Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-08-08 / nr. 32

250- Angust 1, No. 15491. Isprăvniciia țânt. Sueșvii prin raportul cu No. 4513, înștințază că de cătră Privighitoriul de ocolul Siretiului, i s'au trimes ape cu mânzii lor, (adecă; 1 iapă plespaică cu strujnicul ei, una murgă cu mânzul ei, una năgră tot cu măn.; și una roaibă închisă, cu străjnicul ei), ce s'au găsit de furat la niște urcari, și pe care dândui în păstrare vornicului din satul Crăsteștii, peste noapte la 22 spre 28 a trecutei luni Iulie s'au făcut nevăzduți, deci să publică spre obșteasca știință atât pentru aflarea pugubașilor de asemente vite, precum și pentru prindere scăpaților furi. 6288, încunoștiințând pe Visterie despre pribegirea alți lăcuitori din câteva sate din cuprinsul acelui Visteria Mmoldaviei. Avgust 2, No. 5690. Isprăvniciia țânt. Tecuciu prin raportul cu No. 4. Gheorghie Albul, în vărstă de 40 ani, la stat scurt, ochii albaștri, mustețile galbrui, părul canului tot galbăn, la față valan, cu femeia sa Catrina, ca de 30 ani, la stat de mijloc, la față smolită, au fugit la anul 1839, Sintemvrie. 5. Ioan Făntunariul, la stat de mijloc și supțire, vârsta de 50 ani, părul capului, ocii și mustețile șuri, la față smolit, aur la anul 1839, Septemvrie. 6. Rupu Chitariul, vârsta ca de 70 ani, la față cam roșcovan, părul capului i mustețile galbne și cruțe, cu o copilă ca de 10 ani anume Paraschiva, au fugit la anul 1841 April. 7. Zaharia sin Rupul Citariul, în vrăstă de 25 ani, la stat de mijloc, părul capului balan, mustețle spâne, ochii albaștri, au fugit la anul ISAS. 8. Pavăl Manoli, vărsta ca de 50 ani, la stat nalt, ochii currii, părul capului și mustețile cantine, și tot închide dintr'un ogiu, au fugit cu femeia sa Catrina, la stat de mijloc; ochii galbini, și cu o copilă ca de 6 ani. 9. Gavril Dumitrașc, în vârstă de 50 li, la stat nalt, obchii cuprii, musteține galbine, vorbește pe nas, obiceiul de îmbrăcăminte îi este mocănește, care lesânduși femeia împreuna cu arii 10. Ioniță Apostu, ca de 40 ani, la stat de mijloc, părul capului și mustețile mari, cari lăsânduși femeșa, au fugit la 1812, Martie. 11. Ioan sin Toader Nerarul- 12. Ioan Morariul, că de 50 ani au fugit cu doi fitori de sluibă, la 1841 April. Din Tăvădăriți. 1. Petrachi Chițigoiu, la stat scurt, la fără balan, vârsta ca de 25 ani, părul capului și mustețile castanii, ochii albastri, femeia lui Gafița, la stat de mijloc, la față smolită, ochi ne gri, cu un copil ca de 5 ani, au fugit la 1842 primăvara. 2. Dumitru Munteanu, în vârstă ca de 10 ai, la stat de mijloc, mustețile smade, cam cărunti, ocii albaștri, femeia lui Catrina, în vârstă ca de 35 ani, la stat de mijloc, ochii căprii, la față smolită și lungăreață, cu 2 fete a lor, au fugit în luna April 1812. 3. Grigori Coteț sau Lucman, vârstă ca de 65 ani, la stat mic, părul capului alb, ochii albastri, la față valan și lungăreț. Femeia lui la stat de mijloc, ochii galbeni, la față valae, cu doi copii Unul ca de 7 și altul ca de 5 ani, au fugit în luna April 1812. Din Melișcani, I. Cirilă Macari, în vârstă de 30 ani, la stat de mijloc, mustețile și barba scurte, otii căprii înse cu albață pe acel stâng, la fața roșcovan, au fugit în luna April 1839, și țânut, cu a cărora dare, rămașii lucuitori sânt fete, au fugit la anul 1838 prin- avara, deci în împovorați, mijlocește a lor aflare, sămnânduli se aice numele, fisionomiia, precum din ce sat și în care vreme au priuigit, să puplică în tot Prinținatul spre obșteaca știința, ca oriunde s'ar găsi nișe asementă pribegiți, să se urmeze cu ei potrivit poroncilor slavozite. Numele pribegiților. Din satul Richitișănii. I. Ioan Rusul cipotar, la stat scurt, la față galbăn, ochii galbini, mustețile scurte, lăsupolu și femeia au fugit la anul 1838, Martie. 2. Vnachi Olariul, la etat scurt și gros, mucii tulburi, musteține negri, părul cărunt, la față smolit, cu femeia sa Catrința, la față smolită, uscăcioasă, ochii ne gri, și cu copil ca de 6 ani, au fugit la anul 1839, Octomvrie. 3. Vasili Pădurariu, la stat de mijloc, la față bălan, ochii alabaștri, mustețile și părul capului galbăn, la mâna dreaptă degetul de dupa cel mare, tăet, au fugit la anul 1839, Septemvrie.