Flacăra Iaşului, decembrie 1970 (Anul 26, nr. 7528-7554)

1970-12-01 / nr. 7528

* i T 4 V y Conferinţe pentru dare de seamă şi alegeri în organizaţiile de partid , unii mimplilii , inlit si i toiM» Deşi rezultatele obţinute pînă acum de colectivul de muncă al Uzinei de fibre sintetice din Iaşi l-a impus de multă vreme în viaţa economică a judeţului nostru, conferinţa de partid, ce a avut loc aici zilele trecute, ne-a prilejuit o nouă confirmare a spiritului de iniţiativă, a competenţei, seriozităţii, a dorinţei unanime a comuniştilor de a contribui la îmbunătăţirea calitativă a întregii activităţi desfăşurate. Sunt oamenii care, deşi s-au afirmat printre colectivele de muncă fruntaşe din judeţul nostru atît în 1969 cit şi în 1970, nu au făcut loc automulţumite, iar laurii succeselor de prestigiu obţinute nu au dus la alterarea stării de spirit şi a climatului de muncă ce domneşte în această uzină. După părerea noastră, sunt lucruri care pot constitui garanţii certe că şi pe mai departe se vor continua căutările pentru a urca noi trepte pa scara optimului economic. Trăsătura pregnantă a lucrărilor conferinţei de partid de la Uzina de fibre sintetice a constituit-o profundul spirit partinic in care s-au dezbătut problemele majore ce frămintă colectivul uzinei. Toţi participanţii la dezbateri au abordat problemele profesionale prin prisma activităţii desfăşurate de organizaţiile de partid. Apreciem aceasta ca o grăitoare dovadă a prezenţei comuniştilor în toate locurile şi compartimentele de muncă. Nu vom consemna în detaliu realizările obţinute la Uzina de fibre sintetice, acestea fiind relatate, la timpul oportun, în coloanele ziarului. Se cunoaşte foarte bine că eforturile depuse de acest tînăr şi viguros vlăstar al chimiei româneşti s-au materializat în producţii suplimentare, reducerea cheltuielilor materiale, creşterea permanentă a productivităţii muncii, intrarea în funcţiune şi realizarea parametrilor proiectaţi înainte de termenele planificate, precum şi în alte împliniri. Din cuvîntul participanţilor la conferinţa de partid s-a putut desprinde faptul că în centrul preocupărilor comuniştilor din uzină stau problemele esenţiale, căutindu-se permanent eliminarea neajunsurilor ce apar pe parcurs. „Am asimilat pină acum 85 la sită din volumul pieselor de schimb electrice necesare pentru anul 1971 şi ne străduim să accelerăm această acţiune pentru a diminua cu mai mult posibil importul de asemene piese" — spunea, printre altele, iig. Spiridon Iacob, adjunctul şefului serviciului energetic. Vorbitorul a subliniat, totodată, angajamentul comuniştilor din acest compartiment, luat în cinstea aniversării semicentenarului partidului, de a accelera procesul de automatizare a unor instalaţii, iar la cele neautomatizate de a evita accidentele sau opririle. Tovarăşul Gheorghe Lucache, contabilul şef al uzinei, s-a referit la necesitatea continuării muncii de selecţionare, pregătire şi primire de noi membri în organizaţiile de partid, a îmbunătăţirii tematicii invăţămîntului politic. De asemenea, el a La U.F.S. Iaşi insistat asupra necesităţii studierii posibilităţilor de prospectare a pieţei interne şi externe direct de uzină, a întăririi răspunderii tuturor salariaţilor în folosirea judicioasă a fondurilor de investiţii destinate dezvoltării uzinei în viitorii ani. La rîndul său, tov. Ion Poenaru, preşedintele comitetului sindical, a criticat lipsa de operativitate a organizaţiilor sindicale şi U.T.C. în discutarea cazurilor de abateri de la disciplină. Maistrul mecanic Gheorghe Huianu şi alţi vorbitori s-au referit, în special, la atenţia sporită pe care trebuie s-o acorde comitetul de partid unor fenomene economice negative ce se manifestă în uzină, printre care: diminuarea volumului de deşeuri şi căutarea posibilităţilor de valorificare a acestora pe plan local; folosirea maşinilor şi utilajelor din uzină la întreaga capacitate ş.a. S-a amintit, totodată, faptul că se impune cu acuitate polispecializarea maiştrilor, bineînţeles, pe lingă specializarea propriu-zisă. In cuvîntul său, chimistul Ion Staicu, directorul general al uzinei, a evidenţiat că sunt create toate condiţiile pentru îndeplinirea angajamentului anual asumat in întrecerea socialistă. Dar, dacă darea de seamă prezentată în conferinţă a fost de o bună factură, ceea ce a facilitat dezbateri fructuoase, nu la fel a putut fi apreciat proiectul de hotărîre supus spre discutare şi adoptare conferinţei. In timp ce darea de seamă a reliefat un larg timp de acţiuni pentru perioada viitoare, proiectul de hotărîre s-a limitat la unele măsuri generale, lipsind tocmai acţiunile concrete ancorate în realităţile uzinei. Iată doar cîteva din măsurile reieşite din dezbateri şi care ar fi trebuit să-şi găsească locul în acest proiect : comitetul de partid să sprijine comitetul de direcţie in formarea unor colective de specialişti pentru prospectarea pieţei interne şi a eternei analizarea periodică de către comitetul de partid a modului in care se aplică şi respectă principiile noului sistem de salarizare; organizarea studierii temeinice a recentelor legi privind contractele economice, calitatea produselor, finanţarea şi creditarea investiţiilor etc.; urmărirea creşterii coeficientului de schimburi la maşinile şi instalaţiile din secţiile auxiliare; obligativitatea reducerii volumului de deşeuri şi realizarea unui contact mai fructuos cu cooperaţia meşteşugărească, industria locală şi Combinatul pentru exploatarea şi industrializarea lemnului în vederea valorificării acestora ş.a. Desigur, prin completarea cu propunerile reieşite din dezbaterile conferinţei, precum şi cu alte măsuri concrete, proiectul de hotărlre va putea constitui un program corespunzător de muncă pentru noul comitet de partid. In încheierea dezbaterilor conferinţei de partid, a vorbit tovarăşul ing. Alexandru Dumitrache, secretar al Comitetului judeţean de partid care, după ce a evidenţiat succesele tânărului colectiv de muncă şi a făcut unele aprecieri pozitive la adresa activităţii desfăşurate de comitetul de partid, a jalonat direcţiile în care trebuie să se acţioneze in viitor. A indicat, totodată, obiectivele cu care trebuie completat proiectul de hotărîre pentru ca acesta să se ridice la nivelul capacităţii comuniştilor, să răspundă exigenţelor colectivului uzinei ieșene. Ioan BOGDAN La temperatură înaltă La secţia 1, atelierul de zincare al Uzinei metalurgice din Iaşi, într-una din zilele trecute s-a perforat cuva (baia) cu metal topit — zinc. Aceasta însemna scoaterea din funcţie a liniei la care lucrează trei schimburi, plus fluxul în continuare • filetarea ţevilor. In această situaţie şeful de secţie, ing. Eugen Oprea, a luat măsuri urgente. Echipa de Intervenţie sub conducerea maistrului Sandu Nemeth, din care au făcut parte muncitorii N. Ciuc, Tarcan Chirilă, D-tru Petraru, Frantz Hedel au trecut la Înlăturarea accidentului, lucrind In condiţii deosebit de grele. Scăzînd nivelul zincului topit din baie, echipa a lucrat în condiţiile unei temperaturi foarte ridicate. In dimineaţa zilei următoare baia de zincare a fost dată In funcţie in condiţii normale. Soţul lupt Pentru a primi pensia alimentară de 513 lei lunar, cuvenită celor trei copii, soţia şoferului Costică C. Boţa (Maria), din satul Podolenii de Jos, comuna Cozmeşti, caută soţul de peste 8 luni de zile... Citeva săptămâni ce au urmat după emiterea hotăririi judecătoreşti nr. 1.302 din 16 februarie a.c., ea a fost convinsă că această hotărîre a fost trimisă spre aplicare Întreprinderii nr. 4 construcţii-montaje din Iaşi, unde lucra soţul ei. De vreme ce nu a primit Insă nici un ban se presupune că Costică C. Boţa a plecat din această Întreprindere pentru a se sustrage obligaţiilor familiale. Şi, intr-adevăr, chiar aşa este. El lucrează acum la Autobaza nr. 1 a I.T.A. Iaşi, a cărei conducere trebuie să aplice, neîntirziat, hotărîrea judecătorească. Oricum soţul fugar ar trebui să-şi dea seama că astfel de datorii au totuşi o scadenţă. Un fost boxer se enervează... Erau amlndoi pe terenul de fotbal al Uzinei mecanice „Nicolina“, In pauza da prinz. Mai iute de picior, Timofte Fadei i-a „suflat" mingea lui Mihai Ontenu. Așa se Intimplă In fotbal. Numai că M. O., aducindu-și aminte că a fost boxer, i-a trimis pe T. F. la spital... cu maxilarul fracturat. Lui Mihai Onţanu i s-a atras atenţia serios de către tovarăşii lui de muncă, de către şeful secţiei (lucrează in secţia vagoane), dar se vede că n-a învăţat nimic I nici nu s-a vindecat prima victimă, că dumnealui a mai trimis o persoană In concediu medical. De astă dată pe ucenicul Constantin Lebădă căruia li dădea, chipurile, lecţii de box, dar... In timpul producţiei. Acum fostului boxer i se pregăteşte o răsplată mai consistentă. In orice caz nu laurii victoriei. Consecvenţă... în rele vat In Judecată de un grup de locatari ai blocului N. 2, din Iaşi, str. Ion Creangă nr. 58 A pentru comportări huliganice, Dumitru Ghlea, cu domiciliul în acelaşi bloc, etaj IV, apartament 4, a ţinut să fie consecvent şi să reediteze actele huliganice şi In faţa membrilor comisiei de judecată de pe lingă Consiliul popular al municipiului Iași. Iar răsplata a primit-o pe Ioc 1.500 de lei amendă. CUM VA FI VREMEA ÎN LUNA DECEMBRIE Institutul de meteorologia şi hidrologia informează că, in cursul lunii decembrie, temperatura medie va fi mai puţin coborîtă faţă de valorile madii multianuale. Carecterul ceva mai rece al lunii, în ansamblul ei, se va datora în special pătrunderii unor mase de aer din regiunea arctică, fenomen ce se va produce mai frecvent in ultima săptămină a lunii. In primele două decade, vremea va avea un aspect in general închis, cu ceţuri frecvente, fără a fi excluse Insă unele înseninări de scurtă durată. Precipitaţiile vor fi atît sub formă de burniţă şi ploaie, cît şi sub formă de lapoviţă şi ninsoare destul de slabă, fără să depună strat persistent. In ultima decadă a lunii vor cădea ninsori intermitente aproape in toate regiunile ţării. In cimpia Dunării, Dobrogei şi a Moldovei, ninsoarea va fi temporar viscolită. Cantităţi de precipitaţii mai Însemnate se aştepată să cadă în ultima decadă a lunii. (Agerpres) Acţiuni în vederea pomului de iarnă Comitetul municipal Iaşi al femeilor în colaborare cu Comitetul judeţean de Cruce Roşie au iniţiat organizarea unui spectacol de varietăţi în scopul creării de fonduri necesare caselor şi căminelor de copii pentru pomul de iarnă. Spectacolul care a avut loc in seara zilei de sâmbătă, 28 noiembrie, la Casa de cultură a sindicatelor — a întrunit aprecierile publicului spectator. Şi-au dat concursul autişti profesionişti, precum şi formaţii artistice de armatori. Tot cu acel prilej şi in acelaşi scop au fost organizate cu tombolă şi un bazar cu cortribuţia unor şcoli şi comisii ale femeilor din municipiul Iaşi. Concurs pe teme de circulaţie Duminică, la Filarmonică, a avut loc un concurs pe teme de circulaţie, organizat de Biroul circulaţiei al Serviciului municipal de miliţie. Concurenţi, elevi de la liceele nr. 1 şi 6. Dovedind o bună pregătire, elevii Ameliu Aramă şi Dorel Butnariuc, ambii de la Liceul nr. 6, au ocupiat, In ordine, primele două locuri. Concursul fulger a fost ctștigat de Eugen Săvescu (Liceul nr. 6), urmat de Hifriton Costin (Liceul nr. 1). In fotografie , aspect din timpul concursului. Foto : L. STRATULAT—coresp. Indicele de utilizare (urmare din pag. 11 diminuată cu aproape 400.000 ore-maşini şi din cauza reparaţiilor neprevăzute, timp care reprezintă 15,4 la sută din fondul total neutilizat. Şi, dacă avem în vedere că această cifră nu cuprinde în toate cazurile întreruperile cu o durată de cîteva ore, sau că în unele unităţi nu se efectuează pontajul utilajelor, este evident că pierderile da producţie sunt mai mari. Una din cauzele care contribuie la volumul mare de Întreruperi pentru reparaţii accidentale este neglijenţa în muncă şi nerespectarea graficelor de reparaţii. Acest grafic la Uzina de reparaţii auto nu reprezintă încă programul de bază al activităţii mecanicului şef, iar la Fabrica de tricotaje „Moldova" s-a constatat că reparaţiile stabilite pentru unele utilaje se execută în grabă impietind asupra calităţii. La întreprinderea „Progresul“ se observă că deşi procesele-verbale arată efectuarea reparaţiilor, planificate într-o anumită perioadă, în aceeaşi perioadă maşinile respective au funcţionat. Ne putem deduce de aici ! In mdH clar avem de-a face cu un fals. Conducerea întreprinderii ar trebui să manifeste mai multă exigenţă în această privinţă, deoarece formalismul In executarea reparaţiilor nu aduse nimic bun. Repararea cu intîrziere şi necalitativă in unele cazuri a maşinilor şi utilajelor, precum şi neasigurarea pieselor de schimb sunt alte cauze care au determinat întreruperi pentru reparaţii accidentale. Din aceste considerente, la Ţesătoria de mătase „Victoria“ s-au înregistrat stagnări de circa 119.000 ore n maşină, care întrec de 6 ori pe cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, iar la Fabrica de mobilă lipsa unor rulmenţi de la o maşină de frezat a condus la neexecutarea a circa 10.000 etajere. Staţionarea maşinilor din cauza absenţelor nemotivate ale muncitorilor, de concediile de plată şi medicale se ridică la un volum apreciabil dacă ţinem seama că el întrece cu peste 100.000 ore pe cel înregistrat anul trecut este evident că, fără aceste pierderi din fondul de timp disponibil, indicii de utilizare a maşinilor ar fi fost mai ridicaţi. Utilizarea raţională a capacităţii utilajelor şi instalaţiilor este determinată şi de organizarea superioară a producţiei şi a muncii, de perfecţionări tehnologice. S-au obţinut succese de seamă în această privinţă în întreprinderile ieşene, mai ales pe linia echipării cu diferite elemente de mecanizare, dar trebuie impulsionată pregătirea documentaţiilor, obţinerea creditelor pentru mica mecanizare, grăbirea lucrărilor începute (Regionala G.F.R.). Posibilităţile nevalorificate de folosire deplină a maşinilor şi utilajelor sunt numeroase şi de aceea realizarea unei producţii cit mai mari de 1.000 de lei fonduri fixe — imperativ al planului de stat din anii viitori — trebuie să constituie un obiectiv de seamă al activității din fiecare unitate economică. I Se aduce la cunoştinţa populaţiei că, începînd cu 1 decembrie 1970, serviciul de gardă pentru copii, de dupăamiază şi noapte, se mută la Splaiul de copii din strada Vasile Lupu. Se angajează de urgenţă muncitori necalificaţi pentru şantierul de construcţii Cei interesaţi se vor adresa lN COOPERATIVA CONSTRUCTORUL“ IAȘI PI strada Zmeu nr. 3 Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciul personal—învățămînt, telefon 11746 Se angajează de urgenţă un tehnician auto cu salarizare maximă, conform H.G.M. 2351/1969, pentru gestionarea pieselor şi materialelor auto. Cei interesaţi se vor adresa la STAŢIA DE SALVARE IAŞI strada Primăverii nr. 74. Indicaţii suplimentare se pot obţine la telefon 15407 — sef sector economicgospodăresc. ANUNŢ ! Conform noului normativ 1-6-69, toţi instalatorii de gaze, cu autorizaţii de gradul A obţinute pe baza vechiului normativ 1-6-62, vor fi examinaţi în vederea obţinerii noilor autorizaţii. Reexaminarea va avea loc pînă la 5 decembrie 1970 la sediul întreprinderii comunale apă, canal, gaze, băi Iaşi, str. Triumfului nr. 6, între orele 17—21. Prezentarea la examen se va face pe baza buletinului de identitate, a carnetului de autorizat şi taxei de examen. Vechiile autorizaţii işi pierd valabilitatea după data de5 decembrie 1970. - un contabil revizor - un merceolog principal Condiţii de angajare conform prevederilor anexei IV/B la H.C.M. 328/1967 - un automacaragiu - un tehnician auto Condiţii: anexa IV/H.C.M. 1953/1960 angajează I.T.A. Iaşi strada Păcurari nr. 11 Cei interesaţi se vor adresa la sediul întreprinderii. Se angajează de urgenţă — şef de depozit — şef serviciuaprovizionare — economist (cunoscător în probleme financiare) Cei interesaţi se vor adresa la ţesătoria mătasei “ Iaşi Condiţii de angajare, conform H.C.M. 914/1968 şi domiciliul în municipiul Iaşi. Relaţii suplimentare la sediul întreprinderii. TLACA&A IAȘULUI PAGINA 3* OFICIUL PENTRU CONSTRUCŢIA DE LOCUINŢE PROPRIETATE PERSONALA IAŞI aduce la cunoştinţă celor, care au depus opţiuni pentru bloturile G şi G-3 Socola Nicolina ca şedinţa de repartizare şi contractare a apartamentelor va avea loc MIERCURI 2 decembrie, ora 9, dimineaţa, la sediul clubului panificaţiei din str. Socola nr. 7. De asemenea, solicitanţi care au depus opţiuni pentru blocul F Podu Roş sunt convocaţi la şedinţa de repartizare şi contractare de VINERI 4 decembrie 1970, ora 9 dimineaţa, la sediul clubului panificaţiei, din str. Socola nr.7 Iaşi. Reamintirm solicitanţilor care nu se vor prezenta la şedinţă că NU li se vor repartiza apartamente in lipsă. Solicitanţii prezenţi trebuie să aibă următoarele acte necesare contractării: — buletin de identitate (soţ—soţie) — adeverinţă de salariat (soţ —soţie) formular tip — fişa de cont personal C.E.C. Se Informează publicul că In zilele de 2 și 4 decembrie 1970 nu se lucrează decit cu solicitanții blocurilor menționate mai sus. rf. Se angajează de urgenţă — un mecanic autorizat de C.F.R. pentru a conduce un locotractor — un şef de depozit - produse finite — o dactilografă principală Cei interesaţi se vor adresa la Uzina de prelucrare a maselor plastice Iaşi şoseaua Ţuţora nr. 95 Se angajează de urgenţă recepţioneri hotel pentru Hotelul „Unirea* Cei interesaţi se vor adresa la Agenţia judeţeană de turism Iaşi Condiţii de angajare, conform prevederilor H.G.M. nr. 914/1968. Relaţii suplimentare se pot obţine de la sediul agenţiei, Piaţa Unirii nr. 12, bloc 5 Iaşi. IJECOOP IAŞI, str. Ştefan cel Mare 40, angajează prin concurs 2 pictori executanţi, categoriile 5—6, încadrarea cu respectarea indicatorului tarifar 17.17.00. Salarizarea conform H.C.M. 914/1968. Relaţii suplimentare la serviciul U.A.M. al IJECOOP Iaşi. Mica publicitate închiriez cameră mobilată bloc central cu plata anticipată. Telefon 16077. VINZARIZE CUMPĂRARE Vînd Trabant 601, pianină vieneză, vioară 3/4. Informații, telefon 18520. SCHIMBURI! LOCUINŢĂ Ofer apartament confort I, Oneşti pentru locuinţă Iaşi, Strada Ciurchi 109 A, etaj 2, apart. 2. PSERDEE: Pierdut la 28 noiembrie pe strada Ştefan cel Mare portmoneu cu bani. Aducătorului recompensă. Telefon 15708. Pierdut legitimaţia eliberată de Ţesătoria de mătase „Victoria" pe numele Vătămănescu Ruxanda. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de I.T.I. pe numele Ioniţă Maria. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Ţesătoria de mătase pe numele Muraru Elena. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Muscă Corneliu. O declar nulă. DECESE Familia îndurerată, Mihai soţ, Mircea şi Dan fil, Elena mamă, surorile, fratele, cumnaţii şi nepoţii, anunţă cu durere Încetarea din viaţă a scumpei lor ANDREI ANA (născută Tudose) în vârstă de 44 ani. Cortegiul funebru va porni miercuri 2 decembrie, ora 13.00, din str. Păcurari 114, spre cimitirul Sf. Treime. Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor soţ şi tată ATIMOFTOAIE EUGEN în vârstă de 39 ani. Cortegiul funebru va pleca de la biserica Sf. Spiridon in ziua de 1 decembrie, ora 13, spre cimitirul Eternitatea.