Făclia, iulie-septembrie 1971 (Anul 25, nr. 7663-7741)

1971-08-05 / 7693. szám

PAGINA 2 FĂCLIA FUMATUL -UN MARE PERICOL PENTRU SĂNĂTATEA TINERETULUI "Aș dori să-mi încep acest articol, de fapt o pledoarie împotriva fumatului, cu unele exemple oferite de practica medicală. Un cunoscut de-al meu, care locuiește pe o străduță ffrumoasă, plantată cu arbori, puțin circulată, deci liniștită, din cartierul Andrei Mureșianu, are doi copii: un băiețel de 6 ani și o fetiță de 7 luni. Nu demult, băiețelul suferea de o bronșită cronică — boală care recidiva foarte frecvent — și de o conjunctivită prelungită, care refuzase să se amelioreze luni în șir, deși micului pacient i se administrau cele mai eficiente antibiotice, vitamine, siropuri etc. și i se aplica tratamentul oftalmologic necesar. Fetița era palidă și anemică și vărsa deseori. Regimul indicat și medicamentele antidiareice recomandate o ajutau foarte puțin. Cauza acestor stări de lucruri am descoperit-o intr-o seară, după ora 20, cînd am intrat în casa cunoscutului meu. Televizorul era deschis — Ness împușcase deja al șaselea gangster! — iar în cameră cinci adulți — inclusiv mama care alăpta — fumau intens!! Micul bronșitic, inspirînd fumul gros de țigară, dirduia pe un scaun, activizat și de acțiunea filmului și de răcoarea care pătrunsese în încăpere. Fugara se încea, zbătîndu-se in brațele mamei, iritată de același nefast fum de țigară. Bineînțeles că am recomandat imediat părinților serioase măsuri de rigoare, iar respectarea acestora a dus la vindecarea copiilor în numai două săptămîni. Un bărbat de 40 de ani suferea de o foarte gravă boală a vaselor care irigă inima — de angină pectorală, cauza fiind abuzul de tutun (25—30 de țigări pe zi), viciu cu care s-a ales încă din copilărie, la vîrsta de 8—9 ani! El prezenta crize dureroase, puternice, in regiunea inimii, asociate cu senzații de sufocare și cu teama de o moarte iminentă. De ani și ani era obligat de aceste crize, care deveneau tot mai acute, să ia doze mari de nitroglicerină, în calitatea mea de medic curant, mă ruga deseori să am grijă de copilul lui, în vîrstă de 12 ani, care se obișnuise și el să fumeze 10—15 țigări pe zi. Cu lacrimile în ochi mă implora să-i sfătuiesc odrasla să se lase de fumat, pentru a nu ajunge în trista situație în care se afla el, datorită imprudenței și nepăsării. Un soț și o soție doreau din tot sufletul să aibă un copil. Din nefericire, viitoarea mamă recursese la avorturi repetate și era o fumătoare inveterată (20—30 de țigări „Carpați“ pe zi). în sfîrșit, văzu lumina vieții mult așteptatul copil. El se născu însă prematur, avînd o greutate de numai 1.200 g și dezvoltindu-se foarte greu, prezentând ulterior o gravă distrofie, rahitism, din cauza lezării celulelor embrionare de către nicotină din țigările fumate de mamă cu nesaț și în timpul gravidității. Un al patrulea caz foarte grav mi-l amintesc din perioada cînd, student în medicină fiind, lucram ca intern la Casa copilului din Cluj. Intr-o zi ,a fost adus un copil de cinci ani într-o stare foarte grava, Imitîndu-și bunicul, (să nu uităm, deci, copiii ne admiră, nne imită!) acest copil mestecase între dinți și apoi înghițise două țigări. Urmarea: amețeală, salivație puternică, transpirație, extremități reci, contracții spastice ale iniinilor, crampe abdominale. I s-a efectuat imediat o spălătură gastrică, urmată de administrare de cărbune, de tonice pentru inimă și respirație. Astfel copilul a fost salvat. Cred că exemplele enumerate sunt destul de concludente în demonstrarea nocivității fumatului, îmi permit, în consecință, a cita și unele date științifice. Nicotiana tabacum — planta tutunului, din familia solanaceelor — a fost preluată de la indienii americani și introdusă în Spania de marinarii lui Cristofor Columb. De aici s-a răspîndit repede în întreaga Europă. Substanța cea mai activă a acestei plante este nicotină, un alcaloid foarte toxic, inhalat împreună cu fumul de țigară. Acest fum mai conține și alte 30 de substanțe otrăvitoare ca oxidul de carbon, acidul cianhidric, amoniacul, hdrogenul sulfurat etc. La început, poate, acest obicei al fumatului are un efect plăcut, chiar ușor excitant pentru intelect, dar să nu uităm niciodată că substanțele din tutun sunt toxice și, treptat, o dată cu creșterea consumului, apar slăbirea capacității de muncă sub raport psihic, oboseala fizică, grețurile, amețelile, durerile de cap, diareea, constipația etc., care sînt cu atît mai grave, cu cit cel care fumează e mai tînăr. Fumatul poate provoca și alte tulburări grave: slăbirea memoriei, nervozitatea, crizele semiepileptiforme și dificultatea de aprehensiune. De asemenea, favorizează anemia, tuberculoza, bronșita cronică, agravarea crizelor de astm și apariția cancerului buzelor și plămînilor. Ministerul Sănătății și Ministerul Invățămîntului din țara noastră au dat o statistică extrem de interesantă și instructivă, potrivit căreia numărul celor care mor pînă la 40 de ani din cauza unor boli cardiace grave este de trei ori mai mare în rîndul fumătorilor, bronșita cronică și emfizemul pulmonar sunt de 15 ori mai frecvente, iar astmul mult mai grav la fumători. 20% din fetele care fumează intens suferă de tulburări menstruale, sunt sterile ori frigide; printre sportivii de mari performanțe sînt foarte puțini fumători (de exemplu, nu fumează 80% din cîștigătorii întrecerilor de natație și 94 °/o din cîștigătorii alergărilor atletice). Ce li se cere deci tinerilor? Celor care nu fumează — voință, calm și independență, pentru a nu imita pe alții și a nu prelua fără rost un viciu periculos. Celor care fumează — voință, calm și independență, pentru a se elibera o dată pentru totdeauna de acest viciu care dăunează mult sănătății, întregii dezvoltări fizice și psihice, în lupta împotriva fumatului să fie vigilenți atît părinții, cit și corpul didactic, iar personalul localurilor de alimentație publică să-și aducă și ei contribuția la ferirea copiilor de 10—14 ani de calamitatea intoxicării cu nicotină. Dr. Herman EISIKOVITS PRONOEXPRES Concursul nr. 31 din 4 august 1971: Extragerea I: 12, 31, 10, 17, 16, 34. Fond de premii: 1 698 628 lei. Extragerea a II-a: 14, 23, 32, 25, 30. Fond de premii: 700 293 lei. ZOOTEHNICĂ... cronica măruntă . Pe calea Turzii — de la strada Observatorului în sus — în ultima vreme lucrările de lărgire a părții carosabile — în vederea creării a patru benzi de circulație — avansează într-un ritm mai rapid. La urgentarea terminării acestor lucrări un important aport îl aduc și tinerii din Cluj, prin munca lor patriotică. • Francisc Rogozan de la Șantierul 101 al Grupului de șantiere de construcții nr. 1 al T.C.C. ne-a scris că, de cîțiva ani încoace, totdeauna are necazuri cînd își ia concediul de odihnă. Nu i se plătește întreaga sumă la care are dreptul, din cauză că în cartea de muncă lui este trecut anul 1969, deși el lucrează la Trustul de construcții Cluj din 1966. Se pare că problema Conducătorul auto Marin Paraschiv (G-B-7928) a fost amendat de miliție, zilele trecute, cu 500 lei pentru depășirea vitezei legale în localități lui Rogozan este neclarificată din cauza comodității unor funcționari. Dacă-i așa, cei în drept sfi ia măsurile de rigoare. • Un tovarăș ne-a sesizat — numele lui n-are importanță — că șoferul Szabó Aurel de la Autobaza din Cluj pentru călători, suferind de boala vitezei, a făcut în ultimele săptămîni două boacăne: la ieșirea din Valea Ierii a intrat cu autobuzul — în care se aflau 30 călători — într-o groapă, iar în altă zi, la Băișoara, n-a putut lua virajul spre Valea Ierii. Sperăm că organele în drept vor stabili adevărul adevărat în legătură cu cele două întîmplări — ambele constituind prezumtive abateri de la regulile de circulație. In microraionul III din cartierul Gheorgheni, lingă stația de autobuze „Băița“, a fost deschis un chioșc de ziare. Aflîndu-se într-un vad bun, chioșcul poate desface mari cantități de ziare și reviste, mai ales cînd întîrzie autobuzele. Ca să nu se plictisească, călătorii cumpără ziare, reviste și... citesc. Am fost sesizați că unitățile pentru legume și fructe din hala aflată în Piața 1 Mai nu sînt aprovizionate la orele cele mai potrivite. In consecință, cumpărătorii pierd multă vreme așteptând sosirea mărfii. Ar fi bine că atît C.L.F. cit și I.A.S. să asigure aprovizionarea acestor unități la orele cele mai potrivite. • Vînzătorul Aurel Mureșan, de la magazinul de prezentare al Industriei cărnii din Cluj, a fost amendat pentru atitudine necorespunzătoare față de cumpărători, pentru folosirea nereglementară a cîntarului și, implicit, pentru calcularea incorectă a prețului la marfa cumpărată de clienți. Credem că amenda primită îl va trezi pe respectivul vînzător la realitate. „ ® Amendată a fost și Florea Felician de la unul din magazinele C.S.F. din Gherla. Cu prilejul unui control efectuat de Inspecția comercială de stat, în unitatea respectivă au fost găsite mărfuri dosite, care urmau să fie vîndute în mod preferențial. I imm Recentul număr al săptămînalului de cultură clujean, Tribuna, publică pe prima pagină un interviu acordat de către tovarășul Roman Morar, secretar al Comitetului județean Cluj al P.C.R., pe o temă de o deosebită actualitate și importanță în urma recentelor propuneri de măsuri prezentate de către tovarășul Nicolae Ceaușescu în fața Comitetului Executiv al C. C. al P.C.R., pentru îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii. Educația tineretului, o problemă de mare responsabilitate. Obișnuitele rubrici și pagini speciale sînt susținute de cunoscute și apreciate nume. La Cronica literară, Victor Feleac ne prezintă recentul volum de versuri al poetului Radu Cârneci, Cintînd dintr-un arbore, apărut la editura Junimea, iar Ion Vlad, în pagina de istorie literară, semnează prima parte din studiul Paul Zarifopol, teoreticianul literar. Critica , expresie și atitudine. Un iluminist, Samuel Bruckenthal (la rubrica Peregrinul I transilvan) sunt semnate de Ion Oarcăsu și, respectiv, Nicolae Balotă, iar Virgil Vătășianu relevă la Recenzii contribuția lucrării lui Nicolae Stoicescu la viitoarele cercetări istorice: Bibliografia localităților și monumentelor feudale din România, I, Țara Românească (Muntenia, Oltenia și Dobrogea). Proza ne reține în mod deosebit atenția prin semnătura lui Eugen Barbu, Caietele Princepelui (jurnalul unor romane, 1962—71), precum și prin a mai tinerilor Emil Bunea (Elogiu de vară) Vasile Sălăjan (Deasupra unui cîmp plan), Grigore Zanc (Grîu, muncă, viață...) Ion Rus (Cununa) și Ion Antoniu (Cîmpie ardeleană). De asemenea, semnalăm poemul semnat de Ion Cocora, Vara in cîmpie poetul. Despre reușitul și recentul turneu al Operei Române din Cluj în Bulgaria ne relatează pe o întreagă pagină N. Prelipceanu, iar despre cel al orchestrei de cameră a studenților de la Conservatorul G. Dima din Cluj în R.F. a Germaniei, conf. dr. Rodica Burea. Livia Drăgoi ne prezintă Expoziția retrospectivă Sándor Szolnay, iar impresii de la Festivalul cameral Brașov ’71, Mircea Gherman. Rubricile de știință ne oferă interesante rînduri semnate de Octavian Fodor (Reflecțiuni în legătură cu admiterea in invățămîntul superior) și Valeriu L. Bologa (Un om, o școală... și o revoluție științifică). La Confesiuni de atelier, Lucia Demetrius se destăinuie lui Ion Oarcăsu, Gheorghe I. Bodea ni-l readuce în actualitate pe tinărul comunist Filimon Sirbu, iar Ion Șeuleanu semnează la Folclor articolul Culorile din basme. Pagina de literatură universală ni-l prezintă, prin A. E. Baconsky, pe Aldo Palazzeschi și citeva traduceri din poezia acestuia: Necunoscutul, Sus, Lăsați-mă să mă amuz, Bătrina și somnul, Aramara amara. Mai notăm poeziile semnate, în cuprinsul revistei, de Victor Felea, Emil Brumaru, Cornel Udrea, că desenele întregului număr aparțin pictorului A. Grieb, precum și semnăturile lui Dan Rebreanu și Valentin Tașcu la rubrica Cărți premiate, a lui Geo Șerban la rubrica Din ,,dicționarul paralel", precum și cele ale lui Nicolae Calomfirescu (Rămas bun, Gherdapuri!) și Mihnea Gheorghiu (Nasul Cleopatrei). Tribuna nr. 31 i Clujul văzut din Fînațe Fotografia: PÉTER Jánog ADEVĂRURILE CUNOSCUTE SÎNT MEREU ACTUALI Lucrătorii din comerț știu și experiența demonstreazăcă o bună organizare a aprovizionării și o atentă gospodărire a fondului de marfă reprezintă premisele certe ale succesului în desfacere, succes condiționat, după cum e și firesc să fie așa, de calitatea calificării și conduitei vînzătorilor. Aceste adevăruri simple, cunoscute, au fost puternic reliefate și în cadrul recentei adunări generale a salariaților întreprinderii comerciale de stat „Alimentara“ Cluj. Ca for instituțional de conducere, îndrumare și verificare a întregii activități, de asigurare a participării directe a salariaților la rezolvarea problemelor esențiale ale întreprinderii, adunarea generală a luat cunoștință cu multă satisfacție de rezultatele economice obținute în semestrul I al acestui an. In această perioadă întreprinderea și-a îndeplinit planul de desfacere în proporție de 102%, obținînd și beneficii suplimentare în sumă de 861.000 lei. Față de perioada comparabilă a anului trecut, în primul semestru al acestui an a crescut simțitor ponderea desfacerii la unele produse de primă necesitate, de exemplu la făină albă cu 224 tone, la carne și preparate de carne cu 372 tone, la lapte cu 1 558 hectolitri etc. Aceste cifre sintetice exprimă caracterul eficient al activității desfășurate de comitetul de direcție, de serviciile comerciale și, firește, de marea majoritate a lucrătorilor din rețeaua unităților de desfacere. In centrul atenției tuturor factorilor amintiți a stat problema asigurării unuli fond de marfă complet, care să satisfacă cererea de consum și să acopere planul de desfacere. Conștientă de rolul ei în orientarea activității economice și dînd expresie participării reale a maselor la dezbaterea problemelor actuale ale acestei activități, adunarea generală a salariaților de la I.C.S. „Alimentara“ Cluj a supus unei analize riguroase principalele aspecte negative și a recomandat soluții concrete de înlăturare a neajunsurilor și greșelilor. In această ordine de idei, atît darea de seamă a comitetului de direcție, cît și vorbitorii s-au referit în primul rînd în faptul că la începutul semestrului a existat un gol mare în asigurarea fondului de marfă, echivalat valoric cu circa 31.000.000 lei. Acest gol a fost însă suficient de repede acoperit prin eforturi viguroase de achiziționare suplimentară a mărfurilor de la furnizori. Totuși, de-a lungul semestrului, au existat și perioade caracterizate de lipsa anumitor produse din rețeaua de desfacere, lipsă datorată unor cauze obiective. Participanții la dezbateri au vorbit și despre anumite deficiențe în contractarea, achiziționarea, gospodărirea, repartizarea și vehicularea mărfurilor, despre măsurile de îndreptare întreprinse pe parcurs și despre sarcinile ce se impun în toate aceste domenii în viitorul apropiat. Dacă rețeaua de desfacere a produselor alimentare este relativ bine aprovizionată, pe primul plan apare activitatea lucrătorilor, supusă normelor de justiție și echitate socială, cerințelor eficienței economice, rigorilor profesionale și igienico-sanitare. A fost apreciat pozitiv faptul că marea majoritate a lucrătorilor își fac datoria conștienți de răspunderea socială ce le incumbă, străduindu-se permanent să întrețină un climat civilizat și reciproc avantajos în relațiile cu publicul. Au fost citate în adunarea generală pentru activitate exemplară, în primul rînd pentru depășirea planului de desfacere, colectivele conduse de Victoria Rusu, Rozalia Pușcaș, Eugen Rethi, Alexandru Beretean, Ionel Iosif, Dezideriu Szöllösi și alții. Adunarea generală s-a dovedit — și pe bună dreptate — intolerantă față de salariații care s-au făcut vinovați de încălcarea regulilor comerciale, comportîndu-se nejust sau necivilizat cu o seamă de cumpărători, dosind mărfurile și vînzîndu-le pe bază preferențială, consumînd băuturi alcoolice în timpul serviciului sau punînd piedici echipelor de control obștesc. Drept exemple negative au fost de data aceasta Gheorghe Szakács, Iulian Moceanu, Irina Brumă, Viorica Beraru, Bela Morvai și alții. Concluziile pe marginea dezbaterilor, a activității generale din semestrul I, au fost susținute de tovarășul Ioan Bodocan, director adjunct al Direcției comerciale județene. Vorbitorul a făcut recomandări concrete pentru ameliorarea aprovizionării și desfacerii, gospodăririi și vehiculării mărfurilor, servirii cumpărătorilor. Lucrătorii întreprinderii comerciale de stat „Alimentara“ Cluj sunt hotărîți să-și îndeplinească cu succes sarcinile din semestrul II și să pregătească toate condițiile care vor garanta o activitate și mai rodnică în anul 1972. Simbolul păcii Foto: I. Chendeam * CALENDAR 5 AUGUST ROMÂNIA: 1929 — A început eroica grevă a muncitorilor de la Lupeni. FRANȚA: 1850 — S-a născut scriitorul Guy de Maupassant, (m. 6. VII. 1893); GERMANIA: 1895 — A murit Friedrich Engels, (n. 28. XI.1820); U.R.S.S.: 1844 — S-a născut pictorul I. E. Repin. (m. 1930); 1940 — Republica Sovietică Socialistă Letonă intră în cadrul U.R.S.S.; VOLTA SUPERIOARA; 1960 — Proclamarea independenței. Sărbătoare națională. INTERNAȚIONALE; 1963 — A fost semnat, la Moscova, Tratatul cu privire la interzicerea experiențelor nucleare în atmosferă, în spațiul cosmic și sub apă. TV 17,30 — Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară; 18,30 — La volan — emisiune pentru conducătorii auto; 18,50 — Timp și anotimp în agricultură, în cuprins: Lucrări la zi. Ferma —1 unitate de producție cu gestiune economică internă; Două culturi pe an. Din experiența Stațiunii pentru culturi irigate Valul lui Traian; 19,10 — Pentru sănătatea dumneavoastră. Cum utilizăm resursele climatice și balneare în timpul verii; 19,20 — 1001 de seri — emisiune pentru cei mici; 19,30 — Telejurnalul de seară; 20,00 — Aparențe și realități în lumea capitalului. 20,15 — Interpreta săptămînii: Florica Bradu. 20,30 — Din cronica eroică a insurecției. Film de scurt metraj realizat de Studioul cinematografic al M.F.A. 20,50 — Antologia umorului: Stan și Bran studenți la Oxford: 21,50 — Cadran internațional. Comentarii, documentare, reportaje din actualitatea internațională; 22,20 — Telejurnalul de noapte. * RADIO PROGRAMUL STUDIOULUI CLUJ JOI, 5 AUGUST. 17,45 — Deschiderea emisiunii. Actualitatea sonoră — informații, comentarii și reportajela zi; 18,00 — Unda preferințelor — muzică ușoară cerută de ascultători; 18,30 — Radiomagazinul școlarilor de Stela Maria Lăscuș; 18,50 — Cîntece patriotice; 19,05 — Breviar cultural. Din cuprins: Din istoria teatrului blăjean de cercetătorul Enyedi Alex. Carnetul, cinefilului de Const. Colhon. Noutăți editoriale: 19,20 — Mici piese instrumentale. VINERI, 6 AUGUST: 6,00 — Bună dimineața, oameni ai ogoarelor! — ediție pentru sate de Ștefan Barna. * FILME sâpt Amîna nebunilor, în completare: Ceramica de Cucuteni (8,30; 11; 13,30; 16; 18,30; 21) — Republica. sâpt Amîna nebunilor (ora 20,30) — Grădina Republica. ȘI CAII SE ÎMPUȘCA, NU-I AȘA?, cinemascop, în completare: Cuprul (8,30; 11; 13,30; 16; 18,30; 21) — Victoria. DIN NOU DESPRE DRAGOSTE, cinemascop, in completare: La Babadag in coloritul toamnei. — Arta. CAZUL C.S. în completare: Prețul confortului — 23 August. IMBLINZITORII DE BICICLETE, binemascop. în completare: Șantier naval (13; 15; 17; 19). Filme pentru copii — rulează de la ora 11 — Timpuri noi. UN SCRIS IN PLINA VARA. în completare: Pisoiul — Muncitoresc. PE LUCIUL GHEȚII, cinemascop. In completare: Poveste neterminată — Steaua roșie. * MUZEE Muzeul de artă, Piața Libertății nr. 30. 11—18. (Luni și marți, închis). Muzeul de istorie, strada Emil Isac nr. 2, 9—14. Muzeul memorial „Emil Isac“, strada 1 Mai nr. 23, 11—18. Muzeul etnografic al Transilvaniei, strada 30 Decembrie nr. 21, expoziția cu tema: Porturi populare din Transilvania. Deschis orele 11—19. Muzeul etnografic al Transilvaniei, secția în aer liber din Hora, deschis între orele 11—19. Muzeul zoologic, strada Clinicilor nr. 5—7, 9—13. Muzeul botanic și Grădina botanică ale Universității „Babeș-Bolyai“, strada Republicii nr. 42, zilnic între 9—20. Serele deschise zilnic 11—19. # VREMEA Centrul de prevedere a vremii Cluj comunică timpul probabil pentru 24 de ore. Vreme călduroasă dar instabilă, cu cer variabil și averse locale de ploaie, însoțite de descărcări electrice. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 14 și 18 grade, iar maximele între 26 și 30 grade. Vînt potrivit din sectorul sud-est. Timpul probabil pentru următoarele trei zile: _ Vreme în general instabilă, cu cer schimbător și averse de ploaie însoțite de descărcări electrice, cu deosebire în prima parte a intervalului. Temperatura în ușoară scădere. Minimele vor fi cuprinse între 12 și 16 grade, iar maximele între 25 și 29 grade. Vînt potrivit din sectorul vestic. MICA PUBLICITATE • Vînd VOLKSWAGEN 1500 limuzină. Strada Horea nr. 4, etaj II, apartament 19. (3853) # Ocazie rară! Vînd remorcă, cort pentru patru persoane cu accesorii. Podari Simion, Turda, Traian 44, după orele 12. (3854). « Vînd VOLKSWAGEN 1300 stare bună. Strada 13 Septembrie I, apartament 14. (3851). 0 Vînd ieftin, cu schimb de locuințe, apartamente cu două și trei camere, atelier gol. Strada Anton Paip 32. Informații Porumbeilor 8, d.m. (3855). 9 închiriez cameră mobilată, intrare separată. Strada Răsăritului 119, troleibuz 4, stația penultimă. (3841). • Pierdut certificat de încadrare pe numele Minteuan Nicolae. Declar nul. (3845). • Pierdut in ziua de 31 iulie 1971 una mînză neagră, cu stea în frunte, de 2 ani, și un minz roșu pintenog, de 4 luni. Cine-i va găsi va primi recompensă. Felecan Stsca Ioan, strada Lingurarilor 19. (3857). • Pe această cale țin să mulțumesc tov. dr. Munthiu Ioan, medic stomatolog la Policlinica II, serviciul stomatologic, pentru tratamentul stomatologic acordat mie și soției mele. Sauciuc Nicolae. (3852). • Cu adîncă durere anunțăm încetarea din viață a scumpului nostru Dr. MARIUS HANGANUȚ profesor universitar survenită în ziua de 4 august a.c., în al 76-lea an al vieții sale. Imiormîntarea va avea loc vineri, 6 august a.c., în cimitirul din Prundul Bîrgăului. Familia îndurerată (3867) . Cu durere anunț încetarea din viață a iubitului meu soț BALANESCU POMPILIU 57 ani Inmormîntarea de la capela cimitirului central, in 5 august, ora 16,30. Soția (3803) ÎNTREPRINDEREA de construcții forestiere CLUJ strada Horea nr. 7 angajează prin transfer sau forțele de muncă - UN ȘEF DEPOZIT — pentru centrală. Condiții: să aibă buletin de municipiul Cluj. Salarizare conform H.C.M. 914/1968. (3817) UZINA DE REPARAȚII AUTO CLUJ strada Aurel Vlaicu nr. 182, telefon 240-90 recrutează urgent tineri absolvenți ai liceului cu stagiul militar satisfăcut pentru calificare la locul de muncă în meseria de STRUNGAR. Solicitanții trebuie să aibă domiciliul stabil în municipiul Cluj sau comunele apropiate, pe raza de 30 km, cu posibilitate de a face naveta zilnic. Relații suplimentare la biroul personal al uzinei între orele 11 și 15. (3815)