Femeia, 1988 (Anul 41, nr. 2-12)

1988-02-01 / nr. 2

Ca o expresie a profundei preţuiri, a neţărmuritei recunoştinţe şi înaltei cinstiri pe care partidul, naţiunea noastra o dau îndelungatei, neobositei şi rodnicei activităţi revoluţionare, care îl situează pe ilustrul nostru conducător între străluciţii eroi ai neamu- lui, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost prezentat Mesajul omagial de felicitare adresat de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat, Guvernul Republicii Socialiste România, Marea Adunare Naţională şi Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste şi i-au fost înmînate, într-o atmosferă de puternic entuziasm, Titlul de Onoare Suprem „Erou al Republicii Socialiste România", Ordinul „Victoria Socialismului“ și Medalia Jubiliară, conferite prin Hotarîrea-Decret a Comitetului Politic Executiv al CC al P.C.R și Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Cuvintele de adînca preţuire, de recunoştinţa pentru viaţa, activitatea şi opera tovarăşului Nicolae Ceauşescu au reverberat în inimile şi conştiinţa întregului popor, care le-a primit cu simţăminte de imensă bucurie şi mîndrie patriotică pentru marele sărbătorit Mesajul sintetizează trăsăturile definitorii şi dimensiunea istorică a personalităţii marelui nostru conducător, reliefează contribuţia sa decisivă la elaborarea strategiei de dezvoltare a României, la îmbogăţirea patrimoniului teoriei şi practicii revoluţionare, la reevaluarea, pe baze profund ştiinţifice, novatoare a întregului proces de construcţie socialistă, în strînsă legătură cu realitaţile româneşti, în lumina unor exigenţe superioare, care au permis accelerarea procesului istoric de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, evidenţiază hotărîrea întregului popor de a acţiona cu fermitate pentru transpunerea exemplară în viaţă a programelor de dezvoltare a ţârii, care vor asigura ridicarea României pe noi trepte de progres şi civilizaţie „Omagiindu-va astăzi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu — se arată în Mesaj —, naţiunea română îşi omagiază tot ce are mai valoros in istoria sa, voinţa seculară de a-şi păstra fiinţa naţionala, de a lupta neobosit pentru binele şi fericirea ţării. Prin înalta cinstire adusă personalităţii dumneavoastră, poporul vitreg cinsteşte gloriosul nostru partid comunist, patria socialistă, ale cărei idealuri de independenţă şi progres le întruchipaţi cu atita strălucire“. Impresionantă prin puterea de evocare şi bogaţia de idei a conţinutului, prin implicarea vieţii sale exemplare în tumultul vieţii ţării, in perioada de mari framîntari politice şi sociale, în lupta pentru dreptate sociala şi naţională, pentru triumful noii societăţi, cuvîntarea, de excepţională însemnătate teoretică şi practică, rostită la Adunarea solemnă omagiată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu efectuează o analiză complexa a istoriei ţârii noastre în ultimii 55 de ani, a etapelor parcurse, care sunt, totodată, etape de lupta neînfricată, eroica a activităţii marelui nostru conducator, care, din fragedă tinereţe, şi-a dedicat viaţa cauzei libertăţii şi independenţii patriei, aspiraţiilor poporului român pentru o viaţa mai dreapta , mai bună. Cu emoţie am retrăit, alaturi de ilustrul sărbătorit, acele momente care traseaza ca un fir roşu drumul eroic străbătut de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, din anii adolescenţei, cînd se încadrează în mişcarea muncitorească, la anii tinereţii sale revoluţionare, ani ai formarii şi afirmării personalităţii puternice, a calităţilor luptătorului comunist, antifascist, organizatorul marilor manifestaţii antifasciste de la 1 Mai 1939, comunistul cu răspunderi majore încredinţate de partid, ale cărui convingeri şi crez comunist "n-au fost clintite de regimul de teroare, de prigoana sălbatica la care a fost supus în închisorile orînduirii burghezo-moşiereşti şi ale dictaturii militaro-fasciste Cu aceeaşi tenacitate şi dăruire exemplară este prezent în lupta desfăşurată de partid pentru pregătirea, organizarea şi asigurarea victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialista de la 23 August 1944, pentru cucerirea puterii politice, refacerea şi reconstrucţia economiei naţionale, democratizarea ţării, organizarea societăţii româneşti pe baze socialiste, momente hotârîtoare in care s-au afirmat minunatele calităţi de militant comunist şi revoluţionar ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu Congresul al IX-lea al P.C.R., ţinînd seama de imensii prestigiu, de capacitatea şi calităţile de strălucit conducător şi organizator, de genial strateg ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a afirmat opţiunea comuniştilor, a întregului popor în a-i încredinţa conducerea partidului, a destinelor naţiunii. A fost opţiunea istorică pentru calea eroică, revoluţionară, a făuririi, prin forţe proprii şi pe temeiul propriei voinţe, a unei etape noi, superioare, pe drumul glorios al înfăptuirii idealurilor comunismului în patria noastră. Măreţele realizări obţinute în aceşti 23 de ani de adinei transformări revoluţionare sunt indisolubil legate de numele şi uriaşa activitate teoretică şi practică ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care prin clarviziunea sa politică, prin realismul şi cutezanţa în gîndire, prin dragostea fierbinte de neam şi ţară, prin minunatul exemplu de eroism şi dăruire în împlinirea aspiraţiilor fundamentale ale naţiunii a devenit un simbol al unităţii organice, indestructibile, dintre partid şi popor. Odată cu omagiul adus in acest moment de strălucita sârbătoare tovarăşului Nicolae Ceauşescu, poporul nostru a adresat calde cuvinte de înaltă apreciere, aleasa stima tovarăşei Elena Ceauşescu militant de frunte în conducerea partidului şi statului, savant de largă recunoaştere internaţionala