Flacăra, iulie-septembrie 1987 (Anul 36, nr. 27-39)

1987-07-03 / nr. 27

2 PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI Flacăra - anul XXXVI - Nr. 27 (1672) - 3 iulie 1987 Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu • Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a vizitat unităţi agricole din judeţele Giurgiu, Teleorman, Olt, Dolj, Călăraşi, Ialomiţa • Secretarul general al partidului a analizat măsurile organizatorice şi tehnice luate pentru efectuarea in condiţii optime a tuturor lucrărilor din actuala campanie agricolă . Evaluările făcute in cadrul analizei arată că la CAP Hotarele se va obţine cea mai mare producţie de orz de la crearea cooperativei . La IAS Mihăileşti, unitate distinsă cu titlul de Erou al Noii Revoluţii Agrare, soiul „Fundulea 29" îşi dovedeşte din plin calităţile: rezistenţă şi productivitate în climatul de munca intensă a tuturor lucrătorilor de pe ogoare pentru ridicarea întregii activităţi din agricultură la nivelul exigenţelor noii revoluţii agrare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut la sfîrşitul săptâminii trecute o vizită de lucru în unităţi agricole din judeţele Giurgiu, Teleorman, Olt, Dolj, Călăraşi şi Ialomiţa. Vizita a cuprins terenuri şi ogoare aparţinind Cooperativei Agricole de Producţie Hotarele, judeţul Giurgiu, întreprinderii Agricole de Stat Mihăileşti, judeţul Giurgiu, Cooperativei Agricole de Producţie Purani şi Cooperativei Agricole de Producţie Furculeşti, din judeţul Teleorman, Fermei nr. 15 Vişina a I.A.S. Corabia şi Fermei nr. 1 a C.A.P. Obîrşia din cadrul Consiliului Agroindustrial Vişina, ambele din judeţul Olt, Cooperativei Agricole de Producţie Drănic şi Cooperativei Agricole de Producţie Galiciuica, din judeţul Dolj , a fost vizitată, de asemenea, Baza-Siloz din Caracal a întreprinderii Judeţene de Contractare, Achiziţionare şi Păstrare a Produselor Agricole. Pe itinerarul celei de-a doua zile a vizitei s-au înscris Institutul de Cercetări pentru Cereale şi Plante Tehnice Fundulea şi Cooperativa Agricolă de Producţie Gurbăneşti, din judeţul Călăraşi, Consiliul Unic Agroindustrial de Stat şi Cooperatist Griviţa şi Consiliul Unic Agroindustrial de Stat şi Cooperatist Sineşti, Cooperativa Agricolă de Producţie Moviliţa, toate din judeţul Ialomiţa. Desfăşurată la puţin timp după plenara Consiliului Naţional al Agriculturii şi plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, vizita a avut loc în atmosfera de activitate rodnică, de puternică angajare a lucrătorilor de pe ogoarele ţării pentru transpunerea in viaţă a indicaţiilor şi orientărilor cuprinse in cuvinturile rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cadrul acestor largi forumuri ale democraţiei noastre socialiste privind ridicarea întregii activităţi la cote superioare de calitate şi eficienţă. In timpul vizitei, secretarul general al partidului a analizat măsurile organizatorice şi tehnice luate pentru efectuarea în condiţii optime a tuturor lucrărilor din actuala campanie agricolă, cu deosebire recoltarea cerealelor păioase, astfel incit să se asigure realizarea unor producţii cit mai mari, aşa cum se prevede în programele prioritare de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, în documentele Congresului al Xlll-lea al partidului. Au fost examinate starea de vegetaţie a culturilor cerealiere, tehnice şi legumicole, modul în care se desfăşoară lucrările de întreţinere a acestora, respectarea tehnologiilor prevăzute, folosirea cu randament maxim a maşinilor şi utilajelor agricole din dotare în vederea obţinerii unor recolte mari, sigure şi stabile, înfăptuirii obiectivelor noii revoluţii agrare. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a analizat felul în care organele judeţene de partid, direcţiile agricole, unităţile de producţie asigură mobilizarea populaţiei de la sate pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a lucrărilor agricole specifice acestei perioade. In dialogul său de lucru cu ţărani cooperatori, cu mecanizatori şi cu alţi lucrători ai ogoarelor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat necesitatea de a se acorda o atenţie deosebită asigurării densităţii optime de plante la toate culturile, prin reducerea distanţei dintre rînduri, funcţionării corespunzătoare a sistemelor de irigaţii in concordanţă cu cerinţele fiecărei culturi, introducerii în cultură a unor soiuri cit mai productive realizate de cercetătorii institutului de profil la Fundulea. Secretarul general al partidului s-a interesat de felul in care locuitorii satelor se mor