Gazeta de Sud, august 2020 (Anul 26, nr. 7526-7546)

2020-08-19 / nr. 7538

Inter, a doua finalistă în Liga Europa după 5-0 cu Șahtior Inter Milano s-a calificat fără probleme în finala Europa League după ce a surclasat-o pe Șahtior Donețk ,cu scorul de 5-0 (1-0), luni seară, la Düsseldorf, în a doua semifinală a competiției. Inter a controlat jocul de la un capăt la altul și s-a impus prin golurile marcate de Lautaro Martinez (19,74), Danilo D’Ambrosio (64) și Romelo Lukaku (78,84). „Nerazzurri” au făcut un meci perfect și s-au dezlănțuit în ultima jumătate de oră a partidei, în care au marcat de patru ori. Internazionale a s dus scorul în minutul 19, prin argentinianul Lautaro Martinez, care a marcat cu capul din centrarea lui Barella, după o degajare greșită a lui Piatov. Inter a mai avut ocazii în prima parte prin D’Ambrosio (26) și Barella (34), dar și campioana Ucrainei a avut o șansă notabilă, însă șutul lui Marcos Antonio (43) a trecut razant cu transversala. Vicecampioana Italiei a fost echipa mai periculoasă și după pauză, când Lautaro Martinez a încercat să îl surprindă pe Piatov cu un șut cu boltă, dar portarul ucrainean t a respins (48). Șahtior a trecut lângă egalare în minutul 62, când Junior Moraes a reluat cu capul pe direcția portarului Handanovic, la centrarea lui Matvienko. ȘAHTIOR RATEAZĂ, LUKAKU MARCHEAZĂ în loc să fie 1-1. Inter s-a desprins două minute mai târziu (64), prin D’Ambrosio, care a trimis cu capul în plasă în urma unui corner. Lukaku a mai ratat o ocazie bună (72), dar la scurt timp Martinez a reușit dubla (74), cu un șut de la 22 de metri. Dezastrul lui Șahtior a fost completat de dubla lui Lukaku (78,84). Belgianul a ajuns la zece meciuri consecutive cu gol marcat în Europa League. Inter: Samir Handanovic - Diego Godin, Stefan de Vrij, Alessandro Bastoni - Danilo D’Ambrosio (Victor Moses, 81), Nicolo Barella, Marcelo Brozovic (Stefano Sensi, 85), Roberto Gagliardini, Ashley Young (Cristiano Biraghi, 66) - Romelu Lukaku (Sebastiano Esposito, 85), Lautaro Martinez (Christian Eriksen, 81). Antrenor: Antonio Conte. Șahtior: Andrei Piatov - Dodo, Serghei Krivțov, Davit Hociolava, Nikola Matvienko - Marcos Antonio, Taras Stepanenko - Marios (Evgheni Konoplianka, 75), Alan Patrick (Manor Solomon, 59), Taison - Junior Moraes. Antrenor: Luis Castro. în finală, Inter o va înfrunta pe Sevilla, care a dispus cu 2-1 de Manchester United, duminică, la Köln. Ultimul act va avea loc vineri, la Köln, de la ora 22.00. LUKAKU: „FINALA ERA UNUL DIN OBIECTIVELE NOASTRE" Atacantul belgian Romelo Lukaku, autorul unei duble, și-a felicitat echipa pentru calificarea în finală, unul din obiectivele clubului în acest sezon. „Iată, suntem în finală! Era unul din obiectivele noastre în acest sezon. Am pierdut multe puncte în campionat, dar aici suntem în finală, deci suntem bucuroși. Este prima experiență pentru majoritatea jucătorilor echipei noastre. Ne-am apărat bine. Blocul defensiv și-a făcut treaba excelent, apoi puținele ocazii pe care le-am avut am reușit să le fructificăm. Știam că vom avea mai multe spații pe partea dreaptă și am profitat. Asta arată că suntem eficace în fața golului. Eu sunt atacant și mă aflu aici pentru a înscrie, deci este ceva ce face parte din mine. Am făcut un meci bun și sunt foarte fericit pentru echipă” a spus atacantul Lukaku. La rândul său, argentinianul Lautaro Martinez, autor a două goluri, a precizat: „A fost o seară incredibilă, la care am visat. Am demonstrat că Inter este pregătită pentru lucruri mari. A fost un moment în care nu am fost la nivelul meu, dar asemenea meciuri te ajută să crești. Sunt fericit pentru echipă, care a jucat bine, a demonstrat că are multă personalitate, că se îmbunătățește de la meci la meci. Este o echipă unde jucătorii cu experiență, precum Samir Handanovic, Danilo D’Ambrosio, ne ajută, iar cei tineri progresează”. Finala Europa League 2019/2020 dintre Sevilla și Inter se va disputa vineri seară, de la ora 22.00. Elvir Koljic a fost convocat la naționala Bosniei . Atacantul Universității Craiova, Elvir Koljic, a primit o veste importantă în cursul zilei de astăzi. Acesta a fost convocat oficial în echipa națională a Bosniei și Herțegovinei pentru „dubla" cu Italia și Polonia din UEFA Nations League. Astfel, „dragonul” va reveni la națională după o pauză destul de mare, cauzată de mai multe accidentări. Koljic va încerca din nou să îi ia fața mai cunoscutului său coleg, Edwin Dzeko, în atacul Bosniei. Elvir Koljic este considerat de mulți oameni de fotbal drept cel mai bun atacant din România în momentul de față. El a mai evoluat la Triglav, Krupa, Borac Banja Luka și Lech Poznan. Masivul atacant este cotat de Transfermarkt la 1.800.000 de euro. Ayrton Senna, cel mai rapid pilot din istoria Formulei 1 Cu ocazia aniversării a 70 de ani de existență, Formula 1 a elaborat, în colaborare cu Amazon Web Service, un clasament al celor mai rapizi piloți din istoria acestei competiții automobilistice. Astfel, prima poziție a fost ocupată de celebrul brazilian Ayrton Senna. Regretatul pilot, care a încetat din viață în 1994, în cursul unui accident produs pe circuitul de la Imola, în timpul Marelui Premiu al statului San Marino, îi devansează în această ierarhie pe germanul Michael Schumacher și pe britanicul Lewis Hamilton, actualul campion al lumii. Ayrton Senna, triplu campion mondial de Formula 1, conduce în acest clasament cu un avans de 0,114 secunde față de Michael Schumacher, în timp ce Lewis Hamilton este al treilea, la 0,275 secunde. SPORT Miercuri, 19 august 2020 • Gazeta de Sud Irina Begu a urcat 12 poziții în clasamentul WTA Jucătoarea română de tenis Irina-Camelia Begu a făcut un salt de 12 locuri în clasamentul WTA, de pe 82 pe 70, după ce a atins semifinalele turneului de la Praga. De partea cealaltă, Simona Halep se menține pe poziția secundă în această ierarhie, însă diferența față de liderul Ashleigh Barty (Australia) s-a micșorat la 1.400 de puncte. Alături de Halep și Bega, România mai are alte trei reprezentanțe în Top 100 WTA: Sorana Cîrstea (77), Patricia Țig (86) , Ana Bogdan (87). Americanca Jennifer Brady, învingătoare în turneul de la Lexington (Kentucky) a urcat la rândul ei nouă locuri, intrând în grupul celor mai bune 40 de jucătoare ale lumii după cucerirea primului său trofeu în circuitul profesionist. Simona Halep nu va participa la US Open la doar o zi după ce a câștigat turneul WTA de la Praga, Simona Halep a anunțat, așa cum a promis, decizia finală în privința participării la US Open. Campioana noastră a decis să nu meargă la New York, pentru a participa la întrecerea care va începe pe 31 august. „După ce am analizat toți factorii și, luând în considerare circumstanțele excepționale cu care ne confruntăm, am decis să nu merg la New York pentru US Open. Am spus întotdeauna că voi pune sănătatea pe primul loc, așa că prefer să rămân să mă antrenez în Europa. Știu că WTA și Federația Americană au depus mult efort pentru a organiza turneul în deplină siguranță și doresc tuturor participanților mult succes”, a scris Simona Halep pe un site de socializare. Pagină realizată de Tiberiu Cocora