Familia, 1901 (Anul 37, nr. 1-52)

1901-07-22 / nr. 29

838 FAMILIA Anul XXXVII Datele statistice, ce am adunat despre mişcarea teatrală la noi în anul 1900, sunt espuse în tabelele următoare. 1 7 Ianuarie Deva, (comit. Hunedoara.) „Trei doctori“, comedie într’un act, localizată de Virginia Vlaicu. Corul bisericei gr. or. române din Deva. Representaţiunii teatrale :a premers un concert. 2. 7 ianuarie Braşov, (comit. Braşov.) „Oltenii în Iaşi“, tablou într’un act, D. Gr. Georgianu. Societatea „Lumina“ a socialilor români din Braşov. Representaţiunea a fost împreunată cu un concert. 3. 7 ianuarie Silişte, (comit. Sibiiu.) „Trei doctori“, comedie într’un act, localizată de Virginia Vlaicu. Corpul învăţătoresc de la şcoala română gr. or. din Sălişte. Representaţiunea a fost însoţită de concert şi declamaţiuni. 4 7 ianuarie Checea-Română, (comit. Torontal.) „Idil la ţară“, comedie într’un act, localizată de Mafia Baiulescu. Corul gr. or. din Checea-Română sub conducerea îvăţătorului Ioan Raţiu. Concert. 5. 7 ianuarie Ghiurghiu, (comit. Mureş-Turda.) „Vistavoiul Marcu, comedie, Theochar Alexi, învăţătorul Vasilie Cioloca din Ghiurghiu. Declamaţiuni. 6. 8 ianuarie Sebeşul-Săsesc, (comit. Sibiiu.) „Vecinătatea periculoasă“, comedie într’un act, localisare după Kotzebue, „Un om buclucaş“, comedie într’un act de Michel şi Labiche, localisată de Maria Baiulescu. ? — 7. 9 ianuarie Toracul-Mare, (comit. Torontal.) „Sărăcie lucie“, comedie intr’un act, Iosif Vulcan. Corul vocal al plugarilor români din Toracul Mic. — 8. 12 ianuarie Caransebeş. (comit. Caraş-Severin.) „Soare cu ploaie“, comedie într’un act, Iosif Vulcan. Societatea română de cântări şi musică din Caransebeş. Representaţiunea a fost urmată de un concert. 9. 12 Ianuarie (ajunul anului nou) Şard, (comit. Alba Inferioară.) „Mama Angheluşa“, caţonetă comică, V. Alexandri. „Vecinătatea periculoasă“, comedie într’un act, localizată după Kotzebue. Şcoala gr. cat. română din Şard. Declamaţiuni. 10. 12 ianuarie (ajun. anului nou) Năsăud, comit. Bistriţa-Năsăud.) „Prima rochie lungă“, monolog, Iosif Vulcan. Reuniunea română de cântări din Năsăud. Concert şi declamaţiuni. 11. 14 ianuarie (a doua zi de anul nou.) Sighişoara. (comit. Târnava-Mare.) „Prima rochie lungă“, monolog, Iosif Vulcan. „Cleveticii“, cântec comic, V. Alexandri. „Leac pentru soacre“, comedie într’un act, Trocaru. Inteliginţa română din Sighişoara Delamaţiuni. 12, 14 ian. (a doua zi de anul nou) Poiana, (comit. Sibiiu.) „Arvinte şi Pepelea“, vodevil într’un act, V. Alexandri, „Rămăşagul“, vodevil intr’un act, V. Alexandri. Inteliginţa română din Poiana. Declamaţiuni. 13. 18 ianuarie Braşovul-vechit, (comit. Braşov.) „Cârlanii“, vodevil într’un act, C. Negruzzi. Corul bisericei gr. or. române din Braşovul-vechitt. — 14. 21 ianuarie Reciţa Montană, (comit. Caraş- Severin.) „Cisla“, scenă comică, C. Porumbescu.Reuniunea română de cântări şi musică din Reciţamontană. Concert. 15. 21 ianuarie Herman, (comit. Braşov.) „Săpătorul de bani“, comedie localizată de A. Pop. Tinerimea română din Herman. Concert şi declamaţiuni. 16. 21 ianuarie Alba-Iulia, (comit. Alba-Inter.) „Spada resbunării“, dramă în 2 acte. ? Meseriaşii românii din Alba-Iulia. — 17. 27 ianuarie Sibiiu, (comit. Sibiiu.) „Plăeşii de la Baia“, comedie într’un act de N. A. Bogdan, „Sfântul Dumitru“ sau „Tovarăşii nedespărţiţi“, comedie în versuri de Carol Scrob, „O jalobă în atmosferă“, comedie de N. A. Bogdan. Reuniunea socialilor români din Sibiiu. Concert. 18. 28 ianuarie Şeitin, (comit. Cianad.) „Norocu in casă“, comedie, A. Pop. Corul vocal bisricesc gr. cat. român din Şeitin. Concert. 19. 28 ianuarie Bucium-Şasa, (comit. Alba-Inter.) „Leac pentru soacre“, comedie intr’un act de Trocaru, „Deşteptarea lui Traian“, poemă dramatică de Iosif Vulcan. Inteligenţa română din Bucium-Şasa in frunte cu preotul A. M. Popa. — 20. 28 ianuarie Gerebenaţ, (comit. Mureş-Turda.) „Săpătorul de bani“, localizare de Antonia Pop. Corul vocal al plugarilor din comuna Gerebenaţ. Concert şi declamaţiuni. 21. 1 februarie Brad, (comit. Hunedoara.) „Plevuşcă Ceapcanul“, comedie într’un act, prelucrată de R. D. Rosetti, „Nunta ţărănească“, tablou naţional intr’un act, V. Alexandri. ? — 22. 4 februarie Iertof (Heyerdorf.) (comit. Caraş-Severin.) „Sărăcie lucie“, comedie într’un act, Iosif Vulcan. Tinerimea plugarilor români gr. or. din Iertof. Concert şi declamaţiuni. 23. 10 februarie Valendorf, (comit. Târnava- Mare.) „Prolog“, Iosif Vulcan, „Nărodul şi Neguţătorul“, dialog de Anton Pan, „Arvinte şi Pepelea“, comedie de V. Alexandri. Tinerimea română din Valendorf sub conducerea învăţătorului Filareat Deişoreanu. Concert şi declamaţiuni. 24. 11 februarie Şercăiţa, (comit. Făgăraş.) „Sărăcie lucie“, comedie intr’un act de Iosif Vulcan, „Vlăduţul mamei“, comedie într’un act de I. Lupescu, „Nărodul şi Neguţătorul“, dialog de Anton Pan. Inteligenţa română din Şercăiţa şi Bucium. Declamaţiuni. 25. 11 februarie Panciova, (comit. Torontal.) „Sărăcie lucie“, comedie într’un act, Iosif Vulcan. Corul vocal român din Delibata. Concert şi declamaţiuni. 26. 11 februarie Comorişte, (comit. Caraş-Severin.) „Căpriţa cu 7 ierni“, fabulă în 3 tablouri. ? Tinerimea şcolară gr. or. română sub conducerea învăţătorului Alexa Ioan. Concert şi declamaţiuni. 27. 14 februarie Oraviţa-Română, (comit. Caraş- Severin.) „Culai Făt-Frumos“, comedie într’un act cu cântece, N. A. Bogdan. Reuniunea gr. cat. română de cântări „Concordia“ sub conducerea învăţătorului loan Bogdan. Concert. 28. 14 februarie Tilişca, (comit. Sibiiu.) .Otrava de hârciogî, comedie de A. Pop, „Paza Maicii Sfinte“, piesă dramatică de A. Pop. Corpul învăţătoresc de la şcoala gr. or. română din Tilişca. Concert. 29. 14 februarie Mehadia, (comit. Caraş-Severin.) „De la sat“, piesă în 4 acte, N. Macovişteanu. Corul bisericesc gr. or. din Mehadia. Concert. 30. 14 februarie Marcoş, (comit. Trei-Scaune.) „Cârlanii“, comedie într’un act, C. Negruzzi. Concert şi declamaţiuni. 31. 17 februarie Mercurea, (comit. Sibiiu.) „Cinel-Cinel“, comedie într’un act cu cântece, V. Ale