Drum Nou, iulie 1958 (Anul 15, nr. 4208-4234)

1958-07-22 / nr. 4226

pag. 2. FAZA REGIONALA A „SPARTACHIADEI DE VARA A TINERETULUI“ o adevărată sărbătoare a sportului din regiunea noastră Cinci oraşe din regiunea noastră au găzduit Întrecerile etapei regionale din cadrul popularei competiţii de masă polisportive, „Spartachiada de vară a tineretului“. La Sibiu Sîmbătă şi duminică, Sibiul a găzduit întrecerile la trîntă şi handbal masculin din cadrul etapei regionale a Spartachiadei de vară a tineretului. Iată campionii regionali: categoria 55 kg. Şt. Istache (Oraşul Stalin), cat. 61 kg. Tit Boţocan (oraşul Sibiu), cat. 68 kg. Ion Hantău (Agnita), cat. 76 kg. Marin Serbănescu (Orașul Stalin), cat. 84 kg. Martin Zink (Rupea), cat. peste 84 kg. David Covrig — fără adversar, întrecerile de handbal au dat cîștig de cauză echipei masculine „Balanța“-Sibiu, care a întrecut în finală „Textila”-Cisnădie cu 10—8 (4—5). C. MUSTAȚĂ, poresp. La Oraşul Stalin Kilometrul 132 de Pe şoseaua Cristianului. Secretarul concursului face apelul concurenţilor participanţi la întrecerea ciclistă din cadrul etapei regionale a „Spartacudei“. Sunt campioanele şi campionii raioanelor şi oraşelor, dar din păcate nu în totalitatea lor. Despre concurs putem spune că a fost pasionant şi a dat cîştig de cauză celor bine pregătiţi. Trebuie subliniată comportarea bună a reprezentanţilor raionului Codlea, cicliştii colectivului sportiv Torpedo, toţi patru reprezentanţi ocupînd locuri fruntaşe. In proba de 8 km. biciclete oraş fete, locul I a revenit reprezentantei Oraşului Stalin. De data aceasta am fost martorii unui rezultat meritoriu din partea lui Liviu Deak cu Il’T. Rezultate bune au obţinut Chicuruş Victor (raionul CodAstra Kremer, care a acoperit distanţa în 1594”. Tînărul Iosif Beţi, ucenicul din Sibiu a obţinut victoria, intrecîndu-si cu cîtiva metri adversarii la sprintul final, înregistrînd pe 10 km. categoria biciclete de oraş, 18’21”. Tot pe distanta de 10 km. s-au întrecut şi fetele, din cadrul categoriei semicurse. Locul I a revenit Niculinei Ciolan (Torpedo) cu 18‘45“ urmată de Elisabeta Antal din Oraşul Stalin cu 19’49”. La un bum nivel tehnic s-a desfăşurat Întrecerea băieţilor la semicurse, pe distanţa de 15 km. Victoria a revenit lui Corjocneanu Traian, o speranţă a ciclismului din oraşul nostru, care a acoperit distanţa în 26’. lea) pe 1000 m. plat juniori cu 2,47”, ca şi Erika Fitinger (oraşul Mediaş) pe 500 m. plat cu T25“, Walter Müller (Sighişoara) la aruncarea greutăţii juniori, cu 12,93 m. etc. La oraşul Mediaş Sîmbătă după amiază ştrandul colectivului sportiv „Record“ a cunoscut o afluenţă mare de public, începutul întrecerii l-au făcut... copiii centrelor de iniţiere din localitate. Revenind la întrecerile spartachiadei pe regiune, menţionăm buna pregătire a înotătorilor din Sibiu şi Mediaş, care de altfel au şi dat cîştigătorii celor patru probe. Iată cîştigătorii: junioare: Gertraud Rosetzky (Sibiu) 1‘27“2; juniori: Mocksoh Wolker (Mediaş) 1‘14“6; senioare: Rosemarie Hrastl (Sibiu) 1‘26“1; seniori: Ron Grasser (Mediaş 1’08”4. Tot în oraşul Mediaş s-a desfăşurat şi faza regională la oină. Victoria la această disciplină a revenit echipei Torpedo din raionul Codlea, care a terminat neînvinsă. C. GRUIA, corresp. La Făgăraş întâlnirile de volei masculine şi feminine desfăşurate la Făgăraş au prilejuit un spectacol sportiv de amploare. Victoria finală a turneului masculin a revenit echipei „Poiana“ din Oraşul Stalin, care a învins cu 2—1 echipa oraşului Făgăraş. In întrecerile feminine, raionul Agnita a ocupat locul I, învingînd cu 2—1 echipa „Partizanul roşu“ Oraşul Stalin în partida finală. V. LAZAR. coresp. Rezultate bune la atletism Cîştigătorii probelor care ne vor reprezenta în întrecerile finale Lungime senioare: Iuga Kunigunde (oraşul Mediaş) 4,79 m. Junioare: Erika Thalmann (Oraşul Stalin) 4,81 m; 500 m. plat senioare: Kunigunde Iuga (oraşul Mediaş) 1’29”4; Junioare: Erika Fitinger (oraşul Mediaş) 1’25”; 1000 m. plat juniori : Victor Chicuruş (Codlea) 2’47”1: seniori: Wass Mihai Ionescu (Oraşul Stalin) 2’42”8; 100 m. plat juniori: Mircea Lupu (Oraşul Stalin) 11”6: Seniori: Liviu Deak (Oraşul Stalin) 11’T: înălţime seniori: Gunther Fitzer (Oraşul Stalin) 1,65 m. juniori: Werner Waians (Agnita) 1,65 m; Junioare: E. Bruss (Codlea) 1,33 m; Greutate seniori: O. Magherius (Rupea) 11,93 m; Juniori: W. Müller (Sighişoara) 12,93 m; Junioare: R. Tekely (oraşul Sibiu) 10,05 m; Senioare: H. Tontsch (Oraşul Stalin) 10,75 m; Lungime juniori: W. Waiang (Agnita) 5,84 m; Seniori: G. Fitzer (Oraşul Stalin) 6,01 m.; 80 m plat junioare: I. Gross (Agnita) 11”; 100 m. plat senioare: I. Bandac (Mediaş) 13**1. Cursa cu obstacole: Juniori: S. Nicibita (Oraşul Stalin) 33,9; seniori: V. Bălan (Oraşul Stalin) 25”; Junioare: E. Merlan (Oraşul Stalin) 26”2; Senioare: V. Chiţoiu (Sighişoara) 28”6; Ştafeta 4x100: Oraşul Stalin 45”5; AL. D. CALIFICARE LA FOTBAL Pentru calificarea în campionatul regional de fotbal duminică s-au desfăşurat retururile primei etape. La Sighişoara, echipa locală Faianţa a cedat în faţa formaţiei Voinţa Blaj cu 1—3 (1—1), permiţînd acesteia să se califice pentru etapa viitoare. La Făgăraş, Constructorul, deşi a obţinut victoria in dauna echipei Textila Cisnădie cu 2—1 (0—0), n-a putut reface handicapul de 7 goluri diferenţă la care a pierdut primul joc. Concursul de verificare al lotului republican de scrimă Sîmbătă şi duminică a avut loc în Oraşul Stalin concursul de verificare a lotului republican de scrimă în care s-a afirmat din nou tineretul sportiv De altfel, în afară de proba de sabie, unde s-a impus numai tînărul Szántó I. (C.S.A.), în celelalte probe învingătorii au fost din rîndul tinerilor. In proba de floretă mai alles, s-au calificat în finală 6 tineri din care doi, (Zilahi si Poenaru) s-au clasat pe primele locuri. De remarcat de asemeni comportarea excelentă a micului Adalbert Gurath II și forma bună manifestată de Olga Orbán şi Maria Vicol. REZULTATE: FLORETĂ FETE 1) Olga Orbán (Prog. Cluj) 6 victorii. (în baraj a cîştigat la M. Vicol cu 4—1); 2) Maria Vicol (Prog. Buc.) 6 victorii; 3) Lidia Cirig (C-C-A.) 5 victorii. FLORETĂ BĂIEŢI 1) Zilahi Iosif (C.C.A.) 5 victorii după 2 baraje: 2) Sabin Poenaru (C.C A.) 5 victorii; 3) Tudor Eie ( Progresul Buc) 5 victorii. SABIE BAHET 1) Bartos Tiberiu (Prog. Cluj) 5 victorii; 2) Szantay I (Prog. Cluj) 4 victorii; 3) lătrate Jack (C.C.A.) 4 victorii. SPADĂ BĂIEȚI 1) Adalbert Gurath II (Prog. Cluj) 6 victorii (în baraj a dispus de Stelian Const, cu 5—3); 2) Stelian C-tin (C.C.A.) 6 victorii; 3) Oscar Thalmainer (C.C.A.) 4 victorii. GH. MAZGAREANU, coresp. DRUM NOU La oraşul Victoria Stadionul „1 Mai" din localitate a găzduit întrecerile la handbal feminin. Câştigătoare a ieşit echipa colectivului Record Mediaş, urmată in ordine de H. C. Glimbav, raionul Codlea, „Mătasea“ Sighişoara şi „Tricotaj“ Agnita. Disputele au făcut o bună propaganda acestei discipline in rîndul iubitorilor de sport din orașul Victoria T. MAIIIU, coresp. No. 4228 Jinigreună cu ..Titaestrii alenei. In spatele meu stă pe scaun o fetiță mică. Mai precis nu mai stă pe scaun, ci in picioare, ca să vadă mai bine. Cu o mină a apucat speteaza scaunului, iar cu cealaltă umărul meu. Se uită. In sus. Nu e singura. O face împreună cu sutele de spectatori. Ildiko si Csaba, cei doi tineri artişti — fraţi de altfel — se produc la o înălţime de 20—25 m. Csaba, cu capul în jos, agăţat numai cu picioarele de trapez, ţine în gură funia unui al doilea trapez, de care la rîndul ei Ildikó se balansează. Una-nouă! înainte — înapoi. O singură mişcare greşită şi... Aşi de unde ! Numărul ia sfirşit. Publicul izbucneşte în aplauze. Fetiţa din spate răsuflă uşurată. Sloboade speteaza scaunului şi umărul meu. Aplaudă şi ea-Unde sîntem? La premiera noului program „Maeştrii arenei“ al Circului de stat din Bucureşti instalat la Oraşul Slatin. Programul continuă. Urmează la fină artişti de circ din ţările prietene. Vasil Mihailov de la Circul de stat din Sofia. Nu ştii ce să admiri la acest artist: tehnica perfectă a execuţiului sau felul cum îşi stăpîneşte nervii. Varşovienii, Duo Berszman se produc cu patine pe roţi. Şi ceilalţi artişti ai noştri? Dida Constantin, Lia Bocan, Marcel Cassian, Leni Popa, Trio Cassian, Duo Bocan, cunoscuţii Ciacanica şi Tonino au oferit o distracţie plăcută de mai bine de două ore. O remarcă formaţiei de jazz a circului. ★ Circul are un trecut de mii de ani. Despre trecutul şi prezentul lui, despre gemurile de circ multe s-au scris, in ultimul timp arta circului a luat o dezvoltare vouă, bazîndu-se in primul rină pe elementul om. Pe programul circului de azi figurează mai puţine dresuri de lei, tigri, cai, dini, etc. (In această ordine de idei, considerăm că dresura de cămilă a lui V. Krateyl este întructiva depăşită). ★ Orchestra intoncartează un marş. Crainicul îşi ia rămas bun de la spectatori printr-o urare „La revedere“! Spectacolul a luat sfirşit. Fetiţa mai sus-amintită încadrată de părinţii ei, pleacă şi ea către casă. Ieşind pe poarta circului o mai crud vorbind: — A fost frumos, tăticule, rsu-i așa ? — Da! Da, a fost frumos. P. I. ★ h a S . I In oraşul încă de la prima sesiune, comitetul executiv al sfatului popular al oraşului Zărneşti, a chemat pe toţi deputaţii celor 35 circumscripţii electorale, la o întrecere patriotică pentru înfrumuseţarea oraşului. Rezultatele n-au Intîrziat să se vadă In circumscripţiile ai căror deputaţi sînt: Lazăr Mladin, Atanase Sasu, Nicolae Gher, Nicolae Briotă, I. Dăneţ şi Nicolae Hie. In aceste circumscripţii, printre alte realizări s-au dat în funcţiune 9 fîntînî cu apă potabilă. Nici deputaţii Nicolae Secuiu, Gheorghe Popa, Ştefan Puşcaşu şi Ştefan Stroie, nu s-au lăsat mai prejos. Sub îndrumarea lor s-au pietruit străzile Breiner Bele. 13 Decembrie, 7 Noiembrie. De asemeni, s-a construit un pod peste Bîrsa, iar în dreptul străzii Zărnești Breiner Bela s-au construit trei podeţe. Prin grija comitetului executiv al sfatului popular s-a construit un pod pe strada Gheorghe Gheorghiu-Dej, s-a introdus un cablu de 800 m. lungime pentru extinderea reţelei de telefoane in oraş. Parcul din faţa gării a fost înprejmuit cu un gard din prefabricate. Totodată s-a amenajat localul pentru atelierul de croitorie bărbătească şi de damă din oraş. S-a procurat materialul necesar pentru construirea unui canal de aducţie precum şi pietrele necesare macadamizării străzii Die Pintille. Continuând cu elan sporit acţiunea patriotică întreprinsă, vom contribui la înfrumuseţarea şi pe mai departe a orașului nostru. M. L STÄNILÄ, poresp. In vitrinele literatura Agro-Zootehnică Viticultura GHERASIM CONSTANTINESCU: Ampolografia. 432 pag. — 32 lei. EA.S.S Zootehnie ALEXANDRU F URTUNESCU : Zootehnie generală — voL I. 460 pag. — 40 lei. E.A.S S. librăriilor Beletristică PETŐFI SÁNDOR: János Viteazul — poem. In romineste de Eugen Jebeleanu. Ilustraţii : Florica Cordescu. 106 pag. — 10 lei Ed. tineretului JULES VERNE: Sfinxul gheţarilor — roman. Colecţia „Cutezătorii’“. In romineşte de Claudia Fischer şi Vasile Chiriţă. 440 pag. — 9 lei broşat; 18 lei cartonat. Ed. tineretului. ÎN AL TREILEA AN Te bucuri când pe poarta uzinei de tractoare iese tm nou tip de tractor, când presa vesteşte admiraţia stârnită de produsele ,,Fabricat in R.P.R.“ la eampoziţiile internaţionale cind paiul se Îndoaie de spicul greu, sau cînd vezi cu ochii cum răsar ca din pământ noi construcţii... Ne bucurăm pentru fiecare succes, pentru fiecare realizare nouă, pentru viaţa nouă pe care o trăim... Duminică ne-am bucurat din nou şi ne-a crescut inima de bucurie, cinci în cinci oraşe ale regiunii noastre s-au desfăşurat întrecerile din cadrul fazei regionale a Spartachiadei de vară a tineretului. 1086 de tineri şi tinere s-au luptat cu secundele şi metrii la atletism, nataţie şi ciclism, cu adversari tenace la oină, trîntă, volei şi handbal, pentru a cuceri victoria. 1086 de tineri şi tinere s-au pregătit cu minuţiozitate ca să aducă culorilor colectivului lor sportiv un rezultat cit mai bun în clasament. 1086 de tineri au contribuit la veritabila sărbătoare a sportului din regiunea noastră, la ceea ce se cheamă O BUNA PROPAGANDĂ A SPORTULUI IN REGIUNEA STALIN. Acești 1086 de tineri sunt însă numai cei mai buni din cei peste 100.000 care au participat in etapele anterioare. Răsfoim fişele de statistică: Oraşul Stalin — 31.690 participanţi, raionul Mediaş — 12 683 participanţi, oraşul Mediaş — 8222, iar oraşul Sibiu — 10.634. E minunat ! Ar fi fost şi mai bine însă dacă aceste cifre pe alocuri nu ar fi exprimat indolenţă din partea colectivelor sportive, organizaţiilor U.T ... şi U.C.F.S., cum de pildă exprimă cifra de 3.628 participanţi în raionul Sibiu... Tineretul nostru îmbrăţişează cu drag întrecerile din cadrul Spartachiadei de vară, intrată în tradiţia întrecerilor sportive. Sîntem la al treilea an de dispută a competiţiei polisportive care a angrenat sute de mii de tineri şi tinere în practicarea diferitelor discipline sportive şi aceasta bucură pe fiecare om al muncii care doreşte ca tineretul patriei să fie viguros, sănătos la minte şi la trup, capabil a face faţă cu cinste sarcinilor de constructor al vieţii noi. Acum mai avem o sarcină: să pregătim temeinic finaliştii care se vor întrece la Bucureşti pentru titlul suprem. Victoria lor ne va aduce noi bucurii... AL IHNCA