Gazeta de Sud, mai 1996 (Anul 2, nr. 344-370)

1996-05-01 / nr. 344

• 344 / miercuri, 1 mai 1996 Slatina GdS a participat, în premieră, la audientele de la Primărie Luni, 29 aprilie, GdS a fost, în premieră, prezentă la audiențele de la Primăria municipiului Slatina. Deși în orarul afișat la intrare scrie negru pe alb că programul de audiente începe la ora 10.00, viceprimarul Tița a amînat întîlnirea cu cetățenii timp de aproape o oră. Astfel, din cei aproape 30 de solicitanți mai rămăseseră, la ora cînd au început audierile, doar 15 persoane. Catalogate, răspunsurile primite de cetățeni s-ar putea rezuma la: „Vom aștepta o lege cu privire la...“; „An jurat să nu mai semnez“ și „Nu este vina Primăriei“. Din diversitatea problemelor discutate în dialogul viceprimar - cetățeni au ieșit cu pregnanță în evidență cele cu privire la situația caselor propuse spre demolare în vechiul regim; solicitările privind amenajarea de spații comerciale La parterele blocurilor. La acest ultim capitol, viceprimarul Tița a mărturisit: „Am jurat să nu semnez astfel de cereri. Sînt sătul de plîngerile celor care sînt afectați de activitățile desfășurate în aceste spații“. Să nu fi știut viceprimarul că, nu demult, Consiliul Județean Olt a hotărît să nu se mai acorde aprobări pentru acest gen de solicitări? Tinerii să-și educe părinții să nu mai facă mulți copii în ceea ce privește problema locuințelor pentru tineri, răspunsul dat de viceprimarul Tita a fost următorul: „Nu este de vină primăria că un părinte are cîte patrucinci copii, pe care acum nu mai poate să-i ajute“. Comentariile sînt de prisos. 0 Daniel ROȘU, Mihaela VÎLCU CREDITELE-suport material pentru agricultura Doljului Esîis arhicunoscut, de către toată lumea, faptul că anul 1998 a debutat în agricultura județului cu destule restanțe, parafate în „contul“ actualei conduceri a Direcției Agricole Dolj. O suprafață imensă de teren, aproximativ 250 de mii de ha, rămasă nearată din toamna anului trecut și o iarnă lungă, chiar obositoare, au determinat producătorii agricoli să gîndească în fel și chip, ce posibilități ar exista pentru ieșirea din impasul generat de condițiile vitrege ale sfintei Naturi. „Da bine, de rău, preciza inginerul Constantin Radu, directorul general al D GAA Dolj, arăturile s-au executat pe mai bine de jumătate din suprafață și, după ritmul zilnic în care se desfășoară lucrarea respectivă, de 10 mii ha, acțiune în care sunt implicate circa 4.000 de tractoare, s-ar putea ca în cel mult două săptămîni, lucrarea să se încheie. «Hrana pentru grîu este asigurată de către DOLJCHIM, în comun acord cu noi, și anume, de 9.000 de tone de substanță brută, pe care ACESTA trebuie să le livreze producătorilor agricoli, din care s-au ridicat deja aproape 35% din graficul prevăzut. Precipitațiile abundente din iarna trecută au creat condiții favorabile înmulțirii și extinderii buruienilor îndeosebi în partea de nord a județului. Pentru a combate acest spectru de «dăunători», majoritatea societăților comerciale au contractat efectrea erbicidării la păioase cu societatea PRO-DELTA. Deși, după părerea unora, prețul lucrării (800.000-900.000 de lei/oră, adică 10.000 de lei/ha), este cam «piperat», totuși acțiunea s-a dovedit extrem de eficientă și totodată foarte necesară. N-aș dori s-o luați ca o justificare, dar, cînd vremea nu te ajută, orice efort nu-și găsește nici un fel de corespondent. Deși ne-am propus să semănăm circa 3.000 ha cu sfeclă de zahăr, am realizat doar 1.000 ha, considered că această cultură, avînd o perioadă lungă de vegetație, nu mai are rost să continuăm semănatul ei. Acum, întreaga noastră atenție este îndreptată spre finalizarea semănatului florii soarelui și, în paralel, însămînțarea porumbului. Ne-am propus să folosim sămînță din hibrizi ce fac parte din grupa 200 și «Pioneer», renunțînd definitiv la grupa 400. Dacă timpul va ține cu noi, intenționăm ca sămînța de porumb să fie introdusă sub brazdă pe cele 203.000 de ha programate, pînă la data de 25 mai. Pentru procurarea cantității de sămînță necesară, îngrășăminte chimice, furaje, Executivul a acordat plafoane de peste 30 miliarde de lei, întregul personal tehnic al Direcției Agricole, a fost repartizat pe raza de activitate a celor 27 de agromecuri, care, împreună cu specialiștii centrelor agricole, vor urmări și rezolva toate problemele care se ivesc în teritoriu. în fiecare seară, analizăm modul în care s-au realizat vitezele zilnice de lucru și acolo unde constatăm că se întîmpină greutăți în desfășurarea programului întocmit, acționăm cu forțe din împrejurimi, pentru evitarea rămînerilor în urmă“. Așadar, deocamdată, bani ar fi, lipsește numai încrederea în existența suportului material al investițiilor. Producătorii agricoli nu vor să riște și ei se întreabă, dacă Dumnezeu nu-i ajută, cine le plătește pagubele? , 1— 0 George MITRICOF Drobeta Turnu Severin Cum se scoate o groapă din oraș Nu se știe dacă impulsul a venit de la „Zilele Severinului“ ori de la dorința de a nu realiza electoratul că prea descalcă în gropi. Cert este că, de vreo săptămînă, gospodarii Severinului au declarat război gropilor de pe străzi. Dar cum acestea nu sînt puține, șanțului care traversează strada Crișan, în dreptul Școlii generale nr. 15, nu i-a venit încă rîndul. Conducătorii auto se descurcă și ei cum pot. Dacă nu este aglomerație, în porțiunea respectivă, mașinile parcurg trasee în zigzag, creînd impresia că șoferii s-au alimentat cu antigel din boabe de struguri. Cum se pare că va mai trece ceva timp pînă cînd șanțul va fi acoperit cum trebuie, îi informăm pe cei interesați despre cum se scoate o groapă din oraș, în speță, groapa de care vorbim, se sapă o alta în apropiere, cu pămîntul rezultat se acoperă prima și tot așa pînă se ajunge la marginea orașului. Și ca drumul să fie mai scurt, sugerăm ca lucrarea să se facă pe Splaiul Mihai Viteazul, spre Spitalul Județean, apoi pe strada Prahovei, unde gropile sînt atît de dese încît, în mod sigur, va crește productivitatea muncii, și după aceea, gata, am ajuns la periferie, la canalul ce mărginește pădurea Crihala. Acolo, gospodarii se pot opri și, după o astfel de experiență inedită, pot trage pe dreapta, la restaurantul „Vatra Haiducilor“. Ion Leca Slatina Noul sindicat liber ALUTA vrea să stopeze minciunile și gafele șefilor în numărul de luni, 29 aprilie, ziarul nostru publica sub titlul „Erupție sindicală la Fabrica de pîine ALUTA“ filmul constituirii unui nou sindicat. Am rămas datori, în bună parte datorită condițiilor de forță majoră în care s-au desfășurat alegerile, cu daule privind componența conducerii sindicatului și platforma de lucru. Noul lider ales se numește Dumitru Liviu. Din conducere mai fac parte: Pavlovici Paul - vicelider, Simion Ion, Bojan Petre și Dumitrașcu Ilie. Sindicatul - o reacție la acuzele conducerii . Așa cum ne-a declarat Dumitru Liviu, noul sindicat a apărut ca o reacție firească la acuzele proferate de o parte a conducerii societății ALUTA - director economist Ștefania Topîrceanu, în special în legătură cu furturile din fabrică. „Am ajuns la concluzia că trebuie să ne mobilizăm într-un fel pentru că, altminteri, ajungeam să fim acuzați că tot noi, muncitorii, l-am băgat în pușcărie pe Safta“, a conchis vorbitorul. Negocierea salariilor în funcție de munca depusă Principalul obiectiv pe ordinea de zi a noului sindicat va fi negocierea salariilor în funcție de munca depusă. Dumitru Liviu: „S-a plătit scaunul și nu munca depusă“. Salariile majorității salariaților nu reprezintă venituri decente iar fluturarea lozincii conform căreia dividendele ar compensa randamentul salariat este o falsă problemă. In cadrul multor secții din cadrul fabricii ALUTA din Slatina normele realizate de muncitori sînt duble în comparație cu cele realizate în fabricile de profil din Dolj sau Teleorman, iar salariile sînt jumătate din cele realizate în județele sus menționate. Am aflat, de asemenea, că la ALUTA sînt zile cînd muncitorii din anumite secții sînt trimiși acasă, din lipsă de comenzi. Aceste zile nu sînt plătite. Conducerea a considerat că este normal. Muncitorii nu s-au angajat, însă, să asigure contractele... Se vrea stoparea minciunilor și gafelor șefilor Așa cum ne-a mărturisit Dumitru Liviu: „Pe parcursul procesului de privatizare am fost avertizați că nimeni din afara societății nu va putea cumpăra acțiuni, nici măcar foști angajați, pensionați de curînd. Anul trecut, însă, șeful de plan, Necă, a recunoscut că prefectul Diaconescu și încă doi-trei sînt acționari. La ultima Adunare generală extraordinară a acționarilor, desfășurată în martie 1996, s-a supus la vot intrarea în rîndul acționarilor a unui număr de șapte persoane din afară, pe motiv că sînt oameni cu influență de care am avut și vom avea în continuare nevoie să ne susțină interesele, ni s-a spus. Deși n-au ridicat mîna ie l cinci-șase persoane, votul a fost consemnat în procesul-verbal ca fiind pozitiv“. Noul sindicat își propune să stopeze aceste practici, iar noul lider speră să obțină un loc în Consiliul de Administrație și, de asemenea, recunoașterea totală a activității sindicatului, pentru a se evita pe viitor situații de genul „nu vă pot da cheia să desfășurați ședințe în acea sală, pentru că acolo sînt obiecte de inventar“, așa cum a afirmat vineri, 26 aprilie, ing. Smarandache.  Dan BĂLĂȘESCU în numărul 314/26 martie 1396 al GdS, a apărut un articol intitulat „Proprietarul a cerut chiriașilor 130 S/m2“, în urma căruia am primit, din partea lui Petre Miroiu următorea replică: Domnule Redactor Șef, Subsemnatul, Miroiu Petre, cu domiciliul în Craiova, str. Mesteacănului nr. 78, împuternicit al d-lui Encioiu Mihai din București, str. Aviației nr. 50, bloc 151, sc. i, ap. 12, sector 1, proprietar al imobilului din Craiova, str. Unirii nr. 67, lecturing articolul „Proprietarul a cerut chiriașilor 130 $/mp“ publicat, și văzînd că în materialul prezentat de susnumitul spre publicare și articol există o serie de inadvertențe, vă rog a-mi acorda dreptul la replică, în vederea cunoașterii adevărului de către cititor. Acțiunea introdusă de susnumitul la instanța de judecată, la data de 9 februarie 1995, s-a făcut numai d-lui loc. col. Andrei Binder, care la data de 20.01.1994 primește Repartiția nr. 389 emisă de Primăria Craiova, iar la data de 28.02.1994, încheie contractul de închiriere cu RAAFLS Craiova sub nr. 136, pentru un apartament cu două camere în blocul 21-42 sc. II, ap. 1 situat în cartierul Dezrobirii Rovine, iar la data de 11.02.1994 încheie Contractul nr.486 cu RA INVEST Craiova pentru cumpărarea apartamentului.Roga se vedea influența ofițerului de poliție, cum nici nu încheie bine contractul cu RAAFUS, Contract nr. 136/28.02.1994 și-l cumpără cu Contractul nr. 1486/11.02.1994, întrucît nu putea încheia contractul de cumpărare pînă nu avea definitivat contractul de închiriere). Conform declarațiilor cf-lui lt. col. Andrei Binder, reiese că a făcut îmbunătățiri imobilului ca: ■ a turnat centură de siguranță și a pus stîlpi din beton și geamlîc de sticlă. Dacă se studia Legea nr. 5/1993 art. 50 cap. VI în care se stipulează: „în locuințele proprietate de stat se interzice chiriașilor să execute modificări de spații sau alte modificări constructive". Atunci mă întreb cu ce drept a făcut dl. it. col. Andrei Binder toate acestea, de asemenea cînd este dînsul serios, cînd minte ziariștii, că a turnat centură de beton, stîlpi, sau cînd semnează Contractul de închiriere nr. 21677/29 octombrie 1991, în care este prevăzută și veranda. Mă întreb și vă întreb: o verandă stă suspendată în aer sau pe stîlpi de susținere, iar pentru a turna o centură de beton, numai un novice în construcții nu poate gîndi ce înseamnă, lucru ce nu l-a putut face dl. lt. col. Andrei Binder, iar în absurd ca om al legii, dacă a încălcat prevederile art. 50 cap. VI din Legea nr. 5/1993, de ce are pretenții, deși pretențiile domniei sale au fost respinse de instanțele judecătorești în Dosarul civil nr. 11340/1993. Alt neadevăr din partea d-lui Stcoi. Andrei Binder, precum că la instanță nu au fost administrate probele care recomandă naționalizarea imobilului. Vă rog să studiați Dosarul nr. 11282/1992, în care stă Sentința nr. 3016/9.03.1993, dosar în care se găsește și anexa la Decretul 92/1950. De asemenea cu Adresa nr. 10979/11 octombrie 1993 mi se eliberează certificatul, referitor la contestația privind Sentința nr. 3016/ 19.03.1993, prin care mi se admite modificarea dispozitivului Sentinței civile nr. 3016/ 09.03.1993 precum că imobilul revendicat se află situat în Craiova, str. Unirii nr. 6 a fost V.I. Lenin nr. 87. Afirmațiile invocate de lt. col. Andrei Binder, consider că sînt puerile întrucît la vremurile respective puterea în administrația locală era a clasei proletare din persoane cu 4-7 clase primare, care nu gîndeau, ci loveau (asta o știe și dînsul) că e Encioiu Mihai nu Encioiu Mitică, dar imobilul se identifică prin actul de proprietate eliberat de Arhivele Statului. Nu pot să concep cum un ziarist a putut crede (și pe baza căror documente se bazează) că eu am putut cere 130 $/mp drept chirie. - în final dl.t, col. Andrei Binder uită că nu poate să se prevaleze de Legea nr. 79/8 aprilie 1992, dată la care dînsul era deja în posesia unui apartament cumpărat dar uzează de o viză pusă pe vechiul contract încheiat cu RAAFLS Craiova care va dăuna persoanei ce a semnat, întrucît prin Adresa nr. 51/5.01.1996 RAADPFL comunică că toate contractele privind imobilul în litigiu au încetat în drept, iar locatarii nu mai plătesc nici o chirie de la data de 1 noiembrie 1993. Atunci mă întreb: unde este conștiința d-lui lt. col. Andrei Binder, care de 3 ani nu plătește nici o chirie, urmează ca instanța să stabilească adevărul. Vă mulțumesc. Petre MIROIU Ne pare rău că materialul pe care l-am primit la redacție nu se înscrie în totalitate in standardele gramaticale și de topică ale limbii române. Vina nu ne aparține. GALETA De SUD La botu alulu în vecinătatea statuii lui Mihai Viteazul, reporterul a întrebat, asta„Ce planuri aveți pentru ziua de 1 Mai“? ! Nicolae Predescu, 66 de ani, pensionar: „in trecut erau defilări, manifestații, cînta fanfara, era o zi plăcută. Eu îmi petrec ziua ca întotdeauna. Mă duc în parc, să văd natura, să mă relaxez. Ce pot să fac altceva?“ • Alin Niuș, 18 ani, elev la Liceul „Traian Demetrescu “: „Vreau să merg în parc, chiar dacă arată cum arată, intenționez să fac niște fotografii“. • Ilie Berbecaru, 28 de ani, student la ILE: „Stăm, acasă, ca toată lumea, pentru că nu prea sînt bani. Dacă aveam, mergeam undeva, la munte, la mare, fie și pentru o zi. Acum e prea scump pentru banii noștri. înainte de ‘89, aveam două zile libere - pe 1 și 2. Alte diferențe nu sînt. 1 Mai e doar o zi liberă, la mijlocul săptămînii“. PDAR tace si le face Din cei 43 de candidați la funcția de primar pentru localitățile din județul Dolj, organizația de tineret a filialei Dolj a PDAR a prezentat, recent, electoratului din orașul Filiași, pe inginerul geodez Viorel Tuță, drept candidat la funcția de primar al orașului. Tînărul candidat și-a făcut cunoscut alegătorilor, la Casa de Cultură din Filiași, programul de îmbunătățire a vieții sociale și economice a orașului. Marinela NICOLAE Poliția municipiului Craiova anunță cetățenii care și-au depus actele de identitate pentru diferite operațiuni la Biroul Evidența Populației, să se prezinte urgent pentru a se ridica. Programul de lucru cu publicul în perioada 29 aprilie-3 iunie, zilnic între orele 6.00-22.00. ANUNȚ Firma Coca-Cola Craiova cu sediul în Str. Nicolae Romanescu nr. 28 anunță schimbarea numerelor de telefon cu data de 2.05.1996. Noile numere de telefon sînt următoarele: 42.77.02 f8M: . .