Gazeta de Iassi, iulie-septembrie 1894 (nr. 73-111)

1894-07-22 / nr. 82

894 GAZETA DE IAŞI 1894 Iulie 22 a) . A fostului local școli din Undora, b) . A fostului obor de închiderea vitelor din Undora, votată prin decisiunea consiliului comunal No. 29 din 1891* și aprobată cu ordinul fostului comitet Permanent No. 3783 precum resultă din ordinul Sub-prefecturei Nr. 8089 din 1891. 2) . Vânzarea deterioraţilor, un dulap de arhivă, 2 scaune imbracate şi unul simplu, una ladă de fer sistem vechi, măsurile sistemului Zăcimnal, şi materialul eşit din acoperământul şcoalei din Cotnari, ce au fost reparată in 1892, votată prin decisiunea consiliului comunal No. 33 din 1893, şi aprobată de fostul comitet permanent precum resulta din ordinul Sub-prefecturei No. 3000 din 1893. 3) . Arendarea pământurilor comunale pe un period de 3 ani începător de la 1 Ianuar 1893, conform condițiunelor votate de consiliul comunal prin decisiunea No. 31 din 1894, aprobată de dl. Prefect de judeţ precum resultă din ordinul Sub-prefecturei No. 3041 care se pot videa in orice zi in camera acestui oficiu. Se publică spre cunoştinţa amatorilor un nou termin de licitaţie după 18 zile libere de la data fozei oficiale Gazeta de Iaşi in care va fi inserată presenta publicaţie, cu începere de la oara II dimineaţă pănă la oara 5 seara, in presenta consiliului comunal 3 zile consecutive, licitaţiunile se vor ţinea astfel pentru vânzările prevăzute la art. 1 in prima zi de termen in localul scoalei din satul Undora, si pentru vânzările şi arendările prevăzute la art. 2 si 3 in zilele a 2-a si a 3-a in localul primăriei, disposiliunile prevăzute la art. 78-79 din legea comprabilităţei publice vor fi aplicabile la aceste vânzări şi arendări. Primăria com. Corniceni Jiul. Iaşi. No. 2091. La aceasta comună prin procesul verbal No. 2071 din 10 Iulie c., s'au declarat de pripas 2 Bivoli ruguri ambii negri coarnele pe spate liniaţi in frunte, cudalbi şi la unul urechea dreaptă pişcată, public aceasta pentru aflarea păgubaşului lor. Primăria corn. Galita juil. Iaşi. No. 1338. In ziua de 20 a viitoarei luni August oara 12, urmează a se ţine licitaţiune publică in cancelaria primăriei comunei Galata, pentru darea in antreprisă a facerei unei reparaţiuni radicala la localul scoalei din astă comună. Se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor pentru ca in acea zi să se presinte la irimărie insoliţi şi de garanţiile cuvenite după valoarea devisului care se urcă la suma de 2042 lei 24 bani, spre a lua parte la licitaţie. Dezisul şi condiţiunile acestei lucrări se pot videa la comună in toate zilele până la licitaţie. Primăria corn. Rodin Mitrop, fiul. Iaşi. No. 1271. La comuna Rădiu Mitropoliei din plasa Copou jud. Iaşi prin procesul verbal No. 1372 din 16 Iulie a. c., declărăndu-se de pripas un cal murg deschis, coama coada negri, steluţă in frunte, inferat la spata dreaptă dinainte cu lit. W, şchiop de piciorul drept dinapoi, stricat de şea, pete albe pe păntece şi stricat de ham la piept. Se publică aflarea păgubaşului in terminal de 0 luni, conform art. 49 legea poliţiei rurale. No. 1289. Fiind că nici la terminul de 13 Iulie publicat prin Gazeta oficială de Iaşi No. 08, nu s’au presentat concurenţi pentru a lua in antreprisă îngrădirea cu şanţ a 7 cimitire prentru aproparea vitelor moarte din această comună, conform planului şi devisului aflat la acest oficiu. Se publică din nou termin pentru ziua de 10 August viitor a. c., cănd urmează a se ţine licitaţie in camera primăriei para 12 din zi, iar persoanile amatoare a lua această antreprindere se va presenta însoțiți de garanțiile cuvenite. No. 1787. Fiind că in terminul de 0 luni nu s’a ivit proprietarul unei vaci declarate de pripas la această comună prin procesul verbal No. 88 din 9 Ianuari.e. Subsemnatul publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 31 Iulie c., urmează a se vinde licitaţiv acea vacă care acum c.arc şi viţel, in piaţa iarmarocului din Podul lice. Doritorii sunt rugaţi a concura. Primăria com. Miroslava jud. Iaşi. No. 1272. La această comună sau declarat de pripas prin procesul verbal No. 1970 din 18 Iulie a. c., una vacă in păr plavae, coarnele belşugate, cu fer şoldul drept dinapoi nedescifrabil, păgubaşul care va fi să se presinte in camera acestui oficiu in lăuntrul terminului de 0 luni de la data procesului verbal cu actele pretinse de art. 49 din lagea poliţiei rurale spre aşiprimi vila in stăpânire. Primar ineoni Paşcani fiul. Suceava. No. 4088. Se publică spre generala cunoştinţă că in ziua de 31 Iulie a. c. urmează a se vinde licitativ la primăria acestei comuni una capă ce există declarată de pripas prin procesul verbal No. 9322 din 31 Decembrie a expirat 1893. Curtea de Apel din Iaşi Secţia l-a. No. 7147. Inculpatul Dimitrie Constantinescu, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 204 pr. pen. este citat a se presenta in persoană înaintea secțiunei l-a a Curtei de Apel din natatul administrativ etajul de sus, la 21 Septemvrie 1894, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul corecţional privitor pe el pentru sustragere de bani publici. Trib. jud. Iaşi lecţia 2-a Sub preşedinţa d-lui I. G. Macsim Preşedinte; d-nul A. Kirilovici membru; d-nul C. Grigoriu Procuror. D-nul Supleant fiind ocupat cu lucrări de falimente. Şedinţa din 24 Iunie 1894. Sentinţa No. 434. Astăzi fiind termenul pentru judecarea procesului corecţional privitor pe Pietro Venule inculpat pentru faptul de maltratare gravă, comis in prejudiciul lui Molamic Antoniu și procedura de chemare găsindu-se îndeplinită, la apelul nominal s'au presentat pacientul și mărturii afară de Catinca Lipos, absent fiind inculpatul. După cetirea lucrărilor, s'au jurat conform art. 190 și 218 pr. civ. că va traduce exact toate întrebările ce se vor pune mărimilor şi pacientului precum şi răspunsurile ce vor da aceştia şi susţinerile lor. S-au ascultat sub prestare de jurământ conform art. 133 pr. pen. că vor spune tot adevărul şi nimic alta decât adevărul, pe mărturii Iacob Romano, Agosto Antonia şi Anghil Piva, care au aratat după cum se vede pin notele luate de grefier conform art. 183 pr. pen. si sau anexat la dosar. Pacientei M. Antoniu cere a i se acorda despăgubiri civile pe care le lasă la apreciarea tribunalului. D-nul Procuror au condus a se face aplicarea art. 239 c. p. Tribunalul deliberând si având in vedere acţiunea publică privitoare pe Pietro Venule pentru faptul de loviri grave comise in prejuciul lui Motoriu Antoniu. Având in vedere că din instrucţiunea urmată in acest proces se stabileşte pe Primăria corn. Sărea jud. Iaşi.