a conchis Păcuraru. Alianţă PNL-PD-AP, evocată de A . Constantinescu şi de un finanţator comun Liderii Acţiunii Populare (AP) şi ai Uniunii Naţionale a Patronatului Român (UNPR) au evocat, joi, ideea unei colaborări politice PNL-PD-AP, formaţiuni care, potrivit UNPR, viitor finanţator al celor trei partide, ar putea forma o coaliţie la guvernare după alegeri. Liderii AP, Emil Constantinescu şi UNPR, Marian Miluţ, au semnat un acord de colaborare, al treilea astfel de document încheiat în ultima lună de UNPR, după cele cu PD şi PNL. Miluţ a spus că membrii uniunii vor finanţa cele trei partide în funcţie de propriile opţiuni politice, inclusiv în campania electorală. “Sîntem ferm convinşi că va exista o basculare de putere în România. Cred că AP, cu PD şi PNL vor conduce România”, a afirmat Miluţ. El susţine, de asemenea, ideea unor candidaţi comuni ai celor trei formaţiuni în teritoriu. Emil Constantinescu a spus că a identificat bazele unei viitoare colaborări cu PD şi PNL în existenţa adversarului politic comun - PSD - precum şi în faptul că în unele situaţii cele trei partide au avut poziţii politice similare. Constantinescu a admis că AP “se află în faza de afirmare” şi că e•ar fi “ridicol” să negocieze alianţe pînă nu îşi consolidează forţa. întrebat dacă mai este timp pentru o asemenea alianţă, Constantinescu a spus că în Bulgaria acest lucru s-a realizat cu patru luni înainte de alegeri, sub conducerea fostului rege Simeon. Fostul preşedinte spune că “trăieşte în două lumi”, una a liderilor politici care îl contestă şi cealaltă a oamenilor cu care se întîlneşte în ţară şi care aderă la AP. “Opresc maşina în ţară, oamenii se string imediat, în Gorj, în două ore am găsit un sediu şi am format un nucleu”, a relatat Constantinescu. Fostul preşedinte spune că protocolul cu UNPR porneşte de la necesitatea de a schimba modul de abordare a relaţiei dintre politic şi economic. AP şi UNPR “au încercat să evite zona clientelară a Guvernului bazată pe relaţia de tip mafiot dintre administraţie şi sectorul economic”, afirmă Constantinescu. Protocolul, încheiat pînă în 2005, prevede sprijin logistic şi financiar pentru AP, acordat de membri UNPR care doresc acest lucru, şi nu de uniune în sine, a explicat Miluţ. Pentru AP, susţinerea financiară începe încă din faza alegerilor preliminare din cadrul partidului. AP se angajează să susţină revizuirea legilor economice, stimularea investiţiilor, reducerea fiscalităţii şi acordarea de facilităţi întreprinderilor mici şi mijlocii. Procurorul Moscovei a fost demis Procurorul general rus, Vladimir Ustinov, l-a demis, joi, pe procurorul oraşului Moscova Mihail Avidukov, a informat Interfax, citată de AFP. O anchetă recentă a Parchetului general a dezvăluit numeroase nereguli în activitatea lui Avidukov. Acestea vor fi examinate, joi, în cadrul unei reuniuni, a declarat purtătorul de cuvînt al Parchetului, Natalia Vișniakova. Vișniakova a declarat, miercuri, că s-a efectuat o anchetă de rutină ca urmare a numărului mare de plîngeri referitoare la activitatea Parchetului din Moscova. Parchetul general a constatat că numărul delictelor, în special furturile și spargerile, a crescut, fără să se depună vreun efort pentru a le combate. Ancheta a dezvăluit că 9.000 de delicte nu au fost înregistrate. O mie de anchete au fost imediat deschise, dintre care 40 investigau omoruri cu premeditare şi 60 dintre ele lovituri sau răni cauzatoare de moarte, a mai spus Vişniakova. Avidukov a fost numit consilier al procurorului general, potrivit Itar-Tass. Reforma administraţiei publice, după exprimarea opţiunilor societăţii civile Ministrul Administraţiei şi Internelor, Ioan Rus, a anunţat, miercuri, la Cluj, că nu va continua reforma din administraţia publică pînă cînd nu va afla opţiunile societăţii civile, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit acestuia, timp de două luni va fi făcută o analiză a situaţiei din fiecare judeţ şi municipiu în parte, pentru a se stabili care sînt priorităţaţile, în funcţie de zonă şi necesităţi. Ioan Rus a spus că la nivel naţional urmăreşte, în primul rînd, profesionalismul actualilor angajaţi, precum şi reduceri de personal. El a precizat că vrea să reducă şi cheltuielile interne ale instituţiilor statului, la nivelul standardelor europene, respectiv 20% din bugetul alocat. Mutul nou Stomatologia de serviciu Stomatologia DHD-DENTAL, Str.Stadionului nr.16 asigură urgenţele, sâmbătă şi duminică între orele 10-13. Relaţii la telefon 351069. (F.S.) Cote lunare de energie electrică gratuită pentru o parte din pensionari Pensionarii din unităţile care au aparţinut fostului Minister al Energiei Electrice, Regiei Autonome “Renel” sau Companiei Naţionale de Electricitate beneficiază, începînd cu 1 aprilie 2003, de o cotă lunară de energie electrică gratuită de 100 kW, a decis Guvernul în şedinţa de marţi. Pentru a beneficia de această cotă de energie pentru consum casnic, persoanele respective trebuie să se fi pensionat pînă la 30 septembrie 2000 şi să aibă o vechime minimă de 15 ani. Persoanele din activitatea nucleară beneficiază de cota gratuită de energie electrică doar dacă s-au pensionat înainte de 1 august 1998. Pentru a beneficia de această cotă, pensionarii care au încheiat contract de furnizare a energiei electrice la tariful social trebuie să solicite schimbarea acestuia şi să încheie un contract de tip standard, fără plata abonamentului". De această facilitate vor beneficia şi soţul sau soţia titularului de drept decedat, pînă la recăsătorire, dacă titularul a lucrat minimum 20 de ani, pensionarii de invaliditate gradul I şi II din sistem, precum şi persoanele disponibilizate în urma unor acţiuni de concediere colectivă şi care s-au pensionat fără să se mai fi încadrat în muncă. Persoanele pensionate după 30 septembrie 2000 din societăţile desprinse din fostul Minister al Energiei Electrice, Regia Autonome “Renel” sau Compania Naţională de Electricitate şi, ulterior acestora, prin programe de restructurare, reorganizare sau privatizare vor beneficia de cote gratuite de energie electrică dacă aceste unităţi îşi vor prevedea astfel de facilităţi prin contractele colective de muncă. Contravaloarea cotei de energie electrică gratuită se va suporta, pentru persoanele pensionate pînă la 30 septembrie 2000, de către Termoelectrica, Flidroelectrica, Transelectrica, Electrica și Nuclearelectrica, proporțional cu numărul de personal activ. Pentru persoanele pensionate după 30 septembrie 2000, Electrica va încasa contravaloarea energiei electrice consumate în același regim ca pentru orice abonat casnic, urmînd ca, în baza facturilor emise, fiecare societate să le ramburseze acestora contravaloarea consumului respectiv, în limita cotei stabilite. Guvernul a mai stabilit că, în conformitate cu Ordonanța 7/ 2002 privind impozitul pe venit, acest ajutor constituie un avantaj în natură, care se supune impunerii. 4 Participanţii la revolta militară din Filipine vor compărea în justiţie Preşedintele filipinez, Gloria Arroyo, a cerut, joi, Parchetului urmărirea judiciară a celor 321 de soldaţi şi ofiţeri acuzaţi că au participat la revolta de duminică, relatează AFP. Aceste acţiuni judiciare sunt diferite de procedurile iniţiate de Curtea Marţială după revolta din cartierul financiar al capitalei filipineze. Biroul naţional de anchete (NBI) va începe procedurile de urmărire în justiţie, sub acuzaţia de “lovitură de stat”, potrivit Codului Penal filipinez, a indicat şeful NBI. El a precizat că proceduri similare vor fi iniţiate şi în cazul lui Ramon Cardenas, un colaborator al fostului preşedinte Joseph Estrada şi care a fost arestat la domiciliu, luni. Locuinţa lui Cardenas a folosit drept loc de reuniune pentru conspiratori. De asemenea, autorităţile au efectuat percheziţii în alte două locuinţe folosite de rebeli iar în acest moment se caută şi alte locuri în care s-ar putea ascunde militarii. “Mai mult de 300 de soldaţi şi ofiţeri au fost implicaţi. Nu credem că a fost posibil să se ascundă în doar trei case. Probabil există şi alte locuri”, a declarat şeful Biroului de anchetă. Ministrul filipinez de Interne a declarat că va fi urmărit judiciar şi un alt aliat important al lui Estrada, senatorul Gregorio Honasan, bănuit că i-ar fi ajutat pe rebeli. Honasan, care a participat în anii ’80 la o serie de revolte militare, a negat toate acuzaţiile privind implicarea sa în această acţiune. Pe ici pe colo, se mai repară chiar şi drumurile de câmp La sfârşitul acestei săptămâni, sâmbătă şi duminică, în comuna Zagon şi satul aparţinător Păpăuţi, locuitorii sunt chemaţi să participe la o amplă acţiune în folosul comunităţii. Este vorba de repararea drumurilor de câmp. Pietriş în pârul comunei este. Primăria a închiriat două excavatoare, iar sătenii trebuie să pună mâna doar pe lopeţi sau să participe cu mijloacele de transport hipo sau auto pe care le deţin, la transportul acestuia. (A. GOLCIU) ÎN ATENȚIA MEMBRILOR ANI-FM!9 în data de 5 august 2003, orele 16,00 se convoacă ADUNAREA GENERALĂ la Liceul de Artă din Sfântu Gheorghe. Prezenţa este obligatorie, întrucât se va discuta problema perspectivei juridice a asociaţiei. Relaţii la telefon 0823-186665. (F.S.) Locuri de muncă vacante Agenţia judeţeană pentru Ocuparea Forţei de muncă Sfântu Gheorghe ne comunică următoarele locuri de muncă vacante: contabil şef 1, inginer proiectant silvic 1, referent relaţii externe 1, consilier 1, auditor 1, tehnician topograf 1, desenator 1, coordonator de calitate 4, antrenor întreţinere corporală 1, agent comercial 2, contabil 1, barman 2, vânzător 10, zidar 10, fierar betonist 2, dulgher 3, faianţari 4, montator gips carton 4, electrician în construcţii 3, zugrav 5, tăietor cu flacăra 1, lăcătuş mecanic 6, bobinator 34, brutar 2, tâmplar 13, croitor 2, confecţioner 3, şofer autocamion 1, paznic 1, muncitor necalificat 39. (F.S.) Programul farmaciei de serviciu şi de urgenţă Farmacia „HYGEA” (Piaţa Mihai Viteazul nr.3) ne informează că astăzi, sâmbătă 2 august 2003 şi mâine, duminică 3 august 2003, va avea următorul program: 8-12 şi 16-20. Pentru relaţii vă puteţi adresa la telefonul 351057. Reţetele medicale de urgență vor fi asigurate de farmacia „PRO-SANA” (str.Benedek Elek nr.2, telefon 312008) în perioada 01 august - 07 august 2003, între orele 20,00 - 8,00. (S.F.) Ion Iliescu regretă profund răstălmăcirea declaraţilor sale privind Holocaustul (Urmare din pagina 1) Un interviu al preşedintelui Ion Iliescu acordat cotidianului Haaretz, publicat la sfîrşitul săptămînii trecute, a provocat reacţii dure ale oficialilor israelieni şi a massmedia, iar Guvernul Israelului a cerut oficial clarificări şi măsuri din partea Guvernului român. “Holocaustul nu a afectat numai populaţia evreiască din Europa. Mulţi alţii, inclusiv polonezi, au murit în acelaşi fel”, afirma preşedintele liescu în interviul acordat cotidianului israelian. “în România perioadei naziste, evreii şi comunişti erau trataţi la fel. Tatăl meu a fost activist comunist şi a fost trimis într-un lagăr. A murit la vîrsta de 44 de ani, la mai puţin de un an după ce s-a întors”, a declarat preşedintele român. “Holocaustul a fost un fenomen general în Europa (...), iar astfel de evenimente au avut loc şi în interiorul teritoriului României; masacrele de la Bucureşti şi Iaşi din 1941 şi trimiterea evreilor în lagăre de concentrare din Transnistria au avut loc în România, iar liderii din acea perioadă sunt responsabili pentru aceste evenimente", a spus Iliescu. El a adăugat însă că “este imposibil să fie acuzat poporul şi societatea română pentru acest lucru”. Iliescu a apreciat că, în actuala situaţie economică a României, procesele prin care este solicitată restituirea proprietăţilor evreieşti trebuie fie amînate, fie respinse. Ulterior, Iliescu a apreciat că Haaretz a prezentat “selectiv şi incomplet” interviul şi s-a declarat surprins de reacţiile dure pe care acesta le-a determinat. Cursurile pieţei valutare din 31 iulie 2003 anunţate de BNR 1 EURO 37161 1 liră sterlină 52872 1 forint ungar 141 1 dolar SUA 32793 1 AUR (preț în lei) 375139 Cursurile casei de schimb valutar pentru 1 august-Banca Transilvania Cumpărare Vânzare USD 32.200 32.950 EURO 36.800 37.500 FORINT 133 143 Peru cere oficial extrădarea lui Alberto Fujimori Peru a cerut în mod oficial Japoniei extrădarea fostului preşedinte peruan Alberto Fujimori, refugiat la Tokyo din noiembrie 2000, a anunţat, miercuri, ministrul de Externe, Allan Wagner, citat de AFP. în cererea de extrădare este precizat rolul fostului lider în masacrele comise de gruparea paramilitară Collina, a declarat şeful diplomaţiei peruane. Fujimori este acuzat că a participat indirect la asasinarea de către acest grup a 25 de persoane, în perioada în care a fost preşedinte al Perului, între 1990 şi 2000. Fiul unor imigranţi japonezi, Fujimori, în vârstă de 64 de ani, s-a refugiat la Tokyo în urma unui scandal de corupţie. Lemnele sunt la mare preţ indiferent de sezon, păcat că multe se procură ilicit... Graţie controalelor tot mai dese executate de către lucrătorii de Poliţie din aşezările rurale tot mai mulţi tăietori şi transportatori ilegali de lemne sunt depistaţi şi suportă în final consecinţele legii.La fel ca în sezonul rece, şi acum în plină vară, în mod surprinzător, zilnic primim asemenea informaţii de la purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Covasna, insp. Buzsi Andrea. Din numeroasele exemple am ales azi unul consemnat la Poian, unde cu prilejul executării unui control pe linie silvică au fost depistaţi H. Vilmoş, în etate de 32 de ani şi P. Lszlo, de 34 de ani, domiciliaţi în satul Belani, în timp ce transportau cu o căruţă cantitatea de 1,8 metri cubi material lemnos, esenţă fag, fără a poseda documente justificative de provenienţă. Valoarea materialului lemnos care a fost obţinut ilicit depăşeşte suma de 1,5 milioane de lei. Poliţiştii din Poian definitivează cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăiere de arbori fără drept. Prins în flagrant delict în timp ce vroia să fure o...maşină Adevărat ghinion se cheamă că avut un infractor, dar pe de altă parte noroc cu carul un posesor de maşină, care fără să ştie unul de altul au avut de-a face cu Poliţia, în timp ce îşi efectua serviciul o patrulă din cadrul Poliţiei municipale Sfântu Gheorghe a suprins cu mai bine de o săptămână în urmă un individ în timp ce vroia să fure o “Dacie” parcată într-un cartier din Sfântu Gheorghe. Autorul acestei acţiuni se numeşte G. Nicolae, are 28 de ani şi este de loc din judeţul Bacău şi îşi exercita de a-şi însuşi lucrurile altora folosindu-se de chei potrivite. Numai că aşa cum spuneam mai sus a avut neşansa de a fi surprins în timp ce “opera” de către oamenii legii, care vigilenţi şi cu fler l-au dibuit imediat. Autorul este cercetat pentru comiterea infracţiunii de tentativă de furt. Caz similar, dar la mijloc era o...bicicletă în altă zi din iulie, mai exact pe 26, lucrători din cadrul biroului Siguranţă Publică tot din cadrul Poliţiei din municipiul reşedinţă de judeţ aveau să mai suprindă în flagrant un hoţ. De data aceasta era cu...fustă şi se deplasa pe o bicicletă pe care tocmai o sustrăsese din scara unui bloc situat în zona Gării Sfântu Gheorghe. Biciclista de ocazie se numeşte B. Szende şi este o tânără de 18 ani, domiciliată în localitate, care nu a ajuns să facă prea mulţi metri stând în şa fiindcă a trebuit să returneze velocipedul ce nu-i aparţinea, el fiind înmânat proprietarului, iar autoarea cercetată pentru că a comis o hoţie. Autorii au fost identificaţi Autorii mai multor infracţiuni silvice au fost identificaţi nu de mult de către poliţiştii din întorsura Buzăului, care fuseseră sesizaţi despre faptul că unii cetăţeni din localitatea Scrădoasa sustrag în mod repetat material lemnos din pădurea aparţinând Primăriei orăşeneşti. Trecându-se la verificarea sesizărilor s-a reuşit identificarea lui M. V., de 34 de ani, şi M. G., de 67 de ani ambii din localitatenAceştia au sustras cantitatea de 2,8 metri cubi material lemnos. Ei sunt cercetaţi pentru că au comis infracţiunea de tăiere ilegală şi furt de material lemnos, la fel ca mulţi alţi cetăţeni care bagatelizează legea. Rubrică realizată de Horia C. DELIU  Doi copii au ars de vii într-un incendiu provocat intenţionat Doi copii - frate şi soră - dintr-o comună mehedinţeană au ars de vii, în noaptea de miercuri spre joi, într-un incendiu provocat intenţionat de o persoană încă necunoscută. La miezul nopţii, Pompierii militari au fost solicitaţi să intervină pentru a stinge focul care cuprinsese casa familiei Bîrlogeanu, din comuna mehedinţeană Breniţa de Motru. Vecinii familiei, care au observat destul de tîrziu flăcările, le-au spus pompierilor că în locuinţă se aflau cei doi copii ai lui Ioan Bîrlogeanu - Adelina Rodica (în vîrstă de trei ani şi jumiătate) şi Răzvan (doi ani şi jumătate) - care rămăseseră acasă împreună cu mama lor, bolnavă psihic. Militarii nu i-au mai putut salva însă pe micuţi. Cadavrele acestora au fost găsite carbonizate şi au fost scoase din casă chiar de tatăl lor, care se afla cu treburi prin sat şi care a fost chemat la locul tragediei tot de către vecini. Potrivit primelor investigaţii ale pompierilor, incendiul - care a distrus 70 de metri pătraţi din acoperişul casei, obiectele de uz casnic şi mobilierul din interior - a fost provocat intenționat, de o persoană necunoscută. Anul XIV Nr. 3746 ! Poliţiştii gălăţeni acuzaţi de ilegalităţi au fost destituiţi Cei trei poliţişti de la Secţia 3 din municipiul Galaţi, acuzaţi că au acţionat în afara legii, au fost destituiţi din Poliţie, măsura fiind urmată de demisia şefului secţiei, comisarul Mircea Burghelea, a anunţat, joi, şeful IPJ Galaţi, comisar şef Teache Bocănială. Agentul-şef adjunct Costel Todireanu, agentul principal Doru Burlacu şi agentul Marin Mitraşcă au fost deconspiraţi chiar de un coleg de-al lor, destituirea lor din Poliţie fiind decisă de Consiliul de Disciplină al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi, transmite corespondentul MEDIAFAX. Cei trei sunt acuzaţi că ar fi făcut anumite controale care nu erau în sarcina lor şi că ar fi primit bani sau obiecte pentru a “închide ochii” în privinţa unor furturi sau transporturi fără acte de provenienţă, printre care deşeuri şi motorină. Pînă în prezent, au fost descoperite şase astfel de cazuri, dar sunt în cercetare şi alte dosare. “Cei în cauză, chiar dacă ar fi fost în afara serviciului ar fi trebuit să ia măsuri legale, să anunţe secţia ori să se implice să întocmească documente de constatare. Nu au făcut acest lucru şi mai grav este că au pactizat cu persoanele în cauză sau le-au solicitat unele sume de bani sau bunuri pe care nu le puteau justifica”, a declarat comisarul-şef Tache Bocănială, şeful Inspectoratul Judeţean de Poliţie. Potrivit acestuia, urmează ca procurorii să decidă dacă va fi începută sau nu urmărirea penală împotriva celor trei poliţişti. Poliţiştii de la Secţia 3 precum şi conducerea Inspectoratului Judeţean Galaţi nu au permis ziariştilor accesul în această secţie şi nici să stea de vorbă cu cei trei poliţişti destituiţi. La conducerea Secţiei 3 de Poliţie din Galaţi a fost numit temporar subcomisarul Iulian Onofrei.