Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-07-22 / nr. 29

tecție, rămâind în dispozițiia Cărmuirei locale; deci se publică spre obșteasca știință. Comitetul Sănătății. u ae No. 766. Starea sănătății lăcuitorilor din amănduă Principatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este bună, precum asemine și în a dreapta parte a Dunării de la Vulcanuri încoace, se găsește ferită despre mediveitoara voală, eci se publică spre obșteasca giință.remiera epitropicească. No. 701. Lșa precum pentru Dlui Iancu Stroici, luânduse încredințare că acum se află în deplina stare a sănătății, ca mai înainte de a intra supt curatorie, și în aceasta privire desființănduse curatoria ce era rănduitu asupra Dsale, au rămas slobod a se curcuui singur de sine, se publică spre obșteasca știință. Departamentul averilor bisericești. No. 1360. Moșiia Braniște și Vădurelile de la ținutul Neamțului, proprietate a Monast. Bisericanii, după deslegarea Sfatului Cărmuitor împărtășită acestui Departament cu adresul Secretariatului de Stat sub No. 1522, urmănd a se ia în posesie pe vreme de 5 ani începuturi de la 23 April 1846, tot după condițiile publicate mai înainte, cu care s au împosesuit și alte moșii de a Popastirilor supuse la organizațiile Așezămămntului, se publică spre obșteasca știință, ca acii ce vor fi mușterei, să se înfrățoșeze la Mitropolie la 25, 27 și 29 a viitoarei luni august. Vpitropiia Monastirii Sf Spiridon. No. 893. Zachtrmmiia ospitalului din Botoșaini, prin raportul sup No. 43 au făcut cunoscut acestei Vlitropii, că Dei Sărdărean Dafina Șăndre din acel oraș, au lărgit în ajutorul nenorociților bolnavi din institutul de acolo, 1000 lei vani ! Un număr de 10 bucăți pânzături, că meși și prostiri; asemine și D. Coms. Costa chi Manea au 73 galbini tot în folosul acelui institutr; deci această anitropie neputănd tăgădui cu penița din partea ubițeniri, publică spre obșteasca știință o așa credincă de toată lauda creștinescă cugetarea fețelor arătate. partă judecătorecă. Departamentul Dreptății. No. 3763. Jos iscălitul luănd aminte că cei mai mulți din particular nici, pentru sfărșitul numai loruși cunoscut, vreind a căștiga copii de pe feturi de actori ce se păstrează la Arhiva Statului, întindu asemine certre ori dealreptul cătră acea arhivă sau cătră degofeție, și prin acest chip multora li s'au și slobozit pănă acum acest fel de copii adeverite de Arhivistul Statului, făru însă a se mai cerceta ar” turiac ce au unii ca aciia a - aseminea copii, și sfărșitul spre care sânt cerute, de la care împrejurare privindusă, pre căt că după vreme o așa urmare putea să aducă multe pecuviinți și învăluiri, ori arăta că trebuința au cerut de a se statornici și în acest caz o măsură închizășluitoare, spre acest sfărșit ei au decladarisit despre acesta Pre Înălțatului Domn, prin anaforaua de la 29 Iunie trecut, eup No. 3576, cu însămnare și a socotimii de urmarea ce să se păzască în viitorime în acest obiect, care anafora ca după rezeluția Învlțimei Sale de la 3 a următoarei luni, au căștigat și Înaltă încuviințare, în căt sare a fi cunoscută măsura regularisită acum întru acesta, însămnănduie dice cuprinderea pomenitei anaforale și rezoluții a Înălțimei Sale urmată asupra ei, se publică în tot Principatul spre obșteasca știință. (Rezoluția Înzațimei Sale) „Se încuviințează a se urma după această anafora, cu îndatorire ca Divanul Domnesc să-și rostescă socotința prin anafora ca sat de să cuvine sau nu, a se slobozi cerșuta conie.” -- în 3 Iulie 1825, surmără Șaftul Înfrințimei Sale. Pră Înălțate Doamne! Pentru a nu să slovozi de cătră locurile Judecătorești copii la fețe particularnice, de pe documenturi streine ce să înfățeștiă pe la Tribunaluri în pricini de judecăți, fără învoirea celor cu documenturile, precum și de a nu să încredința conii de pe documenturi rase și plastografisite, sau care ar avea drogituri pintre rănduri, urmtără înaltele Voastre oricumi din 15 Iune anul trecut 1814, cup No.bl și 57, și aceste pentru multe cuvinte sânt niște mă-