Dimineaţa, iulie 1905 (Anul 2, nr. 506-536)

1905-07-31 / nr. 536

PUBLICITATEA linia de corp 7 pagina II-a bani 20 » „ „ IV-» „ 1« PUBLICITATEA UNITA In aceeași zi la ambele ziare linia pe corp 7 pagina IlI-a bani 35 „ » .. IV-a „ 18 Inserții și reclame linia lei 3 Editura Societății anonime pe acțiuni ,Adevărul“ Capital social COO.COO lei Anul II No. 536 8ANI Telefon No. 260. ccrc2s«sBian»89BaM 8e13 Baul tu toată țar» DIRECTOR CONSTUILE ABONAMENTE Simple (Dimineața) Un an 6 Iani * „ 1 inna. Cf STRAINATATE ÎNDOIT Combinate (Adevărul și Dimineața) Lei 18* „ 9. » V 1.50 Un an ... lei 82 I S luni . . . 6 luni . . . M 16 I 1 lună . . . IN STRĂINĂTATE ÎNDOIT BANI Apare zilnic la ora 4 dimineața cu ultimele știri ale nopței giurourile ziarului str. Sărindar Dumninică 81 Iulie 905 Conferința păcei Cererile Japoniei Paris, 29 iulie.—Corespondentul Ziarului „Matin“ a avut era o convorbire cu unul dintre delegații japonezi care î-a declarat următoarele asupra ședinței de erî: Japonezii nu cer o sumă fixă ca despăgubire, ci vor numai ca Rusia să le plătească cheltuelile de războiu. Știrea negocierilor de pace pe cimpul de războiu Londra, 29 iulie.—Pe cimpul de războiu, toți oamenii au cunoștință că negocierile de pace au început. Toți speră că pacea va fi încheiată curînd. Din ambele părți operațiunile de războiu sînt încete. Suspendarea tratativelor Londra, 29 iulie. Țarul cunoaște acum toate condițiunile Japoniei.Imediat după ridicarea ședinței de efi d, Witte a comunicat țarului, într-o telegramă cifrată, condițiunile formulate de delegații Japoniei. D-nul Witte a spus acestor delegați că răspunsul îl vor primi în scris. Pîna atunci tratativele vor fi, cel puțin cîteva file, suspendate, înainte de a preda textul condițiunilor. d. Komura se adresa în englezește d-lui Witte cu aceste cuvinte : — Domnule Witte, am onoare să vă transmit condițiunile sub cari suveranul meu e gata să închee pacea. Condițiunile au fost formulate în limba engleză, dar prevăzute și cu o traducere autentică în limba franceză. Witte luă documentul cu o liniște uimitoare, declarînd că-l va studia și va răspunde precît mai curînd posibil. D. Komura consimți la suspendarea tratativelor, dar rugă pe delegați să nu dea publicitaței nimic despre condițiunilepuse de Japonia. D-nul Witte era de părere să le dea imediat publicității, dar d. Komura refuză aceasta. Preliminările păcei Londra, 29 iulie. — In ședința de eră a conferinței pentru pace Witte a luat cel d intîin cuvîntul propunînd să se consemneze în protocol incidentul care s’a produs era și anume că pe cînd Witte a depus imediat documentele sale de plenipotență, baronul Komura și le-a uitat. După o versiune a lui Daily Telegraph Witte a mers chiar și mai departe declarînd că la examinarea documentelor lui Komura a fost frapat de două lucruri: Intíiü a observat că de și pe lângă actul original de plenipotență scris în limba japoneză pe care nu o înțelege și prevăzut cu semnătura și sigiliul lui Mikado—baronul Komura î-a prezentat și traducerea franceză a documentului, totuși această traducere nu poate fi cu nici un chip recunoscută ca legală și autentică. Ceea ce a atras în al doilea rînd și mai mult atenția lui Witte ar fi împrejurarea că plenipotență lui Komura nu este atît de întinsă ca aceea pe care a primit-o Witte. Țarul și-a luat angajamentul să respecte rezultatul negocierilor. Mikado, din potrivă, a adăugat restricțiunea că tratatul de pace obținut de Komura să-i fie supus spre definitiva aprobare. Witte ar fi declarat că, în urma acestora, el renunță de asemenea la acea parte a plenipotenței sale care nu figurează și în împuternicirea adusă de baronul Komura Discuția asupra acestui subiect a durat mai bine de două ore. .Baronul Komura s-a purtat foarte politicos și in mod foarte prevenitor. El admise motivele aduse de Witte și nu avu nimic de obiectat, înpotriva trecerei în protocol al acestui incident. 1 * ( Cu aceasta s'aă terminat preliminariile formale ale păcei și toți cei din sală știau că acum a venit momentul cînd baronul Komura va anrata condițiile de pace ale japonezi alor , și Ochii tuturor erau îndreptați cu e i încordare, asupra plenipotențiarului japonez, cînd acesta scoase din ghiozdanul său un document, nicidecum voluminos, și-l remise cu solemnitate lui Witte, zicînd în englezește: „Domnule Witte,am onoarea să vă transmit prin aceasta condițiunile în cari suveranul meu e gata să dea încuviințarea sa încheerei păcei între cele două guverne ale noastre cari, din nefericire, se află actualmente în războiu“. Witte luă documentul fără a clipi măcar din gene și-l puse în buzunar fără a'și arunca privirile asupra lui, fugind în același timp să se ridice acum, fără întîrzire ședința. El motivă această cerere prin aceea că trebue să telegrafieze imediat țarului condițiile de pace și că imediat după aceea va proceda la formularea răspunsului Rusiei. Baronul Komura încuviință aceasta și ședința fu ridicată. Rușii și condițiile de pace Portsmouth, 29 iulie. — Hușii consideră condițiunile japonezilor ca extrem de grele. In afară de stipulațiunile principale pe care d. Witte, conform instrucțiunilor ce are, nu le poate primi, cele care se referă la limitarea puterei navale și acordarea dreptului de pescuit ssunt considerate ca fiind îndreptate contra marinei Husiei și ca avînd un caracter atît de umilitor încît sînt inacceptabile. Din potrivă Japonia privește ca moderate și drepte compensațiunile ce le cere pe apă și pe uscat. Conferința a fost amînată pe Luni. Scrisorile de acreditare ale plenipotențiarilor Londra, 29 iulie.— „Daily Telegraph“ află din Portsmouth că cu prilejul examinarea scrisorilor de acreditare ale delegaților japonezi, delegații ruși au constatat că Mikadoul cere ca fiecare stipulațiune acordată de conferința păcei trebuie să fie supusă aprobarei sale, pe cînd delegații ruși sînt autorizați de țar să ceară și să primească concesiuni in numele țarului, care a dat consimțîmîntul sfin la stipulațiunile eventuale ce ar fi semnate de delegați. In consecință d. Witte a declarat la începutul ședinței de erî că delegații ruși au intențiunea, în scopul de a egaliza puterile mutuale, să nu facă usagră de autorizația lor de a semna tratatul de pace fără a fi luat avizul țarului. Conferință între ambasadorii chinezi și japonezi Viena, 29 iulie. Ambasadorul chinez de aci împreună cu ambasadorul din Paris aflător acum la Viena, s-au dus astăzi la ambasada japoneză, unde au conferit timp de două ore cu ambasadorul japonez Macimo. Condițiile păcei și Banca Rotschild New York, 29 iulie. Ziarul „World“ spune că după ce mandatarii ruși au luat cunoștință de condițiunile japonezilor, înainte de a le fi telegrafiat la Petersburg, le-au comunicat casei Rothschild la Paris. Delegații ruși și condițiile japonezilor . Berlin, 29 iulie.— Se anunță din Portsmuth ziarului „Lokalanzeiger“ că la întrebarea ce li s’a pus de corespondentul numitului ziar „ce ei sînt condițile de pace“, delegași ruși au răspuns: foarte rele“. Pare totuși că condițiunile nu sînt de așa natură încît să facămposibilă continuarea negocierilor, se anunță indirect că ocuparea insulei a fost intenționată. De la teatrul războiului Petersburg, 29 iulie. Ziarul „Russ“ anunță de la teatrul războiului că japonezii părăsesc șanțurile la apropierea cazacilor și flutură capetele strigînd : „Pace pace"! Cazacii răspund de obicei cu focuri, și atunci japonezii se retrag în șanțuri. După cum afirmă ziarul „Novoje Vremnja,“ autoritățile chinezești din Santapu și alte localități au făcut cunoscut în numele guvernului japonez, prin afișare pe ziduri, cum că pacea e iminentă. Indemnitatea de război. Londra, 29 iulie. Ziarul „Tribuna“ spune că se poate afirma din izvor sigur că Husia este gata să plătească indemnitatea de rasboiu, dar a și luat măsuri pentru a-și procura suma necesară îndată după încheerea păcei. Accident nenorocit Insbruck, 29 iulie. In biserica din Choenauer, statuia sfintului Ion a căzut peste un copil care se afla înăuntru. Nenorocitul copil a fost omorît pe loc, întrevedere între monarhi Viena, 29 Iulie. Neue Freie Presse as Id că regele Eduard VII al Angliei, va vizita la Ischl pe împăratul Franz Ioseph. regele pleacă la 16 August la Marienbad și în drum se va opri la Ischl. Probabil că regele Eduard se va mai întîlni în Kassel sau în Frankfurt și cu împăratul Wilhelm al Germaniei. Noul președinte al Skupstinei , Belgrad, 29 iulie.—La alegerea președintelui Skupstinei, a reușit guvernul cu cinci voturi peste majoritatea absolută. Candidatul guvernului a obținut 77 voturi contra lui Pasici care a obținut 45 voturi. Aventura amoroasă a lui Alex. Bonei Florența, 29 iulie.Se afirmă că celebrul tenor Alexandru Bonei a fugit din Padua împreună cu fiica unui milionar de acolo, îndreptîndu -se într’un automobil de mare viteză spre Rusia. Poliția este în lot, urmărirea fugari- Baronul Calice în audiență la Sultan Constantinopol, 29 iulie. — După serbarea Selamlîkului d. Calice, ambasadorul Austro-Ungariei, a fost primit în audiență de Sultan timp de o oră. Furtuna de la Sedan Paris, 29 iulie.— Furtuna care a bîntuit erî împrejurimele Sedanului a pricinuit pagube de un milion jumătate. O femee a fost ucisă, sunt mai mulți răniți. Greva din Riga Riga, 29 iulie.— Lucrătorii din Port au reluat lucrul. Escadra franceză în Anglia Londra, 29 iulie.— Lordul maior a oferit la Guildhall un dejun subofițerilor francezi, iar amiralul Caillard a fost invitat de rege la dejun la Windsor. Funcționarii lui „Printemps“ și falimentul Jalusot Paris, 29 iulie. Nemulțumirile care de mult existau printre funcționarii magazinului „Printemps“ din cauza modului de conducere a afacerilor de către Jaluzot, au luat un caracter foarte serios acum, deoarece prin aranjamentele lui Jaluzot cu creditorii, funcționarii își văd amenințate interesele lor. Aseară, amploiații lui „Printemps" au ținut o adunare și au hotărît să înainteze o plingere la parchet contra lui Jaluzot. Demersul acesta a fost indicat de către deputatul socialist Rouanet. Prorogarea parlamentului englez Londra, 29 iulie.—Parlamentul a fost prorogat. Discursul regelui constată că relațiunile Angliei cu toate puterile continuă a fi amicale și că se urmează negocieri pentru terminarea conflictului deplorabil dintre Rusia și Japonia. Se speră în mod sincer că negocierile vor conduce la o pace permanentă și onorabilă pentru ambele state. Afacerile Macedoniei și Cretei continuă a da loc la preocupările Angliei și a încorda atențiunea guvernului ei și ale celorlalte puteri. Unde e Gorki Berlin, 29 Iulie.— Lokalanzeiger află că Gorki, care a părăsit Rusia de cînd cu cunoscuta sa afacere, nu se mai găsește la Lugano, ci într’o stațiune balneară lingă Fiume. Ședința de erî a Skriștineî Belgrad, 29 Iulie. — Skuptcnia a ținut erî prima sa ședință alegînd președinte pe d. Davidovicî, radical independent, pe d-nii Katiei și Popovici ,vice-președinți, d. Popovicî n’a primit. Boicotarea americanilor în China Washington, 29 iulie. — După un raport al consulului american la Shanghai Camera de comerț a declarat că nu poate împiedica boicotarea americanilor. Sînt temeri ca mișcarea că nu se întindă și în contra celorlalți străini. Regele Eduard la Ischl Viena, 29 Iulie.- Este țapt cert că regele Eduard va sosi în ziua de 15 August st. n. la Ischl. Regele se va întîlni la gară cu împăratul Franz Ioseph, apoi va pleca împreună la hotelul Elisabetha unde seara va avea loc un dineu de gală. Miercuri dimineața ambii monarhi vor face o plimbare pînă la Ebussee. Regele Eduard va pleca tot Mercurî la Marienbad. Frantz Ioseph, avînd în vedere vîrsta sa, nu va napoia vizita lui Eduard. Arestare pentru beție Berlin, 29 iulie. — Depeșe din Spremberg. Funcționarul de gară Stalljust a fost arestat aseară pentru că a fost beat în momentul cînd era în exercițiul funcțiunei. Fraudă de 200 mii marc! Karlsruhe, 29 iulie.— rectorul unei bănci de aci a fost testat în urma descoperire un*u «»uicte de 200 de mărci. El s’a pus parchetului. Sentința în procesul Bonmartini singur la dispoziția Turin, 29 iulie. Procesul contelui Bonmartini, care durează de o jumătate de an, s’a terminat astăzi. Jurații au răspuns la toate întrebările verdictului în mod afirmativ. In urma acestui verdict au fost condamnați Tullio Murri și Naldi la cîte 30 de ani închisoare, Linda Murri și d-rul Secehi la cîte 10 ani și servitoarea Rosalia Bonetti, la 7 ani și jumătate închisoare. Verdictul în Procesul Nuri-Bonmar ti in Turin, 29 iulie.—In procesul lui Muri juriul a dat un verdict afirmativ pentru toți inculpații acordîndu-le circumstanțe ușurătoare. Curtea a condamnat pe Tullio Muri și pe doctorul Naldi la 30 ani reclusiune și 10 ani supraveghere, pe Roza Bonetti la 7 ani reclusiune, pe doctorul Secchi la 10 ani recusiune, pe contesa Linda, soția lui Bonmartini care a fost asasinat la 10 ani reclusiune. Toți afi fost condamnați la cheltueli de judecată. Gravă epidemie pe un vapor Lisabona, 29 iulie. — Corveta cuirasată portugheză „Bartolomeu Diaz" care a acostat la Loanda, colonie portugheză din Africa de vest, a fost infectat de boala numită „Beriberi“. Din această cauză vasul se află intr’o mare primejdie. Marinarii și ofițerii, fiind cuprinși de boală, vasul era în imposibilitate de a-și urma călătoria, căci epidemia făcea mereu victime. Toate mijloacele de a dezinfecta vasul n’au izbutit. Vasul va trebui să fie distrus. El va fi lansat în largul mărei spre a fi scufundat de alte vase de război și. Luptă între tătari și armeni Frankfurt. 29 iulie.Frankfurter Zeitung află din Nahicevan că erî a avut loc o nouă ciocnire sîngeroasă între tătari și armeni. Tătarii au atacat baracele armenilor. Iu lupta sîngeroasă iscată pe streadă au fost ucise douăzeci de persoane și foarte multe rănite. Cînd guvernatorul, prințul Ludovic Napoleon, apăru în mijlocul ^® zei, mai multe focuri au fost ‘® asupra trăsurei sale. V Prințul scăpă neatins. ® Trăsura a fost lovită de maîn ® gloanțe. ® Atentatorii au dispărut. ® In împrejurimile lui Nahice ® domnește o mare agitație contra oamenilor. ® Tulburări în China * Londra, 29 iulie.— „Daily Teleg jraphy află din Tokio că în China sunt simptome de grave turburdri, După depășire din Peking un mare număr de revoltați a ucis 12 catolici; mai mulți misionari francezi ar fii fost uciși. Reprezentantul Franței ar fi făcut reprezentanțiuni pe lângă guvernul chinezesc. Spionajul francez în Italia Paris, 29 iulie. Corespondentul ziarului „Le Journal“ a intervievat la Bruxelles pe soldatul Pellissier care a furat planurile de apărare ale Alpilor și documentele privitoare la spionajul francez în Italia. Pellissier a declarat că le-a vîndut pe 15000 lei Germaniei. Criza din Ungaria O declarație a lui Aponyi Budapesta, 29 iule. — Contele Aponyi a declarat unui ziarist următoarele în privința dizidenței din partidul liberal: — Disidența are o mare importanță, deoarece astfel va înceta credința falsă la Viena că intre partidele maghiare există un partid însemnat care luptă contra revendicărilo naționale ungurești. Breșa și opoziția unita Budapesta, 29 iulie.— Toate ziarele se ocupă în articolele lor de fond cu ședința de erî a comitetului executiv al opoziției unite, și constată în mod unanim că rezultatul acesteia nu înseamnă decît o nouă agravare a crizei. Ziarul „Pester Lloyd“ scrie că opoziția unită a decretat de fapt înăsprirea rezistenței pasive și anume înăsprirea pînă la stupiditate, căci ce se mai poate spera inteligent pentru aspirațiile naționale cînd întreg statul e azvîrlit în anarhie ! Cu cît situația devine mai acută, cu atît mai repede va ajunge la absurd. Ziarul „Ujsag” spune „că comitetul executiv s’a constituit în comitet de salut public și decretează făreî întregi ce atitudine trebue să aibă". Ziarele opoziției interpretează de asemenea în sensul acesta rezultatul conferinței de erî. Așa, ziarul „Pesti Napló“ scrie că „drumul apucat de coaliție devine acum mai accidentat și mai primejdios". „Budapestei Tagblatt“ e de părere că viitorul cel mai apropiat va aduce, sau aplanarea conflictului dintre Coroană și națiune sau conflictul va lua în realitate forme mai violente“. Ziarele socialiste se plîng că în ședința de erî nu a fost vorba de votul universal și secret. Opoziția unită și votul universal Budapesta, 29 iulie.— Comitetul diriguitor al stîngei unite a continuat azi consfătuirile, ocupîndu-se cu chestia reformei electorale. Comitetul a declarat că coaliția n’a putut primi în programul său de lucru exprimat în adresa Camerei deputaților, privitor la reforma electorală, decît numai acele puncte asupra cărora toți membrii au fost de acord, anume extensiunea dreptului de vot la pături cît mai mari ale populației, ceea ce ar fi pus mare spre votul universal. Cînd chestiunea votului universal va fi pusă pa tapet în mod serios, toate partidele coaliției opoziționiste vor lua fără îndoială, poziție, corespunzătoare principiilor lor fără a jertfi în schimbul reformei sigurarea principiului fundam^gal al Constituției și al aspirații naționale. ^j ® l ■ MII..AÍ. Apărarea e reprezentată prin d-ni. căpitan Stroia și locot. Teodorescu. — In comuna Epureni au ars niște girezi de orz și grîu ale locuitorilor. — S’a ivit variola în comuna Coarnele Caprei. — Un copil al locuitorului Gh.Vieriu din comuna Soloneț a împușcat din imprudență pe copilul Ioan Cantemir. Starea lui e foarte gravă. — Au ars 4 stoguri de fîn ale locuitorului Toader Bălan din moșia Cioara. Interim Escrocherie.— Incendiu.— I forie și crimă. — Maltratare. — Crimă. -Greva cismarilor. — Bătie grozavă.—Teatru.—Pîine confiscată.— Nenorocire. CRAIOVA, 29 iulie.—Poliția a prins o ceată de țigani de fel din Satul Nou Romanescu, care convinseseră o mulțime de persoane prea eredute, și le luaseră diferite sume de bani, sub cuvînt că e1 au fabrică de monede după urma cărora vor ciștiga multe parale. Suma exiinsă cu modul acesta e mare. Identitatea țiganilor a fost stabilită ; ei sunt : Ion Cuțitariu, Stancu Văduva și Constantin Ion. Locuința d-lui Niță Dumitrescu, din Măceșia de Sus a luat foc. Grație unui puternic vînt ea sufla in acel moment, incendiul a făcut în cenușa tot corpul de clădire și o magazie. Focul a luat naștere de la șirele cu grîu, ce erau în apropiere. Focul a fost pus. Brutarul loban Velcovici din corn. Coran a fost jefuit și bătut de moarte de o ceată de bandiți compusă din Ștefan M. Ciocoiu, Florea M. Boruzi, Nicolae Ciuguna, Dumitru F. Bică și alții, cari au fost descoperiți in urmă. Ei au dat 3 lovituri de cuțit lui Iovan, care e internat acum în spitalul din Rojiștea. Un anume Costică Rădulescu, sub cuvint că copilul Nicu al femeei Marița Savu Iordache din str. Șerban-Vodă, i-a spart niște geamuri dela casa sa, l’a luat la bătae. Nemulțumit numai cu atît, RăduUtîca și-s maltratat victima într’un chip îngrozitor. — La spitalul „Central“ din localitate s’a internat azi de dimineață,locuitorul Florea Dincă din Vorbiță, care fusese împușcat de copilul Marin Doroga. După 3 ore de chinuri Dincă a sucombat. — S’a cerut, de către greviștii cismari, dizolvarea comitetului corporației lor, sub cuvînt că ar fi făcut presiuni la percepția corporațiilor de a li se sechestra averea. Lucrătorii cismari amenință cu continuarea grevei în caz de nesatisfacerea cererelor. — Ion Mihăescu zis Garnizoană a bătut foarte grav pe concubina sa Eftimia Ionescu, izgonind-o din chiar casa ei situată in str. Cazărmilor. Victima e în spital. " — Sîmbătă 30 Iulie curent în grădina „Imperial“ de către trupa d-lui Const. Gh Radovici, se va reprezenta frumoasa piesă Femeile noastre în beneficiul favoritului artist al publicului Mihalache Ionescu. — Poliția a confiscat o mare cantitate de pline, găsită lipsă în cîntar, de la brutarul Evo Ivanciu de lingă bariera Vilcol, care a și fost dat judecăței. Copilul Niță Costache N. Ciungu din Predeștî, jucîndu-se pe lingă o căldare cu apă fiartă, a vărsat întreg corținutul peste corpul sau, opărindu-s fdl înt-un mod îngrozitor. Dryoro de chinuri a sucombat Alegerile corn-. PredicJL divL Crima de la rezervoarele Demni CONSTANȚA, 29 iune.— Comis. Ianculescu a arestat Li Enigea pe nako Ion și Leonte Dobre, autorii mei comisă lingă rezervoarele de treliü Demarais, cînd a fost omorît, I Colin zis Nedelov. Din iscusitele cercetări făcute de nergicul comisar Ianculescu rezultă mobilul crimeî e furtul. Ambii criminali au fost depuși arest. Nițesc Greva brutarilor.—Incendiile de ] duri. R.SARAT, 29 iulie. —•* Greva crătorilor brutari a încetat. Patronii cedat în privința orelor de lucru, lariile rămân să se sporească după zile , toți șî-au reluat lucrul. —Focul din pădurea Jitia s’a localii In schimb cele din pădurea Bispec sunt mari proporțiuni, peste 100 pogot sunt prădate flacărilor. — Azi, dela mașina de treerat sunt foc șirele de pac dela moșia Pești. Pagubele sunt mari. timpng Nenorocirea din portul Constan — Prin fir telegrafic — CONSTANȚA, 29 Iulie.—Azi, In timpul manevrei unui grup de vagoane port, din cauza neglijenței personalul care conducea manevra au fost surprii 2 lucrători hamali pe linie, Ezik Obs, in vrrstă de 40 ani, care a fost omo și Nisan Cocaz rănit mortal. Avizindu-se autoritățile s’a proced la anchetă pentru stabilirea responibilităților. In urmă s’a dispus transportarea cadavrului lui Ezik Obsep la morgă și rănitului Nisan Cocaz în spital. Șeful de manevră se numește Frresen iar mașina care manevra poar No. 631 și a fost condusă de mecanic Spirescu. Vinovat de acest accident mortal serviciul de manevrat care nu a aviz, prealabil că fac manevră vagoanele Nițescu ULTIMA ORA TELEGRAFICA Prin fir special de la corespondenții noștri din: LONDRA, PARIS, BERLIN, VIENA si BUDAPESTA Revoluția Manile*® Războiul ruso-japonez trupe ruse predîndu-se japonezilor Tokio, 29 Iulie.—Agenția Reuter pune că 118 ofițeri și soldați s-au predat la 2 August st. n. la Nion insula Sacchalin. Japonezii la Sakhalin Tokio, 29 Iulie.— Amiralul Kataoka telegrafiază că japonezii de pe insula Sachain au atacat în mod simulan pe mare și pe uscat porțiunile rusești la 20 mile la est de Korsakovsk. După b bombardare de două ore rușii ] au predat. Concesia pescuitului In Sachal in Londra, 29 iulie. — Times află in Tokio că guvernul japonez a pabdicat un edict prin care îndeamnă să i se prezinte oferte pentru sordarea concesiunei pescuitului pe sula Sahalin pentru o perioadă a ire începe din 1906. Prin această c ■>*' y> 's [Afacerea Popescu-Duduleanu — Prin fir telegraf — Craiova, 29 iulie. Judecătorul de instrucție Rădulesc a interogat erî toată ziua pe avocați Popescu, care a atentat la viața d-nn Maria Duduleanu cu revolverul. Instrucția a urmat tîrziu, seara; ai dimineață judecătorul a lansat un mandat de depunere pentru d. Elin Popesc fiind stabilită crima sa. D. Popescu fost internat la arestul central. Mîine tribunalul e chemat să confirme mandatul de depunere. Sfinteie Știri din străinătate Generalul Linevici a trimis tuturo ofițerilor de sub comanda sa întrebarea următoare : „După părerea ofițerilor este posibilă o victorie asupra japonezilor ?“ Ofițerii vor