Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-10-24 / nr. 43

320 gașii, prin jaleve catre Departament au făcut arătare că acum de cinci săptămâni trecutei s'au furat trii vite cai de la stâna satului Câcărăzanii numiți și Arzii, deci însămpândusă aice părul și semnele acelor cai, să purlică spre opșteasca știință pentru a lor aflari. Semnele cailor. 1 șnă la păr lavă și creață, pu rept agiptă spintecatăr denapoi din arepta stricată de lup și tămăduiți. 1 cal în doi peri și creț, cu un negil supt coadă denapoi. 1 cal la pur sur, făre ante simvpne. Octomvrie 15, No. 21,310. Dlui Spat. Alecu Vărnav, prin jalebă pătră Departament, mijlocește aflarea unui Grigoriovanu cel an e rundaș în ogradă, care de la 13 a următoarei luni trimețândul la vie sare ai aduce apă și altele, s'au fănut nevăzut cu căruța cu un cal, un ulcior mare și un hazar, deti Dogofătul Gostachi Sturza, pentru plata pe vecinicie a vzitanului cuvenit pe doă locuri a vistruiii, cmpărate de Dlui Dogofătul, să însamnă aceunderea acei încături, și totodată a plic spre opreassca știință. „Pritropia Bisericii cu hranul Sfințiior 40 le Munșii de aic din oraș, prin acest act ce dă Diane voșptlui Hogi. și Cavalgii Costachi Sturga, adeverează că, cumpărând Ianni doă locuri accestei voprici ce sunt megisite cu locul caselor Dsale, și anume de la răps. acum Spit. Costachi Ponir, l0 et. lungul, 127/ st. curmeziiiul, de la chieteare porții prădinii Dsale Dogi, cătră drumul ce despărțăște ncste curi de Biserică, 11 st. mijlonul și contul celalalt 10 st. cu făntână pe dânsul, pentru care după actul Enitropiei din 1874 Aprin 23, trecut cătră Cluj Degi, prin formannțic zanis, din 1838 Porin 23, întărit de Divanul Țării de Sus la 1810 supt No. 364, cu platit regulat behmănul hotărât de 123 și 30 pirale pe an, pănă la viitoriul Sf. Sinitrie, ar al 2-le loc de la neguțitoriul Vasili Cărtonanu, în mărime de 3 st. 3 palme fața despre arum 9 st. 6 palme lungul fața arumului, pănă în zidiul Demle și făului pe lângă vilin 3 st. 1 palmă; pentru care după actul Epitropiei din 1832 18cie 1, trecut cătră Cluj prin formalnic zanis din 70 Avgust anul purgător 1812, întărit de același Divan sunt No. 4639, lu pantit hotărătul pezmăn de 50 și pe an, mrăși pănă la Sf. Dimitrie viitor. Pentru amăndoă aceste locuri ce după pomenitele acturi de empatie din 182%. și 1832 lvea atrage biserica grate 173 și 30 porale pe an, prin bună alcătuire și toccală, el au învoit Epitropiia cu Llui Dogf, ca si Ah visericei împotriva arătatului emnatic. 3590 lei, și să rămze zisele locuri în secică propietate a Dsale Dogf, din neam în pior deci fiind că din dobânda arătaților 3100 ci. vi sedea vezmănul hotărât, adecă câte 2140 lei pe însămnândui să ace fisionomiia și portul nușitului precum și semnele calului, să nu pliez gore obștea ca știință pentru aflarea și prindere lui Fisionomin. Grigori Covvia, în vărstă de 35 ani, la stel de mijloc, părul capului castaniu, ochii cănii, dina stânga despre nas are un negel, parnagan îmblănat cu cojoc, ițari, opinci, pălărie negră, calul la păr roib deschis, la piciorul stâng de zica urmaeză a să forici îndoit de pot copri un apoi umflat, în solul stâng înferiat, coama și coada alpi. Divanul Apelativ a țării de Sus. Septemvrie 22, No. 1904. Ce cjătră acest Divan, în urelierândusă pe formă supt Na 4903 alcătuirea săvârșită între epitropul Ghisericii 10 de Mucienici cu Dlui niște care anșu și primit de la Dlui Hogi. și șu dat cu dobândă la casa Sf. Mitopoli. Leci spre încredințare că această alcătuire s'au săvârșit prin bună credință cu îndoit folosul vicericii, și spre siguranțăe Dsile Dogfi daigonamilor Dsale că de stăzi înainte și în veci rămâne veșnic preoprietar asupra arătatelor lovri, iitulat acest a-t din parte Epitropiei vbisericei, întărit după toate lestuitele forme. Iașii, 1813 Fiptimvrie 18. (isczlit) Costandin Izmirniu Stașii, și tron. Dna 21 Sept. 1813, s'au învridințat subt No. 1281 de Dăzbovniceasa Decasterie a Sf. Mitroponi, și Da 22 Fent. 1843., s'a încredințat sunt Ve, 984, și de Comitetul Mitropoliei a Monastirilor Pământești.