Dimineaţa Copiilor, 1936 (Anul 13, nr. 621-673)

1936-06-10 / nr. 644

«RibOR Răspunsurile la concursul literar Drăguţul nostru cititor Mihai Niculescu din clasa a H-a primară, Bucureşti, ne scrie : Dragă Moş Nae, In vacanţa de Paşti am citit cărţile: „Martinică şi Puky" şi „Stan şi Bran". Cel mai mult mi-a plăcut „Martinică şi Puky". Cauza este că la Martinică şi Puky mi-a plăcut mai mult când Martinică i-a cerut lui Puky un balon, ca să se sue în pomul în care albinele îşi aveau stupul. Mă bucur foarte mult, când văd în revistă c’a apărut o nouă carte şi de abia aştept s’o cumpăr. Harnicul cititor Mircea Jereghie, elev la Bazargic, ne scrie : Iubite Moş Nae, îmi permit să vă trimit umilul meu răspuns la „Concursul literar". Am citit multe cărţi în vacanţă şi mi-au plăcut toate, căci sunt scrise de oameni încercaţi, dar citind cărţile pe care mata ai avut bună voinţa să le dărueşti cititorilor, ca „Michi Maus la ţara viselor" şi „Stan şi Bran", m-a făcut să uit toate grijile mele de elev şi toate durerile mele trupeşti, căci sunt suferind de un picior, făcându-mă să trăesc ore minunate împreună cu personagiile din cele două cărţi. Pe când „Michi Maus în ţara viselor" te face visător, melancolic, gânditor şi mulţumit de frumuseţea acelei ţări eterne ce vine peste noapte, „Stan şi Bran" te face să râzi de ghiduşiile lui Stan şi iei parte bucuros la luptele lui... Poate eu nu m-am exprimat destul de bine, dar d-ta, care cunoşti sufletele noastre, îţi vei spune în cuvinte mai frumoase cele ce am vrut să spun. Astfel că amândouă se ţin strâns legate una de alta şi-ţi procură câte o mulţumire diferită. — Iţi mulţumesc, Moş Nae, din suflet că ai scris aceste cărţi, pentru a mă făcea să uit durerea ce mă apasă şi te rog să mai scrii şi alte cărţi tot atât de frumoase şi tot atât de interesante, pentru a ne mai procura ore de bucurie. Mica, dar drăguţa cititoare Kitty Stoichifîa din clasa a IV-a B, primară, Sibiu, ne scrie : Dragă Moş Nae, In vacanţa Paştelui am citit cartea „Michi Maus în ţara viselor". Cartea „Stan şi Bran" n’am citit-o încă, pentru că banii din puşculiţă s’au terminat. Mi-a plăcut mult cartea „Michi Maus". Am citit-o de două ori. Mi-a plăcut foarte mult cum a fost ospătat „Michi Maus" la fântâna năzdrăvană şi răsplata care a căpătat-o Aş dori ca şi în ţara noastră să fie o astfel de fântână năzdrăvană. Drăguţa cititoare Rosenthal Erna, clasa IV-a primară, Bacău, ne scrie : Dragă Moş Nae, In vacanţă am citit următoarele cărţi: „Michi Maus !»11 — 1 DIMINEAŢA _________ COPIILOR Revistă săptămânală pentru copii şi tineret 16 PAGINI * în ţara viselor", „Stan şi Bran" şi „Răpirea celor două fetiţe". Cel mai mult însă mi-a plăcut „Răpirea celor două fetiţe". Insă nici „Michi Maus" nu mi-a plăcut mai puţin. Şi „Stan şi Bran" este foarte frumoasă. Mi-a plăcut foarte mult când Victoria a plecat de la castel. Buna cititoare Anna Crasiuc, de la Zguriţa (judeţul Soroca), cititoare căreia îi dorim să nu mai fi niciodată bolnavă, ne scrie: Dragă Moş Nae, Am fost bolnavă şi de aceia n’am putut răspunde imediat la concursul literar. Iţi scriu acum că în vacanţă am cetit trei cărţi ale matale, anume: „Michi Maus în ţara viselor", „Stan şi Bran" şi Răpirea celor două fetiţe". Mi-au plăcut toate. „Michi Maus" mi-a plăcut, pentru că prevesteşte mult pentru viitor. „Stan şi Bran" mi-a plăcut, fiindcă e hazlie. Iar „Răpirea celor două fetiţe" mi-a plăcut mai mult decât toate celelalte cărţi. Toate cărţile scrise de mata mi-au plăcut. Drăguţa şi „devotata" cititoare Myri Frankel din cl III-a primară B., Bucureşti, ne scrie: Dragă Moş Nae, Cum timpul în sf. sărbători de Paşti n’a fost ca în alţi ani cald şi prielnic pentru excursii, am trebuit să stau mai mult în casă. In schimb însă, m’a aşteptat o altă bucurie. In Sâmbăta Mare, tăticu a venit acasă cu un aer misterios, având mânile la spate. Eu am priceput că e vorbă de o surpriză, însă nici prin gând nu îmi trecea că mi-a adus cărţile-mi mult dorite. Când tăticul mi-a dat pachetul, am fugit repede în colţul meu unde citesc întotdeauna. Cu o nerăbdare sporindă am desfăcut pachetul. Ce bucurie pe mine, când desfăcându-l, au căzut din el cărţile: „Stan şi Bran", „Răpirea celor două fetiţe" şi „Jertfa Lilianei". Din toate mi-a plăcut mai mult „Jertfa Lilianei”, care e o carte cum nu se mai poate mai înduioşătoare. Mai ales când Liliana a avut curajul să se scoboare în puţ şi să scape pe copilul duşmanului ei, am plâns lacrimi de înduioşare. Şi „Stan şi Bran" şi „Răpirea celor două fetiţe" mi-au plăcut foarte mult. La „Stan şi Bran" mi-a plăcut curajul lui Stan. „Răpirea celor două fetiţe" m’a distrat de asemenea mult. Iţi mulţumesc pentru orele plăcute ce am petrecut prin cărţile tale, a ta devotată cititoare. (Va urma) Eu citesc „Stan şi Bran", tu citeşti „Michi Maus în Ţara Viselor" şi cu toţii citim ambele cărţi. PREŢUL ABONAMENTULUI Pe un an..........................Lei 200 P e şase luni .............. ................ 100 P e trei luni................. . .. 50 REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA București, Str. CONST. MILLE, 7-9-11 TELEFON: 3-84-30