Gazeta de Sud, octombrie 2017 (Anul 23, nr. 6825-6846)

2017-10-19 / nr. 6838

SPORT Joi, 19 octombrie 2017 • Gazeta de Sud CS Gladiator Gym, aspirator de medalii în Cupă Recent, la Ianca (Brăila), s-a desfășurat Cupa Federației la Culturism și Fitness, competiție de la care nu putea lipsi Clubul Sportiv Gladiator Gym Craiova, asta echivalând cu obținerea unor noi medalii frumoase. „A fost un test înaintea Campionatelor Mondiale, o competiție republicană, cu o participare aproape la fel de puternică precum un campionat național. Subliniez că Gladiator s-a prezentat la Ianca numai cu sportivi din lotul olimpic și presiunea a fost foarte mare, dar sunt foarte mulțumit de evoluția sportivilor mei“, a declarat, pentru GPS, antrenorul Costel Torcea, directorul tehnic al tuturor loturilor naționale ale României. AU FOST OBȚINUTE ȘASE MEDALII Reputatul culturist și antrenor a explicat performanțele elevilor săi, care au obținut la Ianca șase medalii, dintre care trei de aur - prin Sebastian Pană, două de argint - prin Maria Onea și Adina Ivașcu, și una de bronz - prin Paul Dîlganu. „La categoria juniori mici, Sebastian Pană (18 ani) - campionul en titre și vicecampion balcanic - a ieșit campion la o categorie mai mare, la 70 kg. Tot la juniori mici, am avut doi sportivi care abia anul viitor fac 18 ani și am vrut să-i inițiez, să ia contact cu scena, fiind vorba despre Alexandru Popa și Mihnea Marinescu. Nu au obținut medalii, dar au un potențial foarte bun. A urmat tot Sebastian Pană, care a câștigat Openul la categoria juniori. De data aceasta, Openul, în speță campionul campionilor, a fost decis între campionii de la fiecare categorie de la juniori mici și campionul campionilor de la juniori mari. A fost o mare surpriză să vedem cum Seki câștigă locul întâi detronând sportivi cu patru ani mai mari. L-am înscris pe Sebi și la culturism clasic, la juniori mari de data asta, unde spre fericirea noastră a luat medalia de aur. Deci acest puști s-a întors cu trei medalii de aur, îi mulțumesc pentru evoluția pe care o are și îi doresc să prindă și la Campionatele Mondiale de la Bistrița (9-12 noiembrie) un loc fruntaș. La categoria fitness, Paul Dîlganu și-a păstrat medalia de bronz obținută în primăvară. Apoi, la feminin, la categoria bikini, Maria Onea a urcat două locuri frumoase comparativ cu rezultatul din primăvară, a obținut medalia de argint. A fost o evoluție foarte bună a Măriei la Ianca și sper ca ea să se vadă și în competiția mondială. La senioare, am băgat de data aceasta o competitoare de la Masters, e vorba de Adina Ivașcu, o sportivă din Severin, care concurează pentru noi neavând club acolo. A fost ajutată la antrenamente de soțul ei, Alexandru, și a avut o evoluție neașteptat de frumoasă, răsplătită cu medalia de argint. Este un rezultat neașteptat de bun, având în vedere că face fitness de foarte puțin timp“, a explicat Costel Torcea. FIRICĂ, DAT EXEMPLU NEGATIV Costel Torcea a uimit la Ianca prin faptul că și-a pedepsit cel mai bun elev, pe Cristi Firică, și asta pentru că a avut 400 de grame în plus. „Ca în orice competiție, nu toate lucrurile se întâmplă așa cum ne dorim, în cazul de față este vorba despre proaspătul antrenor secund al loturilor naționale, Cristi Firică, nimeni altul decât vicecampionul balcanic. Am ținut neapărat să înțeleagă că regulile sunt reguli. El este un sportiv foarte disciplinat și un antrenor de viitor, foarte bun pentru federație, dar de data aceasta nu a făcut categoria cu câteva sute de grame și l-am dat afară din concurs, nu am acceptat să intre la o categorie superioară, unde sunt convins că ar fi luat aurul. Toată lumea îl aștepta ca sufletul la gură să apară pe scenă, mai ales că era într-o formă de zile mari, dar eu nu fac compromisuri. I-am mai dat o șansă, ca săptămâna aceasta să meargă la Târgu Neamț, ca să-și repare greșeala. Dacă nu va veni cu aurul de la Târgu Neamț, îl suspend ca sportiv șase luni! I-am spus lucrul ăsta și nu glumesc cu el. Eu sunt pus antrenor federal ca să respect regulile, nu fraternizez cu nimeni. Dacă nu am făcut-o cu elevii mei, cum aș putea să o fac cu alții? Cred că au înțeles mesajul toți din țară“, a spus Torcea. SEBI ȘI PAUL AȘTEAPTĂ MONDIALELE Vizitați de GPS în sala de antrenament, craioveanul Sebastian Pană și Paul Dîlganu au vorbit despre ultimele lor performanțe și despre marea provocare de la finalul anului, Campionatul Mondial de la Bistrița. „Mă simt extraordinar când privesc cele trei medalii de aur, o reușită foarte importantă pentru mine. Am aflat de Cupa Federației cu maximum două săptămâni înainte, dar m-am simțit în formă, pentru că tot mă pregăteam pentru Mondial, și am mers încrezător la Ianca, iar rezultatele sunt fabuloase. Aștept cu un moral foarte bun Campionatul Mondial din noiembrie, de la Bistrița, și mă pregătesc în continuare la fel de bine, pentru că vreau pe podium“, a declarat Sebastian Pană, pentru GPS. „La Ianca a fost o competiție strânsă, dar, să fiu sincer, mă așteptam la mai mult. Am intrat mult prea încrezător pe scenă și se pare că am avut unele lipsuri în programul artistic, dar o să fac tot posibilul ca la următoarea competiție să nu se mai repete. Ca idee, nu a fost forma mea maximă de concurs. Am încercat să nu stric programul de pregătire. Dacă acum aș fi fost în formă maximă de concurs, corpul meu ar fi reacționat mai greu pentru Campionatele Mondiale de la Bistrița, acolo unde am ca obiectr medalie. La Ianca au venit, în schimb, sportivi pregătiți strict pentru Cupa Federației, fiind ultimul lor concurs pe anul acesta. La Bistrița voi fi în cea mai bună formă", a punctat Paul Dîlganu. Sebastian Pană este performer la Cupa Federației, cu trei medalii de aur Alb-albaștrii sunt precauți cu Chiajna Universitatea Craiova a susținut ieri o conferință de presă în care antrenorul Devis Mangia și jucătorii Vladimir Screciu și Gustavo Vagenin au prefațat partida din Ilfov, contra Concordiei Chiajna, programată mâine, de la ora 20.45, din cadrul etapei a 15-a din Liga I. Strategul alb-albaștrilor apreciază forma bună pe care o arată viitorii adversari, dar consideră că elevii săi pot și trebuie să obțină un rezultat pozitiv, chiar dacă se joacă pe un teren artificial. „în momentul acesta, Concordia este una dintre echipele în formă ale campionatului, a avut patru victorii consecutive, deci este un meci important și complicat. Trebuie să fim foarte atenți și să punem în valoare atuurile și să ne urmăm ideile noastre. Mie îmi place să jucăm pe un teren cu iarbă naturală, dar în cazul acesta nu se poate, este un teren artifical, dar este la fel pentru ambele echipe. Cu siguranță că va trebui să facem o evaluare pentru jucătorii pe care îi vom introduce în teren, pentru că avem un calup de trei meciuri și trebuie să gestionăm cât mai bine lotul. Pentru meciul de la Chiajna, Rossi nu este disponibil, este accidentat, Zlatinski este incert și Mitriță este suspendat. Cu o victorie ne-am putea aproba de locul întâi, dar în momentul acesta nu mă interesează clasamentul, ci să dăm maximum în meciul cu Chiajna“, a declarat Devis Mangia, care a ieșit antrenorul turului Ligii I într-o anchetă a LPF. „Vreau să mulțumesc jucătorilor și staff-ului meu, pentru că este vorba despre munca în echipă“, a comentat italianul. NU SE GÂNDEȘTE MOMENTAN LA PRELUNGIREA CONTRACTULUI Devis Mangia a vorbit și despre faptul că la începutul mandatului său mulți suporteri susțineau în mediul on-line că „nu va prinde paltonul“, adică va fi demis, și că acum, la câteva luni distanță, mulți consideră că ar trebui să-și reînnoiască înțelegerea cu Universitatea. „Este normal ca într-o fază inițială, când o persoană este nouă într-un loc, oamenii să-l privească cu o oarecare neîncredere. Munca pe care am depus-o m-a adus în situația în care suntem acum. Momentan sunt concentrat asupra muncii, dar va veni o perioadă în care mă voi gândi și la viitorul meu. Nu vă ascund că am un contract valabil un an. Sunt foarte bucuros că sunt aici și mă concentrez să fac și mai bine lucrul pe care-l fac. Sunt mulțumit că-mi este apreciată munca și prestațiile jucătorilor sunt, de asemenea, apreciate“. JUCĂTORII. CONCENTRAȚI La rândul lor, Screcia și Gustavo știu că nu vor avea o misiune ușoară la Chiajna, dar mizează pe forța grupului. „Chiajna vine după o serie de victorii și trebuie să mergem acolo foarte concentrați și atenți, ca să facem un meci bun. Nu mă gândesc la titlu, trebuie să pregătim fiecare meci, iar acum vine cel de la Chiajna. Sunt fericit că am șase goluri marcate și am mai spus-o că este meritul întregii echipe. Mă bucur foarte mult că am fost inclus și în primii unspreze în echipa turului de campionat“, a comentat Gustavo. „Ne așteaptă un meci foarte greu. Chiajna este în formă bună, dar noi trebuie să încercăm să ne facem jocul și să ne impunem. E o presiune în plus pe noi, pentru că toată lumea ne vede luptând pentru titlu, dar încercăm să ne facem treaba cât mai bine și să strângem cât mai multe puncte“, a subliniat Screciu. Programul meciurilor de astăzi, din etapa a 3-a: ora 18.00: FC Astana - Maccabi Tel Aviv; ora 20.00: BATE Borisov - Köln, Steaua Roșie Belgrad - Arsenal, Hapoel Beer Sheva - FCSB, Konyaspor ■ Salzburg, Lugano - Plzen, Marseille - Cuimaraes, Nice - Lazio, Östersunds - Ath. Bilbao, Vardar - Real Sociedad, Waregem - Vitesse, Zenit Petersburg - Rosenborg, Zorya ■ Hertha; 22.05: AC Milan - AEK Atena, Atalanta - Apollon, Austria Viena - Rijeka, Braga - Ludogorets, Dynamo Kiev - Young Boys, Everton ■ Lyon, Hoffen heim - Basaksehir, Șerif Tiraspol - Lokomotiv Moscova, Skenderbeu - Partizan, Villarreal - Slavia Praga, Zlin - FC Copenhaga Pagină realizată de Alexandru Virtosu