Dimineaţa, martie 1921 (Anul 18, nr. 5224-5249)

1921-03-02 / nr. 5224

Un complot în Ardeal Numeroase arestări In ultimul moment se anunță că poliția ar fi descoperit un vast complot ti Ardeal, pus la cale de iredenta, maghiară. E vorba de o serie întreagă de atentate ce nt urmau să fie puse în practică milele acestea. S-au făcut numeroase arestări și printre cei închiși se află și o sumă de personalități maghiare din Ardeal. Cutia cu Scrisori *) Răspuns la cele publicte de d-l Ștefan Mareș, în ziarul „Argus“ la 7 Februarie a. c. $1 de care a luat cunoștință târziu de tot, eu fiind la țară. La 2 Octombrie 1918, cu d-l St. Mareș, am avut o tovărășie în fabricarea tuicel, cu tota lațiumea de aburi ce începuse a funcționa în acea zi, tovărășie m care d. Mareș a intrat cu capitali de 17.000 lei și a eșit la lichidare în Aprilie 1919, cu 60.000 loi. La terminarea fabricatmnnei Aprilie 1919, i-am vândut și predat Turnu Măgurele ferică, socotită 6.50 centigradul, 3294 litri, primind acont în 14 rânduri, diferite sume ce însumează iei 33.469 Ultima sumă de 3000 lei, am primit-o la 6 Aprilie 1919 prin unchiul său, d. I. Mareș din Drăghici Muscel, rămânând,stor 1 Ștefan Mareș, "«că I« 23.515. Vânzarea fiind făcută pe tecrederea personala am consimțit ca pentri restul de 22.515 să mai aștept până va ridica d-sa cantitatea de țuică ce cumpărase deja Oprea Iorgulescu Muscel în valoare de 180.000 lei și ar vunită numai cu 20.000 lei. La 7 Aprilie 1919, când i-am predat ultimul transport de țuică în Turnu Măgurei e gd. .1 Ștefan Mareș însoțindu-a în reîntoarcerea Roșiori de Vede, aci mi s’a plâns că nu știe ce să facă cu țuica cumpărată dela d. Iorgulescu, exprimându-și teama de a nu pierde arvuna m’a rugat să-i semnez o Poliță în valoare de 25.000 lei, pe care săi o sconteze în Banca de Scont din Turnu Măgurele , sperând că va măriia 50.000 de tei împrumut de la unchiul sân, va putea ridica țuica cumpărată căci pentru suma de 60.000 lei, d. Iorgulescu convenise să-l cresteze. D. I. Ștefan Mareș n’a scontat polițele în Banca de Scont și întâlnându-mă ca d-sa un tren la 1 iunie 1919 mi le-a restituit. In acea zi stând în Costești , aflând de la învățătorul Nițescu dn Rădești, care venea cu trenul că Bancă ^t."SCe' crTe acoperirea pentru 10 000 lei ce datoram am rugat pe d. r. Ștefan Mareș care pleca cu trenul și căruia i-am încrdratri lei 7000 să plătească această sumă pentru mine prin Banca Națională din P'tești, ceea ce a Și făcut, avizându-mi telegrafic. Cu această ocaziune d. I. Ștefan Mateș m’a rugat să-l încredințez din nou poratele mele spre a încerca să se sconteze la Pitești, ca un domn Tănase Constantinscu moșier, ceea ce iarăși a reușit. La 8 Iunie 1919, am fost avizat telegrafic J- Ștefan Mareș că trece pe la Roșiori cu transportul turcei dela a forg Ueschi 9? sosind mi-a propus să-l cumpăr din țuica dela d-l Iorgu eschil?® ITM Tel 22.515 ce-mi datora și ea aflând că prețul turcei scăzuse, nu am voit a cumpăra. D- I. Ștefan Ma 2», nu a rurai sã-i las mai departe pe Wie ca să încerce din nou scontarea lor în alte Bănci din Turnu Măgurele. La 1 Noembrie 1919, am fost avizat “... . Mareș că polițele mele sunt scăzute de plată la 1 Decembrie 1919 *a Banca de Scont din Turnu Măgurele Mergând în Turnu Măgurele și cerâaea^run^ ^sa «tfa spus că pollitele Biete sunt lăsate drept garanție, și să-i dau aitele pentru a le preschimba c f a f fâcut în rânduri, înțelegând săi ușurez situația atât cu Pontele ce-l semnasem cât și cu suma ce aveam de primit de la el căci știam carae plăti cu termen fix pentru suma de lei 140 100. La epoca când furca scăzuse în lei centigradul de la 6.50, d-1 I. Sf. Mareș mi-a propus să iau țuica înapoi sau să-i dau o scrisoare că renunț în cei 22.515 lei ce-mî datora, ameninți!11. că în caz contrar va uza de podul mele, d-sa mritându-se cu mine ca un adevărat creditor, ceea ce ați făcut căci m’a acționat în judecată la 6 Decembrie 1920 pentru termenul de 26 ianuarie 1921 când în ședință d-l avocat Dumitriu, cerând în subsidiar ?JuipvF’e termalului întreaga sumă tribunalul în urma arătărilor avocatului meu in sensul acelor de mai sus, mai înainte de a hotărâ dacă este cazul ca eu să plătesc suma reclamată a obligat pe reclamantul I. Șt. Mareș să probeze cu registrele sale că eul intr’adevăr este creditor real al meu, fixând termen la 2 Martie 1921. Afirm că d-l Locotenent Ioan Ionescu de la Manutanța Câmpii Lung. și comercianții’ Clement Nicolau din Roșiorii de Vede au cunoștință că s’a afirmat iată cu dânșii de d. I. Șt. Mareș, că polițele ce d-sa le deține le are Primit de la mine drept garanție pentru a-mi lua țuica înapoi ce î-o vândusem, dar că nu sunt date de complezentă. Pen urmare cei care mă cunosc va binevoi a vedea că nu este cazul de insolvabilitatea mea, e lupt în fața justiției pentru a dovedi că un debtor al meu pe care l-am ajutat abuzând de încrederea ce am avut în el, încearcă o zi de a trece drept creditor real al meu. Constantinescu Radeșleanu Roșiori de Vedea răspunde de este m* DIMINEAȚA Indemnizațiile la căile ferate Direcția căilor ferate nu trimite următorul comunicat : Ziarul „DIMINEAȚA“ în numărul său de Vineri 25 Februarie 1921 (No. 5220) publică, sub titl „Risipa", un articol prin care vrea să arate că se face risipă cu banii Stabilul, plătindu-se ofițerilor din serviciul C. F. R. diferite indemnități, sub masca unor anchete provocate de faptul că se substituie o instituție civilă ordinelor severe militare. — Autorul mai arată că posedă și un exemplar din ordinul circular, confidențial, respectiv. Faptul că autorul articolului in chestiune a făcut o întreagă serie de afirmațului neîntemeiate, ne obligă a aduce în cunoștință publicului următoarele lămuriri care să pună în măsură să cunoască adevărul. 1) . Nici un ordin confidental nu s’a dat de Administrația C. F. R. relativ la indemnitățile cuvenite militarilor afectați serviciului C F R. Aceste drepturi s’au stabilit prin ordine circulare , deschise la fel cu acelea cari stabilesc drepturi personalului C. F. R. 2) . Ofițerul ca și oricare alt funcționar de stat, și ofițar particular, care se deplasează, are dreptul la o Indemnitate zisă de deplasare, atunci când părăsește garnizoana de reședință , iar acela care, in aceiași garnizoană, este obligat a face și alte servicii suplimentare, pe lângă serviciul său normal pe care totuși îl execută, are dreptul la o indemnitate de transport. Aceste indemnități sunt stabilite de către Ministerul de Război și în raport cu gradul ofițerului, astfel: indemnitate de deplasare de la 100— 150 lei și indemnitate de transport de la 50—96 lei. Ori prin circulara sa Direcțiunea Generală C. F. R. a admis ca numai comandantul militar al atelierelor și depourilor C. F. R. cu cele 2 ajutoare ale sale și cei cinci comandanți de zone să primească indemnitatea întreagă fiind în mod permanent în inspecție pe îirtî, iar toți ceilalți Comandanți militari de ateliere șî depoul c. f. r. să primească indemnități reduse, variind între 40 și 20 lei pe zi. Adaugăm că pentru acei cari locuesc în clădirile C.F R. s-a suprimat complectamente orice indemnitate. Prin urmare nu sunt 3 feluri de indemnități : de transport, deplasare și cheltueli de anchetă, cum lasă să se înțeleagă autorul articolului în chestiune, ci: Militarii aflați in serviciul C. F. R. nu primesc decât una și singură indemnitate de transort, sau de deplasare, după categoria în care se află. 3) Nu toti ofițerii e numărată de autor primesc indemnităti. Comandanții de gară nu primesc de la Administrația C. F. R. absolut nici o indemnitate. 4) Gradele interioare, (trupa), nu primesc indemnități, pentru că nici după dispozițiunle militare secretarii de birouri nu au asemenea drepturi. 5) In ce priește anchetele" zise „mascate" de către autor, este surprinzător că d-sa nu a luat încă cunoștință că presa a publicat fapte concrete, arătând consecințe ale acestor anchete, prin sancțiunile aplicate unora din funcționari). C. F. R. și nici nu tine seamă despre pare-id schimbări în bine, pe cari publicul le-a constatat deja în în circularea trenurilor. Indicem deci cu constatarea bine bine dovedită că ofierii aflați în servicul C. F. R., primesc de fapt indemnități mult inferioare acelonr cari ar ■avea drepte dacă Hs’ar aplica dispozițiile militare în vigoare cu toate că, pe fefull serviciului, ei sunt obligați a suporta cheltuieli destul de mari cu ocazia delăsărilor, șî fac deci un sacrificiu de ordin material; iar articolul în chestiune, ne place să credem că este datorit unei greșite înțelegeri a ordinului, căcii altfel n’ar putea fi decât rezultatul unei încercări de ponegrire intenționată a unui grup de ofițeri, cari prin devotamentul cu care servesc, contribue în mod vădit la bunul mers al serviciului în r.teresul general all publcuM. Direcțiunea Generală C. F. R. INFORMAȚIUNI Ziarul comunist Rote Fahne anumță eșirea din partidul comunist german a lui Lovis Daemig,a lui Adolf Hoffmann si a Clarei ZetkinDupă o telegramă vieneză către „Tribuna“, guvernul austriac a fost invitat de guverul italian la conferința statelor moștenitoare care Va avea loc în Roma, la 31 Martie, și se va ocupa de soluția unor probleme lăsate în suspensie în tratatele de pace. D. Bernhard Ludwig, cunoscutul fabricant Ac iabile, furnizorul Curței Regale Române, anunță că, încăpând de Sâmbătă, 5 Martie cor. și numai pentru un scurt timp, este zilnic de la 4—6 da [UNK] la dispoziția onor săi clienți, în str. Piața Alea. Lahoixky 8 (fost Dorobanților). D-l Octavian Goga, ministrul cultelor și artelor, întorcându-se din concediu a încetat interimatul acelui departament, cu care fusese însărcina d. P. P. Negulescu, ministrul instrucțiunii. Teatrul CENTRAL In fiecare seară era 9 Cei cinci din Frankfurt (Die fUnf Frankfurter) Comedie In 5 acts de Karl Reissler Biletele la JHchel și la casa teatrulu calea Celărașilor 11, peste drum de Primăria Capitalei Telefon 36/52. Aflăm cu plăcere logodna drăgălașei Domnișoare Hortense Juster cu Domnul Iacob M. David. Felicitările se primesc Duminică 6 Martie a. c. Calea Călărași 150- Cinema Gloria Cal. Văcărești 64 Bl JU Comedie In 7 de „Film Șarph“ Societatea de Urologie, ginecologie și obstretică va ține ședință Miercuri 2 Martie a. c. ora 8 jumătate p. m. în amfiteatrul de dermatologie de la Spitalul Coltea, fiind la ordinea zilei mănătoarele comunicări: 1. Dr. Poenarul Căplescu: Apendicită formă pelviena. 2. Dr. Butoianu M.: Plagă prin urmă de foc, toracio-anomenală și lombară stângă, cu leziunea pericardumă de foc, toraco-abdominală și rom chiului stâng. 3. Dr. Săvulescu D.: Un caz de osteomalacie gravidică. 4. Discuțiunea cazurilor din ședința precedentă. ic- Proectul de lege al contractelor de muncă, care a trecut prin secțiunile Camerei, va veni astăzi în dezbaterile Camerei. Ministerul muncii, prin serviciul de plasare din jud. Prahova, a plasat 125 de lucrători fără lucru din Ardeal. lână iei Metru JERSEY 24ÎC «, p, La Maetarinul ,,SAPMO" Calea Victorial 24 Comitetul sinagogei „Malbrin“ din strada Bravilor No. 2, aduce prin aceasta viile sale mulțumiri d-nei și d-l. K PFNHARD SCHERER pentru lăudabila faptă dând mâncare in zile sala 17 și 28 Febr. c. la 120 PERSOANE DIN UCRAINA cari sunt adăpot’i, în sus numita sinagogă. Conflictul dintre direcție și lucrătorii uzinelor metalurgice Ploești a fost aplanat. Aflăm cu plăcere de cusătoria Doamnei Hélène Bally, fiica Doamnei și Domnului Jean Bally, cu căpitanul P. Matei, din marele Stat Major, de Varmie du Levant, chevalier de la Légion d’Honiieur „croix de guerre", fiul colonelului Matei, officier de la Légion d’Lionneur, care a fost celebrată la Garches (Seine et Oise) la 24 Februarie 1921- Transmitem sincerile nostre felicitării banilor căsătoriți. Washington.—Hoover a comunicat lui Harding că este gata să accepte în noul cabinet ministerul de comerț, în cazul în care i se lasă mână liberă pentru reorganizarea ministerului de comerț fără amestecul congresului, mai ales în ceea ce privește atribuțiile sale relative la comerțul extern, t > Disează Mărfi Opera Română de „Faust“: mâine Miercuri 2 Martie „Aida“ cu tenorul VI. Caravia în Radames și în celelalte roluri d-nele frotti și Brunetto, d-rtii Jean Athanasiu Folescu și St. loescu. Joi Premiera Giocondeî dramatica și spectaculoasa Operă a lui Ponchieri, montată cu decoruri și costume cu totul noul, și interpretată de d-na Rodico, Teodorescu, Brunetto și d-nii Cellani, Gr- Teodorescu și Folescu. Balet în actul și ai lll-lea aranjat de d-șoara Battaggi. Societate anonimă Se aduce la cunoștința d-lor acționari că In ședință din 1 Februarie a. o. CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE A HOTARAT CHEMAREA VARSAMANTULUI III SI ULTIMUL DE 40 % ADICA 200 LEI DE ACȚIUNE. Depunerea acestui vărsământ urmează a se face în Intervalul dela 1—15 MARTIE A. C. in București la Sediul Societății în Pasajul Imobiliara Scara A, Etajul III și la CREDITUL TECHNIC str. Marconi No. 3 Loco. IN CONSTANȚA LA BANCA ROMANEASCA. Depunerile ce nu se vor efectua In termenul sus menționat vor fi supuse unei dobânzi de întârziere de 10% pe an. D-nii AcUcnari vor prezenta TITLURILE PROVIZORII, pe care se va certifica efectuarea vărsământului. CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE Marele Circ Krategl 1 în Circul Sidoli . 24 NUMERE 24 . Centru Maimuță Jak Prețuri reduse Uje Lei 140—Parker 25.Balcon 20 Stal I 15.Galerie 5 . , Taxa cuprinsă 1---------------___________ ■ Anunțăm logodna D-rei Zilly Sussmann cu D-l Jonel B. Kamber, care a avut loc Sâmbătă 26 Februarie a. c. Aflăm ca In anul acesta au sosit cele mai splendide noutăți în Dlărțișoare la Ceasornicăria PAX din calea Grivitei No. 107. .Complect renovată și reasortată în această branșă. Prețuri mai efrin ca oriunde 10—31588 . THE PEKING TOKIO .TROUPE, trupă chineză de acrobație comică. MILLA FLEURY, excentrică franceză, obțin în fiecare seară succes grandios la TEATRUL MAJESTIC. MOBILE Dormitoare, Sufragerii, Birouri, Saloane, Mobile de Piele Club Aranjamente complecte cu prețuri foarte convenabile la Nathan Goldstein Str. €ar.964-66 A. S. R. Principesa Elisabeta a binevoit a primi Vineri 25 Februarie la Palatul Cotroceni pe d. Gabriel Mazbach, comerciant de covoare și Antichități, care i-a înmânat un frumos dar de nuntă.» ^ Aflăm cu o deosebită plăcere că Duminică 27 Februarie crt. a avut loc in cerc intisn logodna gentilei și drăgălașei domnișoare Elsa Sufrin cu domnul Henry Wassermann cooproprietar al societăței in comandită de Import și Export, „Pacific“. Felicitările se primesc Duminică 6 Martie crt intre orele 4—6 p. m., în locuința d-lui M. K. Sufrin din Str. 11 Iunie 60 A. La serata de gală a palatului a fost mult admirat aranjamentul artistic de mireasă al A. S. R. Principesa Elisabeta, precum și frumoasa beteală, executată de cunoscutul coafor și furnisor al curței Regale 0-1 Beer. T Mathilda solohon nIȘU HORNȘTEIN LOGODIȚI Bacău Brăila In locul oricărei alte înștiințări Deutschi pension Ernestina Blumental LOGODIȚI 7089 București Anna Jarovici Moritz Grinberg LOGODIȚI 7081 Brăila Buzău Mizzi A. Siegler născută RGSNEANU Inginer Arnold S. Siegler București CăSăTORIT! Fany Goldenberg Bernhard Farblogodiți București Miercurie Martie 19?1 Târgul liber i Bursa calmă, lipsă de animație incheeri restrânse la cursuri inferioare , celor precedente. Au încheiat oficial: 3% Împrumutul Național 78. Banca M. Blank 1320. Banca Viticolă 330—60. Steaua Română 3400. I. R. p. mp. Acțiuni bancare Banca Națională . 8900—9100 Mormorosch Blank . 1300—1330 nous . 1200—m Banca Românească part. 1020—1040 „ Agricolă vechi . . 5<0— 580 Banca de Scont .... 650— 680 „ of. Roum..................... 1250—1300 Comercială Română . 650— 6~5 .. Credit. Român. . . 050—1090 Astra Româna ..................6500 — 6800 Steaua Română excupon . . 530— 5560 Blokpetrol..................... 1830—1860 Petrolul .......................... .450 — 600 Speranța . . ...... 1100'—11500 Petrol românesc...................... 1170—1220 Concordia......................... 1450—1600 Creditul Petrolifer..................2000—2050 I. R. D. P. nebloc. c. vărsare. 1300—1360 I. R. D. P. blocate ..... 1200—1260 Generala Petrolifera ^ . . . .560— 610 Păcură Românească .... — Blolgo-Rom. opt...................... DEVISE Petrolifera Soc. Navigația România ..............................SICO—3200 S. R. D............................. . . 4026-4150 Maritima vechi . . . . . 900— 940 Dunărea.................................. 1500—1600 Diversa Loc. Tramvay Corn .... 1660—2750 Govora-Călimănești purt. . . 400— 440 Marele Hoteluri vechi. . . . 1350—1450 Soc. Corn. Coc. ERine dotate . 300— 330 Ind. Morilor.......................... 2300—24u0 Creditul Technic ....... 780— 820 Creditul Extern ....... 560— 600 Textile Buhuși excupon . . . 1400 1450 Mica ...............................................375- 425 1 Cnrpaantina ...............................7Z5 75 > 1 «kiele Reița com. vărsate 1850—1920 Efecte Scris, funciar, Rural 57. . .91 — 94 „ Urban „ . . 91 — 93 ta? „ . . 83 — 85 Bon C. Bur. 5% .... .83 — 87 Obl'g. C. Buc. 4% .... 73 - 75 . . .. 57....................76 - 78 Ind. Com. 47, %...................73 — 75 — 57, 82 - 85 Oblig. Loc. Com Loco . . . , Eftine garde sta# 57. . .88 — 90 Rente Con. A și B ... 90 — 92 din 1013 4xit ex. c. , 93 — 95 externă 67, . . . . 110 —115 „ din 1916 57, exc. . 78 — 80 Impr. Unirei 1919 67# cu cup 76‘® — 7810 Rentă internă 6*, 1910 f. .. 76 — 78 iiul presei îi lovit Asociațiunea Generală a Presei, a trimis ministerului de justiția următorul protest: Domnule ministru. După informațiuni sigure ce avem, nici parchetul, nici magistrații judecătorești din Bucovina nu știu că Constituția noastră urmează a fi aplicată în tot cuprinsul regatului mării. Astfel, în Bucovina, presa este încă supusă regimului austriac și ziariștii pot fi arestați preventiv deși articolul 24 din Constituție e clar și precis în această privință. Protestăm contra acestei stări de lucruri și vă rugăm, domnule ministru, să binevoiți a da o circulară deslușitoare ca nu cumva și de aci înainte, magistrații din ținuturile fraților noștri să se mai crează îndrituiți a trata pe ziariștii cetățeni români, așa precum austriacii, pentru Bucovina, și ungurii, pentru Transilvania, tratați odinioară pe frații noștri persecutați. Legile austriace și maghiare cari ar cădea în conflict cu Constitute română să nu se mai aplice. Tristut in muncitoreasca In urma unei consfătuiri, funcționarii din comerț și industrie au hotărât să înainteze un memoriu prin care cer libertatea dreptului de întrunire și de organizare. Membrii comitetului organizateî lucrătorilor din ramura alimentară au tinut o consfătuire cu caracter profesional. * Duminecă a avut loc adunarea cercului Tineretul Socialist # Secțiunea socialistă din Craiova ține mâine Miercuri adunare generală pentru a hotărâ între altele fixarea libiei de conduită față de sciziunea socialstă. it Dell Teatru Teatrul Central: „Cei cinci din Francfurt“, piesă în 3 acte de Carl Rössler Cei cinci din Francfurt sunt cei cinci frați Rotschild cari, după ce și-au întins puterea în tot Occidentul ,s-au ajuns la apogeu, fiind ridicați la rangul de baroni de împăratul Austriei, au voit să meargă mai departe. Au căutat anume, o alianță familiară cu o casă domnitoare. Profitând de încurcăturile bănești ale unui mic prinț german, au oferit acestuia pe fiica celui mai mare din frați. Proectul era pe punctul de a reuși, când el e stricat de fată — o natură dreaptă și sinceră — care refuza târgul, pentru a se mărita, după îndemnul inimei, tot cu un Rotschild. Pe subiectul acesta autorul, Carl Rössler, a închegat o piesă fină și sprituală, care izbutește să împace și susceptibilitățile evreilor, și pe acelea ale aristocrației. Piesa a avut mult succes la Viena și pe scenele germane, cât și la Paris unde a ținut afișul vreme îndelungată Asociația dramatică de la Teatrul Central a reprezentat-o aseară în condițiunii din cele mai fericite. D-șoara Valerie Salatier — un element prețios pentru teatru — d-na Natalia Pavelescu, d-nii Cosmin, Florea Simionescu, Bozescu, Gheorghiu etc., și-*au dat toate silințele spre a asigura piesei un succes care va fi durabil. Atât piesa cât și interpretarea au plăcut publicului care a aplaudat cu căldură. . » INTHtt Palatul justiției Conferințele stagiarilor Prima conferință ținută de serișt avocaților stagiari a fost aceea a d-lui Weisengrun care a vorbit despre „Chestiunea de drept și de fapt în Casație“. D-sa a făcut un istoric foarte interesant a originei instanței supreme. D-sa a conchis necesitatea examinării chestunilor de fapt și în casație. Conferențiarul a fost felicitat de numeroși asistenți din lumea juridică. Modificări în mersul trenurilor Trenurile de persoane 175 și dintre București-Sibiu, cu începere de la 1 Martie, se modifică pe distanța Piatra-Olt, Sibiu, după cum urmează: Trenul de persoane 175, pleacă din Piatra-Olt la orele 7.05, ajunge la R.Vâlcea, la orele 11,18 și la Sibiu la 16.55. Trenul de persoane 176, pleacă din Sibiu la orele 13.20 ajunge la R. Vâlcea la orele 18.15 și la P. Olt la orele 22.45. De asemeni a fost modificat trenul dintre București-Cialatî, după cum urmează: Plecarea din București la orele 22.30, sosirea la Buzău la 2.35, la Făurei la 3.56, la Brăila la 5.48 și la Galați la 7.25. In ce privește restricțiunea relativă la vânzarea biletelor de clasa III, rămân în vigoare dispozițiunile din circulara din 13 Ianuarie, urmând ca la trenurile accelerate No. 1-42-1 și 2-42-2, să se vândă bilete de clasa III-a numai călătorilor pentru sau de la stațiunile situate între Boboc-Iași, iar celor pentru sau de la stațiunile situate între București-inclusiv Buzău, se vor vinde biletele clasa III-a la trenurile de persoane No. 123 și 124._________ __________ CAPITALA Furtul din str Rozelor D-na Alexandrina Stănescu, din strada Rozelor No. 17 a reclamat poliției că în lipsa sa de acasă, hoți necunoscuți i-au forțat lacătul de la ușa casei și întroducându-se înăuntru, i-au furat un ceas de aur cu capacele încrustate cu diamante, de mare valoare, precum și un portofel cu 900 lei Hoți de cazane Comisarul Hociung, de la Siguranță, a arestat pe doui vestiți spărgători, dezertori din armată și foști condamnați de mai multe ori. Ei se numesc Niculae zis Cioculeț, și Ion Achim, zis Căpățână In ultimul timp au furat mai multe cazane de aramă, de pe la diferiți locuitori din culoarea de NegrutWî. an faurt 17L TtardtaiL