Drum Nou, noiembrie 1961 (Anul 18, nr. 5240-5265)

1961-11-01 / nr. 5240

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA !unt nou ORGAN Al COMITETULUI REGIONAL PHR BRASOV SI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL ANUL XVIII, Nr. 5240 ★ MIERCURI, 1 NOIEMBRIE 1961 * 4 PAGINI, 20 BANI Iniţiativă şi operativitate La întreprinderea Textila Roşie“ din Braşov au fost dobîndite succese însemnate în producţie. Pe primele trei trimestre ale anului în curs planul producţiei globale a fost îndeplinit în proporţie de 101,3 la sută, realizîndu-se economii peste plan în valoare de 127.000 lei. Totodată planul la produse de calitatea I-a a fost realizat în proporţie de 101,7 la sută. Succesele obţinute nu sunt întîmplătoare. Organizaţia de partid a întreprinderii a mobilizat în acest scop întreg colectivul, îndrumînd în permanenţă conducerea administrativă pentru luarea celor mai eficace măsuri care au avut ca urmare sporirea producţiei şi îmbunătăţirea calităţii produselor. Randamente sporite Putem obţine o producţie sporită cu aceleaşi maşini ? se întrebau adesea comuniştii. Fireşte a venit răspunsul după alte discuţii şi frămîntări. Acest lucru este posibil prin punerea în valoare a tuturor rezervelor interne ale producţiei. Care sînt aceste rezerve ? Au fost enumerate mai multe : sporirea randamentului la maşini, ridicarea calificării muncitorilor, o mai judicioasă organizare a producţiei etc. Nu vom putea vorbi aici despre toate. Ne vom opri deci asupra uneia din rezervele interne amintite : sporirea randamentului la maşini. In acest scop, conducerea întreprinderii, îndrumată de organizaţia de bază, a consultat înainte de toate inovatorii. Şi rezultatele nu au întîrziat să se arate. S-au făcut în scurt timp o serie de propuneri de inovaţii, care, aplicate în procesul de producţie, au dus la atingerea scopului dorit. Iată, ajutorul de maistru Staicu Iordan s-a frămîntat cum să obţină un randament mai mare la maşina de însăilat stofe, unde operaţia respectivă se executa manual. Frămîntările lui n-au fost în zadar. Prin mecanizarea operaţiei de care am amintit, productivitatea maşinii a crescut de 5 ori. O realizare frumoasă a dobîndit şi ajutorul de maistru Ion Prişcu, care, prin mecanizarea operaţiilor de la maşina de cusut etichete, redus numărul oamenilor care deservesc această maşină cu 50 la sută. Exemple de măsuri care au contribuit la obţinerea unor randamente sporite la maşini s-ar mai putea da. La maşinile de tricotat manuale, de pildă, s-a adaptat un dispozitiv de măsurare a tricotului, care elimină măsurarea manuală cu rigla, în acest fel sunt eliminaţi timpii morţi a maşinii. O realizare importantă a fost obţinută în secţia vopsitorie. Aici se pierdeau 20-30 de minute cu umplerea aparatelor de vopsit cu apă. Se punea deci problema eliminării acestor timpi morţi prin crearea unui debit mai mare, care să asigure o alimentare mai bună a aparatelor. In acest scop s-a confecţionat un nou rezervor de apă şi o pompă, măriindu-se totodată debitul conductelor. Tot în acest scop ajutorul de maistru B. Albert a introdus o inovaţie care constă dintr-un robinet de scurgere la aparatul de vopsit. Prin realizarea acestei lucrări timpii morţi în aprovizionarea cu apă a aparatelor au fost reduşi cu şa la sută. Rezervele interne n-au fost epuizate Nu a trecut decît puţin timp de la alegerea noului organ de partid al întreprinderii. In prima şedinţă a organizaţiei de bază a fost dezbătută amănunţit problema calităţii produselor. Stă prost întreprinderea în această direcţie? Nicidecum! După cum am arătat, planul la produsele de calitatea I-a a fost îndeplinit în proporție de 101,7 ln sută. Ţinînd seama însă că nu există o limită a succeselor, co lt. N. DOREANU (Continuare în pag. 2-a) Citiţi în pagina 4-a Rezoluţia Congresului al XXII-lea al P.C.U.S. mmm se neenese hi In aceste zile, în fabrici şi uzine, pe şantiere de construcţii, se fac intense pregătiri pentru a asigura cele mai bune condiţii de muncă pe timpul friguros. Sub îndrumarea organizaţiilor de partid, in fiecare întreprindere măsurile prevăzute în planurile tehnico-organizatorice, şi în planurile speciale, sunt înfăptuite, creind posibilităţi ca întrecerea socialistă sa se desfăşoare fără întrerupere, iar sarcinile de plan să fie îndeplinite în mod ritmic. Aceasta va duce la sporirea productivităţii muncii, îmbunătăţirea calităţii produselor şi reducerea preţului de cost. PENTRU O PRODUCŢIE RITMICA MASURILE PRIND VIAJA Colectivul de conducere al Atelierelor centrale din Mediaş, îndrumat de organizaţia de partid, a elaborat din timp măsurile ce trebuie luate pentru pregătirea unor condiţii optime de muncă în timpul iernii, în acest scop s-a întocmit un plan de măsuri şi s-au organizat echipele de muncitori pentru executarea lucrărilor prevăzute. Muncind cu însufleţire, harnicii muncitori din rîndul cărora s-au evidenţiat tovarăşii Gh. Chichişanu, Teodor Hodîrnău Vasile Socolean, Ion Şander şi mulţi alţii, au reuşit ca într-un termen scurt să dea viaţă la o bună parte din măsurile prevăzute în plan. Astfel, au fost verificate aerotermele din toate secţiile, iar in secţia mecanică s-a instalat un nou aeroterm, s-a revizuit si completat sistemul de încălzire din ateliere, s-au luat măsuri pentru instalarea de ventilatoare, s-au înlocuit geamurile sparte, s-au reparat uşile, executîndu-se şi alte asemenea lucrări care să contribuie la asigurarea unor condiţii cit mai bune de muncă pe timpul iernii. MIHAI ISOPESCU, activist cultural La fabrica „8 Mai“ din Mediaş, sub îndrumarea organizaţiei de partid, s-a întocmit din timp un plan de măsuri, în care s-au prevăzut lucrările ce trebuie efectuate pentru asigurarea unei producţii ritmice. Astfel, s-a prevăzut asigurarea secţiei de croit cu încălzirea necesară, înlocuirea geamurilor simple cu geamuri duble, executarea unei instalaţii de încălzit cu abur la sectorul de marochinărie, repararea acoperişurilor, a uşilor şi altele. Majoritatea lucrărilor de reparaţii şi revizie prevăzute, s-au terminat. LUCRĂRILE SUNT PETERMINATE în aceste zile de sfîrşit de toamnă, muncitorii, tehnicienii şi inginerii de la I.R.U.M. Sibiu, toţi buni gospodari, fac pregătiri pentru iarnă. Ei au stabilit un şir de măsuri gospodăreşti pentru buna desfăşurare a procesului de producţie pe timpul iernii, în vederea îmbunătăţirii continue a calităţii produselor. Astfel, s-au reparat acoperişurile, s-au confecţionat paravane pentru a opri curenţii de aer în hala de montaj, s-au instalat sobe în atelierul de debitare şi aeroterme în atelierul de vopsitorie, s-au pietruit căile principale de acces în întreprindere etc. Toate aceste măsuri, prin hărnicia şi priceperea colectivului de muncă, sub conducerea permanentă a organizaţiei de partid şi cu sprijinul comitetului sindicatului, au prins viaţă, în fiecare atelier muncitorii se preocupă în aceste zile de crearea celor mai optime condiţii pentru îndeplinirea planului de producţie în timpul iernii. O grijă deosebită se acordă verificării sculelor, dispozitivelor necesare pentru a obţine în cadrul întrecerii socialiste o productivitate mult mai înaltă şi în acelaşi timp produse de calitate superioară. DUMITRU IOAN, preşedintele comitetului sindicatului m RITM MAI VIU LUCRĂRILOR AGRICOLE DE TOAMNĂ! LA ZI Terminarea grabnică a semănatului In ultima săptămină lucrătorii de pe ogoarele regiunii noastre, ca urmare a măsurilor luate, au reuşit să folosească mai bine tractoarele şi maşinile agricole, atelajele proprii, ceea ce le-a permis să obţină succese însemnate in efectuarea lucrărilor agricole de toamnă şi in special a semănatului. Zilele trecute, in toate gospodăriile agricole de stat, ca şi in comunele ce aparţin de oraşul Braşov, planul însămînţărilor de toamnă a fost realizat şi chiar depăşit. Eforturile susţinute depuse de oamenii muncii de pe ogoarele raioanelor Sibiu, Sighişoara etc., au permis ca în zilele trecute şi în aceste raioane să se însămînţeze mari suprafeţe de teren, lichidindu-se astfel în bună măsură răminerea în urmă. Ţinindu-se însă seama de faptul că timpul este înaintat, se poate aprecia că in unele raioane semănatul se intîrzie cu toate că se dispune de forţe suficiente pentru executarea in termen scurt şi in bune condiţii agrotehnice a acestei lucrări. Aşa stau lucrurile în raioanele Mediaş, Agnita, Sf. Gheorghe şi altele, unde recoltatul culturilor tirzii se face cu multă încetineală. Din această cauză, tractoarele și celelalte mijloace existente nu pot fi folosite cu întreaga lor capacitate de lucru. Pentru evitarea pierderilor din recolta anului viitor, este necesar ca în următoarele zile, atît recoltatul culturilor tirzii, est şi semănatul griului şi al celor- F 1*11 e iaşi la !*-i*c,inftaţia sfeclei sie zafiăr Membrii gospodăriilor agricole colective din localităţile ce aparţin de oraşul Braşov se străduiesc să termine cît mai grabnic recoltatul culturilor tirzii de toamnă. Organizindu-şi bine munca, colectiviştii din Codlea au şiterminat recoltatul sfeclei de zahăr de pe toate cele 19° hectare cultivate cu această cultură. La fel, membrii întovărăşirilor agricole „6 Martie“ şi „30 Decembrie“ din Stupini, şi „Drum nou" din Drrste, au încheiat şi ei efectuarea acestor lucrări. Printre gospodăriile colective care sunt avansate cu recoltatul sfeclei de zahăr, sunt şi cele din Ghimbav, Vulcan şi Rîşnov, care în următoarele zile vor termina complet recoltatul sfeclei de zahăr, lalte culturi de toamnă, să se termine în toate raioanele regiunii noastre. In acest scop, organele de partid şi de stat, S.M.T.urile au datoria să organizeze cit mai bine munca, repartizînd tractoarele din unităţile unde semănatul s-a terminat în cele care n-au încheiat încă această lucrare. In acelaşi timp, colectiviştii şi întovărăşiţii trebuie să dea un ajutor concret mecanizatorilor prin eliberarea terenurilor de culturi, aprovizionarea continuă şi la timp cu seminţele necesare etc. Pe măsură ce se termină semănatul, toate forţele trebuie să fie folosite din plin la efectuarea arăturilor adînci de toamnă şi la transportarea pe cîmp a unor cantităţi cît mai mari de îngrăşăminte naturale. In acest fel se vor putea obţine recolte bogate şi de la culturile ce se vor semăna in primăvară. Un bun pas germinativ culturilor Pregătirea terenului în cele mai bune condiţii face parte integrantă din complexul de lucrări agrotehnice menite a pune temelie solidă recoltei din anul viitor. Cunoscînd importanţa acestei reguli, oamenii muncii de la sate, mobilizaţi şi îndrumaţi de organizaţiile de partid precum şi de agronomi, au pregătit pentru însămînţări o suprafaţă echivalentă cu peste 92 la sută din plan. In gospodăriile de stat, suprafaţa pregătită pentru însămînţări a şi fost depăşită cu mai bine de 400 ha. Acum, în aceste unităţi precum şi în gospodăriile colective din cuprinsul oraşului Braşov, se lucrează intens la arăturile pentru însămînţările de primăvară. xy ~: WJ. «autó-, .rr-r*- Ştafeta prieteniei romîno-sovietice In cinstea marii sărbători de la 7 Noiembrie, sportivii din întreaga noastră regiune sunt angrenaţi în numeroase şi variate manifestări sportive. La loc de frunte se situează Ştafeta prieteniei romîno-sovietice, manifestare la care participă mii de tineri şi tinere de pe întregul cuprins al regiunii Braşov. Duminică spre centrele raionale au porenit din toate comunele din regiunea Braşov, ştafetele sportivilor şi tineretului din mediul sătesc, ducînd mesajul de salut adresat marii sărbători de la 7 Noiembrie. De la centrele raionale, pe patru trasee, ştafetele sportivilor şi tineretului regiunii noastre se îndreaptă spre oraşul Braşov, unde vor ajunge în cursul zilei de astăzi. Primirea ştafetelor se va face într-un cadru festiv la Casa ofiţerilor din Braşov, unde, în afara ştafetelor din cele patru trasee ale regiunii noastre, vor sosi şi ştafetele regiunilor Banat şi Hunedoara, purtînd mesajele sportivilor şi tineretului din aceste două regiuni. In ziua de 2 noiembrie, Ştafeta regiunii Braşov va pleca spre Ploeşti, ducînd mesajele sportivilor din regiunea noastră și din regiunile Banat și Hunedoara. Un nou cerc literar țiiiiiiimniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. In gospodăria colectiva „11 iunie" din Halchia, raionul Sf. Gheorghe, a început selectarea cartofilor pentru sămînță. După selectare, cartofii sînt însilozați. IN CLISEU: Aspect din timpul selectiării. ÎNCHEIEREA LUCRĂRILOR CONGRESULUI AL XXII-LEA AL P. C. U. S. MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: In şedinţa din dimineaţa de 31 octombrie, Congresul al XXII-lea al P.C.U.S. a ascultat comunicarea lui P. N. Demirev, preşedintele Comisiei pentru numărătoarea voturilor, cu privire la rezultatele alegerilor în organele centrale ale partidului. Delegaţii la Congres au întimpinat prin aplauze furtunoase, prelungite, informarea despre alegerea unanimă a membrilor Comitetului Central al P.C.U.S., a membrilor supleanţi ai C.C., a membrilor Comisiei Centrale de Revizie. Tovarăşul N. S. Hruşciov a subliniat că votul unanim în alegerea organelor centrale ale partidului dovedeşte încă o dată unitatea şi coeziunea de monolit a partidului. In numele tovarăşilor aleşi, ei mulţumeşte delegaţilor la Congres pentru înalta lor încredere. Marţi după-amiază, sub preşedinţia lui N. S. Hruşciov a avut loc şedinţa de închidere a Congresului al XXII-lea al P.C.U.S. Din partea Comisiei pentru elaborarea rezoluţiei cu privire la raportul de activitate al Comitetului Central a luat cuvintul delegatul Leonid Incev, care a supus Congresului spre dezbatere şi aprobare proiectul de rezoluţie. Rezoluţia cu privire la raportul de activitate al Comitetului Central a fost adoptată în unanimitate. Rezoluţia aprobă în întregime linia politică şi activitatea practică a C.C. al P.C.U.S. în domeniul politicii interne şi externe. Delegatul Boris Ponomariov a supus apoi spre examinare Congresului proiectul de rezoluţie cu privire la Programul P.C.U.S. El a amintit că, la 30 iulie proiectul de Program al P.C.U.S. a fost publicat în presă pentru a fi dezbătut de întregul popor. Poporul sovietic, a subliniat Boris Ponomariov, a aprobat în unanimitate noul Program al P.C.U.S., ca program marxist-feninist de luptă pentru crearea primei societăţi comuniste din lume. Comisia a examinat toate propunerile şi completările la proiectul de Program şi supune spre aprobare Congresului proiectul de rezoluţie cu privire la Programul P.C.U.S. In rezoluţie se spune: Congresul al XXII-lea al P.C.U.S., după audierea raportului lui Nikita Hruşciov cu privire la Proiectul de Program al P.C.U.S, hotărăşte: să fie adoptat Programul Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Timp de citeva minute sala răsună de puternice ovaţii. Delegaţii şi invitaţii la Congres se ridică în picioare.Se aud urale. In continuare Congresul al XXII-lea a aprobat în unanimitate noul Statut al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice prezentat spre examinare de Comitetul Central al partidului. A luat cuvintul N. S. Hruşciov. Din însărcinarea Prezidiului C.C. ei a informat pe delegaţii la Congres că a avut Ioc o plenară a Comitetului Central care a ales organele de conducere. N. S. Hruşciov a rostit cuvântarea de închidere a Congresului, care a fost primită cu puternice şi îndelungi aplauze. Apoi N. S. Hruşciov a declarat închis Congresul al XXII-lea. Delegaţii şi invitaţii la Congres intonează imnul clasei muncitoare „Internaţionala“. Din toate colţurile sălii răsună aclamaţii: „Pentru Congresul al XXII-lea al P.C.U.S. — Ura!“; „Slavă Partidului leninist!“; „Trăiască Programul leninist al partidului. Ura!“; „Pentru partidele marxist-leniniste frăţeşti — Ura!“; „Pentru lagărul socialist — Ura!“; „Trăiască Comitetul Central leninist! Ura !“; „Pentru poporul sovietic — Ura!“. Sala scandează : „Leninism — comunism!, Leninism — comunism. Ura !“; „Prietenie între popoare! Prietenie între popoare. Pace !“; „Ura !“. Tovarăşul Hruşciov exclamă: PENTRU PARTIDELE MARXIST-LENINISTE FRĂŢEŞTI, URA! Ca tunetul răsună din nou ovaţiile, se aud aclamaţii în cinstea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, in cinstea marxism-leninismului. TRĂIASCĂ POPOARELE CARE LUPTA PENTRU LIBERTATE ŞI INDEPENDENŢA, ÎMPOTRIVA JUGULUI COLONIALISMULUI ŞI IMPERIALISMULUI! URA! Miile de delegaţi şi oaspeţi la Congres ovaţionează cu căldură pe reprezentanţii popoarelor Asiei, Africii, Americii Latine, care luptă pentru libertate şi independenţă Oaspeţii ele peste hotare aclamă Uniunea Sovietică, marele Partid al lui Lenin, unitatea şi înfrăţirea popoarelor, în lupta pentru pace şi un viitor luminos. Cuvântarea lui M. S. Hruşciov la închiderea Congresului al XXII-lea al P. C. N. S. Dragi tovarăşi, Lucrările Congresului al XXII-lea s-au încheiat. Ordinea de zi a fost epuizată. Congresul a adoptat rezoluţia cu privire la raportul Comitetului Central, a adoptat noul Program al partidului, Statutul partidului, a aprobat raportul Comisiei Centrale de Revizie şi a ales organele conducătoare ale partidului. Se poate spune cu deplin temei că cel de-al XXII-lea Congres marchează una dintre cele mai importante etape în viaţa partidului şi a ţării noastre, în lupta pentru triumful comunismului. (Aplauze furtunoase). Calea luptei pentru construirea societăţii comuniste a fost fundamentată ştiinţific de marii dascăli ai clasei muncitoare, Marx, Engels, Lenin. Conducătorul nostru nemuritor, Vladimir Ilici Lenin, a creat partidul revoluţionar al bolşevicilor care a condus clasa muncitoare, poporul muncitor la victoria Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. După octombrie, partidul nostru a început să se numească partid comunist. Aceasta înseamnă că ţelul lui este co -ruirea comunismului. Comuniștii, întregul popor muncitor, au avut o încredere fermă în Lenin, în partid. Multora, însă comunismul li se părea pe atunci un vis, un vis atrăgător, dorit, dar foarte îndepărtat. De atunci am străbătut o cale imensă. Poporul sovietic a construit socialismul, a înfăptuit grandioase transformări în viaţa economică, politică şi de stat a ţării şi a păşit pe drumul larg al construcţiei comuniste. Adoptind noul Program, Congresul al XXII-lea a proclamat în faţa întregii lumi că popoarele Uniunii Sovietice, în frunte cu Partidul Comunist, călăuzindu-se după învăţătura marxist-leninistă, ridică susteagul luptei pentru construirea societăţii comuniste în ţaţa noastră. Construirea societăţii comuniste a devenit o sarcină practică a partidului şi poporului. (Aplauze). Pentru instaurarea comunismului este nevoie de o bază materială trainică şi de un belşug de bunuri materiale şi spirituale. Acest lucru nu se poate obţine prin descîntece şi îndemnuri. Comunismul poate fi construit prin muncă, prin munca a milioane de oameni şi numai prin munca lor. (Aplauze prelungite). Tovarăşi, pe adresa Congresului au sosit zeci de mii de telegrame şi scrisori conţinînd saluturi călduroase şi urări de activitate rodnică pentru Congresul partidului. Au sosit peste Toooo de rapoarte din partea unor colective de muncitori, colhoznici, lucrători din sovhozuri, oameni de ştiinţă, cultură şi artă cu privire la îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea Congresului al XXII-lea al partidului. Permiteţi-mi ca, în numele delegaţilor la Congres, să mulţumesc din inimă tuturor colectivelor, tuturor tovarăşilor care au trimis saluturi Congresului al XXII-lea şi să le urez voi şi mari succese în muncă. (Aplauze furtunoase). In numele delegaţilor la Congres, in numele întregului nostru partid şi al poporului sovietic, permiteţi-mi să mulţumesc încă odată călduros partidelor marxist-leniniste frăţeşti pentru participarea la lucrările Congresului, pentru bunele lor urări. (Aplauze prelungite). îi asigurăm pe prieteni că şi pe viitor partidul leninist va ţine sus steagul comunismului, steagul internaţionalismului proletar .(Aplauze prelungite). Mulţumim cordial reprezentanţilor partidelor democratice naţionale din statele independente ale Africii pentru caldele saluturi adresate Congresului nostru. (Aplauze furtunoase). Sprijinim şi vom sprijini , lupta popoarelor pentru libertatea şi independenţa lor, împotriva robiei coloniale. (Aplauze furtunoase). Vom întări prietenia dintre toate popoarele, vom traduce cu consecvenţă în viaţă principiul leninist al coexistenţei paşnice, vom lupta pentru pace în lumea întreagă. (Aplauze furtunoase). înarmat cu noul Program, poporul nostru îşi va uni şi mai strîns raidurile în jurul partidului, sub steagul maxism-leninismului. (Aplauze, furtunoase, prelungite). Ţelurile noastre sunt clare, sarcinile sunt bine precizate. La muncă, tovarăşi ! Pentru noi victorii ale comunismului ! (Aplauze furtunoase, prelungite care se transformă în ovații. Toți se ridică în picioare). COMUNICAT cu privire la Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: La 31 octombrie 1961 a avut loc plenara Comitetului Central al P.C.U.S., ales de Congresul al XXII-lea al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Plenara a ales Prezidiul C.C. al P.C.U.S. în următoarea componenţă: Membri ai Prezidiului: Brejnev L. L, Hruşciov N. S., Kosîghin A. N., Kozlov F. R, Kuusinen O. V., Mikoian A. I., Podgornîi N. V., Foleanski D. S., Suslov M. A., Svernik N. M., Voronov G. I. Membri supleanţi ai Prezidiului : Grişin V. V., Rasidov S. R., Mazurov K. T. Miavanadze V. P., Şcerbiţki V.V. Plenara a ales secretariatul C.C. al P.C.U.S. în următoarea componenţă: HRUȘCIOV N S __ prim-secretar al C.C. al P.C.U.S., Kozlov F. R., Demicev P. N., Iiicev L. F.’ Kuusinén O. V., Ponomariov B. N., Spiridonov I. V., Suslov M. A., Şelepin A. N. Plenara l-a ales pe Svernik N. M., preşedinte al Comitetului Controlului de Partid de pe lingă C.C. al P.C.U.S., iar pe Serdiuk Z. T- prim-vicepreşedinte al Comitetului Controlului de Partid. ★ MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: Din partea Comisiei centrale de revizie a Partidului Comunist al Uniunii Sovietice : La 31 octombrie 1961 a avut loc şedinţa Comisiei Centrale de Revizie a Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Comisia Centrală de Revizie a ales pe Muraviova N. A. preşedinte al comisiei. Biroul C .C. al P. C. U. S. pentru R. S. F. S. R. MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: Prezidiul C.C. al P.C.U.S. a confirmat Biroul C.C. al P.C.U.S. pentru R.S.F.S.R. în următoarea componenţă: Hruşciov N. S. — preşedinte; Voronov G. I. — prim-vicepreşedinte; Lomako P. F. — vicepreședinte. Membri ai Biroului: Abramov G. G., Ciuraev V. M., Efremov L. N., Iasnov M. A., Kirilenko A. P., Organcv N. N., Poieanski D, S., Romanov A. V-