Evenimentul Zilei, mai 2007 (Anul 16, nr. 4795-4825)

2007-05-04 / nr. 4798

S * ' ■ Î T „Dacă Dinamo are valoare, joacă un tur preliminar și se califică în grupele Ligii Campionilor. Acolo ajung doar echipele puternice. Dumitru Dragomir, președintele Ligii Profesioniste de Fotbal Rednic: „Să nu mai aud de Mourinho și Ferguson“ Antrenorul dinamovist e foc și pază pe tehnicienii echipelor Chelsea și Manchester United, dar și pe comentatorii de la Pro TV Daniel Conțescu Mircea Rednic, antrenorul echipei de fotbal Dinamo, era ieri dimineață furios. Pe Jose Mourinho, pe Sir Alex Ferguson și pe norocul proverbial al steliștilor. „Pariul“ era dezumflat, după ce urmărise desfășurarea evenimentelor din semifinalele Ligii Campionilor. La finalul meciului de campionat cu Gloria Bistrița, tehnicianul dinamovist anunța că obiectivul „spartanilor“ săi pentru viitorul sezon al Ligii este calificarea în optimile de finală, fără să se gândească vreo clipă la faptul că însăși intrarea în grupele competiției ar putea fi periclitată. Pentru „câinii roșii“, sigură este în acest moment doar prezența în Cupa UEFA. ► EVZ: Mircea. EVZ te-a căutat miercuri seară, la câteva minute după terminarea partidei AC Milan - Manchester United. N-ai răspuns la telefon. Chiar așa de mare e supărarea la Dinamo? Mircea Rednic. Eram supărat, normal! Aveam cuțitul înfipt în rană. Orice discuție despre meciul AC Milan Manchester United ar fi însemnat atunci o răsucire a cuțitului în rană! Așa că am preferat să nu răspund la telefonul mobil. „La 2-0 am Închis televizorul' ► Cum ai caracteriza jocul de pe „San Siro“? Dureros pentru Dinamo! La 2-0 am închis televizorul! Am urmărit meciul împreună cu niște prieteni. Le-am zis din prima repriză că Manchester n-are nicio șansă de calificare, la felul cum începuse jocul... Incredibil de prost au jucat englezii... Niște „împușcați“! Iar Ferguson stătea lipit de scaun, fără să facă nicio mutare. Să schimbe ceva, să se agite și el puțin... Și schimbările de jucători le-a efectuat târziu. Foarte târziu. Iar cu o zi înainte, ăia de la Ghelsea s-au făcut de tot râsul cu jocul lor. Toate baloanele pe Drogba, la bătaie.... Păi ăsta e joc? Să nu mai aud de Mourinho și de Ferguson în viața mea! Din vina lor, a antrenorilor, au ratat Chelsea și Manchester calificarea în finală! Iar comentatorii de la Pro TV puneau și ei sare pe rană. Ba spuneau că Dinamo pierde opt milioane de euro dacă nu intră în grupe, că se bucură steliștii și rapidiștii... Parcă n-am fi români. Numai la răul altuia ne gândim! Ești supărat rău... Păi cum să nu fiu? Heinze, de la Manchester, e jucător? Pulhac e cu trei clase peste el! Joci cu Fletcher? Ce fotbalist e ăsta? Cum e posibil să ai un singur vârf de atac și nici ăla unul autentic, așa cum e Rooney, iar pe Mircea Rednic antrenor la Dinamo w Heinze, de la Manchester, e jucător? Pulhac e cu trei clase peste el! Iar Cristiano Ronaldo numai cu călcâiul lovea mingea... Numai «biciclete» are în cap! o bancă să-i ții pe Smith și pe Saha... Iar Cristiano Ronaldo numai cu călcâiul lovea mingea... Numai „biciclete“ are portughezul ăsta în cap! N-a fost singurul lucru care m-a deranjat: „Dinamo n-a avut niciodată bulan!“ Sunt supărat fiindcă Dinamo n-a avut niciodată bulan la tragerea la sorți în toată istoria clubului. Și n-a avut nici acum, când a fost să profite de alte rezultate! Dacă ar fi fost alte echipe românești în locul nostru, sigur ar fi intrat în grupe! Ăia de la Steaua au jucat numai cu formații de pluton în cupele europene. Noi, cei de la Dinamo, am picat ba cu Liverpool, ba cu campioana URSS, Dinamo Minsk... Atenție, cu campioana URSS, nu a Rusiei... Ei au jucat cu echipe de pluton: MTK Budapesta, Kuusysi Lahti... In 1986, primul meci greu l-au avut cu Anderlecht Bruxelles, în semifinale! Iar în 1989, Steaua a ajuns fără să vrea în finala cu AC Milan! ► Dinamoviștii au dat impresia că stau prea mult cum mâna întinsă la alții. Ai spus că vrei să te califici din grupe. Atunci, ce problemă ar fi să treci de un tur preliminar? !. Aici e vorba de bani. De foarte mulți bani. S-ar putea pierde pe puțin cincișase milioane de euro! Pe de altă parte, poate e mai bine că nu ne-am calificat direct în grupe. S-ar fi spus că sunt eu norocos și că noi, dinamoviștii, vrem pomană. Vom juca ultimul tur preliminar și cu asta basta! Poate picăm cu Real Madrid și spaniolii vor prinde o zi proastă (râde). Cine știe... ► Dacă nu vei reuși să intri cu Dinamo în grupe, poate te „transferi“ la Steaua... D> Ce să caut eu la Steaua? După ce voi pleca de la Dinamo, mă voi duce direct în străinătate. Și am oferte de la echipe de-afară... io 8»> c «j sÖp FURIOS. Mircea Rednic a fost negru de supărare miercuri noapte, după victoria milanezilor isi-TUL Sport 1. Rezumate din Cupa UEFA Pandurii Tg. Jiu - Universitatea Craiova (Liga I) 1915 sio»r Rusia-Italia 1 (Mondialele de hochei pe gheață) Gala de K1 de la București EE3I Arbitri români la CFR Cluj - Rapid DECIZIE. Partida de fotbal CFR Cluj - Rapid va fi arbitrată de români: Cristian Balaj la centru, Zoltan Szekely și Octavian Șovre - asistenți. Deși, inițial, ambele cluburi au fost de acord cu solicitarea unei brigăzi de arbitri străini, pentru întâlnirea directă din etapa a 30-a, rapidiștii au renunțat în final la acest demers. (Andrei Crăciun) Paulo Bento rămâne la Sporting PORTUGALIA. Paulo Bento, antrenorul de la Sporting Lisabona, își va prelungi contractul cu formația lusitană până în 2009. Bento va semna noua înțelegere cu „leii“ după finala Cupei Portugaliei, din 27 mai, în acel meci, Sporting va da piept cu Belenenses. (Andrei Crăciun) Clujencele, meci decisiv în deplasare HANDBAL FEMININ. Șefii grupării „U“ Jolidon Cluj au convenit, după discuțiile purtate cu oficialii clubului Naisa Nis, adversara ardelencelor din finala feminină a Challenge Cup, ca prima manșă să se dispute în România. Meciul va avea loc pe 12 mai, de la ora 17.00. Returul se va juca o săptămână mai târziu. (Andrei Crăciun) Bani pentru Pașcovici OMENIE. Fotbaliștii de la UTA au oferit banii din primele pentru ultimele rezultate (10.000 de euro) colegului lor, fundașul Cosmin Pașcovici, pentru a-i acoperi o parte din cheltuielile pe care acesta le are cu fiul său, aflat la tratament în Franța. „Odată cu victoria asupra celor de la Ceahlăul (scor 1-0 - n.r.), s-au deblocat primele și salariile jucătorilor“, a precizat Nicolae Bara, președintele de la UTA. (Bogdan Cioara) Hănescu și Crivoi, în semifinale PE VAL. Victor Hănescu a pătruns în penultimul act al turneului challenger de tenis de la Roma, dotat cu premii de 25.000 de dolari. „Hane“ s-a calificat în semifinale, după 6-0,4-6,6-3 cu Oleksandr Dolgopolov Jr. (Ucraina). Victor Crivoi s-a calificat și el în aceeași fază a competiției, trecând cu 6-3,6-4 de Federico Luzzi. Victor Crivoi îl va înfrunta în semifinale pe spaniolul Marc Lopez. Hănescu și Crivoi au asigurate câte 22 de puncte ATP și 1.065 de euro. (Andrei Crăciun) lHEHKIZ. Acționarii „câinilor“ au blocat transferurile! Faptul că Dinamo n-are garantată prezența în grupele Ligii a produs un șoc în „Groapă“. Acționarii „câinilor“ au schimbat din mers strategia pentru sezonul următor al cupelor europene. La Dinamo se vor investi bani doar dacă adversarul din turul trei preliminar va fi unul abordabil. „Blocăm toate transferurile în ziua în care vom afla cu cine vom pica în turul trei preliminar, atunci vom anunța dacă vom aloca sume mari pentru cumpărarea de jucători. Dacă vom întâlni o superechipă precum Liverpool, sunt puține șanse să ne calificăm în grupe, așa că nu vom aduce fotbaliști scumpi la Dinamo. Nu facem echipă pentru Cupa UEFA, fiindcă de acolo nu ni se întorc banii investiți“, s-au exprimat șefii. DEZILUZIE Steaua în turul doi preliminar, Dinamo în turul trei Dinamo va întâlni în turul trei preliminar al Ligii Campionilor adversari de calibru, având șanse infime să fie cap de serie. „Roș-albii“ au însă spatele asigurat în cazul în care vor rata prezența la „masa bogaților“, urmând să participe automat în turul întâi al Cupei UEFA. „Câinii roșii“ mai au o singură șansă de a obține direct calificarea în grupe, AC Milan să câștige Liga Campionilor și să termine campionatul italian pe poziția secundă; în prezent, milanezii au zece puncte mai puțin decât AS Roma, ocupanta locului al doilea, cu patru etape înainte de finalul din Serie A. Dacă va termina campionatul pe locul al doilea, Steaua va fi cap de serie în turul al doilea preliminar, spre deosebire de CFR Cluj, actuala ocupantă a poziției secunde în Liga I. (Dorin Focșeneanu) 18 . Vineri, 4 mai 2007 I Evenimentul zilei . FC Barcelona/FC Sevilla/Real Madrid FC Liverpool/Arsenal AC Milan/Lazio Bordeaux/Lens/OM/Toulouse/Rennes Schalke/VfB Stuttgart/Werder Bremen FC Porto/Sporting/Benfica Ajax/Alkmaar/Heerenveen/Twente AEK Aten Spartak Moscova Celtic Glasgow Anderlecht/Genk Dinamo Kiev/Șahtior Donețk Liberec/Sparta Praga/Slavia Praga/Mlada Boleslav Fenerbahce/Beșiktaș FC Ziirich/FC Base Steaua Roșie Belgrac stimm Glasgow Rangers Anderlecht/Genk Dinamo Kiev/Șahtior Donețk Liberec/Sparta Praga/Slavia Praga/Mlada Boleslav Fenerbahce/Beșiktaș FC Zürich/FC Basel Levski Sofia Beitar Ierusalim Rosenborg Salzburg Steaua Roșie Belgrad GKS Belchatow/Zaglebie Lubin FC Copenhaga Dinamo Zagreb Elfsborg Zilina Apoel Limassol Domzali FK Sarajevo/Slavija Tampere FK Ventspils Șerif Tiraspol Olimpi Rustavi FBK Kaunas Rabotnicki Bate Borisov Shelbourne Dublin KF Tirana Pavel, în „sferturi“ REZULTAT. Tenismenul român Andrei Pavel (foto) s-a calificat în sferturile de finală ale turneului de 125.000 de dolari de la Tunis după ce l-a învins ieri, în „optimi“, pe polonezul Lukasz Kubot, după două seturi, cu 6-3,6-1. în turul următor, Pavel îl va întâlni pe principalul favorit, francezul Fabrice Santoro, care a dispus de sârbul Viktor Troicki, cu 6-3,6-0. Pavel și-a asigurat 3.650 dolari și 21 de puncte AJP. (Andrei Crăciun) Popa luptă cu furca DUEL. Antrenorul Ionuț Popa se pregătește ca de război pentru meciul pe care echipa sa, Poli Iași, îl va disputa mâine, cu Dinamo: „în timp ce alte formații ies la luptă în Liga I cu pistoalele, cu investiții de milioane de euro, noi replicăm cu furcile, cu mijloace rudimentare“, s-a văitat „Profesorul“, supărat foc pe propriii elevi. (Andrei Crăciun)