Cuvântul Nou, iulie 2007 (Anul 18, nr. 4933-4955)

2007-07-02 / nr. 4933

! ■ Domnule Barabas Aron, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre condiţiile favorabile de care dispune ţara noastră pentru dezvoltarea într-o măsură semnificativă a agriculturii ecologice şi, în consecinţă, a producţiei de produse alimentare ecologice, vegetale şi animale, produse pentru care, în ţările dezvoltate, cererea este din ce în ce mai mare. Ce ne puteţi spune în legătură cu potenţialul judeţului Covasna în ce priveşte agricultura ecologică? ________________________________Aurel GOLCIU Pagina 3 Bază de lapte ecologic există, dar nici un producător ■creditat, iar procesatorii nu sunt încă pregătiţi pentru preluarea şi procesarea acestui produs” Farmecul şi inocenţa imprimeurilor Concert în memoria Prinţesei Diana full IUI -AUG-J&D 15577 JÖRGY Könyvtár Cotidian social-politic al judeţului Covasna Actualitatea internă Codul Rutier a fost modificat din nou (2) Măsuri pentru a tracasa mai puţin conducătorii auto • Interviu cu şeful Poliţiei Rutiere Covasna, comisarul-şef Ioan Huţanu ____________________ Pagina 2 Vrem chiriaşi valoroşi, pentru ca noi să avem cât mai mult profit” Pagina 2 Trec la drumul mare Gabriel FLORESCU Orice s-ar spune, oricât ne-am învârti şi ne-am cotit, este parte clar că în România politicul încearcă în fel şi chip să-şi abordoneze mass-media. Ba se apelează şi presiuni financiare pe care noi le ştim foarte bine - ba sunt puse în funcţiune jocuri murdare care să determine presa să adopte o anumită poziţie. Independenţa organului de presă este de-a dreptul de neconceput de mai marii zilei — şi asta o simţim pe propria noastră piele. Dar nu despre cotidianul nostru vrem să vorbim, ci despre ce se întâmplă şi televiziunea şi radioul publice, dar şi la acel Consiliu Naţional al Audiovizualului, un organism ce ar trebui să fie suprastatal şi lăsat să funcţioneze în virtutea legii. Doar a legii scrise, nu şi a celei şoptite. In marea sa înţelepciune, Parlamentul a reuşit să soluţioneze atât problema TVR, cât şi a CNA, neavând timp suficient şi cvorum regulamentar, s-a decis în spirit solomonic să se numească şefi interimari până după vacanţa parlamentară. Sau cine ştie până când? Partidele direct implicate, respectiv PNL şi PSD, s-au pretatat un troc la drumul mare în sensul "îţi dau televiziunea, dă-mi CNA-ul”, astfel încât împărţeala să fie “frăţească Şi cum au zis liderii, aşa s-a întâmplat. Ce contează dacă la conducerea Televiziunii publice a fost adus un membru al conducerii PSD, iar premisa neutralităţii instituţiei a fost serios pusă sub semnul îndoielii?! Nu-i nimic, e bine şi-aşa, să fie de-al nostru şi să nu permită adversarilor să-şi subordoneze TVR. Cum vor fi programele, mai ales cele cu iz politic, contează mai puţin. Culmea în cazul lui Alexandru Sassu, numit interimar la TVR, este însă altceva: cel mai tare l-au contestat pediştii datorită faptului că mulţi ani acesta a fost membru al respectivului partid. Plecând însă la PSD - ca orice om politic echidistant, şi Sassu a trebuit să “guste” mai multe formaţiuni şi orientări ideologice până să se stabilizeze - a devenit persona non grata. In cazul CNA, decesul neaşteptat al lui Ralu Filip, un om, totuşi, neutru, le-a oferit politicienilor posibilitatea de a-şi încerca şansele acaparării consiliului. Cum pediştii sau peremiştii n-aveau nici o şansă să pună mâna pe ciolan, liberalii nu s-au sfiit să-l împingă în faţă pe Răsvan Popescu, cunoscut încă de pe vremea cât era purtător de cuvânt al Guvernului înainte de 2000. Trocul aproape că a funcţionat, doar cvorumul n-a permis ca acesta să ocupe postul cu “acte ” în regulă. Nu avem nimic cu cele două persoane în chestiune, poate că vor demonstra capacitatea de conduce bine instituţiile unde au fost numiţi, chiar dacă Sassu n-a lucrat în presă. Ceea ce este deranjant vizează poziţia lor politică şi imposibilitatea politicienilor români de a gândi şi acţiona şi altfel decât după reguli politicianiste, astfel încât nici nu le trece prin minte ca atât la TVR, cât şi la CNA să fie numite personalităţi cu adevărat neutre, astfel încât în viitor să nu se nască suspiciunea că măsurile adoptate de ele sunt dictate de comandamente politice. Editorial ■■■■■■■■■■■■ BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ „BOD PETER SFÂNTU Î GHEORGHE Tel. 351 SEPSISÎ bod Péteri La Târgu Secuiesc: Medici şi infrastructură de calitate superioară Spitalul Municipal Târgu Secuiesc este unitatea spitalicească zonală cea mai apreciată de către pacienţi. Are o infrastructură ce poate stârni invidia multor manageri de spitale, dar cum acest lucru nu este de ajuns pentru efectuarea unui act medical de calitate, managerul spitalului, Andrei Kelemen, ne-a precizat, în ultima perioadă, în afara problemelor cotidiene care sunt nenumărate - şi mă refer la cele financiare - ne-a preocupat aducerea în spitalul nostru a noi medici specialiști. Am reuşit să aducem un ORL - ist, începând, după aproape 20 de ani, să intervenim chirurgical şi în acest domeniu. Medicul este un bun specialist şi foarte conştiincios, fapt ce a determinat atragerea multor pacienţi atât din oraş, cât şi din împrejurimi. A mai venit un medic specialist, foarte bine pregătit, la secţia de oftalmologie, ceea ce până acum nu am avut, iar din sponsorizări am putut să dotăm cabinetul de oftalmologie cu aparatură de ultimă generaţie. La secţia de chirurgie au venit doi medici tineri, reuşind astfel performanţa de a asigura linie de gardă pe această secţie, în sensul că urgenţele cu destinaţia chirurgie simt asigurate de medici chirurgi, iar acest lucru înseamnă foarte mult pentru calitatea actului medical. După părerea mea, personalul este foarte important, fiindcă nu este de ajuns să creăm cadrul structural, medicul specialist este chintesenţa cazuisticii medicale. - Domnule director, ce oportunităţi aţi oferit acestor medici de au acceptat să vină să profeseze la Spitalul Municipal Târgu Secuiesc? - Am oferit infrastructură de o calitate superioară, pentru că, să ne fie iertat, dar unui medic nu îi este indiferent în ce mediu desfăşoară actul medical, pe de o parte, iar pe de altă parte în colaborare cu Primăria şi Consiliul Local le-am putut oferi acestora locuinţe de serviciu. Din ce zone ale ţării provin medicii care au fost încântaţi de oportunităţile oferite? Din împrejurimi, cu excepţia medicului oftalmolog, care este din Republica Moldova, dar a făcut specializarea în România, este un bun specialist şi un medic foarte conştiincios. Angela NEGOIŢĂ