Flamura, iunie 1971 (Anul 18, nr. 2036-2061)

1971-06-10 / nr. 2044

ANUL XVIII, NR. 2044 JOI, 10 IUNIE 1971 4 PAGINI, 30 BANI VIZITA ÎN R.P.D. COREEANĂ A DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE ROMÂNE Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătorește, cu sentimente de caldă ,prietenie, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegației țării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și solidaritate militantă dintre cele două partide și state frățești, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român și coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie“, „coeziune“ sunt înscrise sub imaginea a două uniini strânse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean și român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalții oaspeți urmează să-l parcurgă și de-a lungul căruia s-au înșiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineții. Aceeași atmosferă festivănește la aeroportul Sun An, domunele au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroși oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român și coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu“. Baloane uriașe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României și Coreei, precum și lungi eșarfe de mutase cu urările: „întîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia și coeziunea statornicite între poporul frățească coreean și poporul român“. Ora 11,30. Avionul oficial românesc își face apariția pe cerul Phenianului, însoțit de reactoare ale forțelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera țării. Salutați cu puternice aplauze, cu ovații și uralele mulțimii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția sa, Elena Ceaușescu, membrii delegației române coboară scara avionului. Ei sînt întîmpinați cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Cabinetului de Miniștri, președintele tovarășul Kim Ir Sen. Împreună cu soția sa, Kim Song E. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări își string cu căldură mâinile. Tovarășul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegației de partid și guvernamentale române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Cc.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru , supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., primadjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcați în costume naționale coreene, înconjoară cu voioșie pe oaspeții români, le oferă buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegației este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României și Coreei. In timp ce sunt trase 21 de salve de artilerie în cinstea delegației române, tovarășii Nicolae Ceaușescu, Kim Ir Sen și Ion Gheorghe Maurer "Continuare în pag. a IV-a) Cuvintarea de salut a tovarășului KIMIR SEN Stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, Stimată, tovarășă Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe Ion Gheorghe Maurer, Stimați și distinși oaspeți români, Dragi tovarăși și prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene și al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intimpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei și coeziunii dintre popoarele țărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit Poporul coreean și poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă prețuire relațiilor de prietenie și colaborare cu poporul român, statornicite in lupta pentru realizarea țelurilor și idealurilor comune, se bucură in mod sincer de realizările strălucite dobîndite de harnicul și talentatul popor român in construirea societății noi, sub conducerea justă a Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. România, Republică Socialistă suverană, pășește astăzi viguros pe drumul spre noi progrese și civilizație, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegația de partid și guvernamentală română a sosit în țara noastră aducînd cu ea simbolul avintului creator al poporului român și dorința nobilă de a întări solidaritatea frățească cu poporul coreean. Aceasta reprezintă un puternic imbold pentru poporul nostru, care, sub conducerea Partidului Muncii din Coreea, luptă pentru consolidareași dezvoltarea pe mai departe a orînduirii socialiste in țara noastră, pentru izgonirea imperialiștilor americani din Coreea de sud și realizarea unității independente a patriei. Stimați oaspeți. Pretutindeni în țara noastră, dumneavoastră vă veți bucura de o primire ospitalieră, caldă și veți constata în mod nemijlocit sentimentul profund de prietenie nutrit de poporul nostru față de poporul frate român. Noi domm ca, in timpul șederii în țara noastră, dumneavoastră, scumpii noștri oaspeți, să petreceți zile plăcute și utile pentru ca vizita dumneavoastră să fie încununată de rezultate minunate. Trăiască prietenia și coeziunea de luptă nezdruncinată dintre poporul coreean și poporul român ! Plecarea din Pekin a delegației de partid și guvernamentale române PEKIN 9. — Corespondentul Agerpres, Ion Gălățeanu, transmite : Delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unitățile reprezentative ale trupelor terestre, marinei și aviației, miliției populare și gărzilor roșii aliniate pe aeroport. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, Elena Ceaușescu, tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu Enlai. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu En-lai își string cu căldură mâițile, se îmbrățișează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român și președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun de la Huan Iun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-Cian, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al orașului Șanhai, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-men, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Cien-in, membru al Biroului Politetic, vicepreședinte al Comisiei militare din cadrul C.C al P.C. Chinez, le Ciun, membru al Biroului Politic, soția vicepreședintelui Lin Biao, U Fa-sien, Li tso-pen, Ciu Ui-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncți ai șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Te-sîn, membri supleanți ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreședinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanților populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., șeful Secției relații externe a C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Qin-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lim Cha-mei, soția vicepremierului Li Sien-nien, și alte persoane oficiale Min pag. a COMUNICATUL COMUN ROMÂNO-CHINEZ Cuvintarea de răspuns a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Stimate tovarășe Kim Ir Sen, Stimată tovarășă Kim Săng E, Dragi tovarăși și prieteni. Sosit pe pământul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez lui Central al Partidului ComitetuMuncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme și guvernului țării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărășesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român doresc să exprim vii mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii și Cabinetului de Miniștri, personal tovarășului Kim Ir Sen, pentru invitația ca o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frățească. Suntem bucuroși, dragi tovarăși, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca și preocupările entuziastului și dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub conducerea gloriosului său partid, în frunte cu tovarășul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacție și întrunesc o înaltă prețuire din partea întregului nostru popor. Vizita noastră este urmarea firească a bunelor relații de prietenie ce se dezvoltă continuu între partidele, și țările noastre, pe baza principiilor de nezdruncinat ale marxism-leninismului și internaționalismului socialist, pe stimă și încredere reciprocă, constituie o expresie a solidarității poporului român cu lupta poporului coreean pentru realizarea sarcinilor legitime de reunificare pașnică sare a patriei. Exprimăm convingerea, dragi tovarăși, că vizita pe care o începem astăzi, într-o atît de plăcută ambianță tovărășească, convorbirile pe care le vom avea, intilnirile cu populația cunoașterea vor adinei și mai mult reciprocă, vor contribui la consolidarea și dezvoltarea in continuare a prieteniei și colaborării între Partidul Comunist Român și Partidul Muncii din Coreea, între Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană, spre binele celor două popoare și în interesul unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, a tuturor forțelor care luptă împotriva imperialismului, pentru progres social și pace in lume. Vă mulțumesc din inimă, stimați tovarăși, pentru primirea plină de cordialitate ce ne-o faceți, pentru cuvintele calde cu care ne-ați salutat pe pământul patriei dumneavoastră. „Să trăiască și să se întărească continuu prietenia și colaborarea dintre Partidul Comunist Român și Partidul Muncii din Coreea, dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană, dintre popoarele român și coreean". B IN EDIȚIA DE AZI: 1 • Pe primul plan: I conținutul dezbaterilor • Viața culturală : Cronică literară, Festivalul școliilor de artă și muzică 1 • Fel de tei • I Respect și prețuire 1 • Sport © Programul Tv pentru săptămîna următoare 1 • Știri, comentarii, telegrame externe. Aurel Pop, unul dintre harnicii oțelari de la Combinatul siderurgic reșitean, este apreciat pentru rezultatele bune obținute în muncă. Foto : ° ARCADIE A început înscrierea în buletin a grupei sanguine După cum se știe, nu de mult a fost luată măsura înscrierii grupei sanguine în buletinele de identitate ale cetățenilor. Aceasta are rolul de a facilita salvarea persoanelor în caz de accidentare — circulație, muncă, intervenții medicale — și este obligatorie pentru toți cetățenii, vîrstă. înscrierea indiferent de grupei sanguine a început și în municipiul Reșița. Cetățenii se vor prezenta în acest scop, cu buletinul de identitate asupra lor, la policlinică, camera nr. 14, marțea între orele 14—20, joia intre orele 8—14 și sîmbăta între orele 8—14. Determinarea grupei sanguine se efectuează și la stația de recoltare și conservare a sîngelui din municipiu, în zilele de luni, joi și vineri, orele 8—14. „200 de ani de industrie reșițeană“ Concursul „200 de ani de industrie reșițeană", desfășurat recent în sala de spectacole a Casei de cultură din municipiul nostru, a antrenat intr-o palpitantă întrecere șase echipaje deosebit de bine pregătite. Bucurindu-se de aprecierea unui juriu format din specialiști cu înaltă competență, concursul a fost ciștigat, după o dispută foarte strânsă, de către elevii Liceului nr. 1, pe locurile următoare clasându-se echipajele Liceului 3 și, respectiv, nr. 2. Ședința de lucru a Biroului Comitetului județean de partid Ieri, a avut loc o ședință de lucru comună a Biroului Comitetului județean de partid și a Colegiului Ministerului minelor, petrolului și geologiei. La această ședință au mai participat vicepreședinții Consiliului popular județean și factorii de răspundere din unitățile miniere ale județului. Cu acest prilej tovarășul Ion Petrișor, adjunct al ministrului minelor, petrolului și geologiei, a făcut o expunere în care au fost prezentate rezultatele obținute pînă acum în sectorul minier, precum și sarcinile prevăzute pentru actualul cincinal în activitate de cercetare geologică de exploatare și valorificare a substanțelor minerale utile, din județul nostru. In cadrul ședinței a luat cuvîntul tovarășul Bujor Almăjan, ministrul minelor, petrolului și geologiei, care a indicat o serie de măsuri și propuneri, subliniind în acelaș timp principalele orientări care stau la baza dezvoltării in perspectivă a sectorului extractiv în județul nostru. în încheiere a luat cuvîntul tovarășul Trandafir Cocilă, primsecretar al Comitetului județean de partid, care a arătat că în actualul cincinal, în județul nostru, sectorul minier va cunoaște o dezvoltare substanțială, în special la minereuri neferoase și huilă cocsificabilă. Fondurile alocate pentru cercetări geologice pe teritoriul județului nostru, a arătat vorbitorul, sunt de două ori mai mari față de cincinalul anterior, iar sumele destinate pentru mărirea capacității de producție în industria extractivă sporesc cu 37 %. In continuare tovarășul Cocîrlă a recomandat conducătorilor întreprinderilor miniere, să-și intensifice eforturile pentru pregătirea de cadre, necesare noilor sectoare de producție, pentru folosirea rațională a utilajelor și a timpului de muncă, pentru a scoate la suprafață pentru nevoile economiei, cantități sporite de minereuri și cărbune cocsificabil. Colegiul ministerului a prezentat un plan de lucru în care sunt cuprinse o serie de măsuri menite să ducă la realizarea sarcinilor care stau în fața colectivelor din ramura minieră în actuali’’ cincinal. Sarcini urgente pentru lucrătorii din agricultură ■ Continuarea prașilei la porumb și alte culturi H Evacuarea apei care băltește pe semănături « Revisămînțarea cu porumb și plante furajere a tuturor suprafețelor disponibile Ne aflăm la început de vară. Pe agenda de activități agricole se află numeroase, urgente și importante lucrări, pentru a căror executare se cer eforturi, pricepere, spirit organizatoric și răspundere. Precipitațiile masive din ultimele 48 de ore au determinat noi băltri pe suprafețele lucrate, mai cu seamă în hotarele localităților aflate pe cursurile mijlocii ale Carașului, Pogoniciului și Bîrzavei. Pentru ca dezvoltarea culturilor să nu fie stînjenită, trebuie întreprinse neîntîrziat acțiuni de înlăturare a apei de pe terenuri, prin săpări de șanțuri și rigole, iar la nevoie să se apeleze chiar la motopompele din sistemele de irigații ori aflate la dispoziția stațiunilor de mecanizare a agriculturii. Pe alocuri, ploile au cauzat spălări și eroziuni ale solului fertil, iar în unele localități — Bocșa, Peștere, Comorîște, Biniș — a bătut grindina, de unde rezultă că pentru înlăturarea efectelor negative ale precipitaților se cer lucrări complexe. De la caz la caz, trebuie să se treacă neîntîrziat la reînsămînțarea cu porumb din grupa 100 (cu perioadă de maturizare scurtă) , precum și cu plante furajere, îndeosebi porumb siloz și borceag, a tuturor suprafețelor rămase disponibile. De altfel, este de subliniat că așa au și procedat cooperativele agricole din Izgar și Iersig, unde fusese compromisă cultura de porumb pe circa 60 hectare. Exemplul acesta trebuie urmat și de coope,‘’’orii din Surduc (75 ha), Biniș (60 ha), Ciuchici, Rudăria și alte localități unde au fost afectate unele suprafețe cultivate. Desigur, lucrările de întreținere trebuie să se desfășoare și în continuare în ritm susținut, dat fiind că ploile au determinat îmburuienarea puternică a suprafețelor însămînțate. Meritoriu este faptul că prașila a II-a la porumb a început în cele mai multe unități, lucrare efectuată pînă acum pe circa jumătate din suprafața rezervată culturilor vegetale. în unele cooperative — Căvăran, Fizeș și Tirol — prașila a II-a la porumb a fost terminată, deși aceste unități dispun de mari suprafețe ocupate cu porumb. In contrast se prezintă situația la cooperativele din Ilidia, Gîrbovăț, Bănia și Greoni unde zeci de hectare sunt îmburuienate puternic, iar sapa nu și-a făcut încă prezența. La nivel de județ mai sînt de prășit (întîia oară) mai bine de 1 000 hectare . Consiliile de conducere, specialiștii din unități au datoria să facă totul pentru mobilizarea forțelor umane și a capacităților tehnice la executarea exemplară lucrărilor agricole de sezon, asiagurindu-se dezvoltarea normală a culturilor, precum și efectuarea la timp a pregătirilor în vederea recoltatului. VIOREL BORRIU Dezvoltarea activității industriale și prestărilor de servicii în localitățile rurale. „Brățara de aur“ a meșteșugurilor iși găsește un larg cîmp de afirmare rele de calcar, se țes covoare și se fac multe obiecte de artizanat. Locuitorii comunelor, adevărate talente în zeci de meșteșuguri, sunt interesați în diversificarea activităților industriale. Ei văd că de fapt, doar o mică parte din resursele locale care-i înconjoară sunt valorificate, deși datorită muncii sezoniere din agricultură sunt perioade când ar putea lucra în ateliere, ar putea realiza astfel venituri suplimentare. De aceea, cu toții au primit cu interes recentele măsuri stabilite de partid pentru stimularea acestor activități. In cooperativele agricole, în unitățile cooperației de consum și meșteșugărești, în cele de industrie locală, oamenii au chibzuit asupra posibilităților pe care le-ar avea, au consultat bătrînii satelor, s-a ținut seama de tradiție, de posibilități și nevoi. Practic, în toate comunele se remarcă maximă receptivitate pentru dezvoltarea activităților industriale și prestărilor de servicii în mediul rural. tă Așa ,cum amintea intr-o recondiscuție președintele Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție, Petru Brie, țăranii cooperatori au și trecut la organizarea unor acțiuni, s-au unit în asociații intercooperatiste. Ei sunt convinși că în acest fel asigură o mai bună deservire a populației cu diferite materiale sau servicii, precum și o folosire mai rațională a forței de muncă in tot timpul anului, ceea ce înseamnă, implicit, venituri bănești mai mari pentru unități, pentru EUGEN FIERARU !Continuaie In pag. a 2-a) Dacă treci prin Bozovici, prin Măureni, prin Ticvaniu Mare sau prin Grădinari, prin oricare comună mare sau mai restrînsă remarci, fără îndoială, urmele lăsate de meșterii satelor. Casele au porți încrustate în lemn, sau din fier forjat, se exploatează depozi-